זאת'ורה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זאת'ורה
Zathura: A Space Adventure
מבוסס על זאת'ורה עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'ון פאברו
הופק בידי מייקל דה-לוקה, פיטר בילינגסלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דייוויד קפ עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דן לבנטל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'וש האצ'רסון
ג'ונה בובו
דקס שפרד
קריסטן סטיוארט
טים רובינס
פרנק אוז
דרק מירס
דאגלס טייט
מוזיקה ג'ון דבני עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום גיירמו נבארו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי קולומביה, Radar Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי סוני, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בנובמבר 2005
משך הקרנה 96 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני
תקציב 65 מיליון דולר
הכנסות 65 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו zathura
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זאת'ורה או זאתורה: הרפתקאה בחללאנגלית: Zathura: A Space Adventure) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוג הרפתקאות ומדע בדיוני משנת 2005. הסרט מבוסס על ספר בעל שם זהה מאת כריס ון אלסברג, ומהווה ספין אוף לסרט ג'ומנג'י משנת 1995.

הסרט בבימויו של ג'ון פאברו ובכיכובם של ג'וש האצ'רסון, ג'ונה בובו, דקס שפרד וקריסטן סטיוארט וצולם בלוס אנג'לס ובקולבר סיטי, קליפורניה. הסרט קיבל ביקורות טובות מהמבקרים אך הכניס בקופות רק כ-65 מיליון דולר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האחים וולטר ודני בודווינג לא מסתדרים ביניהם, לאחר שאביהם התגרש מאמם הוא נאלץ לעבוד קשה ואינו פנוי להשגיח עליהם. יום אחד הוא נאלץ לצאת לפגישה ומותיר אותם עם אחותם, ליסה השקועה בשינה במקום בטיפול בהם. וולטר ודני רבים ולאחר שדני מגיע למרתף הוא מוצא משחק לוח הנקרא "זאתורה". הוא קורא לאחיו לראות את המשחק ושם חללית משחק על הלוח ולוחץ על כפתור שגורם לה להתקדם. דבר זה יוצר מטר מטאורים קטלני שהורס את הבית והם רצים לקרוא לאחותם. כשהם מסתכלים מהחלון הם מבינים שהם נשאבו לחלל החיצון והדרך היחידה שלהם להחזיר את הבית לכדור הארץ הוא להמשיך לשחק עד סוף המסלול. וולטר מציב חללית לצד אחיו והשניים מנסים להשיג מספרים בעזרת לחיצה על כפתור המטיל ספרות.

במהלך משחקם אחותם ליסה הופכת לקפואה במצב קריוניקה באמבטיה, רובוט גדול נקרא להשמיד את וולטר המתחמק ממנו וצי חלליות של יצורי-לטאה המכונים "זורגונים" מנסה להשמיד את ביתם. לעזרתם נשלח אסטרונאוט מסתורי אשר נקרא בידי דני לבית ומציל אותם ממתקפת זורגונים בידי שריפת הספה שלהם ושאיבתה לחלל.

האסטרונאוט נשאר לעזור להם ולמנוע משני האחים לריב, אך היחסים מידרדרים כשדני מרמה ומזיז את החללית יותר ממה שקיבל. כשוולטר מחזיר את החללית למקומה הוא נשאב החוצה מהבית ורק בעזרת האסטרונאוט שמשתמש בחליפתו כדי להחזיר אותו הבייתה. כשהוא חוזר וולטר מאשים את דני שכמעט הרג אותו ודני בורח. בתורו של וולטר הוא מקבל כרטיס של מטאור נופל ויכול להביע משאלה, אך האסטרונאוט מזהיר אותו שלא יחשוב על דני. להפתעת האסטרונאוט וולטר רק רצה פוטבול חתום והאסטרונאוט מתוודה בפני שניהם שהיה לו אח שנשאב יחד איתו למשחק והוא ייחל בעת נפילת מטאור שלא ייוולד, מה שקרה. ואולם המשחק נעצר בתורו של אחיו והוא נתקע בחלל 15 שנה.

בינתיים ליסה מתעוררת עצבנית בעת מתקפה נוספת של צי הזורגונים המקשרים את החלליות לביתם. הסלון קורס לחלל והמשחק איתו אך הוא נתפס בידי החללית הקרובה אליהם. דני משתמש במעלית ההזזה כדי להגיע אל המרתף מלמטה ומשם לעבר החללית המלאה בזורגונים ומצליח לתפוס את המשחק לפני שהוא מושלך לתוך כבשן, לאחר שמשחרר כבשים מוזרות מכלובם. הם משתמשים במכשיר קשר אך הוא נהרס בפעולה, אך דני מצליח לחזור אל הבית וולטר מציל אותו מלפיתת זורגון ברגע האחרון. הרובוט שנשלח להרוג את וולטר משנה פניו ומציל אותם.

הארבעה ממשיכים לשחק עד שמגיע עוד מטאור נופל וולטר מביע משאלה שהאסטרונאוט יפגוש את אחיו. האח מופיע ולהפתעת כולם מתברר שהוא מקביל לדני. אז האסטרונאוט מספר שהוא וולטר העתידי, לאחר שנתקע בחלל 15 שנה. דני האמיתי והחדש מופיעים יחד וכשהם נוגעים זה בזה החדש נעלם. אז האסטרונאוט פונה לדני, נוגע בו ומתאחד לתוכו. בזמן זה צי הזורגונים עומד להשמיד את הבית והאחים משחקים כמה שיותר מהר סיבובים כדי להגיע לגמר - "זאתורה", אשר מתברר לבסוף כחור שחור בולעני השואב אותם.

דני עוצם את עיניו תוך כדי שאיבתם ומתברר לו שהם חזרו לבית בכדור הארץ לצד וולטר. הם מראים את המשחק לאביהם ששמח שהשלימו ואמם מגיעה לאסוף אותם. אחותם ליסה אומרת להם להשאיר את הסוד ביניהם.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]