זהב (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"זהב"
סינגל בביצוע סטטיק ובן-אל תבורי
יצא לאור 29 בינואר 2017
פורמט הורדה דיגיטלית
הוקלט 2016
סוגה פופ
שפה עברית
אורך 3:24
כתיבה סטטיק, בן-אל תבורי
לחן סטטיק, בן-אל תבורי
הפקה ירדן "ג'ורדי" פלג
כרונולוגיית סינגלים של סטטיק ובן-אל תבורי
"סתם"
(2016)
"זהב"
(2017)
"טודו בום"
(2017)

זהב הוא שיר שנכתב, הולחן ובוצע על ידי הצמד הישראלי סטטיק ובן-אל תבורי ויצא לאור ב-29 בינואר 2017.

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר פורסם ב-29 בינואר 2017, כארבעה חודשים לאחר שפורסם הסינגל "סתם", זהב היה השיר החמישי שכתבו הצמד סטטיק ובן-אל תבורי, וכן החמישי שהפיק מוזיקלית ג'ורדי (ירדן פלג). לטענתו, השיר עצמו נכתב כשמונה חודשים לפני שהחלו בעבודה עליו. התגלעו מחלוקות רבות אם לפרסם אותו, לאחר שחבר הצמד, סטטיק התנגד לשיר. בסופו של דבר הוחלט כי השיר ייצא לאור.[1]

סגנון השיר הוא פופ ים-תיכוני. האלמנטים המאפיינים את השיר הם סגנון הפופ האמריקאי של שנות ה-50 לצד ההווה הישראלי על ידי שימוש במילים כמו ״שכונה״ ו״כל המדינה״.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווידאו קליפ של השיר צולם באולפן ובוים על ידי רומן בוצ'אצקי, המביים הקבוע של הקליפים של הצמד. בקליפ השתתפו מפורסמים כגון דניאל מורשת ואסי עזר.

בתחילת הקליפ, ניתן לראות את דניאל מורשת, כדמות סדרן נותן הוראות לפועל אשר מתקן את שלט הכיתוב "זהב". לאחר מכן, סטטיק וג'ורדי יושבים על ספסל בעוד שסטטיק מתחיל את קצב השיר על ידי ביטבוקס וג'ורדי נענה לו "קל!". סטטיק מבקש מג'ורדי לשים גיטרות והבית הראשון של השיר מתחיל.

הקליפ ומילות השיר עוסקים סביב בחורה, אשר סטטיק ובן-אל מנסים להרשים אותה על ידי ריקודים, סלטות, פרחים ועוד. בסופו של הקליפ, הבחורה נעמדת לצד אסי עזר כאשר שניהם מחזיקים ידיים.

נכון לינואר 2023 הקליפ עומד על כ-60 מיליון צפיות בעמוד היוטיוב הרשמי של הצמד, קליפ זה הוא השני הנצפה ביותר מבין הקליפים של הצמד, אחרי "טודו בום".

קאברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מאחורי הקלעים של זהב - סטטיק ובן אל תבורי | ג'ורדי | ROMS - רומס|אתר= [https://youtube.com/watch?v={{{1}}} זהב, סרטון באתר יוטיוב]
  2. ^ אנדרדוס - קוקוס (ביט של פסח), נבדק ב-2024-03-17