ורה ויידמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ורה ויידמן (כנרת))

ורה ויידמן היא כנרת ישראלית, ילידת סנקט פטרבורג, רוסיה. ויידמן נחשבת כנרת מובילה,[1][2] ומנגנת עם תזמורות ומנצחים מובילים בארץ ובעולם. מאז 2007 מנגנת גם בויולה[3].

ויידמן למדה מוזיקה במוסקבה, בבית הספר התיכון המיוחד שליד הקונסרבטוריון, והמשיכה את לימודיה בקונסרבטוריון של מוסקבה אצל פרופ' בוריס בלנקי ופרופ' דוד אויסטרך. בשנת 1973 עלתה לישראל. במסגרת הכשרתה בישראל, ויידמן לקחה חלק בכיתות אמן של אייזק שטרן במרכז למוזיקה ירושלים במשכנות שאננים. ב-1988[4], בקונצרט הבכורה של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, ניגנה ויידמן כסולנית התזמורת. ב- 1995 ניגנה את הקונצ`רטו לכינור מאת הינדמית בפסטיבל הינדמית בשטוטגרט, גרמניה, שנערך לציון מאה שנה להולדתו. בדצמבר 2005 הופיעה בביצוע בכורה לקונצ'רטו לכינור מאת אלכסנדר אוריה בוסקוביץ'. לאורך הקריירה שלה הופיעה כסולנית עם כל התזמורות בישראל[2], ביניהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים והתזמורת הקאמרית הישראלית, וכן עם תזמורות ברחבי העולם. ויידמן כיהנה גם כמנהלת אמנותית ונגנית ראשית בתזמורת קשתניות קאמרטה רמת השרון.[5]

במרץ 2018 הגדיר ה-New York Concert Review את נגינתה של ויידמן את מכלול היצירות לכלי קשת לא מלוות של יוהאן סבסטיאן באך כהישג ענק[6].

ויידמן היא אחות לנלה ויידמן ולפיזיקאי לב ויידמן, מתגוררת בתל אביב.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר למנויים בלבד חגי חיטרון, האתגר הגדול של הכנרת מריאנה וסילייבה, באתר הארץ, 18 באוגוסט 2015
  2. ^ 1 2 Faculty | Tel-Hai International Piano Master Classes, www.masterclasses.org.il
  3. ^ Vera Vaidman (Violin, Viola) - Short Biography, www.bach-cantatas.com
  4. ^ Vera Vaidman's Homepage, www.tau.ac.il
  5. ^ אמנים - ורה ויידמן, באתר www.habama.co.il
  6. ^ Schrade, Rorianne. "Bargemusic Presents Masterworks Series: Vera Vaidman in Review". New York Concert Review, Inc. נבדק ב-6 באוגוסט 2022. a colossal achievement in the field of classical music {{cite web}}: (עזרה)