ויקיפדיה:ספר אורחים/ארכיונים/ארכיון 6

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


יהדות בבל מנהג ומסורת - עבודה אוניברסיטאית[עריכת קוד מקור]

אבקש ליצור קשר עם מאיר שהרבני ה' באייר 75 ראש העין פלפון 053644636 או טלפקס בבית 0774660071

יהודה אלכסנדר yehuda123@013.net.il חברים נכבדים, אנני יודע אם היגעתי למקום הנכון,אך אני אנסה. נולדתי לוץ שניידר בעיר אורטלסנורג כיום Szczytno לזוג הורים יש או היו לי 4 אחיות ואח צעיר ממני. הופרדתי ממשפחתי בגיל 3 והובאתי למשפחה מאמצת בקניגסברג ובגיל 4 הועליתי ארצה להרצליה כילד בזהות שאולה.בילדותי שמעתי שיש לי אח בשם לוץ שניידר אותו חיפשתי שנים אך בגיך 21 נודע לי שיהודה אלכסנדר ולוץ שניידר אחד הם.בעבור השנים נישאתי לאשתי עדינה הבאנו 6 ילדים,וכשיצאתי לגמלאות התחלתי במחקר אחר משפחתי,לעזרתי באה חוקרת משפחות שגלת לי בת דודה באנגליה והיא שלחה לי תמונות מהורי ואחיותי זה היה בשנה שעברה וזו היתה הפעם הראשונה שראיתי את בני משפחתי,הסיפור שלי פורסם בג"ואיש גן תחת C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\36.htm ובעברית:C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\article3.htm לאחר מיכן קרא את סיפורי חוקר משפחות מדרמונט גרמניה והזמין אותנו למסע שורשים,"המסע אל הבלתי נודע"

השאלה שלי היא: האם ניתן לפרסם את סיפורי אצלכם? אני מחפש כל טיפת מידע אודות משפחתי. תודה ושנה טובה. יהודה

מר אלכסנדר, שלום. ללא ספק, יש לך סיפור חיים מעניין ולא שגרתי; אולם ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, ואינה המקום המתאים לסיפורים כאלה. טוב שיש אתרים אחרים העוסקים בכך. הפרטים שכתבת ישארו בספר האורחים בימים הקרובים, ואם יתקל בהם מישהו שיוכל לסייע בידך, הוא מן הסתם יצור אתך קשר. גמר חתימה טובה, עוזי ו. 14:27, 1 באוקטובר 2006 (IST)

ברכת צום קל[עריכת קוד מקור]

למערכת ויקיפדיה !

מאד צרם לי לראות את הברכה שבראש העמוד בניסוח זה - "ויקיפדיה העברית מברכת את קוראיה המוסלמים לרגל חודש הרמדאן - צום קל, ואת קוראיה היהודים לרגל יום הכיפורים - גמר חתימה טובה!"

הייתי מצפה שתקדימו את הברכה לקוראיכם היהודים לפני קוראיכם המוסלמים. זו בכל זאת מדינה יהודית. מספיק עם יפיות הנפש הריקה הזו !!!

בועז

זו היא ויקיפדיה עברית לא ישראלית. ויקיפדיה אינה גוף של מדינת ישראל. בברכה דניאלשיחה 10:41, 1 באוקטובר 2006 (IST)
כמו גם העובדה שכל הערכים המומלצים הם מקבץ ליום הכיפורים ולא לרמדן. דרור 14:03, 1 באוקטובר 2006 (IST)

שלום לכולן, יש לי שאלה! אנא עזרו..[עריכת קוד מקור]

ראשית, קצת עליי: אני סטודנטית בת 19 והיום נרשמתי לויקיפדיה,. הוספתי את הערך "עיר החטאים", ובכנות, אני לא מבינה איך הוא לא נערך קודם.. אז בקשר לשאלה: מישהו ממשתמשי ויקיפדיה שלח לי הודעה, ואני לא יודעת איך לענות לו חזרה, או בכלל לערוך את הדף שלי ולכתוב פרטים על עצמי.. אם מישהי תוכל לעזור לי, אני מאוד אשמח. תודה.

  • נכתב בלשון נקבה, אך מיועד לשני המינים.*
1. הצלחת להשאיר לו הודעה בדף שיחה שלו
2. כמו שערכת את עיר החטאים (פשוט לוחצים על קישור אדום ומתחילים לכתוב)
3. בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.
אינקוגניטושיחה 01:30, 1 באוקטובר 2006 (IST)

כלבי גישוש ומרדף[עריכת קוד מקור]

אני כלבנית גישוש ומרדף בחיל האוויר. נדהמתי לפתוח את עמוד הבית של עוקץ ולקורא שכתוב שם שהם היחידם שעובדים עם כלבים! אז זה מידע לא נכון! יש יחידה מעולה בחיל האוויר שעובדת גם עם כלבים. היא יחידה חדשה הנפתחה לפני פחות משנתיים! מאמנים את הכלבים שלנו לגשש ולרדוף אחר מחבל שחודר לבסיס! זה יחידה מוצלחת ומעולה....!! מי שרוצה אינפורמציה קצת על המגמה הזאת מוזמן לכתוב לי אי מייל אני אשמח לענות על כל השאלות!!

אני ממליץ שלא תמסרי במייל לכל פונה מידע הנוגע לאבטחת הבסיס, אבל תראי אם יש מידע כללי על התחום שאת יכולה לתרום לערך בעלי חיים בשירות כוחות הביטחון. לגבי הערך יחידת עוקץ, שיניתי את ניסוח הפתיח כך שלא ישתמע "היחיד". מגיסטר 16:26, 2 באוקטובר 2006 (IST)

אשמח לקבל פרטים נוספים על הנושא אני צריכה להחליט על הקורס ממש בימים אלה, האם יש אפשרות לשרת עם כלב אישי ובסופו של דבר לקבל אותו לאזרחות?

תודה מכל הלב[עריכת קוד מקור]

תודה לכם על זה שיצרתם את הדבר הנפלא הזה !!! תודה על ההשקעה של הרבה אנשים מסורים אשר מוסיפים ומעשירים כל פעם !!!

אין כמוכם!!!!+הערה[עריכת קוד מקור]

אכן, אין כמוכם מבין כל האנציקלופדיות המקוונות אתם עם העתיד המבטיח ביותר והמעודכן ביותר

מילה אחת בגדול  : תודה!!!!

ההערה שהתכוונתי:

כשמקישים על הערך "קום" -עיר קדושה באיראן מקבלים משום מה: "חלב"(נוזל}

לא נורא... בכל מקרה הערת השוליים עומדת!!

לגבי קום - יצרתי דף פירושונים. בברכה, ‏Yonidebest Ω Talk 15:15, 2 באוקטובר 2006 (IST)

ברצוני לשאול, מדוע אתם מפרסמים את מס הטייסת בו הוא מופעל. זהו מידע מסווג!!!

טופל - תודה. עוזי ו. 22:11, 8 באוקטובר 2006 (IST)

תיקון כותרת: מוזיאון האדם והסביבה פתח תקוה[עריכת קוד מקור]

שלום רב,


שמי רותי ואני מרכזת את נושא פירסום המוזיאון שבו אני חברה בצוות.

בקטגוריה של ויקיפדיה: מוזיאונים בישראל - מוזיאון האדם והסביבה אינו מופיע. האם קיימת אפשרות להוסיפו לקטגוריה שלכם?

כתובת הruti_av@zahav.net.il e-mail

תודה, מוזיאון האדם והסביבה פ"ת

את מוזמנת לערוך בעצמך. מוזיאון האדם והסביבה. אינקוגניטושיחה 11:47, 3 באוקטובר 2006 (IST)

מדיניות קישורים[עריכת קוד מקור]

לדעתי צריך לשים יותר לב לקישורים פנימיים "מורכבים", כך שהקישור יהיה יותר רלוונטי. דוגמאות: "חוקתה של יפן" (בעמוד הידעת? של 4/10/06) צריך לקשר לחוקה של יפן ולא ל"חוקה" ו"יפן". "יצירות ספרות יפניות" (בערך יפן) צריך להפנות לערך מתאים ולא ל"ספרות" כללית.

השאלה האמיתית היא מה הסיכוי של הערכים הללו להיווצר, קישור אדום (כלומר הערך לא קיים) לא מועיל במיוחד לקוראים. אני מוכן להבטיח לך שנשמח לשנות את הקישורים לחוקת יפן וליצירות ספרות יפניות כאשר תכתוב את הערכים. טרול רפאים 10:15, 4 באוקטובר 2006 (IST)

טעות בערך "התפסן בשדה השיפון"[עריכת קוד מקור]

שלום, קראתי את הערך הנ"ל, בו מופיעה שנת היציאה לאור של הספר כ-1945, ובקישורים שמופיעים בערך למטה, רשום שהספר יצא לראשונה ב-1951. ??? תודה, גלית galitsoffermiz@gmail.com

אני מאמין שהתשובה היא 1951. אם מישהו יוכל לוודא ולשנות זה יהיה נחמד. אינקוגניטושיחה 11:48, 4 באוקטובר 2006 (IST)
על המהדורה האנגלית שברשותי כתוב שב-45 וב-46 התפרסמו סיפורים מהספר (כנראה שני פרקים) בקולייר ובניו יורקר. הספר יצא ב-1951. 11:59, 4 באוקטובר 2006 (IST)

שלום לדעתי אתם צריכים להוסיפ כפתור של סיכום שיתן סיכום של המידע כי נורא קשה למצוא מה שצריך כשיש כול כך הרבה מידע אם אתם יכולים לכתוב לי מה אתם תעשו עם הבקשה תשלחו ל ronishain@walla.com תודה רבה !

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא אתר סיכומים ושיעורי בית ולכן במקרים רבים הוויקיפדיה מרחיבה מעבר. אין אפשרות ליצור כפתור סיכום שיצור סיכום אוטומטי - למחשב אין אפשרות לבצע סיכום אוטומטי. מה שכן: בפתיחה של כל ערך גדול צריך להיות תקציר של עיקרי הנושא. אם התקציר לא מסכם היטב את עיקרי הנושא- תמיד אפשר לשפר אותו בעצמך (באמצעות כפתור "עריכה" בראש הדף), או להעיר על כך בדף השיחה של הערך. ערן 23:01, 4 באוקטובר 2006 (IST)

חחחחחחחחחחח נתנה גם דוא"ל. לא חבל על הדיו במדפסת? תני כתובת בבית ואנחנו נדפיס ונכרוך את זה בשבילך. ספירלה זה טוב לך?

איזה איכות[עריכת קוד מקור]

תותח\תותחית\תותחים\תותחיות כל מי שעוסק באתר הזה....סחטיין על הכמות מידע הלא נורמלית...טוב שיש על מי לסמוך

כל הכבוד!!! אתר אינטרנט גיאוני אני גולש המון ונהנה מכל רגע !!! תמשיכו לעשות טוב לאנושות!יישר כח!

הצעה בנוגע לפורטל:הארי פוטר[עריכת קוד מקור]

כיום, כשיש אתר כמו ויקיפוטר (ויקיפדיה בנושא הארי פוטר9 מדוע צריך כל-כך הרבה ערכים בקטגוריה הארי פוטר?

רוב הערכים הקשורים להארי פוטר נמצאים בויקיפוטר ואפשר פשוט לתת קישור בפורטל הארי פוטר ולמחוק חלק מהערכים או לאחד אותם.

מה דעתכם? 84.229.239.77 21:32, 5 באוקטובר 2006 (IST)

דעתי היא שבחרת דרך לא כל כך מוצלחת לפרסם את האתר הזה. גדי אלכסנדרוביץ' 21:26, 5 באוקטובר 2006 (IST)
אני לא מנסה לפרסם את האתר הזה (מצאתי אותו באתר אוהבי הארי פוטר). אני חושב שזה לא נכון שיש כ"כ ערכים בנושא הארי פוטר (קראתי את הדיונים הקודמים בנושא) ועכשיו זה נכון יותר מתמיד! 84.229.239.77 21:32, 5 באוקטובר 2006 (IST)
לפי עריכה קודמת שלך, הזדהית כמשתמש ששם מצוין כמנהל האתר. ‏– rotemlissשיחה 15:19, 7 באוקטובר 2006 (IST)
איזה אתר על פי גוגל הוא לא קיים [1]. יש לך קישור? דניאלשיחה 21:36, 5 באוקטובר 2006 (IST)
קבל (לא צריך להיות רווח בים ה-http:// לשאר הכתובת!

http:// tinyurl.com/ryqxp

ראשית הוויקפדיה הזאת כמעט ריקה, שנית ישנם הרבה אתרים המספקים כרגע מידע עדיף על זה של ויקיפדיה בנושא מסויים, זה לא אומר שנהפוך את ויקיפדיה למאגר קישורים. --איש המרק 11:15, 6 באוקטובר 2006 (IST)
נכון. ‏– rotemlissשיחה 15:19, 7 באוקטובר 2006 (IST)

אי אפשר לבנות על ויקיפדיה כמקור מידע !!![עריכת קוד מקור]

אני רוצה ללמוד במכללת מעוף בחדרה בקורס טכנאי PC . ידוע לי מחברים שזו מעוף היא מכללה ותיקה וטובה מאוד,יחד עם זאת רציתי לקבל יותר מידע על מכללת מעוף ואין לכם ערך כזה. חבל מאוד. דודי

אתה מוזמן לכתוב את מכללת מעוף בעצמך. בברכה, דניאלשיחה 11:35, 6 באוקטובר 2006 (IST)
חבל לבזבז את הזמן על טכנאי PC תלמד ישר טכנאי רשתות. סקרלט 11:40, 6 באוקטובר 2006 (IST)

לכתוב ערכים[עריכת קוד מקור]

האם אתם יכולים להסביר לי את הרעיון בלשנות ערכים ולכתוב, וגם איך אני עושה את זה?

אם תיסתכל בראש הדף תראה לשונית שנקראת עריכה. כאשר אתה לוחץ אליה אתה מגיעה לדף עריכה שמאפשר לך לשנות את הערך. אני ממליץ לך להירשם זה בחינם ויש לזה יתרונות רבים. דניאלשיחה 16:15, 6 באוקטובר 2006 (IST)

אני לומדת בהיסטוריה כרגע על מלחמת העולם הראשונה. המורה בקשה מאיתנו לסכם על המלחמה ביזרת האינטרנט ומקורות מידע אחרים, אז נכנסתי לפה ואתם נתתם לי המון חומר מידע לפי נושאים, אבל זה קצת יותר מדי חומר כדי לסכם.... אז תוכלו בבקשה לעשות קטגוריה של סיכום לא רק על המלחמה אלא על ערך שיש לכם, זה ממש יעזור לנו התלמידים.

אין בעיה. את רוצה גם שנדפיס את זה ונשלח לך בדואר ? Gridge ۩ שיחה 14:16, 8 באוקטובר 2006 (IST).
חחחחחחחח...

לדעתי היא אפילו תשמח את יספקו את זה במספר ניסוחים. הרי יש עוד כמה תלמידים בכיתה, לא? חביבתי, "לסכם" זה בדיוק זה - לקרוא הרבה חומר ממספר מקורות, לדלות מתוכו את המידע המרכזי והמעניין מבחינתך, ולארגן אותו בהתאם ליכולותייך והבנתך. בהצלחה. : )

מנהלה, לא "מנהלת" ולא "מינהלת"[עריכת קוד מקור]

זו שגיאה נפוצה בעברית של ימינו. "מנהלת" היא בסה"כ "מנהלה" בסמיכות. לכתוב "מנהלת מקומית" זה כמו לכתוב "משטרת מקומית" או "מכללת מקומית" (במקום "משטרה מקומית" ו"מכללה מקומית" בהתאמה). עברית תקינה זה בטוח לא.

יש לתקן בכל מקום שבו זה מופיע כך שלא בסמיכות. הערך שבו אני נתקלתי היה "מינהלת מקומית" (כך למשל, יתוקן הערך ל"מנהלה מקומית", אך הכתיבה "מנהלות" ברבים (רצוי לנקד ולא "לתקוע" י' אחרי ה-מ') או "מנהלת הרובע" בסמיכות תישמר).

יום טוב.

אכן, תודה לך. למרבה הצער, צורת הסמיכות היא מנהלת, לכן לא נוכל להפעיל תיקון אוטומטי אלא ערך-ערך. ‏odedee שיחה 22:19, 9 באוקטובר 2006 (IST)

על אהבה כתוב הרבה יותר מאשר על שנאה, זה לא בסדר... איך אנשים ילמדו לאהוב אם לא ידעו למה ואיך לשנוא...?

הערך: תנועת הילדים "עוז"[עריכת קוד מקור]

מקצת על פעילותה של תנועת הילדים "עוז" ומטרותיה. תנועת עוז הוקמה בשנת תשמ"ז 1987 למען ילדי עיירות הפיתוח, שכונות, והתיישבויות. ע"י השר לשעבר מר יוסף (יוסק'ה) שפירא ואת שמה נתן הרב נריה זצ"ל מתוך הפסוק בתהילים "מפי עוללים וינקים יסדת עז". כיום התנועה פונה לכלל ילדי ישראל בגילאי 6-9 קדם תנועות הנוער. בתנועה כיום כ-13000 חניכים. התנועה מאמינה כי חינוך הילד לערכים ומידות מתחיל בגיל הרך ובכך לסלול את דרכו המעוצבת, הערכית והבריאה יותר לחברה בגיל הבוגר. התנועה מוסיפה שלוש שנות חינוך בלתי פורמלי ערכי של אהבת העם והארץ, מונעת שוטטות בישובים בהם הקושי הכלכלי לפעילות, הנו רב ואמיתי. והתנועה משמשת לילדים מסגרת חמה, תומכת וערכית. כמוכן, התנועה מכינה את חניכיה למסגרות תנועות הנוער הבוגרות. התנועה פועלת בשני מסלולי פעילות. האחת בשעות הצהריים מיד לאחר שעות הלימודים והשניה בשעות אחה"צ ושבת. לתנועה מדריכים צעירים אותם היא מכשירה במסגרות של ימי עיון וסימנריונים. כמו כן, קיימת מחלקת הדרכה מקצועית אשר מפיקה חוברות הדרכה מסודרות אחת לחודשיים עם מגוון נושאים רחב, הקשורים בחגי ואירועי החודש, פרשות מהתנ"ך, מידות טובות, נושאים כלליים ופעילויות חוויתיות. בתנועה 6 מחוזות פעילים אשר בראש כל מחוז עומד רכז מחוזי ורכזת הדרכה מחוזית. המחוזות הנם מרכז - שרון - יו"ש - דרום - צפון - ירושלים. התנועה מעודדת פעילויות המשלבות את הורי החניכים ורואה בכך חשיבות ראשונה במעלה מפאת גילם הרך של חניכיה, וזהו זימון אפשרות נוספת לילדים והוריהם לבלות יותר יחדיו,ונתינת משקל רב חשיבות להתווית דרכם העתידית בחברה. התנועה מפוקחת ע"י משרד החינוך. התנועה מוכרת כתנועת ילדים ולא כתנועת נוער עקב גילם הצעיר של חניכיה ומתמודדת ונאבקת רבות אל מול הממסד שטרם מצא לנכון להכיר בה כתנועה לכל דבר והעניין יוצר קשיים רבים. אנו תקווה כי מאבקינו ישא פרי. לתנועה אתר אינטרנט www.oz1.org.il הכנסו ןתהנו.

משרדי התנועה ברח' שד' הרצל 10ב' ירושלים 026522612 

info@oz-children.org.il

אחד הדברים הכי חשובים שעשו באינטרנט[עריכת קוד מקור]

שמי איציק , אני מהנדס אלקטרוניקה במקצועי , הכרתי את ויקיפדיה לפני שנה בערך

יותר מכל הפורטלים וכל האתרים הגדולים , הרעיון של אנציקלופדיה חופשית הוא הדבר שלשמו נועד באמת האינטרנט , בעידן שיש בו כל כך הרבה זבל , קמה ויקיפדיה וריכזה הכל במקום אחד

אני מצדיע לכם , עלו והצליחו

איציק

חופשי! תודה על ההצדעה, ותודה על המחמאה המשעשעת "בעידן שיש בו כל כך הרבה זבל , קמה ויקיפדיה וריכזה הכל במקום אחד"! אביעד המקורי 12:36, 15 באוקטובר 2006 (IST)

השימוש בביטוי שולת!!!1 נכתב תחת השם פרחה וזה טעות רצינית או חוסר ידע[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:שולת!!!1 הללשיחה תיבת נאצות 12:44, 15 באוקטובר 2006 (IST)

צפון קוריאה[עריכת קוד מקור]

שלום רב בערך צפון קוריאה ישנה טעות סופר בנוגע לפגישה של קרטר ןמנהיג צפון קוריאה קרטר לא היה בשום אופן נשיא ארה"ב ב 1984 ניסיתי לשנות בדף נערך אולם המערכת אינה מובנת וידידותית ( זהו בערך החסרון היחידי באינציקלופדיה נהדרת זו)

אשמח לקבל עדכון אני בכתובת - ALMOGITALIE-at-WALLA.CO.IL תודה אלמוג

שלום אלמוג. באנציקלופדיה נהוג שלא לכנות אדם "לשעבר", ומכיוון שקרטר היה נשיא ארצות הברית - התואר מתאים בערך. בכל אופן, קל ביותר לערוך, כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על הלשונית המסומלת ב"עריכה" בראש הדף. שמחנו שנהנית. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 18:39, 14 באוקטובר 2006 (IST)
במקרה הזה הצדק עם אלמוג. בשנת 1984 היה ג'ימי קרטר נשיא ארצות הברית לשעבר, משום שכהונתו הסתיימה ב-1981. מובן שכאן יש הבדל מהותי בין נשיא לנשיא לשעבר. בבדיקת העניין גיליתי שהביקור נערך בכלל ב-1994, אבל זה אינו פוגע בנכונות העקרונית של דברי אלמוג. דוד שי 20:52, 16 באוקטובר 2006 (IST)

תאריכון אוניברסלי - תוספת[עריכת קוד מקור]

בזמנו הערתי על חוסר בתאריכון אוניברסלי שיכיל תאריכים בעלי משמעות כלל אונושית מאז בריאת העולם ועד ימינו בחיפושי הרבים מצאתי את שביקשתי באתר של עמותת ערכים יש דבר דומה הכוול את השתלשלות ההיסטוריה האנושית מאז בריאת העולם. http://www.arachim.co.il/Index.asp?CategoryID=95 הקישור מצורף

תאריכים של ארועים מיתולוגים אין מקומם ברשימות התאריכים והשנים של ויקיפדיה. קרני שיחהזה הזמן ל... 22:15, 16 באוקטובר 2006 (IST)

BTK- Dennis Rader[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שהערך אינו מדייק. קודם כל ייאמר שהוא התחיל לפעול ב 1974 בוויצ'יטה-קנזס שבארה"ב. היו לו 10 קורבנות סה"כ. הרצת הראשון שלו כלל משפחה בת 4 נפשות בה היה לפחות גבר אחד, מה שפוסל את האמירה שהיה רוצח נשים בלבד. אני מתנצלת אך איני זוכרת אם נרצחו גברים/ילדים נוספים ע"י BTK. לאחר 31 שנה של חיפושים הוא נתפס-משמע 26/02/2005 (ולא 2003 כפי שנכתב).


מקווה שתמצאו את המידע הזה יעיל.

נהנית מהאתר שלכם :) לירון

בעברית נהוג לכתוב קורבנות ולא קורבנים - כך שאין טעות בערך. קרני שיחהזה הזמן ל... 22:12, 16 באוקטובר 2006 (IST)

לא הבנתי![עריכת קוד מקור]

שמעתי פעם את הטענה שקילו ברזל וקילו נוצות שוקלים אותו דבר. הבנתי שהמסות שלהם שוקלות אותו דבר, אבל אם אני אקח ביד אחת קילו ברזל וביד השנייה קילו נוצות, זה ברור שקילו ברזל ישקול יותר. תוכלו להסביר לי בבקשה???

הוא לא שוקל יותר. המסה והמשקל פשוט מרוכזים באזור קטן יותר ביד, כך שרוב הלחץ על שרירים בודדים , לעומת נוצות שמשקלן מתפרס על איזור גדול בגוף. DGtal 12:34, 15 באוקטובר 2006 (IST)

שפות אירופה[עריכת קוד מקור]

המידע, האותיות וכן הערכים עצמם על שפות אירופה פשוט מחפירים! ראיתי לעומת זאת חלק מהערכים באנגלית וההבדל הוא פשוט עצום! בבקשה, שמישהו ירחיב חלק מן הערכים הללו לטובת הציבור...

ביחס למספר דוברי השפה, ויקיפדיה העברית היא אחת הטובות והמושקעות בעולם. אם אתה מרגיש שמשהו חסר, אתה מוזמן להשלימו. בברכה, Gridge ۩ שיחה 16:32, 15 באוקטובר 2006 (IST).

יוזמה נהדרת ורעיון מבריק ואדיר , אך..........[עריכת קוד מקור]

מאוד חשוב שאנשים ידעו כי אם ישנם דברים שהם אינם בטוחים לגביהם ואם ישנם לגביהם ספקות עדיף לא לכתוב ושנית אני רוצה להעלות רעיון אולי כדאי לפנות אל קהילת הרופאים בישראל על מנת שכל אחד יתרום מעט מהידע שלו , לדבר כל כך חשוב ועוזר!

ועד אז שכל אחד מאיתנו יביא את האתר הנ"ל לתשומת ליבו של כל רופא שהוא מבקר אותו . וכל שנותר לאחל בריאות ושנה טוב יפעת בוחבוט

נתקלתי בערך חרם בנמצא כאן וראיתי שאין לכם בנמצא ערך נוסף הזהה לערך חרם שזה חרמה זהו ביטוי נוסף כפי הבנתי שניתן להשתמש בו כמילה חרם ראיה לכך אני מוצא בסידור בנוסח התרת נדרים של ראש השנה נאמר שם "אין כאן חרמות" וישנם נוסחים אחרים שנאמר בהם "אין כאן חרמות" מה עמדתכם בעניין איך אתם מסבירים זאת ואם ישנה בהיסוריה היהודית המילה חרמה\תרמות שמקבילה בערכה לחרם איך זה שלא צוין כאן הערך הנ"ל אשמח אם תענו לי על כך בתודה מראש עמי חלפון

ויקיפדיה - כל הכבוד !![עריכת קוד מקור]

המצאה גאונית - דבר מדהים כל הכבוד.

כיצד לנקד בלי שהדגש יברח שמאלה[עריכת קוד מקור]

ראשית, ויקיפדיה הוא מוסד נפלא. פשוט מרגש לראות כיצד אנשים טובים תורמים מזמנם ומכשרונם כדי לשתף את כולנו בידע. בערכים רבים יש בעיה במילים מנוקדות. הדגש בורח שמאלה מן האות הדגושה. למשל, במקום בָּרָק מופיע בָּרָק. נתקלתי בזה, למשל, זה עתה בערך 'נתן יונתן'. יש שם שירים שלמים, וקשה לקרוא אותם בגלל התקלה הטכנית הזו בניקוד. הפתרון פשוט ביותר. כאשר מנקדים, יש להוסיף את הדגש לפני סימני הניקוד האחרים שבאותה אות. למשל, בדוגמה שלעיל, ברק, יש לנקד את הב' קודם בדגש ורק אז בקמץ. ובאופן כללי יותר, כאשר באות אחת יש כמה סימני ניקוד, סדר הקלדת הסימנים הוא סדרם מימין לשמאל על המקלדת. תודה. צור א'

תיקון בעניין הניקוד[עריכת קוד מקור]

עתה ראיתי את הודעתי הקודמת כפי שהיא מופיעה באתר, וראיתי שהתקלה שאני מדבר עליה ומדגים אותה, של תזוזת הדגש שמאלה, קיימת גם כשפועלים נכון ומנקדים לפי הסדר שהצעתי. לפיכך, יש כנראה סיבה אחרת לתקלה הזו. כדאי מאוד לחשוב איך לתקן את זה. זה משהו טכני באתר. לי אין מושג בזה. צור א'.

תודה על הערתך, זהו אכן באג במערכת ויקיפדיה והוא מוכר מזה זמן רב. לפרטים טכניים ראה ויקיפדיה:ניקוד. נתנאל 13:59, 20 באוקטובר 2006 (IST)

הוספת קישור לערך מקביל בשפה האנגלית[עריכת קוד מקור]

מאחר שאין חפיפה מלאה בין הערכים בין הגרסה העברית והאנגלית של ויקיפדיה הוספת קישור לערך באנגלית עשוייה לעזור במקרים רבים שבהם הערך האנגלי יותר מלא או מכיל קישורים לאתרים נוספים

תודה מראש

יש קישור בצד ימין, מתחת לתיבת הכלים. בברכה, ינבושד.

נועם פדרמן[עריכת קוד מקור]

מהיכן הסקתם שהוא אושפז בבי"ח פסיכיאטרי ? אני אישית מכירה אותו. לא היה ולא נברא. חבל חשבתי שאתם שואפים להיות אובייקטיביים.

באיזה ערך זה כתוב? ‏Yonidebest Ω Talk 22:22, 17 באוקטובר 2006 (IST)

התבלבלת קצת, נועם פדרמן זה איש ימין קיצוני, שאין ספק בכלל שאת מכירה אותו ונעם פרידמן זהו האיש שלגביו הבאת את כל הסיפור, אנו שואפים להיות אובייקטיביים. א. ינאי 22:49, 18 באוקטובר 2006 (IST)

דואל זבל -- הצילו[עריכת קוד מקור]

מה לעשות שאני מבקש מחברה להפסיק ולהפציץ אותי בסאם?

קוראים להם קומם ליין [שלוחה של הסיינטולוגיה] avigail@com-line.biz

בברכה פגוע דואל זבל

טעות בדף המידע על שמעון בן שטח[עריכת קוד מקור]

לאחרונה ראיתי את דף המידע שעוסק בשמעון בן שטח. כתוב שם בפסקה "תקנותיו" שהתקין שכלי זכוכית אינם מקבלים טומאה, ואילו במסכת שבת דף י"ב ע"ב נכתב ששמעון בן שטח גזר טומאה על כלי מתכות, ולא זכוכית. את התקנה לגבי כלי זכוכית, התקינו יוסי בן יועזר איש צרידה ויוסי בו יוחנן איש ירושלים. אני מקוה שהנושא יטופל בהקדם.

אנא תקן בעצמך. טרול רפאים 13:32, 20 באוקטובר 2006 (IST)

למה לטרוח?[עריכת קוד מקור]

אני לפעמים שואל את עצמי למה לטרוח להוסיף ערכים לויקיפדיה בעברית, כשהאנגלית היא מקור ידע הרבה יותר טוב. ערכים שברור לי שיהיו קיימים כמו מודל אינם (שמתי קישור לזה בעקביות (לוגיקה) והתבאסתי שהוא אדום). Ripper234 22:52, 20 באוקטובר 2006 (IST)

ויקיפדיה עברית משמשת אלפי גולשים שאינם יודעים אנגלית או שמעדיפים חומר בעברית. מלבד זאת בוויקיפדיה העברית יש ערכים רבים על ישראל ויהדות שלא קיימים בוויקיפדיה האנגלית. דניאלשיחה 22:58, 20 באוקטובר 2006 (IST)
יכולת באותה מידה לשאול למה לטרוח לכתוב ספרים בעברית או להוציא לאור עיתונים בעברית. מגיסטר 23:30, 20 באוקטובר 2006 (IST)
ספרים ועיתונים זה עסק רווחי, לכן אין טעם לשאול. נכון שיש ערכים שאין באנגלית, אבל לגבי הערכים הכלליים שכן יש בויקיפדיה האנגלית, אני חייב לומר שזה קצת מבאס לרדוף אחרי הויקיפדיה האנגלית כל הזמן.
נכון, אין טעם. נלמד כולנו אנגלית ונעוף מפה. גילגמש * שיחה 07:56, 21 באוקטובר 2006 (IST)
הכתה שלי בבית ספר מתחלקת לשתי קבוצות. אלה שעושים העתק הדבק מוויקיפדיה העברית ישר לעבודת הגשה; ואלה שמסכמים את מה שכתוב בוויקיפדיה לתוך העבודה. אני מקווה שהדוגמה הזאת הבהירה לך את הנחיצות של ויקיפדיה העברית. דניאלשיחה 08:19, 21 באוקטובר 2006 (IST)
למעשה ריפר, התשובה לשאלתך טמונה בגוף השאלה: "זה קצת מבאס לרדוף אחרי הויקיפדיה האנגלית כל הזמן". אז טרחו ועמלו אנשים לחסוך ממך את הבאסה הזו, וממשיכים לטרוח ולעמול, ובאמת ללא שכר או רווח כספי. מגיסטר 08:37, 21 באוקטובר 2006 (IST)

היי שמי נועם ונכון שיש את ערך ממבו.?. ואתם נותנים לתת לכם עריכות.. אז סתם אני וחברה שלי כתבנו שטויות ולא התכוונו לשלוח ורצינו ללחוץ שמור דף כי רצינו ללחוץ על תצוגה מקדימה וזה נלחץ לנו על שמור דף.. אני ממש מטערת על הטרחה, וגם רציתי לומר שהאתר שלכם נפלא, הוא מספק מידע הכרחי ועזר לי בעבודות רבות. תודה רבה לכם ואני חושבת שאתם עושים את עבודתכם כהלכה... כתובת האיימיל שלי היא noambazak0@walla.com לתגובה ואני אשמח לקבל תגובה אם קבלתם את התנצלותי, בתודה רבה,

נועם...

ההתנצלות מתקבלת. בברכה, Gridge ۩ שיחה 12:58, 22 באוקטובר 2006 (IST).

האתר הזה נפלא, מדהים ובעל מידע רב. כל הכבוד.

אנו עושים כמיטב יכולתנו. אתה מוזמן להצטרף! בברכה, Gridge ۩ שיחה 14:48, 23 באוקטובר 2006 (IST).

זהירות, זה עובד![עריכת קוד מקור]

אנשים יקרים... רציתי להודיע לכם שיש ביכולתי לערוך כל ערך שארצה בויקיפדיה וכך גם לאחי ולחברתי. אני לא מודיעה לכם את זה בשביל להשויץ או לאיים אלא בשביל להזהירכם שכל טיפש בעל מקלדת ויום ממש ממש משעמם עלול לנצל זאת לרעה ולהרוס סיכומים של אנשים.. אמיצים. תבררו את העניין בבקשה ותקנו.

מישהי ועוד אחת שחיי הלימודים שלהן תלויות רבות על זמינות החומר בויקיפדיה.

ובכן, העובדה שציינתן היא הרעיון העומד מאחורי ויקיפדיה, ובזכותה נמצא כל מה שכתוב פה. אל דאגה - לכל הגרסאות הקודמות אפשר לגשת דרך הלשונית הסמוכה ללשונית העריכה, וכך ניתן לשחזר כל השחתה בנקל. אייל בארי 18:07, 24 באוקטובר 2006 (IST)

העתקה מארגז החול...[עריכת קוד מקור]

אני ירמיהו פוטרמן בעל תואר במדעים לוגיסטיים עובד שנים רבות במערך הבריאות בקופ"ח כללית ואני מתכוון לכתוב על הרפואה העתידית בה יהיה הפרט תחת בקורת בריאותית מיום הוולדו, במקום שהרפאים והצוותים יחכו לחולים בבתי החולים ובמרפאות תערך המערכת כולה לפקוח מתמיד על בריאות הפרט מיום הלידה, זאת בעזרת בקורות מתמידות וטיפולים מונעים, לכל אדם יהיה תיק בריאותי שבו יירשמו כל הנתונים המיוחדים לאותו אדם וכן סוגי הנוזלים והאברים העקריים של גופו כן יירשמו כל הביקורות, הטיפולים והתרופות המונעות שייקבל בחייו.

זהו לדעתי ערך עליון שבאם הוא יתממש הרי מדינת ישראל וכל העולם יצאו נשכרים מכך, אני מוכן לפתח ולפרט את פרטי הנושא החיוני הזה למומחים במערכת על מנת להחליט ולקבוע באם זהו נושא שויקיפדיה מוכנה לעסוק בו. אנא בדקו היטב נושא זה ואני מוכן לשמש לכם כמנחה לכל הערך כולו.

אני מחכה מכם למשוב בדוא"ל שלי: poterm@bezeqint.net או לפקס שלי:9246651-03

בתודה מראש ובברכה חמה שלכם ירמיהו פוטרמן.

שלום רב. ויקיפדיה לא נועדה לפרסום מחקר מקורי, אלא לתעוד והצגה של ידע קיים. נשמח אם תכתוב ותשפר ערכים אחרים בתחומי מומחיותך. עוזי ו. 00:37, 27 באוקטובר 2006 (IST)
נראה לי שעדיף לפנות אליו באימייל. את ההודעה הזו העתקתי מארגז החול, ואני לא חושב שהוא ממתין לתשובה על גבי הוויקיפדיה... יובל י. § שיחה § 17:31, 29 באוקטובר 2006 (IST)

למה מוחקים לי?[עריכת קוד מקור]

ניסיתי לכתוב כמה ערכים ומחקו לי אותם. לא חבל על הערכים היפים שכתבתי?

באמצעות דף השינויים האחרונים תוכל "לגלות" מי מחק לך את הערך ואז תוכל לנהל עימו דיון בדף שיחתו. בברכה, Gridge ۩ שיחה 21:48, 24 באוקטובר 2006 (IST).
קרא את ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?. בברכה, יובל י. § שיחה § 22:38, 24 באוקטובר 2006 (IST)

מערכת ויקפדיה[עריכת קוד מקור]

מערכת ויקפדיה, כל הכבוד על המיזם ועל האתר בכלל, אני סטודנטית להיסטוריה ושמחתי לראות שמידע שאתם נותנים הוא מהימן וברמה גבוה! יישרו כוח והמשיכו במעשיכם כי בתקופה זו שהאניטרנט משתלט על כולנו, נחמד לראות אתר ברמה טובה שתורם לגולשים שלא כמו אתרי קיטש אחרים... תודה!

איזה ערכים היו מהימנים וברמה גבוהה? גילגמש שיחה 16:50, 27 באוקטובר 2006 (IST)

כל הכבוד![עריכת קוד מקור]

הוספנו ערך "שערי דעת" ונדהמנו מהקלות! ממש כל הכבוד!!!

תודה רבה, וברוכים הבאים לקהילה. דניאלשיחה 16:43, 27 באוקטובר 2006 (IST)

אלימות כנושא לימודי בגיל הרך[עריכת קוד מקור]

שלום שמי מאיה ואני גננת לגיל הרך השנה החלטתי להתמקד בנושא האלימות כיוון שהמצב הולך ומידרדר ולכן אני מאמינה שאת החינוך נגד אלימות צריך ללמד כבר בגיל צעיר העניין שגם לי אין מושג ירוק בכל הנושא הנ"ל ולכן עד היום מצאתי סיפורים קצרים ושירים נגד אלימות אבל כידוע זה לא מספיק .. אני אשמח מאד עם מישהו יוכל לתת לי או להפנות אותי לגורמים המתאימים מהיכן אוכל להשיג חומר לימודי מעניין כמו שירים סיפורים ציורים ועוד שמתאימים לגילאי 3-4 שנים את הפניות שלכם ניתן למסור בכתובת maya19701@walla.com תודה לכם ותבואו על הברכה בברכה מאיה

מה זה ויקימינים?[עריכת קוד מקור]

ראיתי את "ויקימינים" ולא הבנתי מה זה ולמה צריך את זה. תוכלו להסביר לי???

ויקימינים הוא מזים של קרן ויקימדיה (כמו ויקיפדיה) שמטרתו ליצור מדריך טקסונומי רב לשוני. בכל אופן המיזם די "נטוש" ופעיל באמת רק בשפה האנגלית. דניאלשיחה 11:58, 28 באוקטובר 2006 (IST)
עד כמה שראיתי, בכל ויקיפדיה יש תרגום לוויקימינים... מעניין באמת מה יצא מכל זה... יובל י. § שיחה § 17:29, 29 באוקטובר 2006 (IST)

למי שכתב את עמוד האנימה.[עריכת קוד מקור]

היי, אני ניצן,ואני מאוד אוהבת את היפנים ואנימות ובכלל... אני חושבת שיש לי הרבה ניסיון בזה.. ואני מקווה שאם אתה צריך עזרה בהרחבת העמוד אני ישמח לעזור..:) אם אתה רוצה לדעת ולדבר איתי הינה כתובת המסן שלי (רק לכותב של עמוד האנימה מותר להעתיק אותה!!!): nitzanf@hotmail.com ואם אתה רוצה לראות את האתר שלי(הפינה היפנית) אתה מוזמן: www.japen.tipo.co.il <----אני יודעת שככה לא כותבים יפן באנגלית אבל לא היו יותר כתובות..:( אני ישמח לשמוע מימך תגובה במסן שלי..=]


ניצן

אתר מדהים שמשמש אותי לכל העבודות שלי וגם סתם לקרוא דבר מעניין! המשיכו כך! אל החתום,


טיגריס אפל

בשם כל הקהילה, תודה רבה. Gridge ۩ שיחה 21:52, 30 באוקטובר 2006 (IST).