ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות/היבטים משפטיים של ביטחון אנושי - המרכז הבינתחומי בהרצליה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיזם זה פעיל
דף זה מרכז את מיזם הכתיבה בוויקיפדיה כמטלה אקדמית במסגרת
היבטים משפטיים של ביטחון אנושי - המרכז הבינתחומי בהרצליה

טוען את הלשוניות...

ברוכים הבאים למיזם ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות במסגרת הקורס "היבטים משפטיים של ביטחון אנושי" במסגרת החטיבה למשפט וביטחון בבית הספר לממשל ע"ש לאודר במרכז הבינתחומי בהרצליה.

ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות הוא מיזם שנועד לחבר כותבים אקדמאיים, סגל וסטודנטים, עם כתיבת ערכים איכותיים בוויקיפדיה. מטרת המיזם היא להרחיב את מרחב הערכים ואת מעגל העורכים. בנוסף, המיזם ירכז את הפרויקטים השונים העוסקים בכתיבת ערכים כמטלות אקדמיות על מנת ליצור תשתית משותפת ולמידה מניסיון של פרויקטים קודמים.

מרצת הקורס, יוזמת ואחראית המיזם במסגרת הקורס "היבטים משפטיים של ביטחון אנושי": פרופ' יעל רונן. אתם מוזמנים לפנות אלי בדף השיחה שלי בכל עת.

כתיבת ערך בוויקיפדיה היא הזדמנות לכל סטודנט וסטודנטית לתרום למאגר הידע החופשי הגדול בעולם בתחום הלימודים.

מיזם הכתיבה בוויקיפדיה במסגרת אקדמית הוא אמצעי הוראה אשר מוטמע במספר מוסדות אקדמאים ברחבי הארץ ותפוצתו הולכת וגדלה. המיזם נשען על שתי הנחות בסיסיות. האחת, שויקיפדיה היא אנציקלופדיה השואפת ליצור ערכים ברמה גבוהה, תוך פניה לאוכלוסיה רחבה. האחרת, שכל קורס אקדמי עוסק בעשרות מושגים, רעיונות, אישים או אירועים הראויים לסיקור רציני במסגרת האנציקלופדיה. כתיבת הערך יכולה להסתמך על התכנים הנלמדים בקורסים ודרכה יוקנו מיומנות כתיבה אקדמית ויכולות שיח מקצועי בשפה פשוטה המובנת לציבור הרחב.

הכתיבה בתוך וויקיפדיה כוללת התמודדות עם ממשק העריכה וכללי העריכה, אך בצידה האפשרות להיעזר בקהילת עורכים שיוכלו לסייע לכם בענייני תוכן ובאתגרים הטכניים.

הויקיפדיה היא מאגר ידע מרכזי וחופשי בו משתמשים כולם, אנשי תקשורת ועיתונות, מקבלי החלטות וכמובן, הציבור הרחב. היא מאפשרת לכם כסטודנטים לקדם את התחום המקצועי אותו אתם לומדים.

צעד ראשון[עריכת קוד מקור]

רישום[עריכת קוד מקור]

  1. פתחו לעצמכם חשבון בדף ההרשמה. תוכלו גם לקרוא למה כדאי ליצור חשבון. אם אתם כותבים כצוות, כל סטודנט צריך לפתוח חשבון משלו. בצורה זו תוכלו להשתמש במערכת גם כדי להתייעץ, ולעקוב ביתר קלות אחר שינויים שחבריכם לצוות עושים. ההסטוריה של גרסאות הערך תשקף את חלקו של כל בעל חשבון בכתיבה.
  2. בחרו שם משתמש וסיסמה. כדאי לבחור שם באנגלית על מנת שיוכל לשמש אתכם בכל מיזמי ויקי. רשמו לעצמכם את שם המשתמש והסיסמה.המלצה: שלחו לעצמכם הודעת דואר אלקטרוני ובה הפרטים הללו למקרה שתשכחו אותם.
  3. דואר אלקטרוני: בצד שמאל למעלה של המסך נוסף תפריט, שבחלקו הימני מופיע שם המשתמש/ת שלך באדום. לחצו על "העדפות". בתחתית דף ההעדפות, סמנו V על האפשרות לקבל דואל, אשרו את כתובת הדואל שלכם, ואחרי האישור סמנו V על האפשרות לקבל, לשלוח העתקים ולשלוח דואל ממשתמשים אחרים. הכנסת כתובת הדואר האלקטרוני חיונית על מנת שבמידת הצורך, תוכלו לשחזר את הסיסמה שלכם.
  4. בסיום, לחצו על "שמירת העדפות".
  5. לנשים - הגדרה כוויקיפדית, לא ויקיפד: חשוב שהקהילה (וגם המערכת) תדע שאת אישה. בצד שמאל למעלה של המסך מופיע שם המשתמשת שלך באדום. לחצי על "העדפות", ותחת הלשונית הראשונה, "פרטי משתמש", גללי עד החלק "בינאום". ליד השאלה "איזה תיאור מתאים לך", בחרי "היא עורכת דפים בוויקי". הקהילה והמערכת תדענה לפנות אליך בהתאם. ושוב בסיום, לחצי על "שמירת העדפות".

דף המשתמש[עריכת קוד מקור]

הציבו בדף המשתמש שלכם את התבנית הבאה (העתיקו את הטקסט שלהלן והדביקו לראש דף המשתמש): {{תב|משתמש סטודנט כותב}}.

כותב זה הוא סטודנט, הפועל בוויקיפדיה העברית במסגרת קורס אקדמי.


תוכלו למסור על עצמכם פרטים נוספים, אבל אתם יכולים להישאר אלמוניים אם תרצו. החשבון יקל על כותבים אחרים (במסגרת הקורס או מחוץ לו) ליצור אתכם קשר במסגרת ויקיפדיה, להציע הצעות ולברר את הטעון בירור. החשבון גם יאפשר למנחה שלכם לאתר את מה שכתבתם ולבודד פעולות אלה מעבודתם של אחרים.

הכנה לקראת כתיבה (עריכה) בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

פלייר תחביר ויקי - איך לערוך בויקיפדיה
מצגת PDF - ויקיפדיה מהי
מצגת PDF - מדריך בסיסי לכתיבה טכנית בויקיפדיה
  1. תרגלו את הלומדה של העורך החזותי בקישור לומדה בנושא יצירה ועריכה של ערכים בוויקיפדיה - בעורך החזותי
  2. קראו את המדריך שלנו, וסקרו את הקישורים שבתבנית תבנית:ברוך בואך.
  3. קהילת ויקיפדיה מחויבת לשמירה קפדנית על זכויות יוצרים של חוקרים ומחברים מחוץ לוויקיפדיה, אף מעבר להקפדה על אזכור ראוי של מקורות שאתם נדרשים לה בכתיבה אקדמית. ראו ויקיפדיה:זכויות יוצרים לעזרה פרטנית בנושא זה.
  4. במהלך הכתיבה בוויקיפדיה אנו מבקשים מכם לנהוג על פי כללי התנהגות בין חברי הקהילה.

בחירת הערך[עריכת קוד מקור]

באתר הקורס ישנה טבלה שבה תוכלו לבחור את הערך שתכינו. העבודה היא בקבוצות של שלושה סטודנטים. רשמו את שמותיכם בטורים שליד פרטי הערך. כך ידעו סטודנטים אחרים שהערך הזה כבר "נתפס".

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

כתבו את הערך בדף משנה של דף המשתמש שלכם המשמש כטיוטה, ולא ישירות במרחב הערכים. לשם כך, לחצו על הקישור "טיוטה" שנמצא בראש הדף. בדף שייפתח תוכלו להתחיל לכתוב את הערך. לחצו על כפתור השמירה כדי לשמור את שכתבתם. כדי להוסיף או לשנות, לחצו על כפתור העריכה.

תבנית שיש לשים בדף הערך[עריכת קוד מקור]

עם תחילת העבודה על הערך, יש להציב בו את התבנית "בעבודה אקדמית" שלהלן (העתיקו את השורה הבאה והדביקו בראש דף השיחה):

{{בעבודה אקדמית|קורס=היבטים משפטיים של ביטחון אנושי|יעד=1 במארס 2018}}.

בראש הדף תופיע התבנית כך:


הערך נמצא בשלבי עבודה במסגרת מיזם "עבודות ויקידמיות" הקורס האקדמי "היבטים משפטיים של ביטחון אנושי". נא לא לערוך ערך זה עד להסרת התבנית. הערות לערך נא להוסיף בדף השיחה.
העבודה על הערך עתידה להסתיים בתאריך 1 במארס 2018. ניתן להסיר את התבנית משחלפו שלושה שבועות מן התאריך הנקוב.
הערך נמצא בשלבי עבודה במסגרת מיזם "עבודות ויקידמיות" הקורס האקדמי "היבטים משפטיים של ביטחון אנושי". נא לא לערוך ערך זה עד להסרת התבנית. הערות לערך נא להוסיף בדף השיחה.
העבודה על הערך עתידה להסתיים בתאריך 1 במארס 2018. ניתן להסיר את התבנית משחלפו שלושה שבועות מן התאריך הנקוב. שיחה



התבנית תסמן לויקיפדים אחרים שלא להפריע עד שתסיימו את הפרויקט או לחילופין שהם יכולים לסייע לכם בכתיבת הערך.

תבנית שיש לשים בדף השיחה של ערך[עריכת קוד מקור]

יש להציב בדף השיחה של הערך את התבנית שלהלן (העתיקו את השורה הבאה והדביקו בראש דף השיחה):

{{מטלה אקדמית|בית ספר לאודר לממשל|המרכז הבינתחומי הרצליה|קורס=היבטים משפטיים של ביטחון אנושי}}

בראש דף השיחה התבנית תופיע כך:

ערך זה נכתב או הורחב משמעותית בקורס "היבטים משפטיים של ביטחון אנושי" במסגרת מיזם עבודות ויקידמיות בהמרכז הבינתחומי הרצליה - בית ספר לאודר לממשל

סיום כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

יישר כוח - סיימתם לכתוב את הערך (אם כי כתיבת הערך לעולם לא מסתיימת וסביר להניח שעורכים נוספים ישנו וירחיבו את הערך בעתיד).

  • הודיעו למרצה בדף השיחה על סיום העבודה.

לאחר שתקבלו הערות וציון, תוכלו להעביר את הערך למרחב הערכים, ובכך תפתחו אותו לעריכה שיתופית עם ויקיפדים אחרים.

  • אם כתבתם את הערך בדף משנה של דף המשתמש שלכם - זה הרגע להעביר את הערך למרחב הערכים הראשי. היעזרו בלשונית "העברה" שבראש דף העריכה. כתבו את השם החדש של הערך (ללא שם המשתמש שלכם) ולחצו על העברה. הסבר מפורט תוכלו למצוא בעזרה:איך לשנות שם של דף.
  • חשוב לשקול את שם הערך אליו שיופיע במרחב הערכים. לבחירת שם מתאים לערך שאתם כותבים ראו ויקיפדיה:מתן שם לערך.
  • אם אתם לא בטוחים שסיימתם לכתוב את הערך, אתם יכולים להתייעץ בדף השיחה של המיזם בו אתם עובדים או לחילופין להתייעץ עם כלל קהילת העורכים דרך ויקיפדיה:ביקורת עמיתים.
  • יש לזכור לקשר לערך החדש מערכים קיימים, על מנת שלא יישאר יתום.

קישורי עזרה וייעוץ שימושיים[עריכת קוד מקור]

שיתוף פעולה עם הקהילה[עריכת קוד מקור]

עריכת ערכים

מדריכי עריכה

שילוב מרכיבים בדף:

אחרים:

בויקיפדיה פעילים עשרות מתנדבים שישמחו לעזור לכם כבר בתחילת הדרך. לאחר סיום הפרויקט, היו סמוכים ובטוחים שהערך יערך על ידי משתמשים אחרים באופן מקיף! על כן, לא תפסידו כלום, ורק תוכלו להרוויח מהתייעצות עם משתמשים אחרים במהלך העבודה על הפרוייקט.

אתם מוזמנים להסתייע בחונכים שהציעו את עצמם לעזור לעורכים חדשים. רשימת החונכים נמצאת בחממה - שם מגדלים שתילי ויקיפדים, והגננים הם הויקיפדים הכי ידידותיים וסבלנים. אל תהססו לבקש שם חניכה.

כיצד תוכלו למקסם את התועלת מסיוע של משתמשים אחרים?

  • הציגו מוקדם ככל האפשר ראשי פרקים של הערך שבכוונתכם לכתוב, עם בקשה למשוב. ייתכן שהשמטתם נושאים וייתכן שהכללתם נושאים שאינם רלוונטיים. חשוב מכך, ייתכן שעל חלק מהנושאים כבר כתוב בויקיפדיה בערכים אחרים. משתמשים ותיקים ידעו להפנות אתכם לערכים אלו ובכך לחסוך לכם ולויקיפדיה עבודה כפולה ומיותרת.

פרויקט הקשר עם האקדמיה מיועד לכתיבה בנושאים אקדמיים מובהקים. נשמח אם תכתבו גם על נושאים אחרים, כלליים יותר, אבל במקרה כזה, כתבו כוויקיפדים מן השורה, ואל תשתמשו בתבניות שהוזכרו בסעיף הקודם.

תנו דעתכם לדף המשתמש שלכם (תמיד זמין בשורה העליונה בחלון הדפדפן, כשאתם מחוברים לחשבון), ולדף השיחה הצמוד אליו, שבו ויקיפדים אחרים עשויים להשאיר לכם הודעות מפעם לפעם, כגון הצעות או הערות על הערך שאתם כותבים. תוכלו למסור על עצמכם פרטים נוספים בדף המשתמש, אבל אתם יכולים להמנע מכך אם תרצו. החשבון יקל על כותבים אחרים (במסגרת הקורס או מחוץ לו) ליצור אתכם קשר במסגרת ויקיפדיה, להציע הצעות ולברר את הטעון בירור. החשבון גם יאפשר למנחה שלכם לאתר את מה שכתבתם ולבודד פעולות אלה מעבודתם של אחרים.

הנחיות כלליות[עריכת קוד מקור]

  • כתיבה טובה היא בראש ובראשונה בהירה. גם הרעיון המבריק ביותר וההבנה העמוקה ביותר מתבזבזים אם הקורא לא מבין אותם כי הטקסט אינו ברור. כתבו בשפה פשוטה, תקנית ומדויקת.
  • ויקיפדיה היא אנציקלופדיה לקהל הרחב. יש להקפיד להציג את המידע בלשון בני אדם וללא הסתמכות על ז'רגון מקצועי, באופן שיהיה נגיש לאנשים משכילים ומתעניינים, ולא רק לאנשי מקצוע.
  • * אל תכתבו את דעתכם האישית או מחקר מקורי שלכם. ויקיפדיה אינה במה להבעת דעה אלא למתן מידע. למידע נוסף ראו ויקיפדיה: מדריך לנקודת מבט נייטרלית.
  • ובאופן כללי יותר: אם אתם לא מבינים, גם הקוראים לא יבינו. עבדו בסבלנות. קראו, חשבו, קראו שוב. חפשו ספרות שמאזכרת את נושא הערך או הסוגיה הספציפית שלכם וממנה תוכלו הרבה פעמים להבין מה היה העיקר.
  • זכרו שהערך נועד לקהל שלא מכיר את נושא הערך, ולכן כל אדם מן השורה יוכל לעזור לכם בביקורת. תנו לחברים בני-דעת לקרוא את מה שכתבתם ושוחחו עימם על מנת להבין מה הם הבינו, מה לא ברור, מה לא מסודר בעיניהם. דווקא כיוון שוויקיפדיה מופנית לקהל הרחב, כל אחד יכול להיות שפן ניסויים.

חלק 1: הפתיח[עריכת קוד מקור]

הפתיח מציג את עיקרי הערך, תוכנו וחשיבותו, על מנת שהקוראים יקבלו מושג במה מדובר, וכמובן ישתכנעו שכדאי להמשיך ולקרוא. הכנת הפתיח מחייבת אתכם להכיר את נושא הערך ולדעת ככל הניתן על הסובב אותו, ולכן כדאי לכתוב אותו בשלב האחרון. הפתיח צריך להיות תמציתי ולהתמקד בעיקר.

חלק 2: רקע לנושא הערך[עריכת קוד מקור]

לגבי רוב הנושאים יש מקום לפרק הסוקר "איך הגענו עד הלום" - למדיניות, להקמת מוסד, לכינון אמנה וכו'.

  • על פי רוב אין טעם בכרונולוגיה פרוצדורלית, אלא נחוץ הסבר של רקע (למשל על הסכסוך במולדובה/טרנסניטסריה, פעילות תאגידים בינלאומיים באפריקה, חקיקה נרחבת נגד טרור בעקבות אירועי 2001).
  • כשמדובר בהחלטה של גוף בין לאומי שאינו מאוד מוכר, לעיתים יש מקום להציג את הגוף בקצרה (בנוסף להפניה לערך על אותו גוף)(למשל, ועדה המפקחת על אמנה לזכויות אדם)
  • לא צריך להמציא את הגלגל: נושאי הרקע עשויים להיות מכוסים בערכים אחרים בוויקיפדיה. אין הצדקה להעתיק ערכים שלמים לתוך הערך שלכם, אך אפשר להשתמש בעיקרי אותם רכים, ככל שהם רלוונטיים לצרכיכם. מצד שני, חומר שנכתב באופן עצמאי יהיה מבורך.

חלק 3: עיקר הערך[עריכת קוד מקור]

מרחב האפשרויות גדול מכדי שאפשר יהיה לתת הנחיות. זכרו שייתכנו תתי-פרקים.

חלק 4: לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

כאן יש לכלול ספרות אקדמית ואחרת העוסקת בנושא הערך או בסוגיות שעולות בערך.

  • ספרות אקדמית ואחרת ניתנת לאיתור באמצעות מאגרי מידע אלקטרוניים וכן בחיפוש אינטרנטי פתוח.
  • הבחינו בין מאמרים אקדמיים לבין פרסומים אחרים.
  • הקפידו לתת מראה מקום מלא בהתאם לכללי האזכור.

חלק 5: ראו גם[עריכת קוד מקור]

בחלק זה יש ליצור רשימת קישורים לערכי ויקיפדיה בנושאים משיקים לנושא הערך.

  • הקפידו שהנושאים יהיו משיקים ולא זהים: אין טעם בקישור לערכים ספציפיים אשר כבר נזכרים בתוך הערך שלכם. לכן הכוונה כאן היא לנושאים רחבים יותר או קרובים.
  • ייתכן שבערכים אלו יהיה מקום להוסיף קישור לערך שלכם, כך תגדילו את החשיפה של הערך! למידע טכני ראו ויקיפדיה: עריכה טכנית.

חלק 6: קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

בחלק זה יש ליצור רשימת קישורים למקורות אינטרנט שהם חיצוניים לוויקיפדיה (שאינם נזכרים ב"קריאה נוספת"). המקורות יכולים לכלול:

  • קישור למסמך שבו עוסק הערך (במקום שמתאים)
  • קישור לאתר אינטרנט של נושא הערך, במקום שמתאים
  • קטעי עיתונות על נושא הערך
  • ככל העולה בדעתכם (ורלוונטי)

חלק 7: הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

חלק זה נוצר מעצמו במהלך העבודה, כאשר אתם משלבים אסמכתאות לדבריכם. הערות השוליים תופענה בתחתית המסמך, אבל את הכותרת "הערות שוליים" אתם צריכים ליצור (בתחתית הטקסט ומעל ההערות, כמובן).

  • תזכורת: כל אמירה שאינה מקורית שלכם (ובערך ויקיפדיה לא אמור להיות שום דבר מקורי שלכם מלבד חיבור הדברים!) צריכה להיות מגובה באסמכתא, כלומר הפניה למקור שעליו אתם מסתמכים: חוק, פסק דין, מאמר, כתבה, דוא"ל, הרצאה וכו'. אסור להציג רעיון שאינו שלכם כאילו הוא שלכם (לא טוב לכם, לא הוגן לבעל הרעיון המקורי).
  • למידע נוסף ראו ויקיפדיה:הערות שוליים וגם ויקיפדיה:ביבליוגרפיה.

ויקיזציה[עריכת קוד מקור]

  • קשרו מושגים המופיעים בערך שלכם לערכים אחרים בוויקיפדיה המסבירים אותם (רק בפעם הראשונה שהם מופיעים). הקישור נועד לאפשר לקוראים לקבל הסבר למונחים המופיעים בערך. לכן יש לקשר רק מונחים רלוונטיים לערך. למשל, את המילה "תאגיד" כדאי לקשר לערך על תאגיד, אם הערך עוסק באחריות תאגידים לזכויות אדם. לעומת זאת, אין צורך לקשר פעלים לפעולה המתארת את הפועל (למשל, לא כדאי לקשר את המונח "הגיש" ("זהו פסק דין בתביעה שהגיש...") לערך הגשה שעוסק בקורבן מנחה!), ואין צורך לקשר תאריכים.
  • אין להפנות בקישוריות חיצוניות למאגרי מידע שאינם פתוחים לקהל הרחב.
  • למידע טכני ראו ויקיפדיה: עריכה טכנית.

הזהרה והבטחה[עריכת קוד מקור]

כתיבת ערך אינה עניין של מה בכך. היא מחייבת יכולת לנסח לעצמכם ובעצמכם את תוכנו של הנושא, ולהביא את הדברים באופן שמי שאינו מתמצא יבין גם הוא. במילים אחרות, צריך לקרוא, לחשוב, לקרוא שוב ולחשוב. לכתוב, למחוק, לכתוב שוב ולמחוק ועוד כמה פעמים. לעשות הגהה, לגלות שבעצם פספסתם משהו, להכניס, לשלב, לנסח מחדש וחוזר חלילה. בסוף תוכלו להפיק תחת ידכם מוצר משובח!

הנחיות כלליות[עריכת קוד מקור]

  • כתיבה טובה היא בראש ובראשונה בהירה. גם הרעיון המבריק ביותר וההבנה העמוקה ביותר מתבזבזים אם הקורא לא מבין אותם כי הטקסט אינו ברור. כתבו בשפה פשוטה, תקנית ומדויקת.
  • ויקיפדיה היא אנציקלופדיה לקהל הרחב. יש להקפיד להציג את המידע בלשון בני אדם וללא הסתמכות על ז'רגון מקצועי, באופן שיהיה נגיש לאנשים משכילים ומתעניינים, ולא רק לאנשי מקצוע.
  • הימנעו משימוש בציטוטים מתוך פסק הדין. תפקידכם "לתווך" ולהסביר את פסק הדין לקורא שאינו מומחה, לא לחזור עליו. ממילא, כשצריך לסקור במשפטים ספורים את תוכנו של פסק דין שאורכו כמה עמודים, הסיכוי שיהיה משפט ספציפי שראוי ציטוט הינו קטן עד מאוד.
  • התמקדו בשאלות שקושרות את פסק הדין לקורס.
  • מטרתכם היא לסקור את תרומתו המשפטית של פסק הדין למשפט ולחברה. לכן הכוונה אינה שתכתבו את הדברים בקיצור, אלא שתבררו את העיקר מן הטפל. למשל, אם בפסק הדין ניתנות דוגמאות, אין צורך לחזור עליהן. אם השופטים מסכימים עם חוות הדעת העיקרית, אין צורך לחזור על דבריהם. אם הם מרחיבים בסקירת תקדימים, אין צורך להעתיקה. הערך שלכם הוא על פסק הדין הזה, לא על קודמיו.
  • על מנת להתרשם ממה שנדרש בכל אחד מהחלקים שלהלן, אתם מוזמנים לעיין בערכים קיימים (גם אם אינם ערוכים בדיוק על פי ההנחיות שכאן) כמו פסק דין בראון נגד מועצת החינוך, או על פסיקה ישראלית, בג"ץ בית הספר בעמנואל (שהיה מועמד להיות "ערך מומלץ").
  • אל תכתבו את דעתכם האישית או מחקר מקורי שלכם. ויקיפדיה אינה במה להבעת דעה אלא למתן מידע. למידע נוסף ראו ויקיפדיה: מדריך לנקודת מבט נייטרלית.
  • ובאופן כללי יותר: אם אתם לא מבינים, גם הקוראים לא יבינו. עבדו בסבלנות. קראו, חשבו, קראו שוב. חפשו ספרות שמאזכרת את פסק הדין שלכם וממנה תוכלו הרבה פעמים להבין מה היה העיקר.
  • זכרו שהערך נועד לקהל שלא מכיר את פסק הדין, ולכן כל אדם מן השורה יוכל לעזור לכם בביקורת. תנו לחברים בני-דעת לקרוא את מה שכתבתם ושוחחו עימם על מנת להבין מה הם הבינו, מה לא ברור, מה לא מסודר בעיניהם. דווקא כיוון שוויקיפדיה מופנית לקהל הרחב, כל אחד יכול להיות שפן ניסויים.

חלק 1: הפתיח[עריכת קוד מקור]

הפתיח מציג את פסק הדין, תוכנו וחשיבותו, על מנת שהקוראים יקבלו מושג במה מדובר, וכמובן ישתכנעו שכדאי להמשיך ולקרוא.

  • הכנת הפתיח מחייבת אתכם להכיר את פסק הדין ולדעת ככל הניתן על הסובב אותו, ולכן כדאי לכתוב אותו בשלב האחרון. הפתיח צריך להיות תמציתי ולהתמקד בעיקר, כלומר:
  1. מי פסק: איזה בית משפט? מתי?
  2. באיזה עניין נפסק: מה השאלה המשפטית שעמדה בפני בית המשפט?
  3. מה נפסק: מה התשובה שנתן בית המשפט לשאלה המשפטית, שבגללה פסק הדין זוכה לערך?
  4. חשיבותו של פסק הדין: השלכותיו המעשיות, השפעותיו התרבותיות, פסיקה מאוחרת ועוד. משפט זה יסביר לקורא מדוע יש ערך על פסק הדין. "המרצה אמרה לי" אינו הסבר מניח את הדעת.

חלק 2: הרקע לפסק הדין[עריכת קוד מקור]

מהן התופעות החברתיות, המשפטיות, הפוליטיות וכו' שברקע המחלוקת?

  • כאן לא המקום לתיאור שלבים מוקדמים בהליך הספציפי, אלא הסברת סוגיות רקע (למשל על הסכסוך במולדובה/טרנסניטסריה, פעילות תאגידים בינלאומיים באפריקה, חקיקה נרחבת נגד טרור בעקבות אירועי 2001).
  • לעיתים יש מקום להציג את הגוף שאת החלטתו אתם סוקרים אם הוא אינו סתם בית משפט ידוע (למשל, ועדה המפקחת על אמנה לזכויות אדם)
  • לא צריך להמציא את הגלגל: נושאי הרקע עשויים להיות מכוסים בערכים אחרים בוויקיפדיה. אין הצדקה להעתיק ערכים שלמים לתוך הערך שלכם, אך אפשר להשתמש בעיקרי אותם רכים, ככל שהם רלוונטיים לצרכיכם. מצד שני, חומר שנכתב באופן עצמאי יהיה מבורך.

חלק 3: פסק הדין[עריכת קוד מקור]

זהו חלקו העיקרי של הערך. הוא מתאר את ההליכים המשפטיים. בחלק זה יש כמה מרכיבים:

  1. העובדות בבסיס פסק הדין: מה הביא את הצדדים לבית המשפט?
  2. טענות הצדדים בהליך שאותו אתם מתארים:
    • אפשר לסדר את הטענות לפי צדדים (תובעים/נתבעים, עותרים/משיבים), או לפי סוגיות, אם ישנן כמה כאלו. כך או כך, כדאי שהקוראים יוכלו להבין את הקשר בין טענה לבין התשובה לה.
  3. החלטת בית המשפט:
    • מהי הכרעתו של בית המשפט במחלוקת הקונקרטית?
    • מה ההנמקה להחלטה?

סיכום לעומת תמצות: סקירת פסק הדין אינה "הכל בפחות מילים" אלא הוצאת העיקר לצורכי הבנת חשיבותו של פסק הדין ככל שהוא דן בנושא שבו אתם מתמקדים. ולכן:

  • העיקר הוא בהחלטת בית המשפט, לא בטענות הצדדים. ודאו שהאורך היחסי של החלקים היחסים משקף זאת.
  • הסקירה צריכה להיות קצרה יותר מפסק הדין. לא תמיד קל לסכם טענות משפטיות ונוח יותר לחזור עליהן. תפקידכם להתמודד עם הקושי ולומר באופן תמציתי את העיקר.
  • אין להפריז בפירוט עובדות הנוגעות למקרה הספציפי. בית המשפט צריך היה לעשות זאת, אתם - לא. חשיבותו של פסק הדין המצדיקה כתיבת ערך אינה בהחלטה לגבי העותר או התובע הספציפיים, אלא בתרומתו למשפט הבינלאומי.
  • יש פסקי דין שמצטטים מסמכים ופסיקה מוקדמת באריכות. זכרו שאתם מדווחים על פסק הדין עצמו, ולא על פסקי דין קודמים. הקוראים רוצים לדעת מה נקבע בפסק הדין הספציפי, לא את כל ההיסטוריה המשפטית שקדמה לו.
  • עמדות שופטים שונים: בחלק מפסקי הדין די בסקירת עמדת הרוב. עם זאת, חשוב לציין אם מדובר ברוב ומיעוט, או בהסכמה על תוצאה אך לא ההנמקה המובילה אליה.

חלק 4: לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

כאן יש לכלול ספרות אקדמית העוסקת בפסק הדין, או בסוגיות שבו הוא עוסק תוך התייחסות לפסק הדין.

  • ספרות אקדמית ואחרת ניתנת לאיתור באמצעות מאגרי מידע אלקטרוניים וכן בחיפוש אינטרנטי פתוח.
  • בספריה שבה יש עותקים מודפסים של ספרות שלא התפרסמה באינטרנט.
  • הבחינו בין מאמרים אקדמיים לבין פרסומים מקדמי מדיניות.

חלק 5: ראו גם[עריכת קוד מקור]

בחלק זה יש ליצור רשימת קישורים לערכי ויקיפדיה בנושאים משיקים לנושא הערך.

  • הקפידו שהנושאים יהיו משיקים ולא זהים: אין טעם בקישור לערכים ספציפיים אשר כבר נזכרים בתוך הערך שלכם. לכן הכוונה כאן היא לנושאים רחבים יותר.
  • ייתכן שבערכים אלו יהיה מקום להוסיף קישור לערך שלכם, כך תגדילו את החשיפה של הערך! למידע טכני ראו ויקיפדיה: עריכה טכנית.

חלק 6: קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

בחלק זה יש ליצור רשימת קישורים למקורות שהם חיצוניים לוויקיפדיה (שאינם נזכרים ב"קריאה נוספת"). המקורות יכולים לכלול:

  • פסק הדין הנסקר, וכן קודמיו וגלגוליו הבאים, אם ישנם
  • מסמכים שנזכרים בפסק הדין או קשורים בו הדוקות, הצעות חוק רלוונטיות
  • קטעי עיתונות
  • אתרי אינטרנט של גופים המעורבים בפסק הדין או עוסקים בסוגיות שבו
  • ככל העולה בדעתכם (ורלוונטי)

חלק 7: הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

חלק זה נוצר מעצמו במהלך העבודה, כאשר אתם משלבים אסמכתאות לדבריכם. הערות השוליים תופענה בתחתית המסמך, אבל את הכותרת "הערות שוליים" אתם צריכים ליצור (בתחתית הטקסט ומעל ההערות, כמובן).

  • תזכורת: כל אמירה שאינה מקורית שלכם (ובערך ויקיפדיה לא אמור להיות שום דבר מקורי שלכם מלבד חיבור הדברים!) צריכה להיות מגובה באסמכתא, כלומר הפניה למקור שעליו אתם מסתמכים: חוק, פסק דין, מאמר, כתבה, דוא"ל, הרצאה וכו'. אסור להציג רעיון שאינו שלכם כאילו הוא שלכם (לא טוב לכם, לא הוגן לבעל הרעיון המקורי).
  • למידע נוסף ראו ויקיפדיה:הערות שוליים וגם ויקיפדיה:ביבליוגרפיה.

ויקיזציה[עריכת קוד מקור]

  • קשרו מושגים המופיעים בערך שלכם לערכים אחרים בוויקיפדיה המסבירים אותם (רק בפעם הראשונה שהם מופיעים). הקישור נועד לאפשר לקוראים לקבל הסבר למונחים המופיעים בערך. לכן יש לקשר רק מונחים רלוונטיים לערך. למשל, את המילה "תאגיד" כדאי לקשר לערך על תאגיד, אם פסק הדין עוסק באחריות תאגידים לזכויות אדם. לעומת זאת, אין צורך לקשר פעלים לפעולה המתארת את הפועל (למשל, לא כדאי לקשר את המונח "הגיש" ("זהו פסק דין בתביעה שהגיש...") לערך הגשה שעוסק בקורבן מנחה!), ואין צורך לקשר תאריכים.
  • אין להפנות בקישוריות חיצוניות למאגרי מידע שאינם פתוחים לקהל הרחב.
  • למידע טכני ראו ויקיפדיה: עריכה טכנית.

הזהרה והבטחה[עריכת קוד מקור]

סקירת פסק דין אינה עניין של מה בכך. היא מחייבת יכולת לנסח לעצמכם ובעצמכם את תוכנו של פסק הדין, ולהביא את הדברים באופן שמי שאינו מתמצא יבין גם הוא. במילים אחרות, צריך לקרוא, לחשוב, לקרוא שוב ולחשוב. לכתוב, למחוק, לכתוב שוב ולמחוק ועוד כמה פעמים. לעשות הגהה, לגלות שבעצם פספסתם משהו, להכניס, לשלב, לנסח מחדש וחוזר חלילה. בסוף תוכלו להפיק תחת ידכם מוצר משובח!

יש לוודא שנמצאים בתוך החשבון

לאחר מכן יש לפתוח את הדף למצב עריכה על ידי לחיצה על הקישור [עריכת קוד מקור] לעיל ולחתום באמצעות 4 טילדות -> ~~~~ ליד שם פסק הדין שבחרת. יש לשמור על ידי לחיצה על כפתור "שמירה" הנמצא בתחתית חלון העריכה.

ערכים שנכתבים בשנת הלימודים תש"פ 2019-2020[עריכת קוד מקור]

יושלם בהמשך


ערכים שנכתבו בשנת הלימודים תשע"ח 2017-2018[עריכת קוד מקור]

  1. הזכות לחיים במשפט הבינלאומי – הרחבה בערך הזכות לחיים (משתמש:gerev10)
  2. איסור על עונש מוות במשפט הבינלאומי – הרחבה בערך עונש מוות (משתמש:Talshachar10)
  3. האיסור על עינויים (משתמש:OrHersh)
  4. האמנה נגד עינויים (משתמש:Hadarpol)
  5. עבדות מודרנית – הרחבה בערך עבדות (משתמש:Oded.lip)
  6. הרחבת הזכות להליך הוגן (משתמש:Roeinbar)
  7. הזכות לפרטיות במשפט הישראלי – הרחבת בערך הזכות לפרטיות (משתמש:Avidanka)
  8. חופש התנועה במשפט הבינלאומי – הרחבה בערך חופש התנועה (משתמש:דניאל גבריאלי))
  9. חופש התנועה בישראל – הרחבה בערך חופש התנועה (משתמש:Margaux12)
  10. חופש הפולחן (משתמש:ציון דרבאו)
  11. חופש הביטוי במשפט הבינלאומי – הרחבה בערך חופש הביטוי (משתמש:נעם יהב)
  12. חופש הביטוי והגנה על רגשות הציבור – הרחבה בערך חופש הביטוי (משתמש:רונית לרר)
  13. חופש ההפגנה במשפט הישראלי – הרחבה בערך חופש ההפגנה (משתמש:Noy515)
  14. הרחבת חופש ההתאגדות (משתמש:רון ורוני)
  15. הזכות לעבודה (משתמש:ShaniGal)
  16. הזכות לחיי משפחה (משתמש:שיראל ומירון)
  17. הזכות למזון (משתמש:Avivx2017)
  18. הזכות לבריאות במשפט הבין לאומי – הרחבה בערך הזכות לבריאות (משתמש:Or Samia)
  19. הזכות לבריאות במשפט הישראלי – הרחבה בערך הזכות לבריאות (משתמש:יובלדרור)
  20. הזכות לחינוך במשפט הישראלי – הרחבה בערך הזכות לחינוך (משתמש:יערה רות שביט)
  21. הזכות לתרבות (משתמש:Eyal8993)
  22. זכויות אדם במגילת האו"ם (משתמש:נועההדר)
  23. גריעה מזכויות נוכח מצב חירום – הרחבה בערך אמנות בינלאומיות בנושאי זכויות אדם (משתמש:אוריין סטבינסקי)
  24. הסתייגות מאמנות זכויות אדם בינלאומיות – הרחבה בערך אמנות בינלאומיות בנושאי זכויות אדם (משתמש:Farjun24)
  25. האמנה בדבר ביעור כל צורות האפליה הגזעית (משתמש:DanaNitzanNB)
  26. האמנה לביעור כל הצורות של אפליה נגד נשים (CEDAW) (משתמש:Stavandshira)
  27. האמנה להגנה על זכויותיהם של כל מהגרי העבודה ובני משפחותיהם (משתמש:Ortal Assis)
  28. האמנה הבינלאומית להגנה על כל בני האדם מפני היעלמות כפויה (משתמש:DorNofir)
  29. יישום האמנה – הרחבה בערך אמנה בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת עם (משתמש:OphirJ)
  30. הרחבת בית הדין האירופי לזכויות אדם (משתמש:Yulirubinsky1)
  31. בית הדין האינטר-אמריקאי לזכויות אדם (משתמש:Roeebz)
  32. האמנה האפריקאית בדבר זכויות אדם ועמים (משתמש:TALIAYUD)
  33. מסירת מידע לשלטונות סין ותביעה בגין הפרת זכויות אדם – הרחבה בערך Yahoo! (משתמש:Dror1610)
  34. משפט רך (משתמש:תהרציג)
  35. טליסמן אנרג'י (משתמש:SmirnoviouS)
  36. חוק נזקי זרים (משתמש:Akivaf)
  37. המעמד הבינלאומי של הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין – הרחבה בערך צפון קפריסין (משתמש:LeeRa)
  38. מעמדה הבינלאומי של סומלילנד – הרחבה בערך סומלילנד (משתמש:לירן כהן)
  39. הפרות זכויות אדם בטרנסניסטריה – הרחבה בערך טרנסניסטריה (משתמש:Yuvalgj123)
  40. הפרת זכויות אדם על ידי ארגון א-שבאב – הרחבה בערך א-שבאב (משתמש:Rebecca kemper)
  41. הפרת זכויות אדם על ידי בוקו חראם – הרחבה בערך בוקו חראם (משתמש:SappirZ)
  42. מעמדה הפוליטי של סהרה המערבית – הרחבה בערך סהרה המערבית (משתמש:AmitBandShakedZ)
  43. עקרון האי-החזרה (משתמש:Pzralon)
  44. החזרה בגבול (משתמש:Gondys)
  45. הגדרת הטרור במשפט הבין-לאומי – הרחבה בערך טרור (משתמש:Yehonatanh)
  46. האמנה הבינלאומית בדבר מניעת פיצוצי טרור (משתמש:שגיא לרר)
  47. החלטה 1373 של מועצת הביטחון של האו"ם (משתמש:NufMaya1)
  48. פרשת קאדי (משתמש:Gal Kalinsky)
  49. במשפט הבינלאומי – הרחבה בערך מגן אנושי (משתמש:דפנה נעמני)
  50. התערבות הומניטרית (משתמש:Dorlevitam)
  51. הרחבת פשע מלחמה (משתמש:Mai.beiton3)
  52. הפרוטוקול הנוסף הראשון לאמנות ז'נבה (משתמש:יעל פרידמן קורן)
  53. בג"ץ ג'מעית אסכאן (משתמש:BARILI)

ערכים שנכתבו בשנת הלימודים תשע"ז 2016-2017[עריכת קוד מקור]

  1. פסק דין לואיזיאדו נגד טורקיה- eliadblash European Court of Human Rights, Loizidou v Turkey, Judgment, 18 December 1996 Gal.Toronto
  2. פסק דין קיובל נגד רויאל דאץ' (פרשת קיובל) - Guy Hurwitz ( א. Kiobel and Others (on behalf of Kiobel and Tusima) v Royal Dutch Petroleum Co and Others, Appeal judgment, 17th September 2010, Court of Appeals (2nd Circuit) 623 F3d 111, ב. U.S. Supreme Court, Kiobel et al. v Royal Dutch Petroleum Co. et al., 569 U.S. 12 (2013), 17 April 2013.
  3. פסק דין פילרטיגה נגד פנייה-איראלה - U.S. Court of Appeals, Second Circuit, Filártiga v Peña-Irala, 630 F2d 876 (2d Cir. 1980), 30 June 1980. Nofarh, Maya.eit
  4. החלטת הטריבונל המיוחד של לבנון בנושא הגדרת טרור Special Tribunal for Lebanon, Interlocutory Decision on the Applicable Law: Terrorism, Conspiracy, Homicide, Perpetration, Cumulative Charging, Appeals Chamber, 16 December 2011. משתמש:Roy ezuz
  5. החלטת ועדת האמנה נגד עינויים בעניין אלמי נגד אוסטרליה Committee Against Torture, Communication No. 120/1998, Sadik Shek Elmi v Australia, 25 May 1999. Danielle1008
  6. Committee Against Torture, Communication No. 83/1997, G.R.B. v Sweden, 15 May 1998.ELLA S
  7. European Court of Human Rights, Salah Sheekh v The Netherlands, Judgment, 11 January 2007. shiran
  8. פסק דין אחמד נ' אוסטריה - European Court of Human Rights, Ahmed v Austria, Judgment, 17 December 1996. Merav BC
  9. פסק דין סופי ואלמי נגד בריטניה - European Court of Human Rights, Sufi and Elmi v The United Kingdom, Judgment, 28 June 2011. Roni eschar
  10. UK House of Lords, R v Secretary of State for the Home Department, ex parte Adan and Aitseguer [2001] 2 WLR 143, Judgment, 19 December 2000.Vladislav idc
  11. פסק דין סורינג נגד בריטניה European Court of Human Rights, Soering v. the United Kingdom, application no. 14038/88, Judgment, 7 July 1989. Yont227
  12. צ'האל נגד בריטניה - European Court of Human Rights, Chahal v United Kingdom (1996) 23 EHRR 413. SHF R
ויקיפדיה
ויקיפדיה

מיזם עבודות ויקידמיות הוא מיזם כתיבה של ערכים בוויקיפדיה כמטלה אקדמית במסגרת הוראה באוניברסיטאות ומכללות. קהילת ויקיפדיה סבורה שניתן לשלב כתיבה ועריכה בוויקיפדיה במסגרת הוראה אקדמית, באופן שיתרום לשני הצדדים, ויאפשר לסטודנטים לממש יעדים אישיים על-ידי תרומה משמעותית לפרויקט קהילתי.

דף זה פונה למרצים או מתרגלים בקורסים אוניברסיטאיים המעוניינים לבצע שילוב שכזה, ומרכז עבורם, ועבור הסטודנטים שלהם, הצעות, הנחיות ורעיונות שיכולים לקדם את הפרויקט.

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה השואפת ליצור ערכים ברמה גבוהה, תוך פניה לאוכלוסייה רחבה. כל קורס אקדמי עוסק בעשרות מושגים, רעיונות, אישים או אירועים הראויים לסיקור רציני במסגרת אנציקלופדיה.

אחת התפיסות המרכזיות בוויקיפדיה היא ההתקדמות והשיפור ההדרגתיים. ערך טיפוסי אינו עולה לאתר כשהוא בנוי וערוך בשלמותו - לפעמים מהווה הגרסה הראשונה רק שלד לערך ראוי, ולפעמים אף פחות מזה. עם הזמן, עורכים נוספים משפרים את הערך ומתקנים אותו; התוספות הקטנות מצטברות לחשבון גדול.

אנו מצפים שסטודנט המתבקש לכתוב ערך אנציקלופדי על נושא נתון יפגין במהלך העבודה שני כישורים מרכזיים:

אף שעקרונית ויקיפדיה העברית שמחה לקבל ערכים שנכתבו או הורחבו במסגרת קורס אקדמי, לעיתים נתקלים ערכים אלה בהתנגדות עזה של ויקיפדים. התנגדות זו כוללת ניסיונות למחיקת חלקים ניכרים מהערך ואף הצעות למחיקת הערך כולו. ראוי להביא בחשבון התנגדות זו, שלא בהכרח עולה יפה, אך בוודאי יש בה אי נעימות, בעת בחירת נושאים לכתיבה, ולהיות ערוכים להתמודדות עם התנגדות זו.

עורכים מתנדבים[עריכת קוד מקור]

להלן רשימת המתנדבים במיזם, מקהילת ויקיפדיה, המוכנים לעזור לגשר בין ויקיפדיה לסטודנטים בפרויקטים השונים באמצעות יוזמות, הנחיה והכנת תשתית.
לאחר הדרכת סטודנטים מומלץ להוסיף לסטודנט בדף שיחתו את התבנית {{ברוך הבא סטודנט}} הנותנת לו קישורים לדפי העזרה השונים.

שלום לך,

בהמשך להדרכה בה השתתפת, בנוסף לקישורים לדפי ההנחיות במלבן הברכה לעיל, להלן קישורים לדף בו נמצא קישור לדף המיזם בו אתה משתתף, ודפי עזרה - מומלץ מאוד לעיין בהם:

בחתימה שלי נמצא גם קישור לדף השיחה שלי. אני אלווה אותך בהנחיות בדף השיחה שלך.

ניתן תמיד להגיע לטיוטה שלך דרך הקישור "תרומות" במעלה הדף.

אם יש לך שאלות נא לשאול אותן בדף השיחה שלך. יש להקיש על הכפתור הוספת נושא ולכתוב את הדברים, או ללחוץ על הקישור תגובה כדי לענות לפנייה שנכתבה.
נא לא לשכוח לתייג אותי בהתאם להסבר בדף {{תיוג}}.

                                                            שיהיה בהצלחה פרח בשבילך,
(ויקיפד ותיק המעוניין להצטרף למתנדבים במיזם, יש ללחוץ כאן להוספת שמו)

אל תהססו לפנות לאחד מהמשתמשים המצויינים לסיוע בכל מה שנצרך (באמצעות גישה לדף ה"שיחה" שמצויין ליד אחד מהרשימה, ושם לחיצה על "פסקה חדשה").

שיתופי פעולה עם עמותת ויקימדיה ישראל[עריכת קוד מקור]

במסגרת פעילותה, מקיימת עמותת ויקימדיה ישראל שיתופי פעולה אקדמיים עם מוסדות רבים להשכלה גבוהה בהם מתקיימים מגוון תהליכים ופרויקטים לימודיים להעלאה וטיוב של ערכים לטובת הכלל.

העמותה פיתחה מגוון של חומרי עזר והדרכה שיכולים לסייע ולתמוך בעבודת הסטודנטים. עוד מידע על שיתופי הפעולה נמצא באתר הייעודי למיזם האקדמיה.

אם אתם מרצים במוסד אקדמי ומעוניינים לשלב כתיבה בוויקיפדיה במסגרת קורס, ניתן לפנות לרכזת האקדמיה של עמותת ויקימדיה ישראל – ליאור יערי-דולב, בכתובת הדוא"ל lior-at-wikimedia.org.il או בדף השיחה שלה.

הנחיות לסטודנטים הנחיות למרצים המעוניינים - יצירת פרויקט בקורסים אקדמיים

כתיבת מטלה בוויקיפדיה כוללת התמודדות עם ממשק העריכה, אך בצדה האפשרות להיעזר בקהילת עורכים שיוכלו לסייע לכם עם האתגרים הטכניים.

כדי לסייע לכם הקמנו את דף ההנחיות לסטודנטים ובו הנחיות ואפשרויות לסיוע.

מיזם כתיבה באקדמיה הוא אמצעי הוראה אשר ניתן להטמעה ושילוב בכל קורס אקדמי. על מנת להבטיח רמה אקדמית גבוהה מומלץ לשלבו בקורסים ברמת מוסמך ומעלה. שילוב כתיבת ערכים בוויקיפדיה במסגרת קורסים אקדמיים כולל בתוכו מספר היבטים טכניים ואקדמיים. אתם יכולים לקבל סיוע תוכני וטכני מהמתנדבים במיזם.

מיזמים בליווי עמותת ויקימדיה ישראל, או בהובלת מתנדבי ושותפי העמותה

  1. ספרות נשים בעולם הערביהאוניברסיטה העברית – הפקולטה למדעי הרוח - החוג לשפה וספרות ערבית
  2. מודלים בכימיה מולקולרית וקינטיתהטכניון
  3. תכנון מולקולרי של חומרים ביולוגייםהטכניון
  4. מדעי הרוח בחיפה – כתיבת ערכים במסגרת קורסים שונים בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה.
  5. כתיבה ויקיפדית בתכנית אופקים – כתיבת ערכים במסגרת תכנית אופקים למצטיינות ומצטיינים באוניברסיטת חיפה
  6. פסקי דין בנושאי זכויות אדםהמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט
  7. מבוא לדת הבהאאית - האוניברסיטה העברית
  8. תוכן דיגיטלי במוסדות מורשת תרבותית: ויקיפדיה, ספרנים וספריותהמכללה לחינוך ע"ש דוד ילין
  9. ויקישטעטל
  10. גנטיקה וגנומיקה של האדםאוניברסיטת בן-גוריון בנגב
  11. מין ומיניותאוניברסיטת בן-גוריון בנגב
  12. מיזם מעוף (משפט עברי בוויקיפדיה)אוניברסיטת בר אילן
  13. לימודי תרגוםבית ברל
  14. תמונה שווה אלף מיליםסמינר הקיבוצים – החוג להיסטוריה
  15. עיראק ואתגרי ההווההאוניברסיטה העברית – החוג ללימודי האסלאם והמזרח התיכון
  16. פרויקט פיתוח מיומנויות לשוק העבודה החדש - המרכז האקדמי רופין
  17. מיזם מדעי החיים בשיתוף האקדמיה הצעירה הישראלית - בשותפות אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון בנגב
  18. קליניקת החפותהאוניברסיטה העבריתהפקולטה למשפטים


מיזמים עצמאיים

  1. ויקי"ארץ"המחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכאולוגיה באוניברסיטת בר-אילן
  2. הנדסת חשמלהמרכז האקדמי לב

2022



2021

2020


2019


2018


2017


2016

2015

2014

2013

2012

2011

2009

2008

2006

מיזמים שלא כללו כתיבת ערכים

אני מציע לשנות את שם הדף לאיות המקובל כאן "ביטחוניות". אם לא נעשה כך, בוט ההחלפות עלול להחליף קישורים לדף זה לקישורים אדומים. כנ"ל לגבי דף המשנה ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות/היבטים משפטיים של סוגיות בטחוניות - המרכז הבינתחומי בהרצליה/ראשי. מתייג את Hanay. ‏«kotz» «שיחה» 21:49, 10 בינואר 2017 (IST)[תגובה]

kotz, אני לא קבעתי את השם, ערכתי את הדף לבקשתה של משתמשת:YR on wiki. מבחינתי אין בעיה, בוא נחכה לתגובתה של יעל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 22:13, 10 בינואר 2017 (IST)[תגובה]
kotz, חנה Hanay, תודה על שהפניתם את תשומת לבי לעניין. האם אני צריכה לבחור בין להיות צודקת (כי "בטחוניות" נכתב ללא י) לבין חכמה (כי הקונבנציה היא בכל זאת "ביטחוניות")? אני מניחה שעדיף להיות חכמה, לא? או שאולי מוטב לתקן קונבנציה שגויה במקום להנציח אותה? אני אפילו לא מעזה לשאול אם בוט ההחלפות זה אדם או אלגוריתם.... YR on wiki - שיחה 09:41, 11 בינואר 2017 (IST)[תגובה]

YR on wiki אני מציע שתקראי את הדיון כאן ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 18#בטחון ← ביטחון ואז תכתבי את דעתך בנושא האם שם הדף צריך להיות עם י' או בלי י' תוך התחשבות בכך שזה הכתיב המקובל בוויקיפדיה ובכך שבוט ההחלפות מחליף (אחת לחודש) מופעים של של "בטחוניות" ל"ביטחוניות". ‏«kotz» «שיחה» 23:53, 11 בינואר 2017 (IST)[תגובה]

תודה רבה, kotz. אני מקבלת את דין התנועה, שנראה שהוא גם דין השפה (כמה מפתיע!). כיוון שמדובר בשילוב של שני דברים שטרם השתלטתי עליהם - שינוי שם דפים, ובניית דפי מיזם - האם אוכל לקבל עזרה בשינוי השמות, kotz או חנה Hanay? ושוב תודה! YR on wiki - שיחה 07:42, 12 בינואר 2017 (IST)[תגובה]
YR on wiki , העברתי את דף המיזם ודפי המשנה ודפי המשנה. הבוט הבוט השליט על חיינו חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:26, 12 בינואר 2017 (IST)[תגובה]
תודה רבה, חנה Hanay! אשתדל להמשיך בעצמי. YR on wiki - שיחה 20:09, 12 בינואר 2017 (IST)[תגובה]
YR on wiki, אם תזדקקי לעזרה נוספת, אל תהססי לבקש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 22:30, 12 בינואר 2017 (IST)[תגובה]
1
100%
#27408B
#F3F9FF