זאיה לי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זאיה לי
Xia Li
לידה 28 ביולי 1988 (בת 35)
צ'ונגצ'ינג, סין עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה זאיה לי
משקל 62 ק"ג
גובה 1.63 מטר
לאום סיני
קריירה מקצוענית 13 ביולי 2017 – הווה (6 שנים ו־39 שבועות)
מאמנים WWE Performance Center
ליגות WWE
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ז'או זאיהסינית מפושטת: 赵夏;; נולדה ב-28 ביולי 1988) הידועה יותר בשם הבמה שלה, זאיה לי היא מתאבקת סינית, המופיעה בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית סמאקדאון. היא המתאבקת הסינית הראשונה אשר מתאבקת בארגון ה-WWE.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני שהצטרפה ל-WWE, לי נלחמה באמנות הלחימה הסינית וו-שו.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

טורניר הנשים לזכר מאי יאנג (2017–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2017, היא הצטרפה ל-WWE Performance Center לאחר שהרשימה במבחני הקבלה אשר התקיימו בשאנגחאי, סין.[1] ב-13 ביולי, לי ערכה את קרב הבכורה שלה בארגון, כשהשתתפה בטורניר הנשים לזכר מאי יאנג, מה שהפך אותה למתאבקת הסינית הראשונה אשר מתאבקת בזירת ה-WWE. לעומת זאת, היא הודחה כבר בסיבוב הראשון, כשהוכנעה על ידי מרסדס מרטינז. ב-19 בספטמבר 2018, היא השתתפה בטורניר הנשים השני לזכר מאי יאנג, ואף הצליחה להדיח את קרן קיו בסיבוב הראשון, אך הודחה סיבוב לאחר מכן על ידי דיאונה פוראזו. במשך שנת 2017 ו-2018, לי התאבקה במספר מופעי NXT שאינם שודרו בטלוויזיה.

ההתחלה ב-NXT‏ (2019–2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-27 בינואר 2019, לי התחרתה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כשנכנסה לקרב כמספר ה-11, אך הודחה לאחר ארבע דקות ו-48 שניות על ידי שארלוט פלייר. היא השתתפה בקרב הרויאל ראמבל של שנת 2020, כשנכנסה כמספר ה-24 ושהתה בו במשך עשר דקות ו-49 שניות, אך הודחה לבסוף על ידי שיינה בייזלר. לי רשמה את קרב הבכורה שלה ב-20 בפברואר 2019 בפרק של התוכנית NXT, כשהפסידה למיה יים. ב-1 במאי בפרק של התוכנית NXT, היא השיגה את הניצחון הראשון שלה, כשגברה על רייצ'ל אוורס. באמצע חודש נובמבר, היא הייתה מעורבת בפיוד עם אלייה וונסה בורן, כשהיא גברה על השתיים ב-13 וב-27 בנובמבר. לאחר הקרב שלה ב-27 בנובמבר, היא הותקפה על ידי אליפות הנשים של NXT, שיינה בייזלר, מרינה שפיר וג'זמין דיוק. תקיפה זו הובילה לקיום קרב שאינו היה על התואר בשבוע לאחר מכן, ובו לי הפסידה לבייזלר כתוצאה מהכנעה.

ב-25 במרץ 2020 בפרק של התוכנית NXT, לי הייתה אמורה להתמודד מול אלייה בקרב סולם אשר קבע את זהות הטוענת לכתר לאליפות הנשים של NXT, אך היא נפצעה על ידה מאחורי הקלעים לפני שהקרב החל. לבסוף, לי השיגה נקמה, כשניצחה את אלייה ב-15 באפריל בפרק של התוכנית NXT. שלושה שבועות לאחר מכן, לי הפסידה לצ'לסי גרין, לאחר שאלייה הסיחה את דעתה. זה הוביל לקרב נוסף בין השתיים ב-17 ביוני בפרק של התוכנית NXT, כשהפעם אלייה היא זו שהשיגה את הניצחון, זאת לאחר שרוברט סטון הסיח את דעתה של לי על ידי כך שהוא הקיא בזירה.

טיאן שה (2020–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 בספטמבר בפרק של התוכנית NXT, היא הצטוותה לשורות ג'סי קמאה בהפסדן לקיידן קרטר וקייסי קטנזארו, ולאחר הקרב לי סירבה ללחוץ ידיים למנצחות. שבוע לאחר מכן בתוכנית, היא השתתפה בקרב באטל רויאל אשר קבע את זהות הטוענת לכתר לאליפות הנשים של NXT, שבסופו קנדיס לאריי ניצחה. ב-30 בספטמבר בפרק של התוכנית NXT, היא הפסידה לקיידן קרטר בקרב יחידים, כשהפעם לאחר הקרב היא דחפה את האחרונה לאחר שסירבה ללחוץ את ידה. שבוע לאחר מכן בתוכנית, היא הפסידה לשוטצי בלאקהארט; לאחר הקרב, המתאבק בואה ניגש אליה ומסר לה מכתב, ולאחר מכן היא צעדה בעקבותיו. ב-21 באוקטובר בפרק של התוכנית NXT, לי הפסידה בקרב יחידים נוסף, הפעם לקייסי קטנזארו. לאחר הקרב, היא תקפה אותה ואת קרטר, מה שביסס את דמותה כדמות בעל אופי רע, לראשונה בקריירה שלה ב-WWE.

ב-25 בנובמבר בפרק של התוכנית NXT, החלו לשדר סרטונים של לי והמתאבק בואה, כששניהם נראו מפוחדים, הובלו לתוך מכונית אשר נסעה למקום בלתי ידוע. אותו האדם המבוגר שמסר לבואה את המכתב שבועיים קודם לכן ב-11 בנובמבר, חיכה מחוץ למבנה להגעתם.[2] סרטונים על בסיס שבועי שודרו בפרקי התוכנית NXT, ובהם היה ניתן לראות שהשניים הוענשו על הכישלונות שלהם, כשברקע האדם המבוגר ואישה מסתורית בצבעי פנים שחור לבן השגיחו עליהם.[3]

המהפך בדמותה של זאיה לי הגיע בשנת 2021, כשהיא חזרה להיאבק בזירה במסגרת הספיישל של השנה החדש, NXT New Year's Evil, שנערך ב-6 בינואר. בספיישל זה, היא גברה על יריבה בשם קטרינה קורטז בהופעה מהירה, חד צדדית ודומיננטית.[4] ב-13 בינואר, היא ניצחה מתאבקת אחרת בעזרת שני מהלכי בעיטה, אך לאחר מכן המאסטר שלה, שישב על במת הכניסה, ציווה עליה לחזור לזירה ולתקוף את היריבה שלה שוב, מה שרמה על מעמד דמותה של זאיה לי כדמות רעה. ב-10 בפברואר, לי גברה על קורה ג'ייד בתצוגה מהירה. במהלך ולאחר קרב זה, קטנזארו וקרטר הגיעו לזירה כדי להכניס טיפה היגיון בחזרה אליה, לעומת זאת, היא תקפה את שתיהן לאחר שלא כיבדו את המאסטר שלה, מיי יינג. ב-24 בפברואר, לי ניצחה את קייסי קטנזארו כתוצאה מפסיקת השופטת. ב-31 במרץ, לי רשמה ניצחון נוסף על קטנזארו וקיידן קרטר בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1. באירוע NXT TakeOver: In Your House, שנערך ב-13 ביוני, לי ניצחה את מרסדס מרטינז. ב-20 ביולי, זאיה לי כשלה בניסיונה לזכות באליפות הנשים של NXT לאחר שהפסידה לאלופת הנשים, ראקל גונזלס. במהלך הקרב, היא ספגה פציעה, אך התברר שהיא חשה בטוב לאחר מכן.[5]

סמאקדאון (2021–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 באוקטובר בפרק של התוכנית Raw כחלק מהדראפט, לי הועברה למותג סמאקדאון. ב-10 בדצמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, היא הופיעה לראשונה במותג בתור הדמות הטובה, כשהגנה על נעמי מפני תקיפתן של סוניה דוויל, נטליה ושיינה בייזלר.[6] ב-25 בפברואר 2022 בפרק של התוכנית סמאקדאון, לי ניצחה את נטליה. ב-10 ביוני, לי הפסידה ללייסי אוואנס בקרב העפלה לקרב הכסף בבנק של הנשים באירוע כסף בבנק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זאיה לי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]