אות זאב הארד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף זאב הארד)
אות זאב הארד
Bronze Wolf Award
הגוף המעניק ארגון הצופים העולמי, ועד הצופים העולמי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפרס 2 בנובמבר 1935 – הווה (88 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אות זאב הארד (אנגלית: Bronze Wolf Award) הוא אות הכבוד החשוב ביותר של תנועת הצופים המוענק על ידי ארגון הצופים העולמי כהוקרה עבור "שירות יוצא מן הכלל של יחיד לתנועת הצופים העולמית"[1]. זהו האות היחידי המוענק על ידי ועד הצופים העולמי. האות כולל סרט בצבע ירוק כהה הגובל בשני פסים צהובים צרים, ועליו מדליון בצורת זאב עשוי ברונזה. הזאב כולל את סמל הצופים העולמי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייסד תנועת הצופים, רוברט באדן פאוול, העניק את אות זאב הכסף עבור תרומה יוצאת מן הכלל לתנועת הצופים, אך למרות שהוכר כ"הצופה העולמי הראשי", זאב הכסף הפך עם השנים להיות מזוהה עם הצופים הבריטים.

בשנת 1924, קבעה הוועדה הבינלאומית שלאחר מכן הפכה להיות "ועד הצופים העולמי", שיש צורך באות עם שם ותנאים משלו. באדן פאוול רצה להגביל את מספר האותות, אך קיבל את טענות הוועדה. דיונים בנושא זה נפתחו מחדש בשנת 1932, וההחלטה התקבלה ביוני 1934, כאשר ועד הצופים העולמי אישר את האות בסטוקהולם. ב-2 באוגוסט 1935 הוענק אות זאב הארד הראשון לבאדן פאוול. 

במטרה לשמור על חשיבותו של האות, הגבילה הוועדה הבינלאומית את כמות האנשים שיכולים לקבל אותו, כך שבתוך תקופה של שנתיים יכולים לקבל את האות לכל היותר 2 אנשים בעולם. בפועל, האות חולק באופן נדיר אף יותר כאשר רק 12 אותות חולקו בין השנים 1935 ועד 1955. כאשר חל גידול במספר חברי תנועת הצופים, גדלו כמות האותות שחולקו. בין השנים 1955 ו-2015, האות חולק 346 פעמים. על פי התקנות החדשות לחלוקת האות, כמות האנשים שיקבלו את האות תוגבל ל"בערך אות אחד לכל 2 מיליון חברים בתנועת הצופים העולמית"[2].

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה ישראלים זכו לקבל את האות עד כה:

  • יהודה ברקאי, חבר ההנהגה הבינלאומית, קיבל בשנת 1971 את האות מספר 59[3]
  • מוריס זילכה ראש ההנהגה הארצית קיבל בשנת 1998 את האות מספר 270[3]
  • עמוס אילני, יושב-ראש התאחדות הצופים והצופות בישראל, קיבל בשנת 2016[4] את האות מספר 347.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אות זאב הארד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]