זאב טננבוים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זאב טננבוים
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1985
עיסוק סולן להקת Salem
סוגה מטאל קיצוני: דום מטאל, דת' מטאל, בלאק מטאל ואוריינטל מטאל
סוג קול גרואלינג
שיתופי פעולה בולטים Salem
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זאב טננבוים הוא זמר ישראלי, סולן להקת הדת' מטאל הישראלית סיילם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טננבוים החל להתעניין במוזיקת הבי מטאל בסוף שנות השבעים, כשהאזין לבלאק סבאת', לד זפלין ודיפ פרפל. הוא חבר בסיילם כסולן החל מהקמתה ב-1985 ועד היום. טננבוים איננו זמר דת' מטאל טיפוסי ושר לרוב בצווחות חסרות מלודיה וצרודות האופייניות לבלאק מטאל, בהתאם לסגנונה המוזיקלי של הלהקה המערב סוגים שונים של מטאל קיצוני. באלבומה של סיילם, Necessary Evil, הוא גם ביצע שאגות וגרואלינג האופייניים לזמרי הדת' מטאל המסורתי.

טננבוים סיפר כי ב-1991, בעקבות יציאתו של הדמו Millions Slaughtered ("מיליונים שנטבחו" באנגלית), כתב לו מוזיקאי הבלאק מטאל הנורווגי וארג ויקרנס, הבסיסט לשעבר בלהקת מייהם והאיש שמאחורי פרויקט בורזום על כך שהמוזיקה מוצאת חן בעיניו, אבל הוא שנא את מילות השירים, וציין כי לדעתו סיילם צריכה לתמוך במלחמות ובהרג, וכי "חבל שאדולף היטלר לא השלים את מלאכתו" וכי "סדאם חוסיין היה צריך להרוג יהודים נוספים". טננבוים סיפר כי הוא כתב לוויקרנס שהדעות שלו מעוותות, ומספר שבועות לאחר מכן המשטרה המקומית הגיעה לביתו ומסרה לו שוויקרנס שלח לו מעטפת נפץ שהתגלתה בבדיקת רנטגן וכן קלטת וידאו, דבר שגרר את התערבות האינטרפול.[1][2][3] שנתיים לאחר מכן הורשע ויקרנס ברציחתו של יורונימוס, מנהיג להקת מייהם, בה היה גם ויקרנס חבר, על רקע מאבקי כוח פנימיים בסצנת הבלאק מטאל הנורווגית. ויקרנס ריצה 16 שנים מתוך תקופת מאסר בת 21 שנים, ובתחילת 2009 זכה בשחרור מוקדם.

חברי סיילם שומרים מזה שנים רבות על קשרים טובים עם חברי להקת מייהם (מלבד ויקרנס). טננבוים אף היה חברו של יורונימוס[4] והופיע בישראל לצד הסולן אטילה.

טננבוים ציין בין הלהקות המועדפות עליו את קריאייטור, סודום, ונום, דת', בהמות ו-Lamb of God.[4] הוא אף ציין כי מבין אמני הזרם המרכזי של המוזיקה הישראלית הוא "מאוד מעריך" את כנסיית השכל "שיש להם את הדיכאון במוזיקה".[1]

טננבוים הוא מנהל מחלקת פיקוח וחנייה בעיריית גבעתיים, העיר בה פועלת סיילם במשך כל שנות קיומה. בתו יובל מופיעה על עטיפת האלבום Necessary Evil.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 ראיון עם סיילם, מגזין בוטיק
  2. ^ סאלם עליכם, באתר Layla
  3. ^ ריאיון עם זאב טננבוים, באתר !The Metal Web (אנגלית)
  4. ^ 1 2 ריאיון עם זאב טננבוים, באתר ומפייר מגזין (אנגלית)