ורד קלפטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ורד קלפטר
ורד קלפטר בתיאטרון תמונע, אפריל 2004
ורד קלפטר בתיאטרון תמונע, אפריל 2004
לידה 16 בפברואר 1957 (בת 67)
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1981
סוגה רוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ורד קלפטר (נולדה ב-16 בפברואר 1957) היא זמרת, מלחינה ופזמונאית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הראשון שהלחינה וזכה לחשיפה היה "ניחושים של ים", שאת מילותיו כתבה רחל שפירא. יעל לוי הקליטה את השיר, בעיבוד משה לוי, לאלבומה ב-1982.

בתחילת שנות ה-90 הוציאה את אלבום הבכורה שלה "לגמרי לא שקטים". כעבור עשור הוציאה את אלבומה השני "קו אדום קו שחור", בהפקת גיל סמטנה. אלבומיה מעולם לא זכו להצלחה מסחרית, וקלפטר הצטיינה בעיקר בזכות פעילותה מאחורי הקלעים.

ב-1992 כתבה והלחינה את רוב השירים באלבומה השלישי של יעל לוי "אל תקנה לי ורד", וכן השתתפה בשירת קולות ובנגינת גיטרה. ב-1994 הלחינה קלפטר שני שירים לאלבום הבכורה של דנה ברגר. באותה השנה השתתפה בשירת קולות ב"יקירתי" של אסף אמדורסקי. ב-1997 יצא אלבומה הרביעי של לוי, "שוך הסערה", אשר בו הלחינה קלפטר את רוב השירים. ב-1998 כתבה והלחינה מספר שירים לאלבומה השני של ברגר "פשוט להיות". ב-2000 כתבה והלחינה לאלבומה השלישי של ברגר "עד הקצה", וזכתה בזכות כך ב"פרס תמוז" באותה שנה. ב-2003 נטלה חלק בפרויקט "שרות לאה גולדברג" בו הלחינה וביצעה את השיר "פרידה" למילותיה של לאה גולדברג. ב-2004 הובילה את הפרויקט "סימנים", שהוקדש לשיריו של המשורר מירון ח. איזקסון, ובאותה השנה כתבה והלחינה לאלבומה החמישי של לוי "חמש". ב-2006 נטלה חלק נכבד באלבום "אדם" של אלי מגן וכמו כן הלחינה שני שירים לאלבומה הרביעי של טל גורדון "לפני שהשמש עולה".

בספטמבר 2006 הוציאה קלפטר את הסינגל "ספטמבר", סנונית ראשונה מאלבומה השלישי, "אהבה אחת גדולה", שיצא באפריל 2008. האלבום, בהפקתו של עמוס עבר-הדני, כולל 11 שירים אותם כתבה והלחינה קלפטר וכן את השיר "פרידה", מהפרויקט "שרות לאה גולדברג". סמוך לצאתו, יצאו כסינגלים "שלך לעד", דואט עם יצחק קלפטר, בעלה לשעבר, ו"למרות כל זאת".

ב-26 במרץ 2007 הוענק לקלפטר פרס עידוד פרסום היצירה על שם אמיתי נאמן למלחין במוזיקה פופולרית מטעם אקו"ם. מנימוקי השופטים: ”אוסף לחנים שלם, מלודיות עדינות ויפות, הרמוניות מרגשות וטובות טעם. לחנים המצליחים להקנות לטקסטים משמעות מסתורית ומיוחדת”.

הייתה נשואה לזמר והמלחין יצחק קלפטר. בהמשך, בן זוגה של קלפטר היה נגן הבס גיל סמטנה, ולהם בת.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים ותארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טקס פרסי תמוז, טקס פרסים של תעשיית המוזיקה (2000): הזוכה בפרס מלחין השנה.
  • טקס פרסי אקו"ם לזמר העברי (ה-49) לשנת תשס"ו (2007): הזוכה בפרס עידוד פרסום היצירה ע"ש אמיתי נאמן למלחין במוזיקה פופולרית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ורד קלפטר בוויקישיתוף