וס לי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וס לי
Wes Lee
לי, נובמבר 2019
לי, נובמבר 2019
לידה 2 בנובמבר 1994 (בן 29)
דייטון, אוהיו, ארצות הברית
שם במה דז
דזמונד איקס
דזמונד אקסבייר
וס לי
משקל 86 ק"ג
גובה 1.75 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 2011–הווה (כ־13 שנים)
ליגות WWE

דיבאון אברהארט אייקןאנגלית: Deveon Everhart Aikens; נולד ב-2 בנובמבר 1994) הידוע יותר בשם הבמה שלו, וס לי הוא מתאבק אמריקאי, המופיע בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית NXT. לי הוא פעם אחת אלוף צפון אמריקה של NXT ובעל תקופת הכהונה הארוכה יותר בתואר זה, ופעמיים אלוף הזוגות של NXT.

כמו כן, הוא מוכר בעיקר בשל התקופה שלו בארגון ההיאבקות Impact Wrestling, שבו הופיע תחת שם הבמה דזמונד אקסבייר (או בקיצור דז). בתקופתו בארגון זה הוא היה חבר בקבוצת הרסקאלז ביחד עם זאכרי וונץ וטרי מיגל. בנוסף, הוא הופיע בארגוני היאבקות עצמאיים, כשהבולט ביניהם הוא Pro Wrestling Guerrilla‏ (PWG), שבו היה פעם אחת אלוף הזוגות של PWG עם וונץ.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

WWE‏ (2020–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

MSK‏ (2020–2022)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 בדצמבר 2020, אייקן חתם על חוזה ב-WWE ונשלח למתחם האימונים של ה-WWE Performance Center.[1] ב-13 בינואר בפרק של התוכנית NXT, אקסבייר ערך את קרב הבכורה שלו בארגון, עתה תחת שם הבמה וס לי, כשהצטוות לשורות נאש קרטר (לשעבר זאכרי וונץ), שבו הם גברו על אייזיאה "סוורב" סקוט וג'ייק אטלס במסגרת הסיבוב הראשון של טורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס; לי וקרטר נודעו בשם MSK. השניים הגיעו עד לשלב הגמר, כשבדרך הם גברו על צמדים כמו דרייק מאבריק וקיליאן דיין ולגאדו דל פנטסמה (חואקין ויילד וראול מנדוזה). קרב הגמר נגד Grizzled Young Veterans (זאק גיבסון וג'יימס דרייק), שנערך באירוע NXT TakeOver: Vengeance Day והתקיים ב-14 בפברואר הסתיים לטובת MSK. כתוצאה מהזכייה, השניים קיבלו קרב עתידי על אליפות הזוגות של NXT. לאחר היעדרות של לי כתוצאה מפציעה בידו, השניים חזרו לפעילות ב-7 באפריל בלילה הראשון של האירוע NXT TakeOver: Stand & Deliver, שבו הם ניצחו את GYV ולגאדו דל פנטסמה בקרב משולש וכתוצאה מכך זכו באליפות הזוגות הפנויה של NXT. באירוע NXT TakeOver: In Your House, שנערך ב-13 ביוני, MSK וברונסון ריד הגנו בהצלחה על חגורות האליפות שלהם (זוגות וצפון אמריקה) מול לגאדו דל פנטסמה (סנטוס אסקובר, חואקין ויילד וראול מנדוזה) בקרב שלושה נגד שלושה המנצחים זוכים בהכל. בפרק הספיישל המסיבה האמריקאית הגדולה, שנערך ב-6 ביולי, השניים הגנו בהצלחה על חגורות האליפות מול טימותי טאצ'ר ותומאסו צ'אמפה. מכאן ואילך, MSK הצליחו להגן על התואר מול צמדים כמו אימפריום (פביאן אייכנר ומרסל ברטל), דני בורץ' ואוני לורקאן, ברוקס ג'נסן וג'וש בריגס וכרמלו הייס וטריק ויליאמס. בפרק הספיישל NXT Halloween Havoc, שנערך ב-26 באוקטובר, MSK הפסידו את חגורות האליפות לאימפריום במסגרת קרב חוטבי עצים, הפסד אשר קטע תקופת כהונה של 202 ימים כאלופי זוגות. בפרק הספיישל NXT New Year's Evil, שנערך ב-4 בינואר 2022,‏ MSK ורידל ניצחו בקרב שלושה נגד שלושה את אימפריום (וולטר, פביאן אייכנר ומרסל ברטל). ב-25 בינואר 2022 בפרק של התוכנית NXT 2.0, הצמד השיג ניצחון על Jacket Time (איקימן ג'ירו וקושידה) במסגרת הסיבוב הראשון של טורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס. הם צלחו גם את שלב חצי הגמר, כשגברו על אדריס אנופה ומאליק בלייד בפרק של התוכנית, שהתקיים ב-8 בפברואר. לעומת זאת, בשלב הגמר שהתקיים שבוע לאחר מכן בפרק הספיישל Vengeance Day, הם הפסידו לאחים קריד (ברוטוס וג'וליוס קריד).

באירוע NXT Stand & Deliver, שנערך ב-2 באפריל, קרטר ולי זכו באליפות הזוגות של NXT בפעם השנייה בקריירה שלהם לאחר שניצחו את האלופים, אימפריום והאחים קריד בקרב זוגות משולש. לעומת זאת, ב-5 באפריל, קרטר שוחרר מהארגון לאחר שאשתו, קימבר לי פרסמה במדיה החברתית האשמות שהוא הכה אותה ואף העלתה תמונה שלה שמגבה את האשמות אלה.[2] ארגון ה-WWE החליט להפשיט את הצמד מחגורות אליפות הזוגות לאחר תקופת כהונה של שישה ימים בלבד ובכך סיים למעשה את קיום הצמד ב-WWE.

אלוף צפון אמריקה של NXT‏ (2022–2023)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 באפריל בפרק של התוכנית NXT 2.0, לי חזר להופיע על המרקע, זאת לאחר שהסביר על הפשטתו מחגורות אליפות הזוגות, לא לפני שהתעמת עם זיון קווין. עימות זה הוביל לקיום קרב יחידים בין השניים, שבו לי היה בצד המפסיד. ב-31 במאי בפרק של התוכנית NXT 2.0, לי ניצח בקרב החוזר ביניהם. בפרק הספיישל המסיבה האמריקאית הגדולה, שנערך ב-5 ביולי, לי נחל הפסד לטריק ויליאמס.

באירוע NXT Halloween Havoc, שנערך ב-22 באוקטובר, לי ניצח בקרב סולם מחומש אשר כלל את כרמלו הייס, ון וגנר, אורו מנסה וניית'ן פרייזר וכתוצאה מכך זכה באליפות צפון אמריקה של NXT. ב-1 בנובמבר בפרק של התוכנית NXT, אלופי הזוגות של NXT, פריטי דדלי הפריעו לברון ברייקר. דבר זה הוביל להגעתו של לי לזירה, כשהוא ביחד עם ברייקר איתגרו את אלופי הזוגות לקרב על התואר שלהם מאוחר יותר בתוכנית. לעומת זאת, השניים לא צלחו בניסיונם לזכות בתואר הזוגות לאחר שהייס הסיח את דעתם. במהלך החודשים שבאו לאחר מכן, לי הגן בהצלחה על חגורת האליפות שלו מול יריבים כמו טוני דיאנג'לו, דיג'אק באירוע NXT Vengeance Day, ניית'ן פרייזר וון וגנר.

ב-18 ביולי, וס לי הפסיד את אליפות צפון אמריקה לאחר שהפסיד לדומיניק מיסטריו הודות להסחות דעת חוזרות ונשנות של קבוצת The Judgment Day. ב-15 באוגוסט, לי ניצח את דיג'אק והפך לטוען לכתר לאליפות ה-NXT.

לי שבר את שיא כמות ההגנות על תואר זה באירוע NXT Stand & Deliver, שנערך ב-1 באפריל 2023 לאחר שהגן בהצלחה על תוארו בקרב מחומש מול אקסיום, דרגון לי, איליה דרגונוב וJD מקדונה. באותו החודש, הוא רשם הגנות מוצלחות על אליפות צפון אמריקה בפרקי התוכנית NXT מול אקסיום וצ'ארלי דמפסי. באירוע באטלגראונד, שנערך ב-28 במאי, לי הגן בהצלחה פעם נוספת, הפעם בקרב משולש מול טיילר בייט וג'ו גייסי. לעומת זאת, תקופת כהונתו של לי כאלוף נעצרה על 269 ימים, כאשר הוא הפסיד את התואר לדומיניק מיסטריו מקבוצת The Judgment Day ב-18 ביולי בפרק של התוכנית NXT. לי כשל בניסיונו להשיב אליו את חגורת אליפות זו לאחר שהפסיד בקרב משולש מול אותו מיסטריו ומוסטפא עלי באירוע החגיגה האמריקאית הגדולה, שנערך ב-30 ביולי בשל הסחת דעת מצד ריאה ריפלי.

מרדף אחר אליפות ה-NXT‏ (2023–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 באוגוסט בפרק של התוכנית NXT, לי ניצח את דיג'אק והפך לטוען לכתר לאליפות ה-NXT, כאשר הקרב מול האלוף המכהן דאז, כרמלו הייס נקבע לפרק הספיישל Heatwave, שנערך ב-22 באוגוסט ובו הוא הפסיד להייס. ב-12 בספטמבר בפרק של התוכנית NXT, לי הפסיד לאיליה דרגונוב בקרב מועמדות לאליפות ה-NXT.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייקנס נשוי לאריקה מארי.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות All American Wrestling – AAW
  • הישגים בארגון ההיאבקות Combat Zone Wrestling – CZW
  • הישגים בארגון ההיאבקות Desastre Total Ultraviolento – DTU
    • אליפות אלטו אימפקטו של DTU (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Impact Wrestling
    • גביע הסופר X‏ (2017)
    • פרסי סוף השנה של Impact (פעמיים)
      • כוכב ה-X דיווז'ן של השנה (2020)
      • גרייבי טריין טורקי טרוט (2018) – עם אלישה אדוארדס, קיקוטארו, KM ופלאא בהאא
  • הישגים בארגון ההיאבקות Pro Wrestling Guerrilla – PWG
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-332 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2021
  • הישגים בארגון ההיאבקות WrestleCircus – WC
    • אליפות סיידשואו של WC (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Revolution Pro Wrestling – SWE
  • הישגים בארגון ההיאבקות The Wrestling Revolver
  • הישגים בארגון ההיאבקות Xtreme Intense Championship Wrestling – XICW
    • אליפות הזוגות של XIWC (פעם אחת) - עם ארון ויליאמס, דייב כריסט, קייל מאבריק, טריי מיגל וזאכרי וונץ

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וס לי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]