זד (מוזיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זד
Zedd
זד ב-2017
זד ב-2017
לידה 2 בספטמבר 1989 (בן 34)
סראטוב, ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Zedd עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות קייזרסלאוטרן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2002
סוגה מוזיקת האוס, מוזיקת דאנס אלקטרונית, אלקטרופופ, דאבסטפ, אלקטרו האוס, האוס פרוגרסיבי, פיוצ'ר בס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת גרמנית, רוסית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר, תופים, גיטרה
חברת תקליטים אינטרסקופ רקורדס, האווסלה, ספינין' רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג סלינה גומז (20152015)
ג'סמין תומפסון (20202020)
מארן מוריס (20182018)
אליסיה קארה (20172017)
פוקסס
היילי ויליאמס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.zedd.net
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנטון זסלבסקירוסית: Антон Заславский; נולד ב-2 בספטמבר 1989), הידוע בשם הבמה שלו, זד (Zedd), הוא מוזיקאי, מפיק מוזיקלי ודי ג'יי רוסי-גרמני יהודי. מרבית השירים שהוא מפיק ויוצר הם בסוגה המוזיקלית אלקטרו האוס, אך הוא יצר לעצמו סגנון משלו, המושפע גם מפרוגרסיב האוס, מדאבסטפ וממוזיקה קלאסית.

זסלבסקי ידוע בשל השיר "Stay", בשיתוף הזמרת הקנדית אליסיה קארה, שהגיע למקום השביעי במצעד בילבורד הוט 100; "Clarity" בשיתוף הזמרת פוקסס שדורג במקום ה-8 במצעד בילבורד הוט 100 והגיע למקום ראשון במצעד שירי הריקודים החמים ביותר (US Hot Dance Club Songs); והשיר "Break Free", שהגיע למקום הרביעי במצעד הבילבורד ולמקום ראשון במצעד שירי הריקודים והשירי האלקטרוניים (Hot Dance/Electronic Songs) - היה זה השיר הראשון שלו שהגיע למקום הראשון במצעד הדאנס. הוא גם קיבל פרס גראמי עבור הפקת הדאנס הטובה ביותר בטקס פרסי גראמי ה-56 עבור השיר "Clarity".

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנטון זסלבסקי נולד בסראטוב שברוסיה ב-2 בספטמבר 1989 למשפחה יהודית, ולו אח גדול בשם ארקדי ואח קטן חורג בשם דניאל. הוא עבר לגרמניה בגיל 3 וגדל בקייזרסלאוטרן. הוא נולד להורים מוזיקאים - אביו איגור זסלבסקי הוא גיטריסט ומורה בבית ספר, ואמו מרינה ולדימירובה זסלבסקי היא מורה לפסנתר. הוא התחיל לנגן בפסנתר בגיל 4 ובתופים בגיל 12.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2002–2011: ראשית הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זד, פורטר רובינסון וסקרילקס מופיעים יחדיו, מרץ 2012.
זד במהלך סיבוב ההופעות שליווה את צאת אלבומו הראשון, 2013.

ב-2002 התחיל זסלבסקי לנגן בלהקת הדת'קור הגרמנית "דיאורמיק" (Dioramic). זסלבסקי החל להתעניין בהפקת מוזיקה אלקטרונית אחרי שהוא שמע את האלבום "Cross" של הצמד האלאטרוני הצרפתי "ג'אסטיס", הוא התחיל להפיק מוזיקה אלקטרונית ב-2009.

בשם 'zedd', זסלבסקי הפיק מגוון רחב של רמיקסים ושל שירים מקוריים, הוא זכה בשתי תחרויות רמיקס של ביטפורט (Beatport) ב-2010; השיר המקורי הראשון שלו, "The Anthem", יצא לאור ונכנס למצעד ביטפורט אלקטרו האוס בטופ 20.

הרמיקס שלו ל-"Scary Monsters and Nice Sprites" של סקרילקס גם הוא נכנס למצעד של ביטפורט, והגיע למקום השני. לאחר מכן הפיק רמיקסים לשירי אמנים מוכרים, כמו ג'סטין ביבר, ליידי גאגא, בלאק אייד פיז ואחרים.

2012–2014: Clarity[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2012 חתם זד באינטרסקופ רקורדס. הוציא מספר רמיקסים, ואף כתב והפיק יחד עם מקס מרטין את השיר "Beauty and a Beat" מאלבומו של ג'סטין ביבר, "Believe".

ב-12 באוקטובר 2012 הוציא זסלבסקי את אלבום הבכורה שלו, "Clarity". הסינגל "Clarity", הנושא את שם האלבום ובו הוא מארח את הזמרת-יוצרת פוקסס, יצא בפברואר 2013 כסינגל השלישי מהאלבום. הוא זכה להצלחה מסחרית, והגיע לראשי מצעדים בארצות הברית וברחבי העולם. הוא מכר 2,238,000 עותקים וזכה למעמד פלטינה, ובכך היה לשיר המצליח ביותר של המוזיקאי עד אותו זמן. בדצמבר 2013 ערך זד סיבוב הופעות עבור האלבום.

הוא עבד גם עם נמיאה אמורו, והפיק שירים מאלבומה "Feel". שיר נוסף שהוציא, "Stay the Night" (שבו הוא מארח את היילי ויליאמס), מגרסת הדלוקס של אלבומו, זכה גם הוא להצלחה במצעדים ובמכירות, אך ספג ביקורות על המילים חסרות הכוח והייחודיות. הוא היה לסינגל פלטינה גם הוא.

זד הפיק ב-2013 מספר שירים מאלבומה של ליידי גאגא, "Artpop", שיצא בנובמבר 2013. ביולי 2014 הוציאה אריאנה גרנדה שיר בשם "Break Free" שבו השתתף זד. השיר הגיע למקום הרביעי במצעד הבילבורד, ולמקום הראשון במצעד שירי הדאנס והמוזיקה האלקטרונית החמים; כן היה מועמד לאחד מפרסי בחירת הנוער.

2015–הווה: True Colors[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שישה חודשים שבהם לא יצר מוזיקה, הודיע זד על יציאת אלבומו השני, "True Colors", בפברואר 2015 הוציא שיר משותף עם סלינה גומז בשם "I Want You to Know". השיר, שנכתב על ידי זד, ראיין טדר מוואן ריפאבליק ו-KDrew, זכה להצלחה במצעדים והועמד למספר פרסים. הוא זכה למעמד פלטינה לאחר שמכר מעל מיליון עותקים. במאי הוציא את הסינגל השני מאלבומו העתידי, "Beautiful Now" שבו השתתף ג'ון בליון (אנ'), וחמישה ימים לאחר מכן יצא האלבום המלא.

האלבום הגיע למקום הראשון במעד שירי הדאנס של בילבורד, וגם לראשי מצעדי העולם. ביולי יצא הסינגל השלישי מהאלבום, "Papercut", שבו אירח את טרוי סיון. בעקבות האלבום יצא לסיבוב הופעות באוגוסט-נובמבר 2015, באסיה, בצפון אמריקה ובאירופה.

ב-26 בפברואר 2016 הוציא את הסינגל "Candyman", יחד עם אלו בלאק. ב-22 ביולי 2016, הוא התארח עם גריי בסינגל "Starving" של היילי סטיינפלד. השיר הגיע למקום החמישי במצעד 40 שירי המיינסטרים ובמצעד הסינגלים הבריטי. זד הוציא בספטמבר 2016 שיתוף פעולה עם Riot Games, עבור אליפות הליג אוף לג'נדס של אותה שנה, שנשא את השם "Ignite". בדצמבר 2016 הוציא רמיקס לשיר "Let Me Love You" של ג'סטין ביבר ודי ג'יי סנייק.

בפברואר 2017 הוציא שיתוף פעולה עם אליסיה קארה, "Stay", שהגיע לראשי מצעדים שונים.

בשנת 2018 הוציא יחד עם שון מנדס את השיר Lost in Japan. בהמשך הוציא את הסינגל "The Middle", ביחד עם הזמרת-יוצרת מארן מוריס והצמד גריי. בפברואר 2019 יצא הסינגל "365", בשיתוף הזמרת קייטי פרי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דיסקוגרפיה של זד

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2011: Autonomy
  • 2011: Shave It – The Aftershave
  • 2012: Spectrum

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2017: Stay +

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]