ויקיפדיה:פרסומים בתקשורת/פרסום בתחילת דרכנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כדי להפיץ את בשורת ויקיפדיה העברית למספר גדול ככל האפשר של גולשים, ניתן להשתמש בערוצים אחדים.

מנועי חיפוש ואינדקסים[עריכת קוד מקור]

גוגל, מנוע החיפוש המוביל בעולם ובישראל, נותן חשיבות רבה לוויקיפדיה העברית, כנראה בזכות אחותה הבכירה, ויקיפדיה האנגלית. חשיבות זו מתבטאת בכך שחיפוש של מילים המהוות שם ערך בוויקיפדיה מביא תכופות את ויקיפדיה בדף התוצאות הראשון, ופעמים רבות ממש במקום הראשון [דרוש מקור]. חפשו, למשל, בגוגל את סיבוכיות, נמר וג'אז. מצב זה מביא גולשים רבים לוויקיפדיה, ברגע שהם מחפשים בגוגל ערך שכבר קיים בוויקיפדיה. בהיותה אנציקלופדיה עברית מובילה ברשת, ראוי שוויקיפדיה תופיע ראשונה למי שמחפש "אנציקלופדיה". בעת חיפוש המלה "אנציקלופדיה" בגוגל, מופיע העמוד הראשי של ויקיפדיה בתוצאה השניה (ynet בתוצאה הראשונה).

המצב פחות טוב במנועי החיפוש העבריים (ליתר דיוק: האינדקסים), כלומר וואלה!, ונענע. הם שמעו על ויקיפדיה האנגלית, אך אינם מתייחסים לוויקיפדיה העברית. אתר תפוז מציג את ויקיפדיה העברית בתגובה לחיפוש "אנציקלופדיה", במקום התשיעי.

ב-13 בפברואר 2004 התווספה ויקיפדיה העברית גם לשירות ניתוב האתרים העברי netex.

עיתונות האינטרנט[עריכת קוד מקור]

אתר ynet פרסם כתבה על ויקיפדיה עם תחילתו של הפרויקט בישראל. כיום מציע האתר אנציקלופדיה אחרת בתשלום למבקריו.

עיתונות כתובה[עריכת קוד מקור]

במאמרו של דוד שי, "האנציקלופדיה המקוונת: הקלק ערך אהבה" (גלילאו, פברואר 2003), יש אזכור לא מבוטל של ויקיפדיה האנגלית (המאמר התפרסם לפני הקמתה של ויקיפדיה העברית). ניתן לפעול לפרסום ישיר של ויקיפדיה בעיתונות (באמצעות הודעה לעיתונות, או באמצעות אזכורה, כאשר זה רלבנטי, בהקשרים שונים).

עיתונות אלקטרונית[עריכת קוד מקור]

ההודעה לעיתונות תישלח גם לתוכנית הרדיו אינטרבית.

פרסום בכנסים ובאתרי אינטרנט[עריכת קוד מקור]

דוגמה מצוינת לדרך פרסום זו היא הרצאתו של עודד לבנה בכנס מנסה. ראו פירוט באתר באופן טבעי. לכו בדרך זו בכל קהילה שאתם חברים בה. עודד מקדם את רעיון ויקיפדיה העברית גם באתר נוסף שהוא מנהל. ראו גם קובץ PDF עם מידע בסיסי אודות ויקיפדיה.