ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:סירט (נחל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<סירט (נחל), סירט (העיר)

  • תאריך תחילת ההצבעה: לא נפתחה
  • תאריך סיום ההצבעה:
  • האם יש מקום להשארת הפניות מסוג סירט (נחל) --> סירט (נהר) או סירט (העיר) --> סירט (עיר). לדעת תומכי מחיקת הפניות מסוג זה הן שגויות (סירט הינו נהר ארוך פי חמישה מהירדן ובעל ספיקה פי 30 ממנו) או מנציחות הפניה שגויה בניגוד לכל תקן (העיר). לדעת מצדדי ההשארה, הפניות מרובות אינן מזיקות גם אם הן לא 100% נכונות ומחיקתן שוברת קישורים שיתכנו באתרים חיצוניים לוויקיפדיה. ההצבעה היא הצבעה עקרונית על הפניות שאין בהן ערך, ולולא היו ותיקות היו נמחקות מיידית.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון - בעד מחיקת הפניות מסוג זה[עריכת קוד מקור]

  • מחיקת הפניה אינה גורמת בעיה לבוטי הבינוויקי. הבוטים רצים על ערכים, לא על הפניות, וכמו כן חלקם מנטרים את ה-rc stream ורואים את ההעברה.
  • סירט (נהר) הוא נהר של 700 ק"מ. לא יתכן לקרוא לו נחל. זו שגיאה בעליל.
  • ההפניה סירט (נחל), כמשל, איננה משרתת איש. היא שגיאה לא מבחינה טכנית, אלא ככל שהדבר נוגע בשפה השגורה ובמוסכמות ויקיפדיה. חמור מכך, קיומה מכשיר עשרות ואולי אלפי הפניות מיותרות אחרות. בשביל זה יש מנועי חיפוש, תיבת חיפוש משוכללת שמציעה לקורא אפשרויות ודפי פירושונים (סירט). את הכלל לפיו אם מישהו אומר שהפניה היא שימושית - די בכך כדי להשאירה אינני מקבל שכן היא מפקירה את שיקול הדעת ליחיד הקיצוני ביותר, זה הפועל מתוך אידיאולוגיה, וכופה אותה על הכלל.
לא הצלחתי להבין מה הנזק בקיום ההפניות ובהעדר נזק לא ברור לי מדוע יש צורך למחוק אותן. לעומת זאת הועלתה אפשרות לנזק במקרה של מחיקה ולא הוצג פתרון המתמודד עם אפשרות זאת. רווית - שיחה 22:12, 15 בספטמבר 2008 (IDT)
הנזק הוא ברור ומוחלט. מינוחים שגויים שלכאורה הפניות. סירט אינו נחל, נקודה. מחר מישהו יפתח הפניה אוורסט (גבעה) שנכונה בערך באותה מידה. כבר כרגע יש אינפלציה עצומה של הפניות לא נחוצות, וכאשר מחפשים בדף החיפוש מימין, עם מנגנון החיפוש המקוצר המוגבל ל-10 תוצאות, מקבלים תוצאות לא רלבנטיות המקשות על ברירת המוץ מן התבן. רוצה דוגמה לאינפלציה המתרגשת ובאה? ראי את משתמש:Costello/ערכים עם סוגריים ללא קישור טרוויאלי. כל אלה, אם יטופלו, הם קנדידטים מיידיים לבעיות שאנו דנים כאן. האפשרות לנזק אם ההפניות ימחקו היא כל כך נידחת ולא משמעותית שאין הצער שווה בנזק המלך. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ז באלול ה'תשס"ח • 22:21, 15 בספטמבר 2008 (IDT)

עמדת הצד השני - נגד מחיקת הפניות מסוג זה[עריכת קוד מקור]

(יכתב אך ורק על ידי הצד שתומך באופציה זו)


הסבר מדוע המחלוקת מיותרת[עריכת קוד מקור]

הנימוק היחיד, להבנתי, להשארת קישור זה הוא בוט הבינויקי. אפשר לקבוע נוהל לפיו מי שמוחק הפניה שכזו יבדוק את הבינויקי באנגלית ויתקן אותה ובה לציון גואל. דרור - שיחה 10:23, 16 בספטמבר 2008 (IDT)

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

אין לפתוח את ההצבעה עד אשר שני הצדדים לא יכתבו את טיעוניהם. בהתאם לויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

לא להצביע המחלוקת בהכנה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ז באלול ה'תשס"ח • 19:27, 15 בספטמבר 2008 (IDT)

מחיקת ההפניות סירט (נחל), סירט (העיר) ושאר הפניות מעין אלה[עריכת קוד מקור]

השארת ההפניות סירט (נחל), סירט (העיר) ושאר הפניות מעין אלה[עריכת קוד מקור]