זאב קרוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זאב קרוב
לידה 1959 עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 17 בינואר 2018 (בגיל 59 בערך)
א' בשבט ה'תשע"ח עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה קרני שומרון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה ישיבת מרכז הרב עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים קרני שומרון עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום פעילות קרני שומרון
תקופת הפעילות ? – 17 בינואר 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות ציונות דתית עריכת הנתון בוויקינתונים
תחומי עיסוק מחנך, ראש ישיבה
מעסיק ישיבת השומרון עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקידים נוספים מחבר ספרים
חיבוריו דע מה שתשיב לעצמך, בלבב פנימה
צאצאים אהרון קרוב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב זאב קרוב (1959- 17 בינואר 2018, א' בשבט ה'תשע"ח) היה איש חינוך ישראלי. שימש ראש ישיבת השומרון, ר"מ במספר ישיבות ומרצה ליהדות במסגרות שונות ברחבי הארץ ומחבר ספרים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למד במשך שנים רבות בישיבת מרכז הרב. התמנה לר"מ בישיבת ההסדר קרני שומרון. לאחר מכן שימש במשך כעשור כראש ישיבת השומרון בקרני שומרון. בין השנים תשע"ג–תשע"ה שימש דובר איגוד ישיבות ההסדר וכן היה אחד מראשי האיגוד.

בשנותיו האחרונות לימד בישיבות ההסדר באיתמר ובאופקים, העביר סדנאות בנושא חינוך ילדים ועיקר עיסוקו היה בייסוד והפעלת בית מדרש 'יחד' אשר נמצא ברעננה ומיועד למורים ומורות בני הציונות דתית, שמלמדים בבתי ספר ממלכתיים. כן לימד במדרשת "בינת" בשבות רחל במסגרת תוכנית שילובים של המדרשה עם סטודנטיות להוראה ממכללת אורות ישראל.

בשנים האחרונות לחייו חלה בסרטן.[1] יומנו מתקופת מחלתו, "קרוב אליך", נדפס בשנת 2021 בהוצאת מגיד.

הרב קרוב נפטר ב-17 בינואר 2018, א בשבט ה'תשע"ח.[2]

התגורר בקרני שומרון.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביו, משה קרובקה, היה עיתונאי ב"שערים". סבו הוא אליהו קורן.

אלמנתו היא חיה לבית אלבה, ולהם שבעה ילדים.[3] בנו הוא קצין צה"ל אהרון קרוב, מפקד מחלקה בצנחנים שנפצע אנושות במבצע עופרת יצוקה והיה לפצוע הקשה ביותר מהמבצע. גיסו הוא הרב משה הררי.

ספרים שחיבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בלבב פנימה – ספר המספר את סיפור הפציעה של בנו, אהרן קרוב, הפצוע הקשה ביותר במבצע עופרת יצוקה (2009). הספר יצא לאור בהוצאת ידיעות ספרים בשנת 2010. 191 עמ'.
  • בנחת רוח – סוגיות בחינוך מלידה ועד בגרות. בהוצאת ידיעות ספרים. שנת תשע”ג, 2013. הספר פורש משנה סדורה של עקרונות החינוך למן הלידה ועד גיל עשרים, ומאיר את הצללים שבתקופתנו המיוחדת והמאתגרת. הפרקים כתובים בקצרה כדי שכל קורא וקוראת יפגשו בעיקרי הדברים, שאותם יוכלו בהמשך להרחיב ולהעמיק. הספר אינו מתכון אינסטנט להתנהלות עם הילדים, אך מובאים בו עקרונות פשוטים שמהם אפשר לגזור כללים מעשיים להתנהלות אל מול כל בן ובת על פי גילם ואופיים. זהו ספר חובה להורים ולמחנכים המחפשים קריאת כיוון חינוכית.
  • דע מה שתשיב לעצמךהוצאת קורן, 1989 (הספר בקטלוג ULI) (הדפסה נוספת 1995). רב-מכר המכיל שיעורים בנושא אמונה והיחס לתהליך שיבת ישראל לארצו, ברוח הדברים היוצאים מבית מדרשו של הראי"ה קוק. ייחודו של הספר לעומת ספרי אמונה אחרים שבירור הנושאים היסודיים נעשה ברוח דברי המהר"ל והרב קוק, בשפה שגם מי שאינו בקי בדבריהם יוכל להבין אותם. פרקי הספר עוסקים באמונה, תורה ומצוות, עם ישראל, ארץ ישראל, גאולה, משמעות חגי ישראל בזמננו ומעמד האישה ביהדות. הספר קיבל את הסכמותיהם של הרב משה צבי נריה והרב אברהם אלקנה כהנא שפירא.
  • מה שתשיב הפרשה – שאלות חיינו לאור פרשות התורה. הספר מכיל אמירות במגוון רחב של שאלות קיומיות ונושאים אקטואליים המטרידים את המאמין המודרני, בהם: קדושת החיים או חיים בקדושה?, המוות כהתגברות החיים, תורת חיים או חיי תורה, ישראל ואומות העולם, מדינת ישראל ותהליך הגאולה. הוצאת קורן.
  • פרשת חיים חלק א – על ספרי בראשית, שמות וויקרא. עוסק במהלכים על סדר פרשיות השבוע. בכל פרשה מופיעות שתי שיחות לאחר מכן שאלות לדיון והרחבות ממקורות שונים.
  • קרוב אליך – יומנו האחרון של הרב זאב קרוב, הרהורים על התמודדות בשעת משבר, הוצאת מגיד 2021

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זאב קרוב בוויקישיתוף

מכּתביו:

לאחר פטירתו:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רבקי גולדפינגר, "רבש"ע, עכשיו אני בידיים שלך", באתר ערוץ 7, 20 באפריל 2016
  2. ^ הרב זאב קרוב הלך לעולמו, באתר ערוץ 7, 17 בינואר 2018
  3. ^ צאצאי האחים לעווי