ויקיפדיה:OTRS/פניות/ארכיון 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

תמונה שחשודה בהפרת יוצרים[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: תמונה זו הועלתה לכאן בדצמבר ולאחרונה הונחה בערך של נוי והדר קרקו. התמונה מעוררת אצלי חשש להפרת זכויות יוצרים כיוון שלפי הקובץ המקור ממנה נלקחה התמונה הוא פייסבוק האם יש אישור להשתמש בה? אם לא אודה אם תסמנו את התמונה ובהמשך תמחקו. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 00:46, 23 ביוני 2015 (IDT)

טופל. בריאן - שיחה 08:34, 23 ביוני 2015 (IDT)

הצהרת הסכמה באנגלית[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:
היכן אפשר למצוא את נוסח המכתב באנגלית?
כוונתי למכתב המופיע כאן - הצהרת הסכמה לכל הבקשות
תודה --מרגלית אסתר - שיחה 12:35, 27 ביוני 2015 (IDT)

ראי כאן [1]. בריאן - שיחה 12:37, 27 ביוני 2015 (IDT)
תודה בריאן.--מרגלית אסתר - שיחה 12:47, 27 ביוני 2015 (IDT)

אישור זכויות יוצרים בקובץ וורד[עריכת קוד מקור]

שאלה למתנדבי VRT: קיבלתי אישור זכויות יוצרים לתמונה בקובץ WORD מצורף למייל, כלומר לא במייל עצמו. האם זה מספיק כדי לאשר את התמונה? או שעלי לבקש שוב--מרגלית אסתר - שיחה 10:38, 29 ביוני 2015 (IDT)

שלום לך,
שילחי אלינו את המייל שקיבלת, כולל הצרופה. מבחינתנו, אם מצויין במייל שהאישור הוא בקובץ נפרד ומופיעים פרטי השולח (כך שברור שהקובץ הועבר אלייך במייל מהגורם המתאים), זה יכול להחשב תקין. זה לא אידיאלי (עדיף שהאישור יופיע בגוף המייל), אולם בהתאם למקרה, סביר להניח שנוכל להשתמש בצורה זו של העברת האישור. Ldorfmanשיחה 16:23, 30 ביוני 2015 (IDT)
אני לא מסכימה לקבל אישורים בוורד. זה מסמך שכל אחד יכול לכתוב. חשוב שיהיו עקבות ברורים למאשר חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:59, 30 ביוני 2015 (IDT)
שלחתי את המייל בפורוורד אבל האישור נתקל בקשיים כי נראה שהמייל לא מופיע אצלכם כשורה. השבתי לך Ldorfman, אנא בדוק את העניין.--מרגלית אסתר - שיחה 05:30, 1 ביולי 2015 (IDT)
חנה, לכן ציינתי שנדרש שבמייל יופיעו פרטי השולח, מה שלא התקיים במקרה דנן. Ldorfmanשיחה 16:08, 1 ביולי 2015 (IDT)
ככל לדעתי עדיף להימנע מאישורים בוורד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:33, 1 ביולי 2015 (IDT)
חנה, בעקבות דברייך הקודמים שלחתי בפורוורד, לא בקובץ מצורף. אותו מכתב ובאותו אופן כמו בפעמיים הקודמות שקיבלתי אישורים לתמונות. שלחתי אותו גם לעצמי ליאהו ולג'ימייל כדי לבדוק, והכל נראה מאה אחוז. הכל תמים וכשר, לכן אפילו איננו יודעת מה לתקן.
האם לבקש מבעלת הזכויות לשלוח את המייל בעצמה לויקישתוף?--מרגלית אסתר - שיחה 16:47, 1 ביולי 2015 (IDT)

בעיות באישור זכויות לתמונה[עריכת קוד מקור]

(העברה משיחת משתמש:Ldorfman:)

שלום לירון, אני מקווה שזה מקום טוב לשאול אותך. קיבלתי עכשיו מייל ממך לגבי אישור התמונה של הנשיקות.
כתבת שפרטי המייל של הגר בעלת הזכויות לא מוצגים כראוי. אבל במייל הזה עצמו ששלחת לי אני רואה בתחתיתו את המכתב המקורי שהגר שלחה לי, והוא מופיע במלואו.
אני שולחת את המיילים האלה בפורוורד דרך תיבת הדואר שלי בוואלה, קיבלתי ככה שני אישורים. זאת תעלומה.
ה URL של התמונה הוא ארוך, ואולי הוא גורם להזחת המייל וצריך בעזרת הסרגל שבתחתית המסך להזיז ימינה או שמאלה.
כי כאמור האמייל מופיע במלואו בתחתית המכתב ששלחת לי. אתה יכול לבדוק? אם זה לא יילך, אולי אבקש מהגר לשלוח בעצמה. אם זה פתרון טוב. תודה, מרגלית אסתר - שיחה 12:48, 3 ביולי 2015 (IDT)

אתה צריך לבדוק את זה במייל הראשון שלי, זה שהוא פורוורד למכתב של הגר, ושם תראה גם כתובת את האימייל של הגר.-מרגלית אסתר - שיחה 12:52, 3 ביולי 2015 (IDT)
אסתר, פניות הנוגעות למיילים שנשלחו לצוות ה-OTRS מקומן בדף זה ולא בדף השיחה של המתנדב המטפל בהן. לעניין המקרה דנן, כפי שהוסבר לך במייל האחרון ששלחתי אלייך, הבעיה היא לא בצפייה ב-URL כלשהו אלא באי-קבלת פרטי השולח של אותה הודעת דוא"ל. Ldorfmanשיחה 12:42, 4 ביולי 2015 (IDT)

תמונות משטרת ישראל[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: להוסיף את אישור ה-OTRS של קובץ:Edri police.jpg, שהוא אישור קבוע לתמונות הפייסבוק של משטרת ישראל אותו השיג משתמש:Tomtom לקבצים הבאים בוויקישיתוף:

הערה קטנה: את האישור לא אני השגתי אלא אני משתמש באישור שניתן בעבר לוויקיפדיה ולא בזכותי, מתניה חיווה דעתו לגביו שהוא תקף ללא מגבלת זמן. ראו שיחת משתמש:Matanya/ארכיון 105Tomtom‏ ‏ • שיחה 15:03, 7 ביולי 2015 (IDT)

תודה. ‏ MathKnight (שיחה) 13:33, 7 ביולי 2015 (IDT)

בוצע בוצע על ידי חנה ועל ידי. בריאן - שיחה 19:05, 9 ביולי 2015 (IDT)
משתמש:MathKnight. בריאן אישר חלק ואני השלמתי את האישורים. אבל חשוב שתוסיף בכול תמונה קישור למקום ממנו לקחת את התמונה הזאת. בנוסף בחלק מהתמונות אין מידע מספיק מה מצולם שם. למשל אירועים, לא ברור באיזה אירוע מדובר. כנ"ל חשוב בתצלומי אוויר לציין את המבנה העיקרי שמצולם שם. למשל האיצטדיון, כדי שיהיה שימוש לתמונה הזאת גם לאחרים. אני הייתי נמנעת מהורדת תמונות שאינן קשורות למשטרת ישראל מדף הפייסבוק שלהם. למש קשת בענן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:06, 9 ביולי 2015 (IDT)

עוד תמונה, הפעם File:Israeli-Police-Facebook--Gal-Hirsch-001.jpg של גל הירש. גם לה להוסיף את האישור המתאים של פייסבוק המשטרה. תודה. ‏ MathKnight (שיחה) 23:46, 25 באוגוסט 2015 (IDT)

בוצע בוצע בריאן - שיחה 22:39, 26 באוגוסט 2015 (IDT)

תמונה של אינפי סנאו[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

שלחתי צילום מסך של ההתכתבות שלי עם הזמרת. התמונה קובץ:InfySnow.jpg נשלחה לי וגם הכתב ההסכמה. להסר הפסק: Empyreal Visuals היא אולפן צילום קטן השייך לאינפי עצמה וחבר שלה, ככה שיש לה זכויות על היצירה. Corvus,(שיחה) 13:39, 7 ביולי 2015 (IDT)

בוצע בוצע בריאן - שיחה 20:07, 7 ביולי 2015 (IDT)

אישור תמונה מתעכב[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:
תודה על אישור מהיר של 2 תמונות שהעליתי. חסרה תמונה אחת, שהיו בעיות בשליחת האישור שלה.
לבסוף בעלת הזכויות שלחה את מכתב האישור בעצמה:
שם התמונה: Aquafaba vegan meringue kisses
שם בעלת הזכויות ששלחה אליכם את המכתב: הגר אור רינגל ממן. תודה,מרגלית אסתר - שיחה 17:08, 8 ביולי 2015 (IDT)

יטופל. אבדוק את האישור. Ldorfmanשיחה 17:13, 8 ביולי 2015 (IDT)
ראיתי שיש עוד בעיה, קיבלתי מכם מכתב שתמונה זו אושרה, אך היא לא נמצאת: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/90/Aquafaba_vegan_colourful_lemon_pie.jpg.
תודה, מרגלית אסתר - שיחה 18:00, 8 ביולי 2015 (IDT)
1. לגבי התמונה שלא איתרת, ראי את הקישור הבא: קובץ:Aquafaba vegan lemon pie.jpg.‏ 2. עניתי זה עתה למייל מהגר וכיתבתי גם אותך. כפי שתוכלי לקרוא, יש בעיה באישור שמסרה. נמתין לאישור מתוקן. בברכת ערב טוב, Ldorfmanשיחה 19:03, 8 ביולי 2015 (IDT)
חן חן על הפאי לימון. בעלת הנשיקות שולחת לך מייל חדש :-) תודה,מרגלית אסתר - שיחה 21:15, 8 ביולי 2015 (IDT)

פליקר - תמונות חופשיות להעלאה לויקי[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT עזרה לגבי זיהוי תמונות חופשיות בפליקר.
לדוגמה תמונה זו
נראה לי שהיא חופשית להעלאה לויקי אבל כדי להיות בטוחה, מה הסממנים של תמונה חופשית?
תודה,מרגלית אסתר - שיחה 11:07, 9 ביולי 2015 (IDT)

התמונה החופשית להעלאה. נא להוסיף תבנית {{flickrreview}} מתחת לתבנית הרישיון. Geagea - שיחה 14:15, 9 ביולי 2015 (IDT)
תודה! מרגלית אסתר - שיחה 14:28, 9 ביולי 2015 (IDT)

תמונות מגוגל תמונות[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תבדקו אם תמונות מגוגל תמונות מוגנות בזכויות יוצרים חסר כינוישיחה ✡ כ"ז בתמוז ה'תשע"ה ✡ 12:30, 14 ביולי 2015 (IDT)

מוגנות ואינן חופשיות. Geagea - שיחה 12:32, 14 ביולי 2015 (IDT)
תודה חסר כינוישיחה ✡ כ"ז בתמוז ה'תשע"ה ✡ 13:05, 14 ביולי 2015 (IDT)

אישור OTRS לתמונה שנשלחה ע"י ד"ר אלוש לברון[עריכת קוד מקור]

העברה מדף שיחה:מירב אלוש לברון#אישור OTRS לתמונה שנשלחה ע"י ד"ר אלוש לברון:

לכל מי ששואל אותי כל השנים למה אני לא מעלה תמונות לוויקישיתוף, אז הנה עוד סיבה. לא מספיק שמי שרוצה להעלות תמונה לערך עליו או אדם מן היישוב שמעוניין להעלות תמונה לערך לא יכולים לעשות זאת בלי תואר שני ומעלה ב"דיני העלאת תמונות לוויקיפדיה", עכשיו גם ויקיפדים ותיקים ומנוסים, שלכאורה בקיאים בכללים, כבר נתקלים בקשיים. בתחילת הדרך מספיק היה להעלות תמונה ולרשום בתקציר העריכה או בדף השיחה: "התמונה נמסרה לי ע"י נשוא הערך והוא נתן את הסכמתו להעלאתה". בשלב מאוחר יותר זה כבר לא הספיק, והייתה דרישה (בצדק) לקבל הסכמה בכתב של מוסר התמונה, שהוא בעל הזכויות והוא מסכים להעלאתה לוויקיפדיה ברישיון חופשי. אח"כ גם זה לא הספיק, והנוסח הנדרש הלך ונהיה יותר מפורט ורשמי. מי שהייתה אחראית על הטיפול בבקשות לאישורי OTRS שמגיעים מוויקיפדיה העברית הייתה חנה, שבזמנו שלחה לי נוסח רשמי של קרן ויקימדיה, וביקשה שכל מי ששולח לי תמונה יאשר את הנוסח הזה במייל. כך נהגתי עד היום, בעשרות תמונות ששלחתי וקיבלו אישור OTRS. והנה עכשיו, כששלחתי לאישור את התמונה של ד"ר אלוש לברון, עם המייל ששלחה לי עפ"י הנוסח הרשמי של קרן ויקימדיה, מסתבר שעכשיו גם זה לא מספיק. משתמש:Geagea, שמסתבר שעכשיו הוא זה שמטפל באישורי OTRS של תמונות מוויקיפדיה העברית, ביקש ממני לשלוח גם אישור של הצלם! התהליך שמתרחש הוא לא הגיוני ולא סביר: כל כמה חודשים משנים/מקשיחים את הכללים, והופכים את משימת העלאת התמונות ליותר ויותר קשה. אתה כבר גם לא יודע מה לבקש ממי ששולח לך תמונה. אתה שולח לאישור נוסח רשמי של קרן ויקימדיה, כשעם אותו נוסח כבר אושרו עשרות תמונות ששלחת בעבר, ומגלה שזה לא מספיק. יש גבול כמה אפשר לטרטר ולהטריח גם את הוויקיפדים שמנסים להשיג תמונות וגם את האנשים ששולחים את התמונות והאישורים. למה ויקימדיה צריכה בעניין זה להיות יותר צדיקה מהאפיפיור ולהקשות כל כך? מישהי שיש עליה ערך מבקשת להוסיף לו תמונה. למרות שהיא ד"ר מכובדת, היא מתקשה להתנהל בסבך הבירוקרטיה הוויקיפדית, ומבקשת עזרה מוויקיפד פעיל. היא שולחת אישור שהיא בעלת הזכויות על התמונה ושהיא מסכימה להעלות את התמונה ברישיון חופשי, וזה עדיין לא מספיק טוב... מדוע אי אפשר להסתפק בכך, ואם וכאשר בעתיד תתקבל איזושהי תלונה, אז להסיר את התמונה עד לבירור או עד בכלל? אם יש מנגנון של דיווח והסרה שעובד באתר קטן וזניח כמו YouTube, מדוע זה לא יכול לעבוד גם בוויקיפדיה? למה להקשות במקום להקל ולהפוך את העלאת התמונות ליותר נגישה לציבור? בכל מקרה, אין לי כוונה להמשיך ולנסות לקבל את האישור המיוחל. אני מעלה לכאן את אישורה של ד"ר אלוש לברון להעלאת תמונתה. מי שחושב שזה לא מספיק טוב מוזמן למחוק את התמונה ולקחת אחריות בעצמו על הפגיעה בתדמית ויקיפדיה. אם הגישה המקשה והלא סבירה הזו תימשך, אפסיק לשלוח תמונות לקרן ויקימדיה, ואעלה לדפי השיחה של הערכים את האישורים של מי ששלח לי את התמונות. Lostam - שיחה 22:25, 18 ביולי 2015 (IDT)

הצדק עמך. במקרה זה Geagea לא פעל כשורה והחמיר שלא לצורך, ויש להעמידו על טעותו. אין סיבה להקשות על אנשים לתרום תמונות עד כדי כך שזה יהיה בלתי אפשרי לתרום תמונות. בהערת אגב, זו עוד דוגמה לרעה החולה הנקראת "משפטיזציה" שפוגעת במערכות הציבוריות ובחברה. ‏ MathKnight (שיחה) 23:57, 18 ביולי 2015 (IDT)
ויקיפדיה, חייבת להיות מכוסה מתביעות. אם יש זכויות יוצרים חייבים לקבל אישור מכל הגורמים. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 23:58, 18 ביולי 2015 (IDT)

(סוף ההעברה)

במקרה ובו מופיע אישור של המצולם בתמונה עלינו, מתנדבי OTRS, לשאול/לבדוק/לוודא שאכן המצולם הוא בעל הזכויות בתמונה. לכן שואלים שאלה. תשובות כמו: זה סלפי, כמו הבן שלי צילם אותי, כמו הזכויות עברו אליי כיוון ששילמתי עבורן, כמו עובד שלי צילם אותי על פי בקשתי, כמו פקוד שלי בצבא צילם אותי באייפון שלי וכיוצא בזה, קבילות ומספקות. כך נוהגים גם בשפות האחרות ועד עכשיו במקרים שאני נתקלתי (עוד לפני שהייתי מתנדב OTRS) של העמדה למחיקה של קבצים מהוויקיפדיה העברית כאשר האדם המצולם הוא גם בעל הזכויות היה מגובה בתכתובת מייל. אם מתברר שהמצולם הוא לא בעל הזכויות אז יש כמובן לקבל אישור מהצלם.
אם חנה הייתה זו שהביאה את בשורת "הנוסח האחיד" הרי שיש להודות לה על זה כיוון שהכללים בכלל נקבעים במערכת OTRS בהתאם להנחיות מ-META. לא אנחנו קובעים את הכללים ואם לא היינו משתמשים בנוסח האחיד אז היו מוחקים את הקבצים שלא עומדים בכללים. וכן, הכללים יכולים גם להשתנות ולהתקשח. כל עוד הדרישה סבירה והגיונית היא קבילה ואם אני לא מסכים איתה הייתי מנסה להסביר את עצמי במקום הראוי ולא משתלח. האם לשאול שאלה במייל זה טרטור והטרחה? זה סבך ביורוקרטיה? צא ולמד האם הבקשה שלי למייל נוסף היא הגורמת לפגיעה בתדמית ויקיפדיה או גישת "אני לא שם קצוץ ועושה מה בא לי".
אם יש לך רעיון לייעל את המנגנון ולהנגיש אותה בצורה טובה יותר יש דרך. אם תרצה סיוע אוכל להפנות אותך למקום המתאים. אני בטוח שהאנגלית שלך ויכולת הניסוח שלך טובים משלי. זה בוודאי לא יקרה אם תתקוף אותי. Geagea - שיחה 05:12, 19 ביולי 2015 (IDT)
אני לא תוקף ולא משתלח. אני מתוסכל וחולק את התסכול ואת ההרגשה שלי עם חבריי הוויקיפדים. כתבתי לך את הדברים גם במייל תשובה שעניתי לך עוד לפני שפרסמתי כאן. כפי שציינתי, עשרות תמונות ששלחתי עד היום קיבלו אישור בלי דרישה להביא גם אישור מהצלם. כפי שאמרתי לחנה בדיון שמתקיים על זה גם בפייסבוק, אני מברך על הנוסח האחיד שהיא הכניסה לשימוש, אבל עכשיו מתברר שגם זה לא מספיק. לא הגיוני בעיניי שהדרישות משתנות בהתאם למתנדב שבמקרה ראה את המייל שלי ומטפל באישור. אם זה מתנדב X אז האישור מספק, ואם זה מתנדב Y אז האישור לא מספק. בנוסף, אני בהחלט חושב שהתהליך של קבלת אישור להעלאת תמונה הוא מסורבל, בירוקרטי ומאוד לא ידידותי למשתמש. דוקטור מכובדת שלא מצליחה להבין את סבך הבירוקרטיה הזה בעצמה פונה אליי, וגם אחרי שלוש התכתבויות מייל ביני ובינה ושלוש התכתבויות מייל ביני ובינך, כולל נוסח רשמי של הקרן שנשלח על ידה - והתמונה עדיין לא קיבלה אישור. אז כן, בהחלט מדובר בעיניי על תהליך בירוקרטי ומסורבל, ואני בהחלט סבור שמדובר על טרטור והטרחה גם של מי שמנסה להעלות תמונה וגם של הוויקיפד שמנסה לסייע לה בכך. Lostam - שיחה 10:30, 19 ביולי 2015 (IDT)
ראשית, תודה לכל המתנדבים על עבודת הקודש שלהם! האם ניתן להוסיף לנוסח האחיד משפט שאומר משהו כמו. "במקרה שלא אתה צילמת. שם הוא הצלם הוא.... והוא העביר לי את זכויות היוצרים לתמונה מכיוון שביקשתי ממנו / שילמתי לו". מה אתם אומרים? ‏עמיחישיחה 10:11, 21 ביולי 2015 (IDT)
זה כבר מופיע בנוסח אחר, ממש בשורה השנייה: ”בזאת אני מאשר שאני היוצר או בעל הזכויות המלאות ביצירה”. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 18:51, 21 ביולי 2015 (IDT)
משתמש:Geagea, קראתי את מה שכתבת. זכויות היוצרים על הצילום לא בהכרח שייכות לצלם. בהחלט ייתכן מצב שאדם הולך לצלם מקצועי משלם על התמונה ומסכים איתו שזכויות היוצרים יעברו לנשוא התמונה. אני לא חושבת שתפקידנו להיכנס לפרטי ההסכם בין נשוא הצילום לצלם. זאת אחריותו של המאשר. תפקידנו לבדוק סבירות. והיה אם יבוא הצלם ויטען שזכויות היוצרים הם שלו, אז התמונה תימחק. לי אין בעיה לאשר את התמונה הזאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 00:28, 22 ביולי 2015 (IDT)
ישנה הנחייה מפורשת למקרים בהם נשלח אישור בו האדם המצולם הוא בעל זכויות היוצרים. סעיף 2 כאן. מצויין במפורש שהזכויות הן של הצלם ולא של המצולם ברוב המדינות וכן הלאה. במקרה הזה מצויין שיש לענות את נוסח ההודעה שנמצאת כאן, שאומרת שעלינו לבקש מידע נוסף לגבי העברת הזכויות. כלומר חובה עלינו לשאול שאלה נוספת. אגב, צילומים שנעשו על ידי בן משפחה מקירבה ראשונה (נראה לי שגם נכד נכלל בכלל זה) לא יחייבו אישור מהצלם. את זה אני יודע משנות הנסיון שלי בקומונס. חוץ מזה כל המקרים שציינתי לעיל קבילות ומספקות. לכן, הטענה ש"זכויות היוצרים על הצילום לא בהכרח שייכות לצלם" היא טענה נכונה. אבל בכדי לדעת, אם זכויות היוצרים על הצילום שייכות לצלם, אנחנו, מתנדבי OTRS, צריכים לשאול שאלה נוספת. כך על פי ההנחיות. Geagea - שיחה 04:01, 22 ביולי 2015 (IDT)
הסתכלתי בסעיף ולא ראיתי את הניסוח שציינת. כן מצאתי את הניסוח הבא: " In general, we accept a permission from any email address with the same domain as the one where the content is held,". אני חושבת שאנחנו צריכים להתייחס לאישורים מתוך הנחת תום לב. האישור ניתן עם הנוסח "אני מאשר שאני בעל זכויות היוצרים". אז אתה יוצא מתוך הנחה שהמאשר לא אומר את האמת. אני מעדיפה כל עוד לא הוכח אחרת, לקבל את האישור, אלא אם ברור שהאישור הוא לא סביר. אני לא רואה מקרה זה כלא סביר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 04:46, 22 ביולי 2015 (IDT)

זה הדף Who's the copyright holder? זו הכותרת וזה נוסח סעיף 2:

When the photo happens to be of the person who is sending the permission. Copyright is held by the creator of the work, not the subject, and in most countries transfer can only be done by signed, written statement or operation of law (e.g., inheritance). This happens a lot for celebrities who think they have the right to do whatever they want with their professionally-taken head shots, when in fact they don't. Send these tickets back for a release from the photographer.

Geagea - שיחה 04:56, 22 ביולי 2015 (IDT)

בסוף הסעיף בסוגריים יש את הקישור לנוסח התשובה שיש לתת כאן. Geagea - שיחה 04:58, 22 ביולי 2015 (IDT)
הנחת תום הלב מתייחסת לתשובתו של האדם לשאלה שלנו. אנחנו לא מבקשים את מסמך העברת הזכויות שצויין אלא נאמין לו או לכל אחת מתשובותיו הקבילות. Geagea - שיחה 05:03, 22 ביולי 2015 (IDT)
אני מסופקת אם מי שכתב זאת יש לו מושג מהו החוק ברוב המדינות. בדרך כלל ההנחיות הכלליות מתייחסות לארצות הברית. ובכל מקרה גם הניסוח הזה לא שולל את ההנחה שזכויות היוצרים הועברו. אני אישית תמיד מקפידה להסביר לאלה שאני פונה אליהם את נושא זכויות היוצרים ואומרת להם שהם יכולים לאשר רק תמונות שזכויות היוצרים הם שלהם, ואם אדם מצהיר בפני שהוא בעל זכויות היוצרים אני מסתפקת בזה. לא תפקידנו לחטט בהסכמים הפרטיים שלו והיות בלשים פרטיים. אני מתייגת את לוסתם, ואם הוא אומר שהנושא הוסבר על ידו לאלוש לברון, אז נראה לי שאפשר להסתפק בכך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 05:27, 22 ביולי 2015 (IDT)
יש הנחייה מפורשת למקרה ספציפי בו בשדה היוצר ובשדה הפרטים מופעים אותם שמות. קל לאתר את המקרים האלה. למה להקל על מי שירצה להתנכל ותמונות מהוויקי העברית? ההנחייה הזו קיימת כבר כמה שנים. קבצים נמחקים בקומונס על בסיסה כל הזמן. בכרטיסים באנגלית שואלים את השאלה הנוספת כל הזמן ופוסלים אם צריך. למה לא לפעול לפי הנוהל הפשוט ולהזדקק לאמירות על הסברים וכאלה. ולגבי לוסתם. אני האחרון שיהווה מכשול לאיזשהו אישור של כרטיס. Geagea - שיחה 06:04, 22 ביולי 2015 (IDT)
חנה, אני מודה לך על עמדתך. במישור העקרוני: אין בעיה שיוסיפו משפט או יורידו משפט מהנוסח הרשמי, מה שצריך זה להחליט כבר על נוסח ולעמוד מאחוריו, ולא לשנות ולהוסיף תנאים כל הזמן. מה שאני מצפה זה שתהיה ודאות, ז"א שאוכל לדעת שיש נוסח שאני מעביר לאנשים, הם מחזירים לי אותו מאושר על ידם, והתמונה עולה ומקבלת אישור. לא יכול להיות שנוסח שנאמר שהוא רשמי ולכן שולחים אותו לאנשים יתקבל ע"י מתנדב אחד ולא יתקבל ע"י מתנדב אחר. אני תומך מאוד בגישה של חנה (שבה תמכו גם אחרים, כולל בדיון בפייסבוק): ברגע ששולח התמונה הצהיר שהוא בעל הזכויות, יש להניח שהוא דובר אמת ולהסתפק בהצהרתו, כל עוד לא התקבלה פנייה/תלונה שטוענת אחרת. לגבי המקרה הספציפי: נהגתי עם ד"ר אלוש לברון כפי שנהגתי בעבר עם אחרים: הסברתי לה שהיא צריכה לשלוח תמונה שהיא בעלת זכויות היוצרים עליה ושהיא צריכה לאשר את הנוסח ששלחתי לה. מעבר לכך לא נכנסתי לרזולוציות של מי צילם, מי שילם וכו'. אני חושב שהגיע הזמן לעשות סוף לפארסה הזאת ולתת לתמונה אישור OTRS. ‏Lostam - שיחה 09:09, 22 ביולי 2015 (IDT)
ואני רק אוסיף ואומר שגם הפינג פונג הנוסף שמצריך מייל נוסף מבעל זכויות היוצרים עלול להוות מכשול בפני מי שרוצים להעלות את התמונה. ואם אפשר - עדיף לחסוך אותו. ‏עמיחישיחה 12:33, 23 ביולי 2015 (IDT)
ישנה הנחת תום לב בסיסית לכל מי שמעלה תמונה לקומונס. אם אדם מעלה תמונה שצילם וטוען שזו העבודה שלו אז מאמינים לו אלא אם יש סיבה לחשוד. אותו כנ"ל חל גם על קבצים למגיעים ל-OTRS. ישנה הנחת תום לב בסיסית להצהרת שולח המייל. למעשה אדם יכול להעלות קובץ בעצמו לקומונס או לשלוח אותו ל-OTRS, התוצאה אותה תוצאה. הנחת תום הלב קיימת בשני המקרים, מאמינים לו שהוא צילם את התמונה. לזה יש יוצא מן הכלל. כאשר נשוא התמונה מצהיר כי צילם את התמונה. במקרה זה ברור שהוא לא צילם אותה. אני לא רוצה להיכנס לשאלה האם אדם שמצהיר שהוא בעל הזכויות בתמונה אכן מבין את משמעות מה שהוא מצהיר. אני רק אומר שהוחלט שבמקרה שהמצולם הוא גם הצלם נדרשת הבהרה נוספת. הדרישה להבהרה נוספת קיימת כבר כמה שנים. נוסח הודעת התשובה בגרסה האנגלית נוצרה ב-2009 לכן הדרישה הזו למעשה מסביבות אותה שנה.
בכרטיס ה-OTRS צריך להימצא כל המידע הדרוש למקרה הצורך. הצהרת השולח שהוא בעל הזכויות והצהרת השולח שהוא משחרר את התמונה לפי אחד מהרישיונות הספציפיים שלנו. החלק השלישי של הנוסח האחיד בו השולח מצהיר, שהוא מודע ששחרור התמונה לנחלת הכלל בלתי חוזר, פחות מהותי. במקרה שהמצולם הוא הצלם צריך גם הבהרה נוספת. הסבר שהסברת בעל פה מה זה זכויות יוצרים, אין להן תיעוד והן כאילו ולא נאמרו.
ישנה מחשבה בוויקימדיה של להשאיר תמונות כל עוד לא התקבלה פנייה/תלונה כמו שציינת. הדברים מתייחסים כעקרון ל-URAA ול-FOP אבל ישנה התנגדות חזקה בקומונס וניסיון לשינוי בקומונס לא צלח בינתיים. החשיבה הזו לא חלה על המקרה הזה אבל יכול להיות שתחול אם אכן ישונה עקרון הזהירות בקומונס. אם רוצים לקבוע כלל שונה לוויקיפדיה העברית צריך לדעתי לקיים דיון מסודר.
אני אכן חושב שצריכה להיות אחידות בדרך פעולתו של מתנדב OTRS. בנסיבות הקיימות אני חושב שהנכון ביותר מבחינתי הוא לפרוש מ-OTRS. תודה לכלום ובהצלחה. Geagea - שיחה 05:24, 25 ביולי 2015 (IDT)
אני לא חושב שעליך לפרוש. אני רק מציע להוסיף משהו לנוסח המקורי שיפתור את הבעייה ויחסוך את המייל הנוסף. ‏עמיחישיחה 23:18, 26 ביולי 2015 (IDT)
יכולה להיות פנייה לווידוא אישור כרטיס בדלפק ה-OTRS של קומונס. התפתלות מצידי או התעלמות תהיה ברורה מידיי. עדיף שאהיה בחוץ.
הבעיה היא לא משהו ששינוי הנוסח האחיד יכול לפתור אותה. הנוסח האחיד הוא הנוסח באנגלית. הגרסה העברית היא תרגום של הנוסח הזה. אם רוצים לגמור את אישור הכרטיס במייל אחד בלבד לאדם אז צריך מראש לתכנן כך שהתשובה במייל תכלול בנוסף לנוסחה האחיד גם הסבר מי צילם ו/או איך הועברו זכויות היוצרים. זאת כמובן אם אתה יודע מראש שהאישור יהיה חתום על ידי המצולם. אם לא אז צריך מייל נוסף. Geagea - שיחה 04:20, 28 ביולי 2015 (IDT)
הנוסח הוא אחיד. אני מסכימה שיש לציין את שם הצלם. כך זה נעשה גם אם הוא העביר את זכויות היוצרים למצולם מה שלא נעשה במקרה זה. משתמש:Geagea אין סיבה שתפרוש.תרומתך לנושא היא רבה מאד. בהחלט ייתכן שיהיו חילוקי דעות ושיקול דעת. אני לא רואה בעיה בכך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 04:01, 30 ביולי 2015 (IDT)
כן אבל הבעיה שלי זה שאני נקרא לעתים לדיון מחיקה או שיכולים לקרוא לי לדלפק OTRS של קומונס לבדוק אישור. Geagea - שיחה 05:59, 1 באוגוסט 2015 (IDT)

אישור 3 תמונות בנחלת הכלל ותמונת לוגו[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: אודה לעזרתכם באישור 3 התמונות בנחלת הכלל ותמונת לוגו של מאמא עוף בדף קרניזם שעלה לויקיפדיה. (בדף שתי תמונות נוספות שכבר היו בויקיפדיה ולא זקוקות לאישור)--PelicanTwo - שיחה 15:10, 27 ביולי 2015 (IDT)

אני לא בטוח שאני מבין את בקשתך. האם את בעלת זכויות היוצרים על התמונות ועל הלוגו? בריאן - שיחה 15:22, 27 ביולי 2015 (IDT)
תמונת הלוגו מוגנת בזכויות יוצרים ולכל היותר ניתן להשתמש בה רק במסגרת שימוש הוגן. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 15:29, 27 ביולי 2015 (IDT)
תיכנס לדף. פוטוקופי של טקסט מ-1811, שני איורים מ-1909 ו-1919, הזכויות עליהם בוודאות פגו בארה"ב. ולוגו של המותג מאמא עוף, על לא לוגו לא צריך אישור זכויות יוצרים. ציינתי את זה בטופס ההעלאה. אני לא מתמצא בסוג הרשיונות ולכן מבקש את עזרתך, אבל בוודאות חוקי להעלות את התמונות האלה--PelicanTwo - שיחה 15:34, 27 ביולי 2015 (IDT)
אתה יכול להניח שנכנסתי לדף לפני שעניתי. אני עדיין לא מבין, אם התמונות הן כבר בנחלת הכלל, מה צריך את האישור שלנו? דף זה נועד רק למטרות אישורים שנדרשים לשחרור זכויות היוצרים על ידי הבעלים. למה אתה חושב שלוגו לא דורש אישור זכויות יוצרים ו/או שמותר לך להשתמש בו ללא שימוש הוגן? בריאן - שיחה 15:39, 27 ביולי 2015 (IDT)
אני לא חושב שהתמונות אושרו, יש איקס אדום לידן. אז משהו בכל זאת לא עבד. האם תוכל לעזור לי בזה?
הבנתי שלוגואים מותרים לשימוש. אם לא אז לא. אם הבעיה היא טעות שלי בסוג הרשיון, עזרתכם ממש תתקבל בברכה. אחרת אני מניח שהתמונות יורדו, וחבל--PelicanTwo - שיחה 16:14, 27 ביולי 2015 (IDT)
אני מנסה לעזור. איפה אתה רואה איקס אדום, תן לי קישור לדף. בריאן - שיחה 16:26, 27 ביולי 2015 (IDT)
אני מצרף ארבעה לינקים לתמונות, בסרגל למעלה ליד information יש איקס אדום. זה תקין?

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mama_of_logo.jpg

הקובץ אינו לשימוש חופשי. זהו קובץ LOGO של מוצר. לוויקישיתוף מעלים רק קבצים לשימוש חופשי. הקובץ יימחק מהשיתוף. --Assayas - שיחה 18:13, 27 ביולי 2015 (IDT)


https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Slaughterer_certificate_Rome_1811.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anti_suffragettes_postcard_(c._1909)_face_of_an_ugly_dimwitted_woman_with_sharp_teeth.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ad_-_a_pig_butchering_her_body_to_slices_of_sausage.jpg
--PelicanTwo - שיחה 18:06, 27 ביולי 2015 (IDT)

לאיקס האדום אין שום משמעות מיוחדת שקשורה לקובץ. בריאן - שיחה 08:33, 28 ביולי 2015 (IDT)

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

המשתמש Yonidebest פרש מפעילות בוויקיפדיה. מסתבר שהוא העלה מספר קבצים לקומונס שאישור ה-OTRS בגינן נמצאו במחשב האישי שלו. אחד מהם זה הקובץ לעיל. בתגובה לפניה אליו במייל על ידי משתמש מקומונס הוא הגיב כי אינו מעוניין להמשיך לפעול בוויקיפדיה ולא אכפת לו מה ייעשה בקבצים. צריך להחליט מה רוצים לעשות. שיימחקו וזהו או שננסה ליצור קשר עם המשתמש בעצמנו או שנעביר את הקבצים לוויקיפדיה העברית יחד עם קבצים בעלי בעיה דומה. מדלפק OTRS. ‏ Geagea - שיחה 04:33, 28 ביולי 2015 (IDT)

למרות שאני מעריך מאוד את יוני, ובזמן שפעל פה והייתי בקשר עמו, החשבתי אותו חבר טוב, איני חושב שיש מנוס ממחיקת הקבצים. אל לנו לנהוג אֵיפָה ואֵיפָה - כפי שאיננו משאירים תמונות שהעלו כותבים מזדמנים שלא דאגו להסדרת עניין האישור, לא נוכל להשאיר את התמונות שסופקו על-ידי אחד מהטובים שבעורכינו - גם אם הדבר כרוך במחיקת תמונות מערכים נצפים ביותר. Ldorfmanשיחה 07:50, 28 ביולי 2015 (IDT)
האם לא כדאי לעשות מאמץ נוסף ולבקש ממנו שוב להעביר את האישורים למייל. אולי לו לא אכפת אבל יש אחרים שכן אכפת להם. Geagea - שיחה 11:54, 28 ביולי 2015 (IDT)
לצערי, לי אין פרטי קשר של יוני מחוץ לעולם הוויקיפדי. אולי זו משימה שתוכל לעזור לנו בה חן לאחר שתשוב מחופשתה. Ldorfmanשיחה 13:37, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
ניסיתי את מזלי בפנייה אישית במייל, מקווה שזה יעזור לקדם את הנושא Chenspec-WMIL - שיחה 11:34, 12 באוגוסט 2015 (IDT)

תמונות - אופיר אקוניס[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: רישוי 5 תמונות של אופיר אקוניס שהעליתי לויקישיתוף, ואשר העברתי עבורן אישור OTRS בדוא"ל בתאריך 29.7.15.

תודה! עוז 78 - שיחה 08:02, 3 באוגוסט 2015 (IDT)

תורה של פנייתך הגיע ונשלחה אליך תגובה עוד קודם לצפייה בהודעה זאת. Ldorfmanשיחה 09:39, 3 באוגוסט 2015 (IDT)

תמונה כינוס רבנים[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: העליתי תמונה תייגתי אותה כ otrs, שלחתי מייל עם אישור הצלם תחת הכותרת "פירסום תמונה" אולם בטרם טופל הוצבה תבנית מחיקה ב28 ליולי על ידי מתנדב שאינו דובר עברית, ניסיתי לתקשר עימו באנגלית הדלה והמתורגמת שלי ללא הצלחה, חוששני שהתמונה תמחק עם פקיעת תוקף התבנית. אודה לעזרת המתנדבים באישרור התמונה.-מוישימישיחה • כ' באב ה'תשע"ה • 20:58, 4 באוגוסט 2015 (IDT)

בדרך כלל תבנית OTRS pending בקומונס מאפשרת עד חודש של אי מחיקה לצורך טיפול בכרטיס ה-OTRS. אלא שבמקרה הזה לא הוסף הרישיון וחלק מהאדמינים בקומונס מציבים את התבנית שאין רישיון מה שיכול להביא למחיקת התמונה תוך שבוע. אפשר להוסיף רישיון ולהוריד את תבנית האין רישיון. Geagea - שיחה 16:35, 6 באוגוסט 2015 (IDT)
יש משהו שאני יכול לעשות מעבר לשליחת הרשיון במייל? (מה שעשיתי כבר. שמא אשלח שוב?).-מוישימישיחה • כ"א באב ה'תשע"ה • 17:17, 6 באוגוסט 2015 (IDT)
תוסיף תבנית רישיון. נניח {{cc-by-3.0}} ותהיה סבלני עד שאנשי OTRS יטפלו בכרטיס. Geagea - שיחה 17:27, 6 באוגוסט 2015 (IDT)
תודה רבה על העזרה.-מוישימישיחה • כ"ב באב ה'תשע"ה • 19:48, 6 באוגוסט 2015 (IDT)
מוישימי, חיפשתי את המייל שלך ולא מצאתי, גם לא כשחיפשתי עם מילים מתוך שם הקובץ. האם יש איזה טקסט שכתבת בכותרת או בגוף המייל שאני יכול ללחפש לפיו? בריאן - שיחה 09:03, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
לפי שם הצלם: "אלי קובין". תודה.-מוישימישיחה • כ"ב באב ה'תשע"ה • 09:38, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
בוצע בוצע בריאן - שיחה 10:02, 7 באוגוסט 2015 (IDT)

לhanay- תמונה human-763156_640[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: אכן העליתי את התמונה human-763156_640/ מצאתי אותה בדף התמונות של גוגל המוגדר מותר לשימוש מסחרי וחוזר. אני חושב שבעיקר לא הבנתי איך לערוך את הפרטים של התמונה. התמונה מיועדת להמחשה בלבד במסגרת הערך, אך אם את חושבת שהתמונה הזו אינה ראויה לפרסם, אשמח לנימוק או לפחות להסבר איך כן לעשות את זה (יש משהו מאוד לא אינטואיטיבי באופן שבו עליך לערוך את פרטי התמונות).

תודה רבה, דרור

השאלה שלך לא קשורה לדף זה. לעצם העניין גוגל אינו אתר אלא מנוע חיפוש. אם תוסיף קישור לאתר בו מצאת את התמונה אוכל לבדוק באיזה רישיון היא הועלתה שם. בכל מקרה אם יש שם רישיון חופשי המתאים לוויקיפדיה אפשר להעלות לכאן באותו רישיון, אבל לא ברישיון בשימוש הוגן. הוויקיפדיה היא מיזם של תוכן חופשי ואנחנו נמנעים ככל האפשר משימוש ברישיון בשימוש הוגן במקום שאין סיבה לכך. ראה את הדף ויקיפדיה:רישוי תמונות/שימוש הוגן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:18, 12 באוגוסט 2015 (IDT)

תמונה שהועלתה לפני מספר דקות[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: אשמח אם תבדקו תמונה זו שהועלתה על ידי משתמש לא אמין - משתמש:Danielnovahov1. במידה ולא אבקש שתמחקו אותה ותטפלו בעניינו של המשתמש שכבר קיבל הערה בנושא זה ובנושאים אחרים. בין אם שיהיה עם חונך או טיפול אחר אבל אי אפשר להמשיך ככה. תודה בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 18:14, 24 באוגוסט 2015 (IDT)

Done טופל תודה. לפי דף השיחה שלו, זו הפעם הראשונה בה מושארת לו הודעה "רשמית" לגבי עניין התמונות. נראה כיצד דברים יתפתחו. Ldorfmanשיחה 18:48, 24 באוגוסט 2015 (IDT)
תודה לירון אם כי משתמש חזרתי כבר הזהיר אותו בנושא תחת הכותרת נועה תשבי. --בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 18:50, 24 באוגוסט 2015 (IDT)
ראיתי. התבנית שלנו אינפורמטיבית יותר ופחות מאיימת מההודעה שהושארה לו אז. Ldorfmanשיחה 18:51, 24 באוגוסט 2015 (IDT)
אוקיי, תודה. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 18:52, 24 באוגוסט 2015 (IDT)

תמונות שהועלו וטרם נתקבלה תגובה[עריכת קוד מקור]

העלתי 2 תמונות לפני 11 יום (התמונות מופיעות בערך עקיבא הכרמי), שלחתי מייל עם אישור היוצר, וטרם קיבלתי תגובה לגביהם. אבקש לבדוק זאת. בברכה, נת- ה- - שיחה 00:47, 1 בספטמבר 2015 (IDT)

בוצע בוצע בריאן - שיחה 19:02, 1 בספטמבר 2015 (IDT)

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

שלום רב, תודה מקרב לב על עזרתכם! הערך שערכתי על אבי אליעזר מאיו ז"ל אינו מגובה עדין במסמכים כי הם ברשותה של אמי ויגיעו אלי בקרוב. ברגע שיגיעו אסרוק ואצרף קישורים. בנוגע לתמונות: נמסר לי שהן עלולות להמחק. התמונות אכן נסרקו מהאלבום המשפחתי ולא הועתקו משום מקור. חלקן צולמו ע"י בני משפחה וחלקן אין לי מושג איך הגיעו לאלבום של אבי. הוא אינו בחיים כבר 30 שנה... אם יש צורך אצלם את האלבום כהוכחה ואשלח. האם תוכלי לעזור לי ולהדריך אותי מה עלי לעשות?

בברכה, מלי מאיו-לוי מאיומלי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום מלי,
ראשית, ברכות על כתיבת הערך הראשון בוויקיפדיה. אני מקווה שכעת, משאת יודעת כיצד כותבים באנציקלופדיה החופשית, תישארי עמנו, תשפרי ערכים קיימים, תוסיפי ותתקני לפי הצורך - כל אדם יכול לתרום בתחומים רבים בהם הוא מתמצא, הן מתחום עיסוקו והן מתחביביו או בהתאם לתחומים שלמד. השארת ערך בודד ונטישת המקום גם תביא לכך שלא ניתן יהיה לקבל מענה לשאלות שונות, אם תתעוררנה, בקשר לפרטים הקשורים לערך או לפועלו של אביך.
לגבי עניין הפרטים, התימוכין אמורים להגיע ממידע הזמין ברשת או בספרות/עיתונות (רצוי כזו הזמינה ברשת, אולם אם לא, לפחות באמצעות הפניות למאמרים שנכתבו) - לא ממסמכים כלשהם המצויים בידייך. אם יש פרט חשוב כלשהו שהסימוכין היחידים לו נמצאים במסמך בודד, אז מילא, אבל יותר מזה לא מקובל. מידע שלא ניתן להביא לו תימוכין עתיד להיות מוסר מהערך במוקדם או במאוחר. אלה עקרונות היסוד בוויקיפדיה.
לגבי התמונות, אנא תקני את התאריכים בהן צולמו (ברור שלא צולמו באוגוסט-ספטמבר 2015 ואלה רק מועדי הסריקה). לאחר התיקונים, נוכל לבדוק אלו תמונות מוגדרות כבר חופשיות מתוקף החוק ואלה לא ניתן להגדירן ככאלה ותדרשי להמציא אישור לשחרורן כבעלת הזכויות בהן. לגבי התמונה שחנה ציינה בדף השיחה שלך כי היא חופשית (זו שצולמה בבולגריה), דווקא לגביה ניתן לצערי לקבוע בוודאות שזו טעות. היא אינה חופשית, שכן צולמה על אדמת מדינה שבה, בהיעדר אישור לשחרור מצלם התמונה (אני מניח שיהיה קשה לאתר אותו), היא הופכת לחופשית רק 70 שנה ממותו. חישוב פשוט יראה שבשום דרך לא ניתן להגדירה כחופשית במועד הנוכחי. אשמח לענות על כל שאלה ולהבהיר כל נקודה הדורשת הבהרה. בברכת שבוע טוב ומוצלח, Ldorfmanשיחה 23:58, 5 בספטמבר 2015 (IDT)
אני חושבת שניתן להתייחס לכל התמונות ככאלה שהן מהאלבום המשפחתי ואז אני לא רואה בעיה לא משנה היכן היא צולמה. אני ממליצה למלי לשלוח אישור OTRS על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:22, 6 בספטמבר 2015 (IDT)

האם השתנה משהו במסך האישור?[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

מזמן לא הוספתי אישורים. ניסיתי להכניס היום אישור אבל החלון שנפתח לי כשאני לוחצת מימין על מסך הקישור Permission OTRS הוא קטן ושונה מהחלון שהיה נפתח בעבר. וכשאני מעתיקה את כתובת האינטרנט של הדף לא כל הכתובת מועתקת ואני מקבלת הודעה: You must enter a valid 16-digit ticket number. לא ברור לי מה אני צריכה להכניס. האם גם אצלכם החלון השתנה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:05, 5 בספטמבר 2015 (IDT)

פתרתי בעצמי את הבעיה. אני לא זוכרת שהודיעו על השינוי הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:08, 5 בספטמבר 2015 (IDT)
לא יודע אם הודיעו, אבל זה כך כבר כמה שבועות. בריאן - שיחה 19:28, 5 בספטמבר 2015 (IDT)
נכון. זה כך כבר כחודש וגם אני שאלתי את עצמי מדוע לא מיידעים על שינויים כאלה שנעשו בתוכנה. Ldorfmanשיחה 23:23, 5 בספטמבר 2015 (IDT)

תמונה שהורדה מהערך אליעזר מאיו[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: שלום רב, תמונתו של אליעזר מאיו עם הסקסופון צולמה על יד סבי אברהם מאיו בבולגריה שהיה צלם מקצועי בעיר רוסה. כל תמונות המשפחה מבולגריה צולמו על ידו. אבקש להשיב את התמונה למקומה. גם היא תמונה משפחתית ומן האלבום שלנו. תודה רבה, מלי

יש לשלוח אישור כמוסבר בדף ויקיפדיה:OTRS. בריאן - שיחה 10:38, 8 בספטמבר 2015 (IDT)
בכדי שתמונה זו והאחרות לא יימחקו כדאי להוסיף רישיון כלשהו נניח תבנית {{Cc-by-sa-4.0}} וכן להוסיף {{OTRS pending|year=2015|month=September|day=02}} אם שלחתם אישור ל-OTRS. Geagea - שיחה 13:43, 8 בספטמבר 2015 (IDT)

תמונה של עדן בן זקן[עריכת קוד מקור]

שלום. התמונה של עב"ז טרם קיבלה אישור, ואני חוששת שהיא תמחק. שלחתי אישור מבעל זכויות היוצרים בתאריך 9.9.15. האם האישור התקבל? תודה. דוג'רית - שיחה 22:43, 25 בספטמבר 2015 (IDT)

כמו כן, גם התמונה של עדי קיסר (שאישור שלה נשלח בתאריך 29.8.15) טרם אושרה. אודה לבדיקה. דוג'רית - שיחה 22:48, 25 בספטמבר 2015 (IDT)
בוצע בוצע, סליחה על העיכוב בטיפול. בריאן - שיחה 23:04, 25 בספטמבר 2015 (IDT)
רב תודות OK. דוג'רית - שיחה 23:06, 25 בספטמבר 2015 (IDT)

יוחאי דוידוף[עריכת קוד מקור]

התמונה קובץ:Yochai Davidoff.jpg. שלחתי לדוא"ל צילום מסך של התכתבות אישית עם הזמר. Corvus,(שיחה) 20:41, 28 בספטמבר 2015 (IDT)

האם אתה בטוח שהוא מבין את הטופס ומאשר שהוא בעל זכויות היוצרים? במקרים כאלה כדאי לבדוק גם עם הצלם לדעתי. בריאן - שיחה 22:42, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
הזמר קרא ואישר. בנוסף, פניתי לצלם ושאלתי האם התמונה מותרת לשימוש חופשי. הוא ענה בחיוב (מצורף במייל). Corvus,(שיחה) 18:04, 29 בספטמבר 2015 (IDT)
אוקי, בוצע בוצע בריאן - שיחה 22:53, 29 בספטמבר 2015 (IDT)

בדיקת תמונה של טום באום[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: לבדוק את אישור התמונה של טום באום יש לי ספק אם באמת יש למעלה הקובץ זכויות עליהן . קצת רקע ב-12 בספטמבר הוא העלה את הקובץ של טום באום בשם זה בשימוש הוגן הערתי לו בדף שיחתו שלא שמים תמונות בשימוש הוגן בערכים של אנשים חיים התמונה נמחקה בהתאם ולהפתעתי גיליתי היום שהתמונה הועלתה באותו היום בשימוש חופשי על ידי אותו עורך (נראה לי שזו אותה תמונה). אשמח אם תבדקו זאת ואת האישורים. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 00:38, 30 בספטמבר 2015 (IDT)

טופל. נלקח מכאן (צילום: ערן לוי). Geagea - שיחה 00:44, 30 בספטמבר 2015 (IDT)
תודה. מעלה הקובץ קיבל אזהרה. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 00:45, 30 בספטמבר 2015 (IDT)

לפני יומיים שלחתי מייל עם אישור[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: לאשר את התמונה שהעליתי. יכול להיות שלא קבלתם את המייל?? Liad Malone - שיחה 22:44, 1 באוקטובר 2015 (IDT)

ליעד, עקב עומס רב מאוד על המערכת שנבע מפניות רבות לצד מחוייבויות נוספות של חברי הצוות, ישנו תור ארוך למדי של פניות מסוגים שונים. אנא התאזר בסבלנות. הטיפול בפנייתך (Ticket #2015092910026321) יעשה כשיגיע תורה, במוקדם או במאוחר (ככל הנראה, יותר במאוחר מבמוקדם).
אגב (לכל מי שקורא הודעה זאת), החל מהשבוע האחרון, שולחי מיילים למערכת ה-OTRS, גם לתיבות בהן מתנהלת ההתכתבות בעברית, אמורים לקבל באופן אוטומטי מייל המאשר את העובדה שהמייל שלהם הגיע למערכת. מה שחשוב הוא שהודעה אוטומטית זו מכילה את מספר הפנייה שלהם. אזכורה פה יקצר תהליכים. סופ"ש נעים. Ldorfmanשיחה 04:07, 2 באוקטובר 2015 (IDT)
קבלתי את המייל האוטומטי, אבל דוקא בגלל זה חששתי שעין אנושית לא ראתה אותו. תודה, אחכה. Liad Malone - שיחה 04:32, 2 באוקטובר 2015 (IDT)
עברו כבר 9 ימים... Liad Malone - שיחה 22:13, 7 באוקטובר 2015 (IDT)
בוצע בוצע בריאן - שיחה 22:37, 7 באוקטובר 2015 (IDT)

לבדוק תמונה של מעריצים[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: תמונה זו עלתה לכאן ב-2013 ומצאתי מספר תמונות כאלה ברשת היא לא נראית כמו תמונה שמעריץ צילם בעצמו ויותר כמו תמונה מגוגל. קישור . --בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 17:44, 8 באוקטובר 2015 (IDT)

הוספתי תבנית מתאימה, תודה. בריאן - שיחה 18:32, 8 באוקטובר 2015 (IDT)

אישור בצילום מסך[עריכת קוד מקור]

מתנדבי VRT, נא חוו דעתכם על כרטיס זה, בו נשלח האישור כצילום מסך של נוסח האישור במקום כקובץ. אני נוטה לא לקבל זאת. מה דעתכם? בריאן - שיחה 19:17, 21 באוקטובר 2015 (IDT)

האישור נראה בסדר מלבד העובדה שהמצולם הוא זה ששלח את האישור. Geagea - שיחה 10:29, 22 באוקטובר 2015 (IDT)
יש פה בלבול רב: שולחת המייל בכלל מבקשת שיאפשרו לה להעלות שתי תמונות עטיפות ספרים (שבכלל יכולות להופיע בשימוש הוגן). האישור, שגם אני מסכים שהוא תקין לכשעצמו, הינו לתמונה שכבר עלתה ע"י כותב אחר (כלומר לא כותבת המייל) והוא חתום ע"י אדם שלישי. הבעיה היא שאין לנו שום תכתובת מהחתום על האישור - רק צילום מסך - שאותו כל אחד יכול ליצור. הגם שלא ברור לי מדוע הזכירה אותי במייל, אענה לה. Ldorfmanשיחה 17:58, 22 באוקטובר 2015 (IDT)
לא הבנתי, אם "צילום מסך - שאותו כל אחד יכול ליצור", אז למה "הוא תקין לכשעצמו"? זו בדיוק היתה הבעיה שלי מלכתחילה. בריאן - שיחה 21:54, 22 באוקטובר 2015 (IDT)
כנראה שהתנסחתי לא נכון. נוסח האישור המופיע בצילום הוא תקין. עם זאת, כפי שציינת, עלינו לתייק את האישור במערכת שלנו באופן תקין, על-פי הכללים. לפיכך, ביקשתי משולחת הפנייה שתשלח לנו את פרטי ההתכתבות בה קיבלה (או למעשה, תקבל) את האישור (הפעם, מהגורם הרלוונטי), כך שניכר יהיה ללא ספק שהאישור התקבל באופן תקין - שלא נקבל רק צרופה של צילום מסך, אותו כל אחד יכול ליצור בקלות. Ldorfmanשיחה 01:36, 23 באוקטובר 2015 (IDT)
אני לא חושב שזה היה דרוש. וכל הסיבוך של ההתכתבות לא דרוש לנו. אסור לשכוח את המטרה שלנו פה. אז מה לדעתך יש סיכוי שמישהו המציא אישור וחתם עליו? אני מסופק מאוד. אנחנו לא שוטרים. אנחנו כאן לעזור לאנשים שאין להם מושג איך זה עובד. Geagea - שיחה 01:49, 23 באוקטובר 2015 (IDT)
בקשות מהסוג הזה, לתיעוד מסודר, לא היו משהו שאני התחלתי בו, ואני סבור שבהחלט יש להם מקום. לא ננקוט איפה ואיפה. מי שרוצה שתמונה שהוא מעביר תשאר, שיפעל בהתאם להוראות. אין סיבה שלא יוכל לעמוד בדרישות. בכלל, עדיף להיות זהיר ומסודר מנחמד ומפלה על סמך תחושות. Ldorfmanשיחה 02:52, 23 באוקטובר 2015 (IDT)
אשמח לדעת לאילו הוראות עלומות אתה מתכוון ובאילו דרישות לא עמד השולח. בעברית? באנגלית? Geagea - שיחה 03:03, 23 באוקטובר 2015 (IDT)
Geagea, טון הדברים שלך קצת מכעיס. לאור זה שאיננו מקבלים אישורים שנכתבו בקובץ Word ללא פרטי המשלוח של הקובץ מהמקור אל זה שהעביר לנו את האישור, סביר בעיני שלא נקבל צילומי מסך ללא כל עדות לכך שהועברו לאדם הטוען להשגת האישור. עובדה שגם בריאן חשב שיש בכך בעייתיות. Ldorfmanשיחה 04:41, 23 באוקטובר 2015 (IDT)
כתבת שאתה פועל על פי הכללים. מהדברים שלך עכשיו נובע שאתה לא פועל על פיהם אלא מפרש את הכללים. העובדה שיש מתנדבי OTRS שאינם מקבלים קובץ וורד אינה אומרת שאנחנו מחמירים ובוודאי לא אומר שאנחנו לא מקבלים אישור שהועלה על ידי א' כדבריך והאישור נשלח על ידי ב' כדבריך. ואם זה מכעיס אותך אז יש כמה כרטיסים שאופן הפעולה שלך שם מכעיס יותר. מי ששולח אישורים לא מכיר את המערכת. לא יודע דברים בסיסיים ולכן תפקידך לעזור לו להגיע ליעד. ולעניין הכרטיס. צריך שיהיה אישור חתום ואת זה יש. אין כאן שום נסיבות חשודות ואין צורך להמציא. שכל ישר זה מה שצריך. Geagea - שיחה 05:01, 23 באוקטובר 2015 (IDT)
אם זו גישתך, אתה מוזמן להמשיך לפעול על פי ראות עיניך ואני אפעל על פי ההגיון שלי והדרך בה אני רואה לנכון להגיש שירות טוב יותר לפונים אלינו. Ldorfmanשיחה 12:34, 23 באוקטובר 2015 (IDT)

כרטיסים נעולים[עריכת קוד מקור]

מתנדבי VRT,

  • יש סיבה מיוחדת שהכרטיס Ticket#2015072910021187 פתוח? Geagea - שיחה 02:45, 24 באוקטובר 2015 (IDT)
    • הכרטיס נעול על ידי מתנדב OTRS ומכתבים שנשלחו ב-10 לאוגוסט וב-16 לאוגוסט לא נענים. ב-17 לאוקטובר שחררתי את הנעלה והעברתי את הכרטיס לתור הכללי אבל הוא ננעל שוב. אני אשאל הפוך, האם יש התנגדות שאני אסגור את הכרטיס ככרטיס שלא דורש תגובה נוספת?
  • מכתב ראשון בכרטיס Ticket#: 2015033110024936, נתקבל ב-31 במרץ וננעל על ידי מתנדב OTRS. תשובה ניתנה לו ב-5 לאפריל. ב-10 לספטמבר וב-16 לספטמבר נתקבלו מכתבים נוספים בכרטיס. הכרטיס ננעל שוב אבל עד עכשיו לא נשלחה שום תשובה (חודש וחצי מאז). אשמח לדעת מה קורה עם זה. Geagea - שיחה 00:40, 31 באוקטובר 2015 (IST)

הורדתם את התמונה עבור הערך "הילה הרוש"[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

נשלחה אלי הודעה כי הורדתם את התמונה עבור הערך "הילה הרוש". רציתי לציין כי התמונה נלקחה מאתר הסוכנות של השחקנית ולכן התמונה נמצאת שם למטרה אחת בלבד- לקידום השחקנית. אם כך, מדוע אסור לעשות שימוש בתמונה זו כאן?

אודה לתשובה, בברכה

אשר בוטבול

העניין מוסבר באריכות בשיחת המשתמש שלך. בריאן - שיחה 18:55, 31 באוקטובר 2015 (IST)
גם תמונה שנועדה למטרות פרסום, ליוצרים שלה יש זכויות יוצרים ויש לקבל את אישורם בכתב להעלאה לוויקיפדיה ברישיון חופשי המתאים לוויקיפדיה. פעל לפי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS, ופנה אליהם לקבל אישור על פי הנוסח הנדרש. אין קיצורי דרך בנושא זכויות יוצרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:45, 31 באוקטובר 2015 (IST)

חתימת מתנדבי OTRS על הסכם חדש[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

אני מבקשת לוודא שכל המתנדבים חתמו על ההסכם החדש בין מתנדבי OTRS וקרן ויקימדיה. מי שלא חתם, הרשאת המתנדב שלו תבוטל ב- 31 בדצמבר 2015. חתמתי היום, הם טרחניים ומאד מאריכים בהסברים. אבל בסוף מגיעים למטרה . חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:59, 9 בנובמבר 2015 (IST)

לדעתי חתמתי. בריאן - שיחה 19:19, 9 בנובמבר 2015 (IST)
החתימה דרך phabricator. ‏Geagea - שיחה 10:49, 10 בנובמבר 2015 (IST)
כן, חובה שיהיה חשבון שם. לי היה כבר חשבון בעקבות הבקשות שלי בויקיפדיה:הדרכות. וחוץ מזה נכון לרגע זה יש אפס בקשות ב-OTRS. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:36, 10 בנובמבר 2015 (IST)

זכויות יוצרים בבעלות חברה ולא אדם פרטי[עריכת קוד מקור]

שלום. אני מעוניינת לעדכן תמונה בערך של הזמרת דיקלה. זכויות היוצרים של התמונה שנשלחה אלי הן בבעלות חברת הליקון מיוזיק בע"מ. איך בדיוק יש למלא את נוסח האישור? האם יש לכתוב את שם החברה בשם בעל זכויות היוצרים? תודה. דוג'רית - שיחה 10:11, 11 בדצמבר 2015 (IST)

אני חושב שבעל תפקיד מתאים בחברה צריך לחתום. בריאן - שיחה 10:51, 11 בדצמבר 2015 (IST)
האישור צריך להגיע מהחברה עם שם החברה, והחותם הוא בעל סמכות בחברה. אינינו יודעים מי בעל הסמכות שם, אבל סביר שזה צריך להיות פקיד ברמה גבוהה, אולי דובר, אולי מנהל שיווק וכדומה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:06, 11 בדצמבר 2015 (IST)
OK תודה רבה. דוג'רית - שיחה 13:10, 11 בדצמבר 2015 (IST)
שלום. נשלח אלי אישור מהיועצת המשפטית של הליקון. שלחתי אותו אליכם ברגעים אלו. תודה. דוג'רית - שיחה 11:53, 14 בדצמבר 2015 (IST)

מה ההנחיות לשימוש בתמונות ממאגר התמונות של אוסטרליה ?[עריכת קוד מקור]

אני מעוניין להעלות לויקימדיה תמונות הקשורות למלחמת העולם הראשונה מהאתר הבא. מה ההנחיות ? מאגר תמונות. תודה Danny Gershoni - שיחה 18:55, 19 בדצמבר 2015 (IST)

חלק מהתמונות חופשיות וחלק לא. בכל דף בו התמונה חופשית צריך להיות מצוין כי התמונה בנחלת הכלל. התמונה הזו למשל צולמה בין השנים 1914-1918 ומצוין כי This item is in the Public Domain. את התמונות מהמאגר הזה מעלים ברישיון {{PD-Australia}} ובשדה מקור יש להשתמש בתבנית {{AWM-image |1=XXXXX}} במקום XXXXX יש לציין את ה-ID של התמונה. בתמונה הזו ה-ID הוא A03688 ובהתאמה {{AWM-image|A03688}} והתמונה כפי שהועלתה לוויקישיתוף. Geagea - שיחה 17:01, 20 בדצמבר 2015 (IST)
יופי. תודה. Danny Gershoni - שיחה 17:27, 20 בדצמבר 2015 (IST)

הסרת תמונות בשימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

שאלה למתנדבי VRT:

שלום רב למתנדבים,

אני עובדת כרגע על כתיבת ערך אישיות לאמנית בברלי ברקת, ולקראת העלאתו לויקי העליתי לוויקישיתוף מספר תמונות (תמונה של האמנית וכמה תמונות של יצירותיה), באישורה של האמנית, ותוך מתן קרדיט לאתר האינטרנט בו פורסמו במקור ולצלם שצילם אותן. אני רואה שמשתמש:Hanay הסירה את 4 התמונות בטענה שהקבצים אינם בשימוש הוגן. קראתי את הערכים לגבי פרסום תמונות בוויקי, ואני קצת אובדת עצות לגבי הסיבה שבגינה הורדו. האם תוכלו בבקשה להצביע על הסיבה שבגללה נמחקו התמונות? יש קרדיטים והן באישור... מה אני צריכה לעשות כדי להעלות את התמונות באופן תקין לויקי?

התמונות: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Guardian_By_Beverly_Barkat.jpeg https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Art_By_Beverly_Barkat_II.jpeg https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Beverly_Barkat_BY_Yarden_Man_Jerusalem_Post.jpg https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Art_By_Beverly_Barkat_I.jpeg

תודה רבה מראש,

נעמה This Is DD (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלו םנעמה, עליך לפעול בדיוק כפי שהסברתי לך בדף שיחתך. לידיעתך העלית את התמונות לוויקיפדיה העברית ולא לוויקישיתוף. בוויקישיתוף אפשר להעלות רק תמונות ברישיון חופשי. האישור של האמנית צריך להיות ברישיון חופשי. אם היא אישרה לך רק ברישיון בשימוש הוגן, אז האישור שלה אינו מתאים. הוויקיפדיה הוא מיזם של תוכן ברישיון חופשי, ולכן הסיבות להעלאה ברישיון בשימוש הוגן הן מאד מצומצמות, והמקרה של בברלי ברקת, אינו עומד בקריטריון זה. פני אליה ובקשי ממנה אישור בכתב לציורים שלה לפי הנוסח המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS ושלחי את האישור לכתובת המופיעה בדף. לגבי תמונתה האישית, השאלה היא אם זכויות היוצרים שייכות לה, ואם לא, אז תבקשי שתשלח לך צילום שלה שבו זכויות היוצרים שייכות לה. בהצלחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:09, 4 בינואר 2016 (IST)

כרטיסים לטיפול[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

ישנם כרגע 17 כרטיסים פתוחים לטיפול חברי הצוות. מספר זה לא כולל 12 כרטיסים נעולים ב-permissions-he ועוד ארבעה כרטיסים נעולים ב-infi-he. כלומר 17 כרטיסים פתוחים לטיפול ועוד 16 כרטיסים נעולים בהולד לא מטופלים. לידיעתכם. Geagea - שיחה 05:53, 18 בינואר 2016 (IST)

קובץ:שאול סווירי 85-92.JPG[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: להחזיר את התמונה לשימוש הערך אודות שאול סווירי. זוהי תמונת דיוקן אישית של האדם עצמו ובאישורו (אני קרוב משפחתו ופועל באישורו). המקום הנוסף בו נמצאת התמונה הוא אתר ההתאחדות לכדורגל בישראל ומקורה ממנו גם כן. בברכה ותודה, Saarsv (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

Saarsv, לצורך שחרור התמונה לכל שימוש, אנא שלח אלינו מייל ובו אישור לכך, לפי הפרטים בדף "ויקיפדיה:OTRS", בצירוף התמונה המדוברת. משנקבל את ההודעה, נשמח לטפל בעניין. Ldorfmanשיחה 00:04, 22 בינואר 2016 (IST)
האישור צריך להיות של בעל זכויות היוצרים, לא של קרוב המשפחה. אני מחקתי את התמונה הזאת, הקובץ גם היה קטן מאד, ונלקח כנראה מהאתר של התאחדות הכדורגל. רצוי מאד לצרף לאישור קובץ איכותי גדול, את הקובץ המקורי, לא הקובץ הקטן שנלקח מהאתר של ההתאחדות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 00:12, 22 בינואר 2016 (IST)

אישור תמונה חדשה של רוני גינוסר[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: לאשר את הגירסא החדשה שהעליתי לתמונה roni_ginossar.jpg. הזכויות על התמונה הן שלה, והיא שלחה אימייל עם אישור כפי שניתן לי בהוראות על ידי חנה. תודה, אופיר

תמונה של יולי אדלשטיין[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

קובץ:Yuli edelstein.jpg נמחק על ידי כיוון שהיה חסר אישור OTRS. הקובץ הועלה על ידי תמרה, לדבריה בדף שיחתי אחד המתנדבים ביקש לינק לתמונה. אז אם מישהו טיפל בכך, זה הקישור לקובץ. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:50, 7 בפברואר 2016 (IST)

אם אני לא טועה, אני השבתי להם. אבדוק בהקדם שוב. בריאן - שיחה 11:52, 7 בפברואר 2016 (IST)
2015122110015877‏ Geagea - שיחה 11:59, 7 בפברואר 2016 (IST)
לא כועסת תמרה. זה באמת לא היה ברור למה הכוונה. יש בוויקישיתוף הרבה קבצים של יולי אדלשטיין. Geagea - שיחה 12:02, 7 בפברואר 2016 (IST)
בריאן 2015122110015877Geagea - שיחה 12:20, 7 בפברואר 2016 (IST)
בריאן, זה לא משנה כמה קבצים יש. טרחתי והעליתי תמונה טובה ומעודכנת של אדלשטיין. לשכת היו"ר עשתה מאמץ לשלוח את האישור כפי שצריך. כתבת להם שצריך לינק לאישור אבל לא הסברת לינק למה. יש להם הרי בסך הכל קובץ אצלם. ראוי היה להסביר להם מה בדיוק צריך. אני מבקשת אפוא להחזיר את התמונה. תמרה שיחה 12:24, 7 בפברואר 2016 (IST)
"נא צרף לינק לתמונה המדוברת, על מנת שנדע במה מדובר", בעיני כדובר עברית זה די ברור. אם מישהו מתקשה בהבנת המשפט, ניתן לקבל סיוע גם בשפות אחרות, או לתקוף את המתנדבים. בריאן - שיחה 12:57, 7 בפברואר 2016 (IST)
זה לא פשוט כשמי שאתה מדבר אתו לא זה שהעלה את התמונה. הם הסכימו למסור לי תמונה להעלאה לוויקיפדיה ואף שלחו את האישור כנדרש. אין להם מושג איזה לינק ואיפה זה בכלל נמצא במאגר שלנו. תמרה שיחה 15:14, 7 בפברואר 2016 (IST)
תודה על ההחזרה (: תמרה שיחה 12:03, 8 בפברואר 2016 (IST)

תמרה, נראה שכולם פה צודקים ועדיין יכול להיות שתמונה עם אישור תיפול בין הכיסאות. לשכת היו"ר עשתה מאמץ לשלוח את האישור כפי שצריך. ומתנדב ה-OTRS שאל שאלה סבירה ואני הייתי שואל אותה שאלה בדיוק. וכולנו בענין בהתנדבות ומתוך רצון טוב. בכדי להמעיט את הסיכוי למקרה כזה בואי נסכם שלהבא או שקובץ התמונה יצורף לאישור עצמו או שהמכתב יישלח אליך ואת פשוט תעבירי אלינו. כך שאם יש שאלות תוכלי את לענות לנו. Geagea - שיחה 03:11, 9 בפברואר 2016 (IST)

סגור (: תמרה שיחה 14:50, 10 בפברואר 2016 (IST)

לוגו מאת דוברות לשכת המסחר[עריכת קוד מקור]

הקובץ:Jcc Logo color.jpg עלה ברישיון GFRL יחד וכמו הקובץ:Jcc Archive 1.jpg והקובץ:דרור אטרי.jpeg. בנוגע לשני האחרונים כנראה שנדרש אישו OTRS ואם לא אז הם ימחקו אולם יש לשים לב שאם לא יגיע אישור לקובץ הראשון יש למחוק את הקובץ אלא לשנות את הרישיון ל{{לוגו}}. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:28, 9 בפברואר 2016 (IST)

יונה ב., את הרישיון של תמונת הלוגו שיניתי לשימוש הוגן. זאת לא הפעם הראשונה שאני נתקלת בכך מעורכים חדשים, אני משנה והבעיה נפתרת. לגבי התמונה השנייה, היא מ-1960, אז אפשר לשנות את הרישיון ל{{PD-Israel}}. צריך לטפל בקובץ ולחתוך אותו, לגבי השלישית אם לא יגיע אישור, היא תימחק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:19, 9 בפברואר 2016 (IST)

הודעות ממערכת OTRS[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

התחלתי לקבל הודעות לדוא"ל הפרטי שלי, על בקשות שונות שנכנסות לטיפול. מאד מפריע לי הערבוב הזה. מישהו יודע איך מנטרלים את האפשרות הזאת בהגדרות שם? חיפשתי ולא מצאתי. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:45, 13 בפברואר 2016 (IST)

לאחר הקשה על "העדפות" למעלה (Edit personal preferences) יש אפשרות לבחור אלו חיוויים במייל ברצונך לקבל (Ticket notifications). פשוט בטלי את כל הסימונים אם אין ברצונך לקבל בכלל מיילים לגבי הודעות שמתקבלות במערכת. ביומיים האחרונים, הועברו כל האפשרויות באופן אוטומטי למצב "מסומן" (לפחות אצלי), כך שגם אני נדרשתי לביטול מעין זה. שבוע טוב ומוצלח לכולנו, Ldorfmanשיחה 22:44, 13 בפברואר 2016 (IST)
תודה, ביטלתי היה בלתי נסבל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 00:16, 14 בפברואר 2016 (IST)

הסרת חלק מהתבנית להוספת אישור בעת העלאת תמונה[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

נתקלתי יותר מפעם אחת, כשרציתי להוסיף אישור שבתבנית היו חסרים הפרמטרים |Permission= }} |other versions=. ואז אי אפשר להוסיף את האישור, לפני שמוסיפים את הפרמטרים האלה. לא ברור לי איך זה נוצר, ואיך מערכת העלאת התמונות בוויקישיתוף מאפשרת זאת. האם אתם נתקלתם בכך? גיאה האם תוכל לבדוק למה זה קורה? ראה לדוגמה. קובץ:Art 0003.jpg. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:25, 18 בפברואר 2016 (IST)

גם אני נתקלתי בזה מספר פעמים. יכול להיות שבעבר, השדה הזה זה לא היה חלק מהתבנית הרגילה. הוספה שלו פותרת את הבעיה. Ldorfmanשיחה 14:27, 18 בפברואר 2016 (IST)
שתי השדות הרלוונטיות הן:
|Permission=
|other versions=
תבנית Information יכולה לשרוד ללא שתי השורות האלה. אולי באמת כדאי לבקש שבמקרה של אישור OTRS שורת ה Permission= תתווסף אם אינה קיימת. Geagea - שיחה 14:31, 18 בפברואר 2016 (IST)
ביקשתי. Geagea - שיחה 14:42, 18 בפברואר 2016 (IST)
תודה, משום מה אני זוכרת, שהשורות האלה היו תמיד חלק מתבנית התיאור. העיקר שלא אצטרך לעבור תמונה תמונה ולהוסיף את השורות החסרות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:48, 18 בפברואר 2016 (IST)
בוצע בוצע. על ידי Perhelion מוויקישיתוף. Geagea - שיחה 09:29, 19 בפברואר 2016 (IST)

תמונות שעל גביהן מצויינים פרטי התורם[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

ראו את סימן המים מתנוסס לתפארת

לאחרונה אישרתי מספר תמונות של מטוסים שהועלו על ידי משתמש:LLHZ2805 כשבתחתית התמונה מופיע אתר האינטרנט של תורםהתמונה ופרטים נוספים. ביקשתי מתורם התמונות להסיר את הפרטים האלה. היום טיפלתי באישור נוסף של קובץ:4X-DZL Meir Feder.jpg, שגם הוא כלל את הפרטים, העליתי גירסה חדשה. אבל איני חושבת שזה תפקידי לתקן זאת באופן קבוע. לכן הודעתי לפונה, שאני אישית לא אטפל להבא באישורי תמונות שיכללו את המידע הזה בתחתית התמונה. איך אתם נוהגים? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:29, 22 בפברואר 2016 (IST)

אני אולי לא מתנדב ב-OTRS אבל הנה עצתי: קבלתי את התמונות כמו שהן ותעלי אותן כמו שהן לוויקישיתוף, שם יש משתמשים שעוקבים באופן קבוע אחרי העלאות חדשות ומסירים מהן חתימות ו"סימוני מים" למיניהן. הם כבר יטפלו בקבצים האלה. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 17:44, 22 בפברואר 2016 (IST)
אני לא מעלה, אני רק מאשרת. אני לא מבינה מה הבעיה שמעלה הקובץ יסיר זאת. בהחלט ייתכן שתמונות תפוספסנה, ויעשה בהם שימוש עם הסימנים האלה. כבר ראיתי תמונות עם סימנים בערכים שונים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:47, 22 בפברואר 2016 (IST)
אנחנו צריכים לומר תודה למעלה הקובץ שהסכים לתרום את התמונה תחת רישיון חופשי ולא לדחות אותה בדרישות נוספות ממנו. כאמור, בוויקישיתוף יש הרבה משתמשים שמטפלים בתמונות כאלה ומסירים את החתימות. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 19:21, 22 בפברואר 2016 (IST)
מעלה הקובץ לא העלה אותו, אלא ויקיפד פעיל שעוסק בזה. אני חושבת שמי שמתעסק בהעלאת תמונות, אז שיעשה זאת עד הסוף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:24, 22 בפברואר 2016 (IST)
ראו בדוגמה, המידע בתחתית הקובץ הוסר, אבל סימן המים נשאר על גבי התמונה לתפארת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:51, 22 בפברואר 2016 (IST)
אין שום בעיה עם סימן מים דיגיטלי בוויקישיתוף פשוט מוסיפים {{Watermark}} וזהו. מתישהו מישהו יסיר את זה. אין שום מניעה ואין שום בעיה בוויקישיתוף. מבחינתי זה לא מהווה בעיה בכלל. Geagea - שיחה 19:49, 22 בפברואר 2016 (IST)
Geagea , אני רוצה להבין, אתה מוסיף את התבנית הזאת לתמונות שאתה מאשר הכולות סימן מים? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:56, 22 בפברואר 2016 (IST)
כל אחד יכול להוסיף את התבנית, לא רק מעלה הקובץ. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 19:58, 22 בפברואר 2016 (IST)
כן. וגם אם אני שוכח להוסיף אין שום בעיה. Geagea - שיחה 19:59, 22 בפברואר 2016 (IST)
אם כך, אני משאירה לך את הטיפול בבקשות האלה שם. יש מספר בקשו שמחכות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:04, 22 בפברואר 2016 (IST)
אגב, כרגע יש בוויקישיתוף 779 קבצים עם סימן מים רק מהאתר jetphotos.net. בכללי יש אלפי תמונות עם סימן מים. אין צורך להתרגש מזה. Geagea - שיחה 20:06, 22 בפברואר 2016 (IST)
יש שם תמונות מ-2013 שלא טופלו. אז נראה שאי אפשר לסמוך על כך ש"מישהו" יטפל בכך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:11, 22 בפברואר 2016 (IST)
זה משום שהנושא לא בעייתי. אין עם זה בעיה, אפשר להמשיך הלאה. Geagea - שיחה 20:15, 22 בפברואר 2016 (IST)
אני חושבת שפרסומת על גבי תמונות היא כן בעיה. אז כפי שאמרתי קודם, אתה מוזמן להתעסק בזה. אני לא רוצה להיות מעורבת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:25, 22 בפברואר 2016 (IST)
אני מסכים לגמרי עם חנה. סימן מים כמוהו כפרסום - זו יכולה להיות פרסומת לאתר מסויים, אם מצויינת כתובתו, או של הצלם. מכיוון שאיננו נותנים קרדיט לצלם או לאתר כלשהו בגוף הערך בו יש שימוש בתמונה, אלא רק בפרטי הקובץ, לא נראה לי נאה שנשתמש בקבצים כאלה בוויקיפדיה, בהם הקרדיט כבר ניתן על גבי התמונה. לפיכך, איני תומך בהעלאה של תמונות אלה לוויקישיתוף (ואני יוצא תמיד מנקודת הנחה שמי שפונה אלינו ירצה לשבץ את התמונות האלה לאחר מכן בערכים שונים בוויקיפדיה העברית). כשמדובר בתמונות בודדות, אני מסיר את סימן המים בעצמי. אם מדובר בהרבה קבצים, אני לא חושב שראוי להפיל את המשימה (וזה בפירוש לא להטיל אותה, אלא להפיל אותה), על אחרים. עובדה שכפי שחנה מציינת, הסידור הזה ש"מישהו אחר כבר יטפל בזה" לא פועל. לכל אלה שהיו מבצעים את המשימה הזאת באופן קבוע, ככל הנראה התווספו מאז מטלות נוספות. זה טבעי מפני שככל שיש יותר תמונות, יש עוד עבודה וכמות כוח האדם העוסקת בעניינים אלה לא גדלה באותו שיעור. לפיכך, אין אנו צריכים להקשות על המערכת עוד יותר. Ldorfmanשיחה 19:11, 24 בפברואר 2016 (IST)
אדם מפריז ישלח אישור לתמונה עם סימן מים לתור OTRS בשפה הצרפתית ובקשתו תאושר. אדם ממוסקבה ישלח אישור לתמונה כזו לתור ברוסית ובקשת תאושר. משתמש אחר מארצות הברית יעלה קובץ עם סימן מים לוויקישיתוף והתמונה תהיה לגיטימית ורק משתמש מישראל שישלח אישור לתמונה כזו לתור ה-OTRS בעברית בקשתו צריכה להדחות? למעשה אתה מציע להפלות לרעה משתמשים ישראלים. ישנם מעל ל-94,000 תמונות עם סימן מים בוויקישיתוף מתוכם, כפי שציינתי, 779 קבצים מאתר jetphotos.net, אם אתה חושב שהתמונות לא צריכות להיות בוויקישיתוף אדרבא תציע אותן למחיקה. ההיגיון שעומד מארי זה הוא פשוט. תמונות מגיעות לוויקישיתוף במצבים שונים. לפעמים עם מסגרת לפעמים באיכות גרועה ולפעמים עם סימן מים. כל עוד אין ענין של הפרת זכויות יוצרים ויש בתמונה ענין אנציקלופדי הרי שהיא תשאר בוויקישיתוף. משתמש שירצה להשתמש בקובץ עשוי לעשות לתמונה עיבוד נוסף - חיתוך מסגרת הוספת אור או הסרת סימן מים. אגב, יש תוכנות שמסירות גם סימני מים כמו בתמונה שמצורפת. לדעתי, באופן כללי, כל עוד ויקישיתוף מאפשר את זה אנחנו לא צריכים להציב מגבלות כאלה. ולא, סימן מים של האתר ממנו הגיע התמונה או של הצלם, לא נחשב לפרסום. Geagea - שיחה 00:15, 25 בפברואר 2016 (IST)
אם זה כל כך פשוט להסיר את הסימן, אתה מוזמן לעשות זאת ולעזור לצמצם את הכמות הגדולה כל כך של הקבצים הללו. Ldorfmanשיחה 00:19, 25 בפברואר 2016 (IST)
Geagea , יש הבדל מבחינתי בין אדם ששולח תמונה חד פעמית עם סימן מים, במקרה זה אשתדל לטפל, אבל אם מישהו שולח תמונות רבות כאלה באופן קבוע, אז אני מצפה שיטפל בתמונות לפני שהוא מעלה אותן לוויקישיתוף. אני לא חושבת שניתן לעקוב אחר השימוש בתמונות האלה, ויש סכנה שיעשה בתמונה שימוש בערך עם סימן המים הפרסומי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:50, 25 בפברואר 2016 (IST)
תמונות לוויקישיתוף הן תרומה של רצון טוב. במקום לקבל את התרומה במאור פנים באים בטענות לתורם? הרי אם תדחו את התמונה בגלל "סימן מים" התגובה הסבירה יותר תהיה לא שהוא יסיר אותו אלא שהוא יאמר "לא רוצים? לא צריך!" ויותר לא יתרום תמונות. יוצא שהפסדנו תמונה שיכולה להיות שימושית ושאפשר לתקן אותה (ויש בוויקישיתוף משתמשים שעושים את זה) וגם הפסדנו תורם ותמונות עתידיות רבות. אגב, אני לא רואה מה ה"סכנה" בשימוש בתמונה עם חתימה - אז תופיע החתימה, אז מה? אומנם זה יהיה פחות אסתטי אבל בהחלט לא מסוכן. אם זה מפריע למישהו הוא יכול לתקן את התמונה ולהעלות גרסה מתוקנת והבעיה נפתרה. אני מסכים עם גיאה, כל עוד המדיניות של ויקישיתוף לא אוסרת במפורש על תמונות עם חתימה או "סימן מים" אין סיבה ש-OTRS לא יאשרו תמונות כאלו. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 12:59, 25 בפברואר 2016 (IST)
אמרת זאת כבר מספר פעמים. אני לא מתכוונת לדחות, אני מתכוונת לא לטפל. אם לגיאה אין בעיה, שיטפל בתמונות האלה. בינתיים לא ראיתי כאן כל תגובה של משתמש:בריאן. אנחנו מוחקים כל הזמן מידע פרסומי, גם כאן צריך למחוק את המידע הזה. הבעיה היא שזה דורש ידע טכני גדול יותר ולא כל אחד יכול לעשות זאת. והעובדות בשטח הן שיש שפע תמונות עם סימני מים שלא הוסרו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 13:05, 25 בפברואר 2016 (IST)
תויגתי אז אענה. כפי שאמרתי בעבר, אין לי דעה נחרצת על כל סוגיה שעולה לדיון וכשאין לי, אני לא מביע אותה. אכבד כל החלטה, אם תתקבל כזו. כרגע לא אמנע מפעולה בדרכו של גיאה. בריאן - שיחה 13:41, 25 בפברואר 2016 (IST)
חנה, א. זה לא נקרא פרסום על פי ויקישיתוף. אין עילת מחיקת לתמונה על סמך זה שלתמונה יש סימן מים. ב. התוצאה של פעולה כזו היא הפליה של המשתמשים ישראלים. Geagea - שיחה 16:18, 25 בפברואר 2016 (IST)

אבקש ממתנדבי VRT לבדוק האם הרישיון בתמונה תקין או לא. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:32, 24 בפברואר 2016 (IST)

לא. Geagea - שיחה 13:38, 24 בפברואר 2016 (IST)
היוצר ובעל הזכויות הוא צהל (דובר צהל). המשתמש לא יכול לשחרר את הזכויות. Geagea - שיחה 13:45, 24 בפברואר 2016 (IST)
תודה גיאה על התשובה ולחנה על המחיקה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:03, 24 בפברואר 2016 (IST)

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: שלום רב, ביום שישי האחרון, Hanay הסירה את הלוגו של "דבר הפועלת" ו "נעמת" מדף הויקיפדיה בטענה של הפרת זכויות יוצרים. אתמול פנתה צביה כהן ליו"ר נעמת (שהוא גוף שאחראי גם על דבר הפועלת) בבקשה לקבל אישור לכלול את הלוגויים בדף הויקיפדיה שלה. האם הדבר מספק מבחינתכם?

לגבי התמונות האישיות של צביה, נמסרו לזיו אישית ע"י צביה!!!

בברכה, זיו שמש Ziv shemesh (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

לא הבנתי. הקבצים קובץ:Naamat.svg ו-קובץ:לוגו דבר הפועלת.jpg נמצא בערכים המתאימים בתנאי שימוש הוגן. איפה הבעיה? אם הכוונה לשחרור הקבצים האלה לנחלת הכלל, אני לא חושב שזה דרוש. המשמעות של זה שחרור הקובץ לשימוש חופשי כולל מסחרי תוך מתן קרדיט. אין צורך בזה. הקבצים מופיעים באופן נאות בערכים.Geagea - שיחה 10:47, 29 בפברואר 2016 (IST)
Geagea, כוונתו של משתמש:Ziv shemesh היא לקבצים שהוא העלה לערך צביה כהן ראה גירסה זאת. הוא העלה שערים של שער ראשון של "דבר הפועלת" ושל ביטאון נעמת ברישיון חופשי כשהוא מציין את עצמו כיוצר, כמו כל התמונות שהעלה לערך. לכולם הוספתי תבנית No permission. בנוסף העלה לוויקישיתוף את הלוגו של נעמה. את 3 הקבצים האלה ביקשתי למחוק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:03, 29 בפברואר 2016 (IST)

פניות ל-info-he שננעלות על העונה הראשון[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT להתייחס לבעיה הבאה:

גיליתי שאם אני עונה לפניה שנשלחת לכתובת info-he, אם מתקבלת תשובה, היא נכנסת למאגר הכרטיסים הנעולים על ידי, למרות שלא נעלתי את הכרטיס מעולם. אני רואה בכך בעיה. האם גם אתם נתקלתם בבעיה זאת? ואיך אפשר לטפל בכך, שהפניות האלה לא תינעלנה כמו שמענה לכרטיסים אחרים שקיבלו מענה לא ננעלים לעונה הראשון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 21:10, 1 במרץ 2016 (IST)

אם נכנסים למצב של מתן מענה אזיי הכרטיס ננעל לאותם דקות אוטומטית. וברגע שאתה שולח את התשובה הנעילה מסתיימת. אני מניח שכוונת המשורר הייתה ששנים לא יוכלו לענות ביחד. במקרה שמתנדב נכנס לענות על כרטיס ונמלך בדעתו נשארת הנעילה. במקרה שלך, מכיוון שהכרטיס היה כבר עם תשובה, כנראה שנכנסת לענות על הכרטיס לאחר שכבר ענית לו ופתאום שמת לב שכבר ענית אז סגרת את חלון התשובה והנעילה נשארה. אם כבר בעניין נעילות. עשו שינוי בממשק וכרגע ניתן לראות כרטיסים פתוחים שנעולים על ידי משתמשים וזאת במטרה להעלאת המודעות לכרטיסים הנעולים. עדיין יש כרטיסים נעולים ואני מקווה, בהתחשב בנסיבות החדשות, כולם יתעשתו וינקו את הנושא הזה מסדר היום. Geagea - שיחה 00:05, 2 במרץ 2016 (IST)
Geagea, אני לא מדברת על המצב הזה. אלא על פניה המגיעה במקור לכתובת info-he, לאחר שעניתי הפנייה נסגרה. לאחר מכן הפונה החזיר תשובה, התשובה לא נכנסת למאגר הכללי, אלא אך ורק לפניות הנעולות שלי. אני רואה שיש בניה דרך האייקון של המנעול למעלה משמאל מסומן בכוכבית המציין מתחתיו את מס' הפניות הממתינות. אני צריכה ללחוץ על המנעול כדי להגיע לפניה הספציפית. היא לא זמינה לכולם בקישור "info-he". זה מצב אחר והוא לא תקין. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:31, 2 במרץ 2016 (IST)
אם זה מקרה יחיד בלבד אז מה שתיארתי הוא האפשרות היחידה שעולה בדעתי. את לא שמת לב בכלל שהכרטיס נעול. הוא ננעל לאחר שנסגר. בכל מקרה שלחתי מכתב ל-info-he לבדיקה אם זה חוזר על עצמו. Geagea - שיחה 16:55, 2 במרץ 2016 (IST)
תודה Geagea, אני לא נעלתי את הכרטיס, וזה קרה לי יותר מפעם אחת. כרטיס לא צריך להינעל. ובכלל לאחר שעונים, הוא בכל מקרה צריך להיות חופשי לכולם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:13, 2 במרץ 2016 (IST)
אני מסכים עם העיקרון. בואי תתכתבי איתי דרך OTRS נראה אם זה חוזר על עצמו או שאני צדקתי ואני אעלה את זה בהמשך במקום המתאים. Geagea - שיחה 17:28, 2 במרץ 2016 (IST)
או קי, אענה לניסיון שלך שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:30, 2 במרץ 2016 (IST)
את צודקת. באמת יש בעיה. בואי נעשה בדיקה נוספת עם משתמש אחר. משתמש:בריאן תוכל לענות על ההודעה שמיועדת לך לצורך בדיקה אם זה נועל את הכרטיס. פשוט בכדי לבדוק שזה לא משהו בהגדרות שלך. Geagea - שיחה 18:22, 2 במרץ 2016 (IST)
אין בעיה, אשאיר לבריאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:29, 2 במרץ 2016 (IST)
בינתיים עשיתי בדיקה עם עצמי וזה קרה גם לי. אעלה את העניין במקום המתאים הלילה אלא אם למתניה יש פתרון. Geagea - שיחה 18:30, 2 במרץ 2016 (IST)
או קי. אני מתייגת את מתניה. אני לא בטוחה עד כמה הוא עוקב אחר הדף הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:32, 2 במרץ 2016 (IST)
Geagea, עניתי שם. בריאן - שיחה 22:01, 2 במרץ 2016 (IST)
  • Done טופל. מסתבר שאיכשהו לאחר השינויים החדשים תור ה- info-he היה מוגדר כנעילת כרטיס לבעלים הקודמים כשיש תשובה חוזרת. בכל אופן העניין טופל. בינתיים יש 2 כרטיסים נעולים לצורכי הבדיקות 2016030210016186 נעול לחנה וכרטיס 2016030210018504 נעול לבריאן. פשוט תסגרו אותם. לשונית Quick Close סוגרת את הכרטיס ללא צורך בתגובה (מתאים גם למצבים שאנשים כותבים רק תודה). Geagea - שיחה 03:12, 3 במרץ 2016 (IST)
Geagea, תודה על הטיפול, סגרתי את הכרטיס שהיה נעול עלי. האם הבעיה הייתה רק ב- info-he, או גם בשפות אחרות? הם משנים כל הזמן, וחלק מהשינויים יוצרים בעיות. אתמול שוב קיבלתי הודעה לדוא"ל הפרטי שלי על בקשה שטופלה על ידי, למרות שבהגדרות שלי אין כל סימון למשלוח כל הודעה אלי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:27, 3 במרץ 2016 (IST)
לא יודע לגבי שפות אחרות. לא שאלתי. ראיתי הזדמנות לטיפול מקומי וניצלתי. אם קיבלת הודעה לדואר הפרטי תבדקי את Ticket notifications בהגדרות. אילו הודעות את רוצה לקבל במייל. באותה הזדמנות תבדקי אם אפשר לסגור את כרטיסים 2014100410007039 ו-2015010410002728 ב-Quick Close. גם הם נעולים אלייך. Geagea - שיחה 12:38, 3 במרץ 2016 (IST)
אני יודעת, אלה תמונות שאני העברתי וחשבתי שאעלה נוספות. בינתיים לא עשיתי דבר בנושא מסיבות שונות. ב- Ticket notifications, לא היה מסומן דבר למרות זאת קיבלתי הודעה. נכנסתי ושמרתי מחדש את ההגדרות, נקווה שזה יעזור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:51, 3 במרץ 2016 (IST)

תמונה לערך (2)[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ
שלום, העליתי לערך של דניאל אהביאל תמונה בלי האישור שקיבלתי מהיוצר. את האישור שלחתי לOTRS שיצרפו אותו לתמונה הקיימת.

יש אפשרות שמישהו מהמתנדבים שם יזרז את התהליך לפני שהתמונה תימחק מויקישיתוף?--שעה טובה - שיחה 17:57, 8 במאי 2016 (IDT)

מתייגת את משתמשת:Hanay, ובאותו זמן פונה למשתמש:IKhitron או משתמש:יונה בנדלאק, בהצעה ליצור תבנית שמתייגת את מתנדבי ORTS, בדומה לתבנית ש(נדמה לי) קיימת ומתייגת קבוצה של חברים (מפעילים? לא זכור לי בדיוק). קיפודנחש 02:35, 9 במאי 2016 (IDT)
קיפודנחש יש את {{מתנדבי OTRS}} לתיוג מתנדבי VRT. בנוגע לבקשות, שעה טובה יצרו לפני מספר חודשים את ויקיפדיה:OTRS/פניות בדיוק בשביל זה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 07:57, 9 במאי 2016 (IDT)
שעה טובה, לא מצאתי כל פנייה לתמונה. עשיתי חיפוש עם השם דניאל אהביאל, ולא קיבלתי כל תוצאות. בדוק אם קיבלת הודעה אוטומטית המאשרת קבלת פניה עם מספר כרטיס. אם קיבלת כתוב את מספר הכרטיס, כדי שאוכל לחפש. להבא אני במקשת שתפנה בנושא אישורים לדף ויקיפדיה:OTRS/פניות ולא לכאן. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:42, 9 במאי 2016 (IDT)
מדובר בכרטיס 2016050810005549. המשתמש כתב לי בדף שיחתי לגבי אותו עניין. התמונה "זכתה" לבקשת מחיקה תמוהה על ידי המתנדב שפתאום החליט לטפל בכרטיס. ובהמשך למתקפה על משתמש שעה טובה הוסרה התמונה מדף הערך. Geagea - שיחה 22:01, 9 במאי 2016 (IDT)

קראתי את ההערות ולהבה אקפיד על זה אין עניין להתקיף--שעה טובה - שיחה 22:18, 9 במאי 2016 (IDT)

שעה טובה, האישור ששלחת אינו תקין, דאג בבקשה לקבל אישור על פי הנוסח המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS, אחרת התמונה תימחק. Geagea, מוזר שהכרטיס לא עלה לי בתוצאות החיפוש. אני אחזיר את התמונה לערך, איני רואה בכך בעיה, זה מקובל, אבל אם האישור לא יגיע התמונה תימחק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 22:32, 9 במאי 2016 (IDT)

קיבלתי, כבר פניתי אל הצלם שיחתום על האישור המתוקן.--שעה טובה - שיחה 22:35, 9 במאי 2016 (IDT)

"פתאום החליט לטפל בכרטיס", גיאה? חשבתי שכך כל ארבעתנו פועלים - מטפלים בפניות המתקבלות אצלנו ברגע שיש לנו זמן. המילה "פתאום" לא ממש מתאימה פה. זו סתם השתלחות. אותו מתנדב השיב באדיבות, ולא בנוסח קבוע מראש, והסביר לשולח המייל מדוע האישור שהציג אינו מתאים למיזם. משהובהר שבעל התמונה אינו מוסר אותה בהתאם לכללי המיזם, אין לה מקום. אני מקבל את ההערה של חנה שניתן להמתין זמן מה, אם כי זה יוצר עומס על המערכת. גם אם התמונה נמחקת, היה והיא נשלחת שוב בצירוף הסכמה לפי כללי המיזם, ניתן תמיד להחזירה לשימוש. Ldorfmanשיחה 01:04, 10 במאי 2016 (IDT)
אגב, מה שפחות מקובל אצלנו, מתנדבי VRT, הוא מענה לכרטיסים שמתנדב אחר החל את הטיפול בהם, מבלי לתת לראשון הזדמנות לענות, תוך זמן קצר מרגע קבלת מייל התגובה למענה למייל הראשון. אז, נוצר מצב בו זה שהחל את הטיפול לא תמיד יהיה מודע להמשך העשייה באותו נושא. מתן האפשרות של המשך הטיפול לזה שהחל היא סוג של נורמה, שהיה נדמה שלי שהייתה קיימת בצוות, מתוך כבוד הדדי ולמען תקינות "השירות ללקוח", אולם לאחרונה, אני רואה שיש מקרים שבהם משום-מה, בוחרים להתערב שלא-לצורך (למען הסר ספק, למי שקורא ולא חבר הצוות, לא מדובר במקרה המתואר מעל להודעה הנוכחית). Ldorfmanשיחה 01:09, 10 במאי 2016 (IDT)
אני מוכן להסביר ואף לתת סימוכין אם צריך למילה "פתאום" ולמילה "התקפה" אבל לפני זה אשמח לראות התנצלות על האמירה החמורה שלך על רדיפה כביכול שאני רודף אותך או לחלופין להביא דוגמאות לכך. ולגבי המענה לכרטיס, למיטב ידיעתי אתה היחיד שענית שם והכרטיס רשום על שמך. התשובות שעניתי היו לשאלות שנשאלתי כאן. דיון המחיקה המביך שפתחת מוכיח את חוסר ידיעת בחומר ואני לא רוצה להוסיף יותר לגבי אופן התייחסותך למשתמשים שפונים דרך OTRS. Geagea - שיחה 01:22, 10 במאי 2016 (IDT)
ציינתי שלא מדובר על הכרטיס שעניינו השיחה הזאת. זו הייתה הערה אגבית, לאור ההערה הלא-במקום שלך, שאין בה בסיס, מלבד רדיפה. אני עדיין סבור כך ואין לי על מה להתנצל או לחזור בי בנושא זה. הופתעתי שכשנפגשנו בסיור אלף-מילים האחרון, דווקא נראית אדם נחמד. יש פה שני צדדים לאותה אישיות. חבל שבד"כ אני פוגש את הצד הפחות נחמד. אם כבר ציינת, אני סבור שההתייחסות שלי היא ללא שימוש בתבניות, אלא תוך מענה רלוונטי לאותה פנייה, באופן אישי, אדיב וברור. Ldorfmanשיחה 01:36, 10 במאי 2016 (IDT)
Ldorfman, אין סיבה למחוק תמונה או להסירה מערך, כל עוד היא נמצאת במצב של מחכה אישור. כך אנחנו נוהגים כל הזמן. אני מוחקת רק תמונות שיש בהן הפרת זכויות יוצרים ברורה, ואלה שלא הגיע להן אישור OTRS. אני גם מחכה בוויקיפדיה העברית בסבלנות מעבר לשבוע, כדי לתת הזדמנות. במקרה של תמונה שנשלח בגינה אישור, אבל יש איתו בעיה, אז יש בוויקישיתוף את האפשרות של OTRS received, שבו מוסיפים את המידע, שהאישור התקבל אבל הוא עדיין לא תקין לחלוטין. תבנית זאת נותנת לשולח האישור שהות של חודש לשלוח אישור תקין. והיה אם האישור המתוקן לא ישלח, הקובץ יימחק וממילא יוסר מהערך. אין סיבה לא לחכות בסבלנות לכך, ואין סיבה לא לפעול לפי הכללים שנקבעו בוויקישיתוף.
ולגבי אישור מחכה, אז יש את Ticket#2016042410003754 שהתחלת לטפל בו, ומחכה למענה שלך מה-25 באפריל 2016. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:47, 10 במאי 2016 (IDT)
חנה, את כל זה יודע ובדיוק כך אני נוהג. המקרה הזה שונה, שכן בעל התמונה הודיע לנו באופן חד וברור שהוא מוכן למסור אותה תחת רשיון שמנוגד לזה של ויקישיתוף. לפיכך, בוודאות אין לה מקום בו והשארה של התמונה הזו במאגר נוגדת לרוחו. אם בעל התמונה ישנה את דעתו, תמיד היה ניתן להשיבה למאגר, גם לו נמחקה. עד אז, הכיתוב, המציין כי התמונה לכאורה חופשית, הינו מוטעה ומטעה. זו הסיבה שבגינה ביקשתי את המחיקה. לא זכור לי מקרה דומה לזה מהתקופה בה אני בצוות, בו נמסר לנו בפירוש רשיון המנוגד לכללי ויקישיתוף.
לגבי הפנייה שציינת, ידוע לי. עד אתמול היו פניות שהמתינו זמן רב יותר, למרות שכל הצוות נכנס וענה לפניות חדשות יותר, כאשר היו כאלה שכבר היו בטיפול. אני מניח שהנקודה ברורה... Ldorfmanשיחה 17:24, 10 במאי 2016 (IDT)
Ldorfman,, בעל הזכויות לא מודע תמיד לדקויות הרישיון בוויקיפדיה, יש סיכוי סביר שפניה נוספת אליו תגרום לשינוי דעתו. אני בעד סבלנות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:29, 10 במאי 2016 (IDT)
חנה, הייתי מציע לך לקרוא את הכתוב בפנייה לפני שבפעם הבאה תביעי הסתייגות כזו מדברי. במקרה הזה, ברור שבעל הזכויות בתמונה מבין מאוד בנושא. אחרת, לא היה בוחר לציין במפורש NC ו-ND.‏ Ldorfmanשיחה 17:33, 10 במאי 2016 (IDT)
קראתי לפי שהגבתי. נראה מה יקרה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:41, 10 במאי 2016 (IDT)
היה מפתיע לגלות עד כמה חוסר הידיעה שלך גדול. לא ידעת שתמונה עם תבנית OTRS received נמחקת אחרי 30 יום (כל ינוקא בקומונס יודע את זה). והחשוב יותר לא הבנת עד עכשיו שקבלת מכתב הוא תחילתו של תהליך ולא סופו. לאחר תקופה ארוכה שאתה ב-OTRS היה מצופה שכבר תדע את הדברים הבסיסיים האלה. אולי זה לא צריך להפתיע בהתחשב בעובדה שאתה ממילא בקושי מבצע כרטיסי OTRS, אבל יכולת לקרוא וללמוד ממאות האישורים שהופקו על ידי אחרים. לגבי דבריך המגוחכים על כך ש"הכיתוב, המציין כי התמונה לכאורה חופשית, הינו מוטעה ומטעה." אתה זה הטועה והמטעה. תקרא את הכיתוב על התבנית שאתה הנחת על הקובץ ותראה שהכיתוב ביחד עם תבנית הרישיון מתארים בדיוק את מצב זכויות היוצרים של הקובץ. Geagea - שיחה 10:11, 11 במאי 2016 (IDT)
ההשתלחות חסרת הרסן שלך בי כבר נמאסה עלי. את מה שאתה טוען שלא ידעתי, ידעתי (לא ברור ממה הסקת שלא ידעתי) ועובדה שמיקמתי תבנית המעידה כי הגיע מייל בנושא. המייל שקיבלנו היה ברור מאוד ולכן בחרתי לנקוט באותה דרך פעולה. אינך יודע לכמה פניות אני עונה ובכל מקרה, איני נמצא בתחרות עם אף אחד פה. אני נהנה מתרומתי ואתה מוגדר על-ידי כעת כמי שפשוט מחבל בהנאה שלי ותו לא. אמשיך לתרום לפי הבנתי ורצוני הטוב. אודה לך אם תפסיד לעקוב אחר כל צעד ושעל שלי. Ldorfmanשיחה 02:00, 13 במאי 2016 (IDT)

שלום, הגיע האישור הנדרש מהצלם לתמונה ושלחתי אותו לOTRS תוסיפו אותו לתמונה--שעה טובה - שיחה 15:57, 12 במאי 2016 (IDT)

ראיתי זאת והוספתי את האישור, מסתבר שאופטימיות היא דבר טוב . אני מתייגת את לירון ואת Geagea , שהיו שותפים לדיון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:34, 12 במאי 2016 (IDT)

חיפוש אישור[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לנסות למצוא את האישור של תבנית:אישור/מכבי. הקישור למערכת OTRS לא תקין. האישור הוקם על ידי משתמש:Damzow והוא בשימוש במספר ערכים. (אני אישית חושבת שעדיף לא ליצור תבניות משניות כאלה). ניסיתי לעשות חיפוש לפי מכבי שירותי בריאות, לפי המאשר. אבל לא הצלחתי. אז אולי מישהו אחר מוכן לנסות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:40, 7 במרץ 2016 (IST)

כרטיס 2012062010008546. Geagea - שיחה 23:53, 7 במרץ 2016 (IST)
Geagea, את האישור הזה ראיתי, ולא נראה לי שהוא מתאים. הוא מדבר על קישורים חיצוניים לאתר שלהם, זה לא אישור OTRS. גם התשובה של דמזו מתייחסת לכך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:59, 8 במרץ 2016 (IST)
אני לא מוצא אישור אחר. אגב, ההודעה המתקבלת היא שאין לנו אישור לראות את הכרטיס המדובר. לא כתוב שהוא לא קיים. אבדוק את זה מאוחר יותר. Geagea - שיחה 16:46, 8 במרץ 2016 (IST)
הבדיקה העלתה שהכרטיס נמחק. לא ברורה הסיבה לכך. יכול להיות שהועבר בטעות לספאם. מכיוון שצץ מקרה נוסף שבו כרטיס נמחק הנושא ייבדק על ידי אדמין OTRS. ‏ Geagea - שיחה 01:08, 9 במרץ 2016 (IST)
Geagea, האם יש חדש בנושא זה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 13:43, 5 במאי 2016 (IDT)

תמונה בשימוש הוגן מוויקיפדיה אנגלית[עריכת קוד מקור]

שלום,

התמונה הזאת הועלתה לויקי אנגלית בשימוש הוגן וברצוני להשתמש בה באחד הערכים שכתבתי. האם יש איזושהי דרך להעבירה אלינו לשימוש?
תודה מראש, שועל - שיחה 20:41, 9 במרץ 2016 (IST)
שועל , תמונה בשימוש הוגן לשימוש מקביל בערך כאן, יש להוריד למחשב, ולהעלות בשימוש הוגן בוויקיפדיה העברית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:55, 9 במרץ 2016 (IST)
תודה. שועל - שיחה 21:01, 9 במרץ 2016 (IST)

כיצד אני משתמש בתמונה שיש לה אישור OTRS בוויקיפדיה האנגלית?[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

כתבתי ערך על העיתונאי ג'ונתן קוק, ואני מעוניין לשלב בו את התמונה הבאה:

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Jonathan_Cook.jpg

התמונה קיבלה אישור OTRS בוויקיפדיה האנגלית.

מה היא הדרך הנכונה לשלב את התמונה בערך בעברית?

תודה, -- ‏גבי‏ • שיח 14:42, 6 באפריל 2016 (IDT)

לבקש להעביר אותה לקומונס. אטפל בזה מאוחר יותר חייב לצאת. Geagea - שיחה 14:45, 6 באפריל 2016 (IDT)
בוצע בוצע. קובץ:Jonathan Cook.jpg. ‏ Geagea - שיחה 15:35, 6 באפריל 2016 (IDT)
תודה. -- ‏גבי‏ • שיח 16:59, 6 באפריל 2016 (IDT)

עטיפות זאב פרנק[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבדוק את קיום אישורי OTRS לקבצים הבאים: קובץ:רב ושמואל.jpg, קובץ:רבי יוחנן וריש לקיש.jpg וקובץ:דבר קטן.jpg. תודה מראש, אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:18, 4 במאי 2016 (IDT)

למיטב זיכרוני אני מחקתי אותם מוויקישיתוף והמשתמש פנה אליי בדף שיחתי. אני לא רואה דבר ב-OTRS. ‏Geagea - שיחה 17:27, 4 במאי 2016 (IDT)

הסרת תמונה. בערך רמב"ם הקריה הרפואית לבריטאות האדם העליתי תמונה זהה פעמיים, תמונת פרופ' ביאר, אני מבקש למחוק את התמונה התחתונה מן השתיים או...[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: מחיקת התמונה התחתונה מבין השתיים (תמונת פרופ' ביאר ) בפיסקה -העשור האחרוןבתחתית הערך לחילופין ,אם אפשר הנחו אותי כיצד לעשות זאת בעצמי תודה מראש צבי בן-ישי

כבר מחקתי. Geagea - שיחה 12:50, 5 במאי 2016 (IDT)

האם התמונה הזו בסדר?[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: מצאתי את הקובץ הזה בויקיפדיה וברצוני לשים זאת בערך אודותיו אבל משום מה חוששני שהוא נלקח מאתר אישים. האם יש אישור לשים או שלא? תודה, בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 22:05, 13 במאי 2016 (IDT)

נמחק. Geagea - שיחה 22:09, 13 במאי 2016 (IDT)
ויקיפד גאה, יפה על הערנות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 22:13, 13 במאי 2016 (IDT)

בקשת אישור לפרסום התמונה[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:
שלום,
אני פונה אליכם כעורכו של הערך: לסלו_לדאני. מאחר שהתמונה שהכנסתי בנושא קבלת הפרס של הסופר: קובץ:Ladanyi herzel.jpg, הוצאה מהערך והתבקשתי לתת הצהרה על השימוש בה. אני מצהיר בזאת, כי תמונה זו היא חלק מעיזבונו של הסופר לסלו לדאני ונמצאת ברשותי כיורשו ונכדו של הסופר ולא פורסמה בעיתונות.
עלי לציין שעם פרסומה של התמונה פנו אלי מטעם הויקיפדיה של פרופ' יהודה אליצור בבקשה להשתמש בתמונה באתר שלו גם כן, כיוון שגם פרופ' יהודה אליצור מופיע בצילום. אני נתתי את הסכמתי, כמו כן, אין לי התנגדות לשימושם של אחרים במידת הצורך. אבקש את אישורכם לפרסום התמונה. באם הצהרה זו אינה מספיקה, נא לעדכן אותי ואשמח לספק כל מה שנדרש.
בתודה על טיפולכם המסור, --Itamardori - שיחה 19:06, 15 במאי 2016 (IDT)

שלום -Itamardori, הסברתי לך בדף שיחתך כיצד עליך לפעול בהתאם להנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS. בראש הדף מופיעה כתובת דוא"ל למשלוח האישור : permissions-he@wikimedia.org. נוסח האישור צריך להיות על פי הנוסח בפרק ויקיפדיה:OTRS#הצהרת הסכמה לכל הבקשות, הנוסח בתוך המסגרת השחורה. בפרטים תכתוב שאתה בעל זכויות היוצרים כיורשו של לסלו לדאני. הצהרה כאן אינה מספקת, צריך הצהרה בתוך מערכת OTRS מתוך הדוא"ל שלך. שלח את האישור והנושא יטופל.
ולגבי הסכמה שכל אחד ישתמש, ברגע שקובץ מועלה ברישיון חופשי לוויקיפדיה, המשמעות היא שנתת מראש הסכמה שכל אחד יכול להשתמש בתמונה, ולא רק בווקיפדיה, אין צורך לפנות אליך ולבקש אישור פרטני. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:27, 15 במאי 2016 (IDT)

תמונת נתניהו[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: האם אפשר לבקש מבנימין נתניהו, לשכת ראש הממשלה, לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות נשיא המדינה או גוף ממלכתי רשמי אחר תמונה רשמית ממלכתית (נתניהו עם דגל ישראל וספרייה או רקע שחור מאחוריו) ברזולוציה גבוהה (בדומה לזו או זו) שתשמש כתמונה הראשית של הערך? נכון להיום, אין אף תמונה מספיק טובה לערך החשוב הזה. ‏ MathKnight (שיחה) 20:19, 15 במאי 2016 (IDT)

MathKnight, ניסיתי בזמנו בפניה לניצן חן מלשכת העיתונות הממשלתית, אבל הוא סרב. בזמנו פניתי ללשכת ראש הממשלה לקבל תמונה של אביו של נתניהו, והם גררו וגררו וגררו אותי, ולבסוף לא שלחו (שיתביישו). לשכת נשיא המדינה מתעניינת רק בריבלין, לא בנתניהו. אני מעלה תמונות שהם שולחים אלי במסגרת תפוצת העיתונות שלהם, על בסיס אישור שקיבלתי לפני שנתיים. אין לי כל כוונה לעורר את השדים ממרבצם. אולי תפנה אתה ללשכת נתניהו, או לניצן חן? התפקיד של מתנדבי OTRS במהותו הוא הוספת אישורים לתמונות שמשיגים עורכים בקהילה, לא השגת התמונות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:33, 15 במאי 2016 (IDT)
אוקיי, חשבתי שלכם יש קשרים בנושא. אגב, לע"מ העלתה אתר חדש ובו אישור להשתמש בתמונות ולהציגן באתרי אינטרנט, אך במגבלות מסוימות (כגון איסור שימוש מסחרי ויצירה נגזרת). האם אפשר להעלות חלק מהן תחת שימוש הוגן? ‏ MathKnight (שיחה) 16:00, 16 במאי 2016 (IDT)
לא. אין כל שינוי בכללים גם עם האתר החדש. זה הכלל שהיה מאז החלטת הממשלה. הם לא רוצים שימוש מסחרי. שימוש הוגן, רק לפי כללי שימוש הוגן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:04, 16 במאי 2016 (IDT)

בקשת אישור להעלאת תמונה[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

קיבלתי אישור מבעל אתר בארה"ב להשתמש בתמונה מהאתר שלו, תוך מתן קרדיט לאתר, וזה התנאי היחיד שלו להעלאת התמונה לוויקישיתוף ולערך שאני כותב. הוא הבהיר שהאישור שלו חד-משמעי, ואמרתי לו שחוץ מהקרדיט אצור קישור לאתר שלו. כעת דורשים ממני בדלפק הייעוץ לשלוח לו נוסח רשמי באנגלית, לאישורו. לא הייתי מודע לקיום הנוסח כשהתחלתי להתכתב איתו. בסך הכל ביקשתי אישור, ואין לי עניין להטריד אותו שוב. במייל האחרון הוא כתב לי שורה אחת: Yes, so long as there is a credit to my website, you have unequivocal permission. Chris DellaMea

האם אפשר להסתפק באישור שהוא שלח במייל? נדב - שיחה 11:59, 27 במאי 2016 (IDT)

נדב, האם שלחת את האישור למערכת OTRS בעברית לכתובת permissions-he@wikimedia.org? הכל תלוי מה בדיוק כתבת לו. כי אישור לרישיון חופשי בוויקיפדיה, מאפשר להשתמש גם לשימוש מסחרי, וצריך להיות בטוחים שהוא הבין את המשמעות הזאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:16, 27 במאי 2016 (IDT)
זהו בדיוק. תלוי לאיזו שאלה הוא ענה את מה שכתבת. Geagea - שיחה 03:27, 28 במאי 2016 (IDT)
Ticket#2016052810002497.‏ Geagea - שיחה 08:39, 28 במאי 2016 (IDT)
Geagea, האישור הזה נראה תקין, אבל יש באתר גם קטעי עיתונות שכמובן זכויות היוצרים עליהם אינם של בעל האתר. נדב, אני מבינה שעדיין לא העלית תמונות מהאתר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 08:56, 28 במאי 2016 (IDT)
הוא שלח מכתב לבעל האתר עם העתק אלינו... Geagea - שיחה 09:09, 28 במאי 2016 (IDT)
אכן כך. מתנצל אם זה היה מיותר. בכל מקרה, ביקשתי ממנו רשות להשתמש רק במפה שבדף הספציפי, ואין לי צורך בתכנים אחרים מהאתר. עדיין לא פתחתי טיוטה בוויקיפדיה ולא העליתי תמונות. כרגע אני עובד על עיבוד הערך בעברית בוורד, וכבר היום אפתח טיוטה. שבוע טוב למתנדבים.נדב - שיחה 09:17, 28 במאי 2016 (IDT)
לדעתי אפשר לסגור ב-Quick Close. כשתתקבל תגובה הכרטיס ייפתח. Geagea - שיחה 09:24, 28 במאי 2016 (IDT)
בהחלט כן, נדב, כשתקבל את האישור, תעלה את הקובץ, והעבר אלינו את כל התכתובת, עם קישור לכתובת האינטרנט של התמונה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 09:30, 28 במאי 2016 (IDT)
Geagea, לא הבנתי. אפשר הסבר לפשוטי העם, מה זה Quick Close, ומה פירוש "כשתתקבל תגובה ייפתח כרטיס"?נדב - שיחה 09:39, 28 במאי 2016 (IDT)
נדב, זה מכוון אלי, טיפול בתוך מערכת OTRS, לא קשור אליך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 09:41, 28 במאי 2016 (IDT)

Wiktor600dpi.jpg[עריכת קוד מקור]

אשמח לעזרה הכוונה והסבר לפתרון העניין מטה.

התמונה היא של סבי שנרצח בשואה וצולמה על ידי אבי ז"ל טרם עליותו ארצה בשנת 1936. התמונה ברשותי. כן יש טענה לגבי יומן של סבי וכן תמונה של הבית.

סבי היה רוקח נודע בקרפאטים ונרשם עליו מאמר על תולדות הרוקוחת הפולנית. מאמר שנתקלתי בו באקראי.

אודה לכם על התיקון הנדרש.

תוכלו לענות בדף המשתמש שלי

בברכה

שבת שלום Fttxguru - שיחה

Hello there, You left a message regarding a photo of my grandfather WiktorBrillant.

There is no issue with it to be used. When used one must state the source while using it as credit nothing more. I'll be delighted to understand what changes must be taken to resolve the bureaucracy.

You may respond on my page elaborately and recommend the license I should use


Kind Regards


Fttxguru (שיחה) תבנית:Autotranslate Masur (שיחה) 15:40, 2 June 2016 (UTC)

https://commons.wikimedia.org/wiki/User_talk:Masur#File_tagging_File:Wiktor600dpi.jpg

שלום Fttxguru, אני מניחה שאתה מתכוון לכל התמונות שהועלו לקטגוריה Category:Wiktor Brillant, יש הבדל בין תמונות מאלבום משפחתי לבין העלאת קובץ של מאמר שזכויות היוצרים לא שייכים למשפחתך. לגבי התמונות שנלקחו מהאלבום המשפחתי, יש לשלוח אישור OTRS בהתאם להנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS ולכתוב את המידע שכתבת כאן עם נוסח האישור המבוקש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:52, 4 ביוני 2016 (IDT)

ריקודגלים באדיבות משטרת ישראל[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: להוסיף את אישור ה-OTRS שקיבלנו מדוברות המשטרה לתמונות הבאות הלקוחות מדף הפייסבוק של משטרת ישראל:

תודה, ולשנה הבאה בירושלים הבנויה. ‏ MathKnight (שיחה) 18:25, 7 ביוני 2016 (IDT)

בוצע בוצע חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:18, 8 ביוני 2016 (IDT)

תמונה של אברהם גופר[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: בתאריך ה 6.6. שבצה Hanay צילום של אברהם גופר עובד באטליה בערך ״גופר קרמיקה״. אבקש להחזיר את שם הקובץ לשם AvrahamAtWork.jpg המתאר את תוכן הקובץ, ולצרפו לחשבוני יחד עם שאר הקבצים שתרמתי. בברכה Anatfinkelshtain - שיחה 10:20, 13 ביוני 2016 (IDT)

שלום Anatfinkelshtain, הבקשה לא ברורה אתה העלית את הקובץ הזה בשם ראה קובץ:PninaApplyingColor.jpg, אף אחד לא שינה אותו. לא הבנתי מה פירוש לצרף לחשבונך. מצאתי רק קובץ נוסף שהעלית קובץ:צלחת פסח של גופר.JPG. הוא זמין לשימוש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 13:12, 13 ביוני 2016 (IDT)

שלום חנה Hanay . מקרה מפתיע. העלתי מספר קבצים גדול מזה. היתכן שיש מספר ישומונים להעלאת קבצים לויקיפדיה? בכל אופן, העלתי צילום באמצעות Wikishare של פנינה גופר בשם PninaApplyingColor.jpg, ואת הצילום של אברהם גופר העלתי בקובץ AvrahamAtWork.jpg. אני מבקשת לשלב את שניהם בראש דף הערך גופר קרמיקה, כי אינני מוצאת את הלינק לקבצים הללו, ובכלל אני מגלה לתדהמתי שיתכן שקימים שני קבצים עם תוכן שונה אך בעלי שם זהה : PninaApplyingColor.jpg Anatfinkelshtain - שיחה 14:24, 13 ביוני 2016 (IDT)

כן, ישנם 2 שרתים שאפשר להעלות קבצים. ויקישיתוף והוויקיפדיה העברית. בוויקישיתוף הועמדו חלק מהקבצים למחיקה כיוון שנדרש אישור האמן של אותן יצירות המצולמות בקובץ. דיוק המחיקה מתנהל כאן. ביניהם הקובץ:צלחת פסח של גופר.JPG. לא ברור מי צילם גם את יתר התמונות שהעלית לוויקישיתוף ולוויקיפדיה העברית. תמונות שלא צולמו על ידך תצטרך לקבל אישור הצלם על פי הנוסח בוויקיפדיה:OTRS. לגבי צילומים של יצירות האמן יש לקבל אישור האמן שוב בהתאם להנחיות בוויקיפדיה:OTRS. ‏Geagea - שיחה 14:56, 13 ביוני 2016 (IDT)
האם תוכלו לשנות את שם הקובץ PninaApplyingColor ל AvrahamAtWork. בברכה Anatfinkelshtain - שיחה 20:00, 13 ביוני 2016 (IDT)
‏‏Anatfinkelshtain, שיניתי את שמו של הקובץ, ראי קובץ:AvrahamAtWork.jpg. אבל השאלה היא האם את בעלת זכויות היוצרים על קובץ:PninaApplyingColor.jpg. התמונה של פנינה גופר. העלית אותה כאילו את הצלמת, וגם כאילו היא צולמה ב-7 ביוני 2016, מה שלא נראה לי סביר. שימי גם לב שתמונות של היצירות של גופר קרמיקה מועמדות למחיקה, כי צריך אישור של בעלי זכויות היוצרים על היצירות. אז אם את בקשר עם פנינה גופר, כדאי לקבל ממנה את האישור על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS אחרת התמונות תימחקנה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:31, 13 ביוני 2016 (IDT)

חנה Hanay יקרה, אני בעלת הזכויות של כל הצילומים שאני מעלה. הם כולם עזבון שירשתי מאבי, אברהם גופר. אמי פנינה גופר תבדל לחיים ארוכים נתנה לי אותם במתנה, שאשמור אצלי ואעביר לדורות הבאים, ובעת הצורך אעזר בהם להנצחת דרכם, וכך אני עושה. הצילומים אינם דיגיטאלים, ואין דרך לשחזר את התאריך בו צולמו. בחרתי להעניק להם את תאריך היום בו העלתי אותם לאתר הויקיפדיה לרשות הכלל במקום להמציא תאריך פיקטיבי, אחרי שנוכחתי כי גם אימי אינה יכולה לשחזר בודאות את התאריכים. לאור מה שכתבתי, האם עדין דרוש לעבור את הפרוצדורה שבדף ויקיפדיה:OTRS?‏ Anatfinkelshtain - שיחה 20:59, 13 ביוני 2016 (IDT)

‏‏Anatfinkelshtain, כן, חשוב שתשלחי את האישור, וצייני שאת בעלת זכויות היוצרים על היצירות. זאת הדרך היחידה למנוע את המחיקה. שלי את האישור על פי הנוסח בדף ויקיפדיה:OTRS. צריך לפעול בדרך שבה ציינתי כך נוכל להוסיף את האישור לתמונות ולמנוע בעיות
לגבי תמונת אמך, נסי להעריך על פי התמונה, לפחות את העשור שבה היא צולמה. זה יהיה יותר נכון מאשר לכתוב תאריך טכני של העלאה. בהזדמנות זאת אני ממליצה שתשלחי אישור של תמונת אביך כך שאפשר יהיה להפוך את הרישיון לחופשי. אני מתייגת את משתמש:Geagea שהוא מפעיל בוויקישיתוף, שיהיה מודע מידע כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 21:45, 13 ביוני 2016 (IDT)
‏‏Anatfinkelshtain, עליך לצרף אישור על פי הנוסח בדף ויקיפדיה:OTRS עבור כל התמונות שאת לא צילמת אותן. חשוב גם לציין תאריך/שנה/טווח שנים משוערים בהם התמונות צולמו. Geagea - שיחה 01:13, 14 ביוני 2016 (IDT)

מחיקת תמונה קובץ:מגן דוד סביבתי מסר בהגנה על פרחי הבר.jpg[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: לבקש לשחזר את הקובץ קובץ "מגן דוד סביבתי מסר בהגנה על פרחי הבר.jpg" שמחקתם מהדף "מירי ישראלי". לגבי קובץ זה הייתי בתכתובת עם גאיה ששלח לי מייל שאבקש אישור מהצלמים על זכויות יוצרים OTRS לגבי פרסום התמונות שצולמו. שלחתי לגאיה מייל בתאריך 19.5.16 אישור ל Wikimedia לפרסום זכויות יוצרים עם שמי יוצרת היצירה של מירי ישראלי ועם אישור מהצלם במייל חתום ומאושר לפרסום התמונה של המגן דוד, להלן המייל שנשלח:

לגאיה היקר שלום רב, אישור עבור פרסום תמונות פיסול שיצרה מירי ישראלי שציינתי את שם הצלם יעקב צדיקוב. נא לא למחוק את התמונה.


לכבוד קרן ויקימדיה, בזאת אני מאשר שאני היוצר או בעל הזכויות המלאות בצילום היצירה: _מגן דוד סביבתי מסר בהגנה על פרחי הבר.jpg (חובה למלא שם יצירה). אני מסכים לפרסם את היצירה בהתאם לתנאי רישיון cc-by-sa כפי שמופיע בדף http://he.wikipedia.org/wiki/WP:CC-BY-SA (או לבחור רישיון אחר מרשימת הרישיונות הקבילים). אני מאשר שאני מעניק לכל אחד או אחת את הזכות להשתמש ביצירה ולשנות אותה בהתאם לצורכיהם כל עוד הדבר נעשה בהתאם לתנאים המפורטים ברישיון ולחוקים מתאימים אחרים. אני מודע לכך שזכויות היוצרים ביצירה שמורות לי ושומר על הזכות לקבל קרדיט בהתאם לתנאי הרישיון. אני מודע לכך שהרישיון הנ"ל נוגע רק לעניין זכויות היוצרים, ואני שומר על האפשרות לנקוט באמצעים נגד כל מי שיעשה ביצירה שימוש שיש בו הוצאת לשון הרע, הפרה של זכויות פרט, חוקי סימנים מסחריים וכיוצא באלה. אני מאשר כי הסכמתי היא בלתי חוזרת וכי היצירה עשויה להישמר לצמיתות בכל מיזם של קרן ויקימדיה. תאריך 17.05.2016, שם בעל הזכויות ביצירה יעקב צדיקוב בברכה, יעקב צדיקוב צלם פשוט טוב!


כנ"ל בתאריך 19.5.16 שלחתי לו אישור גם מהצלמת ויקי מוצפי שחתמה על ויתור זכויות היוצרים על התמונה: _עופר מפוסל מבקבוקי פלסטיק של חומר ניקוי.jpg

לפי כך אני לא מבינה מדוע מחקתם את הקובץ, למרות שכולנו חתמנו על אישור בזכויות יוצרים כנדרש. אודה לכם לקבלת תשובה, מה צריך לעשות על מנת שהתמונה תוצג בדף כפי שהייתה. בברכה, מירי ישראלי מירי ישראלי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום מירי, למיטב זיכרוני כתבתי לך בזמנו כי המייל צריך להגיע מהצלם עצמו ומהמייל שלו. במידה ויהיה אישור כנדרש ניתן יהיה לשחזר את הקבצים שנמחקו. Geagea - שיחה 10:14, 28 ביוני 2016 (IDT)
לגאיה היקר שלום רב, הצלם יעקב צדיקוב שלח לך אישור במייל שלך המאשר את פרסום התמונה שמחקתם מהדף שלי וגם שלח עותק אלי.

אנא תבדוק במייל שלך ואודה לך שתחזיר את התמונה המאושרת ע"י כולנו לפרסום בויקימידה כפי שהוצגה בעבר בדף ובקטגוריה של התמונות. תודה, מירי ישראלי.

קובץ:מגן דוד סביבתי מסר בהגנה על פרחי הבר.jpg שוחזר (כבר לפני יומיים). בוצע בוצע. Geagea - שיחה 12:30, 30 ביוני 2016 (IDT)