ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:רבין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:רבין

  • תאריך תחילת ההצבעה: 06:26, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 06:25, 11 בדצמבר 2018 (IST)

האם הדף רבין יהיה לדף הפניה לערך יצחק רבין, או ישאר דף פירושונים.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

בדף שיחה: רבין נערכו מספר דיונים במהלך השנים בעניין זה, כאשר מוצגות עמדות לכאן ולכאן, ולכן המחלוקת.

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - דף הפירושונים יהיה רבין (פירושונים), הדף רבין יהיה הפנייה ליצחק רבין[עריכת קוד מקור]

על הדף רבין להיות הפניה לערך יצחק רבין.
בדומה לערכים אחרים של דמויות בולטות (הרצל, וגנר, בן גוריון) ואף של מקומות (לודג'), בהם מוצג "מפנה" בראש הדף המבוקש ביותר.
מרבית המחפשים "רבין" מחפשים את "יצחק רבין", גם כיוון שכך מוכר יצחק רבין בלשון הדיבור.
באחד מהדיונים הקודמים הוצגו נתוני הכניסות לדפים המלמדים שאכן יצחק רבין הוא הערך המבוקש ביותר (בהפרש ניכר) מבין אלה החוסים תחת דף הפירושונים רבין. Dovole - שיחה 17:38, 5 בנובמבר 2018 (IST)

בהמשך לדיון אני מחדד העמדה. הועלה כי ישנם כללים בהם הפירוש הראשי מקבל הפניה ולא דף פירושונים. לכן ניסוח העמדה הרלבנטי לכלל זה הוא שבלשון הדיבור מזה לפחות שני עשורים, המונח "רבין" מתייחס ליצחק רבין, וממעט לכוון למשמעויות אחרות, דוגמה מאלפת לכך מצדו השני של המתרס הפוליטי לרבין היא קריאות שנשמעו רק השנה לעבר מפקד הצבא הישראלי "גדי גדי תיזהר רבין מחפש חבר"...למען הסר ספק, ומהיכרות מסוימת עם מזדהים עם חוגים כהניסטים ועוצמה יהודית, הם התכוונו ליצחק רבין ולגורלו.Dovole - שיחה 19:44, 13 בנובמבר 2018 (IST)

עמדת צד ב' - דף הפירושונים יהיה רבין[עריכת קוד מקור]

לדעתי לא נכון לדון בנושא דווקא בסמוך ליום השנה להרצחו של יצחק רבין. זה היה יכול להיות מהלך נבון לו היינו משופעים בהחלטות רציונליות במידה כזו עד שהיה הכרח לתבל את הדיון מפעם לפעם באמוציות. נראה לי שזה אינו תאור הולם של המציאות.

אבל בלית ברירה, לעניין עצמו. כפי שכתבתי לפני תשע שנים, "לו היה רבין אחד, בני משפחה הידועים בעיקר בגללו, אתרים הקרויים על-שמו וכולי, אפשר היה לומר שיש משמעות עיקרית המצדיקה הפניה בהתאם. מכיוון שיש כמה אנשים בשם זה, הם אינם בטלים זה אצל זה, וצריך להיות דף פירושונים". זו גם דעתי במקרים אחרים, ואשמח לנמק בכל מקרה לגופו. עוזי ו. - שיחה 18:46, 5 בנובמבר 2018 (IST)

וגנר (פירושונים) ? דגש - שיחה 18:49, 5 בנובמבר 2018 (IST)
אני תומך בדחיית הדיון בחודש, מנימוקיו של עוזי. כמו כן, אני מציע להחיל על הערך נתניהו את תוצאות ההצבעה הנוכחית, זה יעזור מאוד לכל הצדדים להכניס דברים לפרופורציות ולא להצביע מהבטן. נרו יאירשיחה • כ"ז בחשוון ה'תשע"ט • 19:52, 5 בנובמבר 2018 (IST)
איני מתנגד לקביעת מועד ההצבעה לעוד כחודש. סבור שלא ניתן להחיל על מקרה נתניהו, מבלי דיון בנושא, לעומת זאת כן להחיל במקרה הדומה יותר של בגין ומנחם בגין.Dovole - שיחה 20:09, 5 בנובמבר 2018 (IST)
עוזי ו. בהמשך לדוגמא וגנר ואפילו לודג' (בה מקום מקדים אנשים) אשמח אם תסביר האם מדובר בשיטה לפיה עלינו להפסיק לחלוטין השימוש ב"מפנה" ובדפי הפניה לטובת דפי פירושונים בלבד.Dovole - שיחה 20:11, 5 בנובמבר 2018 (IST)
לא לחלוטין. הגדרה של ערך אחד כמשמעות ראשית ושל כל השאר כמשניים מתאימה כאשר הערכים האחרים הם באמת טפלים לערך הראשי - מקומות על שמו, משמעויות נגזרות (פיתון על שם פיתון) וכדומה. לקביעה שאדם מסויים הוא טפל לאדם אחר יש משמעויות מקוממות, במיוחד כאשר הבחירה נובעת לא פעם מצרות אופקים (יש לי ניחוש משלי בשאלה איזה רבין יהיה ידוע כבעל חשיבות היסטורית בעוד מאתיים שנה). עוזי ו. - שיחה 20:16, 5 בנובמבר 2018 (IST)
אפשר אולי גם לצמצם כבר עכשיו את הערך על רבין כי החשיבות הויקיפדית-אנציקלופדית שלו תפחת עוד 200 שנה, עזוב מי בכלל ידע מי הוא עוד 200,000 אלף שנה...ואני בטוח שיש לך אחלה ניחוש...ואני מבין כמה שזה רלבנטי. אני לא הבנתי האם אנחנו עכשיו צריכים לזנוח את הגישה לפיה ישנו איזה סדר בעולם ומה לעשות שבן גוריון אחד מעניין יותר מאחרים, או שאת העיר לודג' מבכרים על פני שני אנשים שנקראים בשם דומה...שלא לדבר על כולנו המסכנים נטולי הערכים כלל ועיקר שאם מפנה מבטל מייצר היררכיה בדף הפירושנים, אז מה עלינו מבוטלים עזובים כלל ועיקר. ההיררכיה, שלילית או חיובית לא לנו לקבוע אותה (ההיררכיה מבטלת זו בחירת מילים מליצית).Dovole - שיחה 23:01, 5 בנובמבר 2018 (IST)
(1) טווח הזמן המתאים לכתבת חדשות הוא החשיבות ביומיים האחרונים. טווח הזמן המתאים למאמר דעה הוא החשיבות בשבועיים או בחודשיים האחרונים. טווח הזמן המתאים לכתב עת הוא החשיבות בשנתיים האחרונות. טווח הזמן המתאים לספר נמדד בעשורים. לא מופרך להתייחס לטווח זמן של 200 שנה כשעוסקים באנציקלופדיה. זה לא אומר שאנחנו כותבים עכשיו את האנציקלופדיה של המאה ה-23, אלא שבזמן הדיונים על האנציקלופדיה אנחנו מרימים את האף מן המדרכה.
(2) מי "מעניין יותר מאחרים" (מעניין את מי ואיך אתה בכלל יודע) הוא שיקול רדוד ועצלני. בבניית אנציקלופדיה מעצבים.
(3) הדוגמא של לודז' אינה רלוונטית לכאן. שם העיר מתייחס כשם לעיר בלבד, ואילו האישים ששזה שם משפחתם נקראים בשם אחר. ואילו כאן - "רבין" אינו שמו של אף אחד מן האישים ברשימת הפירושונים. עוזי ו. - שיחה 23:56, 5 בנובמבר 2018 (IST)
(1) ההתאמות שציינת הן הערכות שאני לא מבין כיצד קשורות לעניין זה, אלה הן גם הערכות היפות כהכללות ולא ככללים.
(2) אני מבקש לדבר בשבחה של עצלות, אני מזמין את הזריז והמוכשר לעשות מיליון הכפלות מיותרות במטריצה במקום להוציא האיבר למכפלה בסוגרים פעם אחת, כי עצלות היא דבר בזוי ובזבוז אנרגיה הוא סגפנות טהרנית. שאצטט את אדם סמית'?
(3) הדוגמא של לודז' היא החמרה שבהחמרה, לא רק שהכתיב המקובל אינו לודג', בכל זאת ישנו מפנה ולא דף פירושנים, וזאת שוב לטובת עצם בלתי אנושי וחי, "עיר" שבוכרה על פני אנשים.Dovole - שיחה 01:09, 6 בנובמבר 2018 (IST)
וכל זה (אפולוגטיקה) בשעה שפשוט להתעלם מההשלכה של הקביעה הזו שלך, שאמורה עכשיו ליתר חלק נכבד מהשימוש במפנה ובדפי הפניה.Dovole - שיחה 01:14, 6 בנובמבר 2018 (IST)
מתגובות הנגועות באד הומינם אני מתעלם. עוזי ו. - שיחה 09:36, 6 בנובמבר 2018 (IST)
קבל בבקשה את התנצלותי.Dovole - שיחה 13:59, 6 בנובמבר 2018 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

מסכים עם עוזי ו., ולא מנימוקיו. ביקורת כבר כתב נימוק שאני מסכים איתו. אדם שרוצה לקרוא על יצחק רבין חזקה עליו שידע את שמו הפרטי, והוא אכן יכניס את השם "יצחק רבין" וימצא את הערך הרצוי. לכל היותר, אם יתעצל להכניס שם מלא, יגיע לדף פירושונים, ייתן עוד קליק ויגיע למבוקשו. לעומת זאת, אם מישהו רוצה להגיע לערך על חוקר הלשון חיים רבין, לא בטוח שיזכור מהו שמו הפרטי כדי לחפשו. במצב המוצע, הוא פשוט יקליד "רבין", יגיע לערך על יצחק רבין וייצטרך לחפש באותיות הקטנות איזשהי הפנייה לדף פירושונים (ואם הוא לא מכיר את המבנה של ויקיפדיה ויודע שקיימת חיה כזו - דף פירושונים - ואם הוא קצת קשיש בנוסף, ולא רואה אותיות קטנות, לא ברור שהוא לא יתייאש לפני כן ויחשוב שאין ערך על חיים רבין). במצב הקיים, גם הוא וגם המחפש את יצחק רבין המקישים "רבין", יגיעו לדף פירושונים, ייראו בבירור שקיימים בוויקיפדיה ערכים רבים על רבינים שונים וייבחרו כרצונם. מה רע בזה? סך הכול עוד קליק אחד לאלו שמחפשים את יצחק רבין אבל פחות קליק אחד ופחות אותיות קטנות לאלו שלא. אביתר ג'שיחה23:43, 7 בנובמבר 2018 (IST)

במילים אחרות, נהפוך הוא. דווקא פרסומו של רבין (יצחק, כמובן), וחוסר פרסומם של רבינים אחרים, חשובים ככל שיהיו, הוא זה שמצריך את ההגעה לדף הפירושונים כמוצא ראשון. אביתר ג'שיחה23:49, 7 בנובמבר 2018 (IST)
אני פוגש שוב ושוב נימוקים שמבוססים על ניחוש - "מה הקורא מחפש", "מה יעזור יותר", וכדומה. התשובה היא שאנחנו לא יודעים, וזה גם לא באמת משנה. במקום זה אני מציע לכתוב אנציקלופדיה. הערך על "X" צריך להגיד מה זה X. ואם אין פירוש חד משמעי, הוא צריך להגיד שאין פירוש חד משמעי. עוזי ו. - שיחה 01:29, 8 בנובמבר 2018 (IST)
לו יהי כדבריך. בכל מקרה רציתי להציע שאם האפשרות הזאת תתקבל, לא יקראו לערך הנ"ל "רבין" אלא רבין (פירושונים) (כמובן, תוך יצירת ההפנייה הנדרשת כדי שהמקיש "רבין" יגיע ישירות לדף הנ"ל), כדי ליצור אחידות מבנה עם שאר דפי הפירושונים. דבר שני, רציתי להעיר שהנימוקים שאתה ואני מעלים עשויים להשפיע באופן כללי על מדיניות הפירושונים. כלומר, לפי זה, גם הרצל ונתניהו ייצטרכו להפנות לדף פירושונים, לא? אביתר ג'שיחה09:12, 8 בנובמבר 2018 (IST)
זו לא אחידות עם שאר דפי הפירושונים, כי שתי הצורות קיימות ולמטרות שונות. דפי פירושונים מקבלים סיומת "(פירושונים)" אם המונח הראשי הוא בעל משמעות עיקרית (במקרה שלנו, אם רבין יפנה ליצחק רבין, אז רבין (פירושונים) יהיה דף הפירושונים). במקרה שמוחלט שאין משמעות אחת עיקרית, המונח הראשי הוא הוא דף הפירושונים, בלי התוספת "(פירושונים)" (במקרה שלנו, רבין יהיה דף הפירושונים). Dovno - שיחה 09:31, 8 בנובמבר 2018 (IST)
אוקיי. תודה על ההבהרה. אביתר ג'שיחה10:03, 8 בנובמבר 2018 (IST)
עוזי ו. אתה מנמק באופן כללי אך אינך מתייחס למדיניות, האם אתה מוכן לתמוך בעמדה הזו במזנון באשר להרצל, באשר לוגנר, באשר ללודג', המקרים שהובאו כאן ועוד רבים כמותם? לא מן הנמנע שאסחף אחרי עמדה שכזו...אך במציאות הנוכחית ברור לי (כמו שגם לך) שהפירוש הראשי של "רבין" בשיחה בת מקומנו וזמננו היא יצחק רבין, ובהתאם לכך...Dovole - שיחה 02:16, 9 בנובמבר 2018 (IST)
למה אתה מחפש סתירות במקום שאינן? על פי דפי הפירושונים שלנו, לודז' הוא שמה של העיר בלבד, ואילו לאישים שזה שם משפחתם יש שם מלא. לכן התשובה לשאלה "מה זה לודז'" היא העיר. דינם של הרצל, וגנר ורבין זהה - דף פירושונים. עוזי ו. - שיחה 03:37, 9 בנובמבר 2018 (IST)
מודה שלא הבנתי, אתה טועה שאנשים מחפשים "לודג'" מבקשים להגיע בהכרח למושג "לודג'" (ולא ל"לודז'" או ל"לודג' (עיר))? אנשים אינם מכונות פשוטות, והחיפוש אמור להיות ברור ופשוט אך באותה שעה גם להיות מותאם למי שמחפש, אנשים, ואיך שהם מחפשים.Dovole - שיחה 15:48, 9 בנובמבר 2018 (IST)
לא. זה לא מה שהוא טוען. עוזי לא מדבר על הפסיכולוגיה של האדם המחפש (שאותה הוא לא מתיימר לדעת), אלא על נושא הערך. קרא עוד פעם את דבריו. "רבין" אינו יצחק רבין, חיים רבין, דליה רבין או כל X רבין אחר, כי לכל רבין, יש איזה X הנוסף למילה "רבין". לכן נקבל מ"רבין" דף פירושונים שינסה לדעת מהו ה-X הזה. "לודז'" היא רק העיר, כי רק לה קוראים "לודז'" בלבד, ללא כל תוספת. אביתר ג'שיחה02:13, 11 בנובמבר 2018 (IST)
דווקא הבנתי את עוזי...אני רק הרהרתי האם הכלל הזה שלו אינו טוב למכונות פחות קפדניות מבני אנוש...אני לא מנסה להגיע לאיזו מסקנה "פסיכולוגית" אני מנסה להבין האם החיפוש בויקפדיה אמור להיות "צודק" או מתאים למי שמחפשים...ההרהור הזה שלי, בא תוך כדי מחשבה האם ראוי להעלות הצעה במזנון ולהחיל הכלל הזה...אני לא סתם כתבתי פעם אחר פעם לודג' ולא לודז', אבל העיקר שאתה מבין...Dovole - שיחה 02:49, 11 בנובמבר 2018 (IST)
וכאן אני מוסיף איזה נספח, ההתעקשות של עוזי שאיננו יודעים...נו, הוא צודק, אנחנו לא יודעים כלום, ועכשיו מה עושים...? הידע שלנו איננו לגבי החיפוש הפרטי הבודד בהווה, אך בהחלט יש לנו ידע על חיפושים פרטיים רבים בעבר, אם עוזי מתעקש שבלשון הדיבור אומרים "יצחק רבין" ולא "רבין" ומתכוונים לאיזה פרופ' רבין או לרבי אבין מחוץ לאיזו חברותא (האם אתם מציעים שגם מושג זה שבירור יש לו משמעות שכיחה אחת יפנה לדף פירושונים? האם האבסורד לא מכה בך אביתרג כאותה חדוות גילוי לדבריו של עוזי ו.?), אז צפויות לו הפתעות באשר להיקף הידע שלנו על לשון הדיבור, ואיני מדבר על זה של בלשי הלשון אלא על זה של הדוברים הבלתי מודעים אפילו להיקף ידיעתם.Dovole - שיחה 03:00, 11 בנובמבר 2018 (IST)
Dovole אתה הולך למקומות לא ברורים. אף אחד לא מתימר לדעת את נפש האדם. יש לנו מדיניות שאומרת שאם יש פירוש ראשי למונח מסוים הוא יהיה הערך בשם <המונח> ודף הפירושונים יקבל סיומת פירושונים. המחלוקת הנוכחית היא האם הפירוש הראשי של "רבין" הוא יצחק רבין או לא. אתה יכול להמשיך להתפלסף עד כמה שאתה רוצה אבל זו המחלוקת. אם אתה רוצה ליצור קריטריון חדש שבו הערך הראשי יהיה לפי מה שהתכוונו רוב אלו שחיפשו מונח מסויים, אתה יכול לעשות את זה במזנון כדי לשנות את המדיניות לגבי דפי פירושונים. כל עוד קריטריון כזה לא קיים ואין הסכמה לכך שהמשמעות העיקרית של רבין הוא יצחק רבין, הפתרון המקומי אצלנו הוא הצבעת מחלוקת. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:56, 11 בנובמבר 2018 (IST)
יונה אתה רציני...אביתרג הכניס את נפש האדם, זה לא מעניין אותי לגזור מסקנות על נפש האדם אני מדבר על מה שמקובל בלשון מה שאתה קראת "פירוש ראשי", הפירוש הראשי של רבין בעברית המדוברת הוא "יצחק רבין" אבל עוזי ו. מתעקש שזה לא רלבנטי, הוא מציג עיקרון אחר על פיו יש לפעול, ואני מנסה להבין באיזה עיקרון לתמוך "משמעות ראשית" או "משמעות שווה".Dovole - שיחה 19:27, 11 בנובמבר 2018 (IST)
עוזי ו. (וגם אני) לא מסכימים איתך שהפירוש הראשי של רבין הוא יצחק רבין על זה המחלוקת. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:46, 12 בנובמבר 2018 (IST)
עוזי ו. טוען טענה נרחבת הרבה יותר, הוא טוען שאי אפשר לדעת בכל המקרים.Dovole - שיחה 22:02, 12 בנובמבר 2018 (IST)
אנחנו נמצאים בדף הצבעת מחלוקת על ערך אחד ולכן הטענה הנרחבת לא רלוונטית לכאן. אתה רוצה לשנות מדיניות כללית, אין בעיה אבל במזנון לא כאן. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 07:58, 13 בנובמבר 2018 (IST)
גם לדעתי מוטב לגבש מדיניות כללית, במזנון ו/או בפרלמנט, שתחול על כל הערכים הרלוונטיים. לפיכך, אני סבור שמוטב לגנוז את דף ההצבעה הזה. יוניון ג'ק - שיחה 00:26, 15 בנובמבר 2018 (IST)
אין תלות...ישנה מדיניות מגובשת, בדף הזה מצביעים על פיה, וגם אם תוכרע הסוגייה האחרת, אפשר שעדין שאלה זו תהיה רלבנטית...בכל מקרה היא רלבנטית למדיניות הנוכחית.Dovole - שיחה 03:48, 15 בנובמבר 2018 (IST)
אתה גם מוזמן לפתוח הדיון, לאחר מחשבה ואפילו נטייה לקבל את עמדתו של עוזי ו. בראשית, אני מוצא שהכללים שלה מייצרים יותר מדי אבוסרדיים, ישנה משמעות ראשית, וכולנו יודעים ומבינים זאת, אין סיבה לוותר על כלים כמו מפנה והפניה לטובת דפי פירושונים בלבד (ולו מן הסיבה הטכנית לפיה קשה למצוא ביטוי בשפה מדוברת שהוא חד משמעי כפי שמתמטיקאי מצפה).Dovole - שיחה 03:52, 15 בנובמבר 2018 (IST)
דווקא כאשר קשה למצוא ביטוי בשפה מדוברת שהוא חד משמעי - מוטב שיהיה דף פירושונים עבור ביטוי זה. יוניון ג'ק - שיחה 08:30, 15 בנובמבר 2018 (IST)
יוניון ג'ק הכוונה הייתה שאין ביטוי בשפה מדוברת שהוא חד משמעי...וזה חד משמעי (ולכן עבור כל ביטוי נצטרף לפתוח דף פירושונים, גם אם אין לנו ערכים) :-) Dovole - שיחה 01:41, 16 בנובמבר 2018 (IST)
כנראה שלא חד-משמעי, אם מתנהל ויכוח שכזה. אני לא רואה שום דבר פסול בלפתוח דפי פירושונים. אין בכך שום שגיאה ואין בכך שום נזק. אני חושב שמוטב לגנוז את ההצבעה הזו, ולנתב את האנרגיות שלנו לדברים פרודוקטיביים יותר. יוניון ג'ק - שיחה 01:53, 16 בנובמבר 2018 (IST)
יוניון תחשוב שעכשיו בכל חיפוש שלך אתה תובל לדף פירושונים...זה מגוחך, רק כי אנחנו רוצים להיות "צודקים"...אנחנו לא משרתים כאן מכונות דיגיטליות, אנחנו משרתים כאן אנשים (סוג אחר של מכונות), ישנם כללים, ההצבעה הזו מתנהלת על פיהם ודבר לא מונע ממך לערוך איזה דיון או הצבעת מחלוקת בסוגיה אחרת לחלוטין, בטח כאשר אני לא מבקש לעצמי כאלה "מעשים גדולים" ואני תומך במדיניות הקיימת.Dovole - שיחה 02:01, 16 בנובמבר 2018 (IST)
חשבתי על זה. אני לא רואה בזה שום בעיה. נראה לי אפילו עדיף להגיע לדף פירושונים, מאשר להגיע לדף שלא רציתי להגיע אליו מלכתחילה. יוניון ג'ק - שיחה 00:42, 19 בנובמבר 2018 (IST)
אתה חושב שעדיף שמרבית החיפושים יובילו לדפי פירושונים אפילו שברור לנו מעשית מה אנשים מחפשים...? נו טוב...תעלה דיון במזנון, בינתיים הדיון כאן יהיה בגבולות המדיניות הקיימת.Dovole - שיחה 07:39, 19 בנובמבר 2018 (IST)
לי בכלל לא ברור מה אנשים מחפשים. ואני גם לא מתיימר לדעת. יוניון ג'ק - שיחה 09:38, 19 בנובמבר 2018 (IST)
ולי כן...לפחות לפעמים. אני דובר עברית, חיי בין דובריה, ואני יודע שכשהם אומרים הרצל הם מתכוונים לתאודור, וכשהם אומרים חברותא הם יושבים לדף גמרא...וכשהם אומרים רבין הם מתכוונים ליצחק רבין, ואם אנחנו יודעים שחיפוש "טראמפ" מכוון לליצן ולא לבתו, בניו או נשותיו, הרי שאין סיבה שנזהר במיוחד, ונצטנע ברהבתנות.Dovole - שיחה 10:03, 19 בנובמבר 2018 (IST)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות א' - דף הפירושונים יהיה רבין (פירושונים), הדף רבין יהיה הפנייה ליצחק רבין[עריכת קוד מקור]

  1. Guycn2 · ☎‏ 06:36, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  2. Dovole - שיחה 14:20, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  3. ולמען הסר ספק - גם נתניהו צריך להפנות לבנימין נתניהו כמו שצ'רצ'יל מפנה לווינסטון צ'רצ'יל ולא לדף הפירושונים. אגב בדוגמה האחרונה בולט כי למרות שיש אישיות מאוד חשובה הקרויה באותו שם, ג'ון צ'רצ'יל, הדוכס הראשון ממרלבורו, עדיין, לפחות בדורנו, ברור לכל למי מתכוונים כשמדברים על צ'רצ'יל לבדו. אם בדור הבא הדברים ישתנו, ניתן יהיה לשנות זאת אז. אמיר מלכי-אור - שיחה 14:59, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  4. כשאומרים "רבין", הכונה ליצחק רבין. כשמתכונים לרבין אחר, מציינים את שמו הפרטי. Liad Malone - שיחה 15:55, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  5. כמו שנכתב מעליי. Staval - שיחה 16:11, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  6. בעד. כמו שנימקו כבר לפניי. מדובר ביישור קו עם ערכים אחרים. – אסף (Sokuya)שיחה 18:09, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  7. Shannen - שיחה 18:30, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  8. להחיל על כל הערכים הדומים. התו השמיניהבה נשוחחתובנות 18:53, 4 בדצמבר 2018 (IST)
    כיוון שמדובר בהערה חוזרת, שעלתה אף בדיון המרכזי, שמישהו יעלה הצעה במזנון בעניין, זו תהיה הזדמנות לשקול את ההערות החשובות של עוזי ו. בנוגע לשינוי המדיניות באופן כללי באשר לפירושונים והפניות.Dovole - שיחה 19:07, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  9. כובש המלפפוניםשיחה 19:49, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  10. דוג'רית - שיחה 20:23, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  11. זה מה שאני הייתי מצפה שיתבצע כשאני מקיש רבין בתיבת החיפוש. נראה לי די טריוויאלי. Noon - שיחה 21:55, 4 בדצמבר 2018 (IST)
    Noon, זו בדיוק הנקודה: ערך לא אמור לענות על ציפיות, אלא לתאר מציאות. דגש - שיחה 16:53, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    המציאות היא שבעברית המדוברת שלנו רבין משמעו יצחק רבין.Dovole - שיחה 22:45, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    המציאות = משמע? אוקסימורון שאני תמה שהוא יוצא ממקלדתך. דגש - שיחה 11:02, 10 בדצמבר 2018 (IST)
    אני לא מבחין באוקסימורון מבוכה. האם אני טועה כאשר אני מבין את "בדם ואש את רבין נגרש" כביקורת קטלנית על רבי אבין...?Dovole - שיחה 16:07, 10 בדצמבר 2018 (IST)
  12. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 05:03, 5 בדצמבר 2018 (IST)
  13. Dindia - שיחה 15:29, 5 בדצמבר 2018 (IST)
  14. yechiel - שיחה 18:30, 5 בדצמבר 2018 (IST)
  15. --א.פ עריכות-שיחה 18:36, 5 בדצמבר 2018 (IST)
  16. david7031שיחה • כ"ח בכסלו ה'תשע"ט • 21:43, 5 בדצמבר 2018 (IST)
  17. ניב - שיחה 22:23, 5 בדצמבר 2018 (IST)
  18. חרף חוסר נחת מסויים מכך שישנו אדם ששמו המלא הוא רבין. בברכה, גנדלף - 23:33, 05/12/18
  19. כשיש מי שבולט יותר מאחרים (צ'רצ'יל, אינשטיין, פינסקר, הרצל) צריך להפנות אליו, כשיש כמה דומים בחשיבותם צריך להפנות לדף פירושונים. • איקס איקס - שיחה 00:11, 6 בדצמבר 2018 (IST)
  20. Tmima5 - שיחה 23:59, 6 בדצמבר 2018 (IST)
  21. דעתי כדעת אמיר מלכי-אור. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:46, 8 בדצמבר 2018 (IST)
  22. Amiroשיחה 17:58, 10 בדצמבר 2018 (IST)
  23. Ldorfmanשיחה 23:16, 10 בדצמבר 2018 (IST)

אפשרות ב' - דף הפירושונים יהיה רבין[עריכת קוד מקור]

  1. מתלבט בין טיעוניו של עוזי ("רבין" אינו בהכרח "יצחק רבין") לבין טיעוניו האחרונים של דב ששון (זוהי אנציקלופדיה לאנשים דוברי עברית החיים בדורנו ולא למכונות דיגיטליות; משמעותו של "רבין" בקרב דובר עברית בדורנו היא "יצחק רבין" אלא אם כן הבהיר הדובר אחרת). בינתיים נוטה לקבל את דבריו של עוזי. אביתר ג'שיחה09:34, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  2. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:25, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  3. יזהר ברקשיחה • כ"ו בכסלו ה'תשע"ט • 13:13, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  4. גילגמש שיחה 13:20, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  5. ירח אפל - שיחה 17:41, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  6. מושג בעל פירושים שונים. עוזי ו. - שיחה 18:53, 4 בדצמבר 2018 (IST)
    עוזי ו. זו אמירה שנכונה לגבי כל מושג שאינו מוגדר מתמטית או לוגית.Dovole - שיחה 19:22, 4 בדצמבר 2018 (IST)
    לא. בדרך כלל הפירוש האחד עמום, ולשם כך כותבים עליו את הערך. עוזי ו. - שיחה 23:09, 4 בדצמבר 2018 (IST)
  7. חסר תקנה :-)שיחה • כ"ז בכסלו ה'תשע"ט • 19:14, 4 בדצמבר 2018 (IST)
    לדעתי תמיד עדיף שמשתמש ילחץ על עוד קליק כדי להגיע למקום חפצו במקום שיגיע למקום שגוי ויאלץ לחפש את דרכו בחזרה. Assafn שיחה 15:22, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    אין צורך לחפש, בעבור מקרים שכאלה פותחה תבנית:מפנה.Dovole - שיחה 16:07, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    מבחינה חווית משתמש זה הרבה יותר מעצבן להגיע לדף שגוי מאשר להגיע לדף שמציע לך אפשרויות בחירה. Assafn שיחה 16:40, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    עכשיו נותר לך רק להעריך את היחס הלא פרופורציונלי בין מספר הקוראים שיתעצבנו כשיגיעו אל יצחק רבין (רחמנא ליצלן) במקום לערך על איזה רבין עלום אחר, שהמחפש שכח את שמו הפרטי, כנגד מספר הקוראים שיתעצבנו כשיגלו שבמקום לערך על ה"רבין" היחיד שניתן לקרוא לו בשם המשפחה שלו וכולם מבינים בדיוק במי מדובר, הם הגיעו אל דף פירושונים, שבמצב כזה ייראה להם כנראה מטופש ומיתמם. Liad Malone - שיחה 17:07, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    מדהים. ואני חשבתי שערך בוויקיפדיה אמור לשקף את משמעותו, ולא מה אנשים לא יתעצבנו לראות או לא לראות. דגש - שיחה 17:12, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    אני מניח שלפי ליעד, כל רבין שלא היה ראש ממשלה לא זכאי לערך, כי הרי אף אחד לא מחפש משהו אחר. חסר תקנה :-)שיחה • כ"ז בכסלו ה'תשע"ט • 17:19, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    הנחה שגויה בהחלט. כפי הנראה, לא הבנת את מה שקראת. Liad Malone - שיחה 17:22, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    דגש חזק, לפי תיקון ההזחה שביצעת, ניתן להסיק שגם התגובה שלך כוונה אלי. אני רוצה להאמין שטעית בהזחה שלך, אחרת יהיה זה קשה להבין מדוע עשית זאת, כאשר אסף הוא זה שהעלה את טיעון ה"מעצבן" ועל כך ביסס את הצבעתו. Liad Malone - שיחה 18:53, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    התגובה שלי כוונה לעצם הוויכוח על השאלה המאוד חשובה מי מתעצבן ממה. שניכם הייתם שותפים לה ברמה שווה, ולכן זה כוון כלפי המגיב האחרון בעניין. דגש - שיחה 18:56, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    לאחר שראיתי כי גם הרצל וגם אינשטיין מתנהגים באותו אופן אין טעם להחריג את רבין, במידה והמדיניות תשתנה לכל הערכים אתמוך בהפניה לדף פירושונים. Assafn שיחה 00:00, 6 בדצמבר 2018 (IST)
  8. רחל - שיחה 16:50, 5 בדצמבר 2018 (IST)
  9. אריה ה. - שיחה 19:14, 5 בדצמבר 2018 (IST)
  10. חיים 7שיחה20:18, 5 בדצמבר 2018 (IST)
  11. כמו Assafn, ורק מוסיף: צריך לזכור שמשתמשים לא רק מקליקים, אלא גם עורכים. ולדעתי תמיד עדיף שמשתמש יקשר בטעות לדף פירושונים, במקום שיקשר למקום שגוי. והיו מקרים רבים מעולם. יוניון ג'ק - שיחה 20:25, 5 בדצמבר 2018 (IST)
    זה מופרז לצפות שפירושונים יתקנו-יפצו על קישורים שגויים, ויצא לי להיתקל בשגיאות כאלה (האחרונה שלי הייתה קישור לשחיין ג'ון מרפי במקום למחבר המילון).Dovole - שיחה 01:06, 6 בדצמבר 2018 (IST)
  12. --היידן 06:39, 6 בדצמבר 2018 (IST)
  13. Nirvadel - שיחה 07:19, 6 בדצמבר 2018 (IST)
  14. לאחר שראיתי שאצל נתניהו זה כך, אין סיבה להבדל. צריך דיון מסודר על כל המקרים. נדנד - שיחה 01:06, 7 בדצמבר 2018 (IST)
  15. נראה לי יותר נוח לקורא. מי שמחפש את הערך על יצחק רבין יגיע בלי בעיות. אבל זה מקל על מי שמחפש רבינים אחרים. emanשיחה 14:35, 8 בדצמבר 2018 (IST)
    ניכר שישנה איזו אי הבנה, השאלה בדף זה, אמורה להיות, לא מה מקל על מיעוט קוראים ומשרת מרבית הקוראים (המצב שאתה מציע), אלא האם אנו עומדים בכללי המדיניות הנוכחית...במידה ויש למושג פירוש מקובל, מפנים אליו ונעזרים במפנה.Dovole - שיחה 22:41, 8 בדצמבר 2018 (IST)
    כנראה שלך יש אי הבנה. לי מובן ממה שהוא כתב שמי שמחפש רק "רבין" לא מתכוון יצחק רבין כי אז הוא היה מחפש "יצחק רבין" כך שלדעתו אין המשמעות של רבין - יצחק רבין. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:34, 10 בדצמבר 2018 (IST)
    זה ממש לא מה שעמנואל כתב...Dovole - שיחה 16:03, 10 בדצמבר 2018 (IST)
    ותזכיר לי רגע יונה איך זה היה "בדם ואש את יצחק רבין נגרש"...?Dovole - שיחה 16:09, 10 בדצמבר 2018 (IST)
    צריך גם לתקן את שם השיר ל"נאצר מחכה ליצחק רבין", כי מסתבר שלא ברור כעת על איזה רבין מדובר. Liad Malone - שיחה 19:40, 10 בדצמבר 2018 (IST)
    ההתחכמות עצמה מצביעה על הטעות. דווקא בהקשר יודעים על מה מדובר. אבל שמות ערכים אינם נתונים בהקשר. עוזי ו. - שיחה 20:10, 10 בדצמבר 2018 (IST)
    אנשים אומרים (מחפשים) רבין, "רצח רבין" ולא "רצח יצחק רבין", וממש כמו שלשם הערך איינשטיין אין הקשר ולא להרצל, כך גם לא להפניה זו, אתה מבקש לשנות מדיניות, העמדת טיעונים שכמעט שכנעו אותי, אך כל זה שייך להצבעה אחרת.Dovole - שיחה 20:16, 10 בדצמבר 2018 (IST)
    מוזר שאתה חוזר, בדוגמה שלישית, על שגיאה שהרגע הצבעתי עליה. במונח שלם יש הקשר; אחרת לשם מה ציטטת את כולו. בשמות ערכים אין הקשר. עוזי ו. - שיחה 20:32, 10 בדצמבר 2018 (IST)
    אני הבאתי עוד דוגמא, מצטער ששפה מדוברת איננה מילים בודדות (מקוה שתהנה), ובאותה תגובה גם הבהרתי שישנה מדיניות ועומדות הדוגמאות של הרצל, אינשטיין, וגנר...Dovole - שיחה 21:16, 10 בדצמבר 2018 (IST)
    זה לא המקום לדיון במיוחד כשחוזרים על הטענות מהדיון למעלה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:51, 11 בדצמבר 2018 (IST)
  16. ✭ עט הזמיר ✭ - שיחה 22:07, 8 בדצמבר 2018 (IST)
  17. כך מקובל אצלנו. דרור - שיחה 23:08, 9 בדצמבר 2018 (IST)
  18. בנישיחה • ב' בטבת ה'תשע"ט • 15:04, 10 בדצמבר 2018 (IST)
  19. המצב הנוכחי נראה לי עדיף. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 16:22, 10 בדצמבר 2018 (IST)

משתמשים שאינם בעלי זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

אפשרות א' - הפניה ליצחק רבין[עריכת קוד מקור]

  1. -- הלל יערישיחה • כ"ו בכסלו ה'תשע"ט • 17:09, 4 בדצמבר 2018 (IST)

אפשרות ב' - דף פירושונים[עריכת קוד מקור]