ולינגטון פיניקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ולינגטון פיניקס
Wellington Phoenix FC
סמל קבוצת ולינגטון פניקס
מידע כללי
שם מלא מועדון הכדורגל ולינגטון פניקס
כינוי Phoenix, The Nix
תאריך ייסוד 2007
אצטדיון אצטדיון ווסטפאק, ולינגטון שבניו זילנד
(תכולה: 34,500)
נשיא טרי סריפיסוס
יו"ר רוברט מוריסון
מאמן אופוק טאלאי
ליגה ה-A ליג
wellingtonphoenix.com
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ

מועדון הכדורגל ולינגטון פיניקסאנגלית: Wellington Phoenix FC) הוא מועדון כדורגל ניו זילנדי מהעיר וולינגטון, המשתתף בליגה האוסטרלית והוא הקבוצה היחידה מניו זילנד בטורניר זה. הקבוצה החליפה את ניו זילנד נייטס שהשתתפה בטורניר קודם לכן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד לשנת 2007 הייתה בליגה האוסטרלית קבוצה אחת מניו זילנד, ניו זילנד נייטס אך זו הושעתה בשנה זו מפעילות והקבוצה פורקה. בשל כך, נותר מקום אחד חסר בליגה והיה צורך למלאו על ידי קבוצה אחרת מאוסטרליה או ניו זילנד. תחילה, הוחלט כי תשחק בליגה קבוצת מטאונסוויל שבקווינסלנד אוסטרליה כדי לתת אורכה להתאחדות הכדורגל של ניו זילנד למצוא קבוצה חדשה כדי שיהיה לה ייצוג בליגה זו.

בעל הקבוצה כיום ומנהלה, טרי סריפיסוס, הוציא לצורך הקמת הקבוצה החדשה כמיליון דולרים ניו זילנדים כדי להבטיח קיומה של קבוצה ניו זילנדית בליגה. התאחדות הכדורגל האוסטרלית נתנה אישור להתאחדות הכדורגל של ניו זילנד שמאוחר יותר אישרה את הקמת הקבוצה בוולינגטון ב-19 במרץ 2007.

השם נבחר מתוך שישה שמות שנבחרו אף הם מתוך 250 שמות שונים שהוצעו על ידי תושבי ולינגטון. השם שנבחר, "פניקס", מציין, לדברי הבעלים, את ההתחלה החדשה, מאפר, והתמיכה הרבה שהחלה בעיר לקבוצה החדשה. בנובמבר 2007 הפכה סוני בסניף בניו זילנד לאחת הספונסריות הראשיות של הקבוצה.

במשחקה הראשון בליגה האוסטרלית, הקבוצה סיימה בתיקו 2-2 עם מלבורן ויקטורי כאשר לטובת ולינגטון כבשו לקראת סיום המשחק דניאל לינס קורטז הברזילאי ושיין שמלץ הגרמני-ניו זילנדי. בספטמבר 2007 היה אמור להיערך משחק ידידות עם קבוצת לוס אנג'לס גלאקסי האמריקאית כאשר בין הקבוצות היה הסכם כי כוכבם של האמריקאים, דייוויד בקהאם האנגלי ישחק לפחות 55 דקות במשחק זה. בסופו של דבר, נדחה המשחק לדצמבר באותה השנה ובמשחק ניצחו הגאלקסי 4-1 כאשר בקהאם שיחק את מלוא 90 הדקות ואף כבש שער, בפנדל במחצית השנייה.

שחקנים מפורסמים בעבר ובהווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ולינגטון פיניקס בוויקישיתוף