זהות בדויה (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זהות בדויה
Alias
הלוגו של הסדרה
הלוגו של הסדרה
סוגה מתח / פעולה / ריגול
יוצרים ג'יי ג'יי אברהמס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ג'ניפר גארנר
לנה אולין
דייוויד אנדרס
איימי אקר
אלודי בושה
מליסה ג'ורג'
בלת'זר גטי
ויקטור גרבר
גרג גרונברג
מרין דאנגי
קווין ווייזמן
מייקל ורטן
קארל למבלי
מיה מאסטרו
רייצ'ל ניקולס
בראדלי קופר
רון ריפקין
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 105 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה Bad Robot Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Disney–ABC Domestic Television, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל ג'אקינו עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 40 דקות
שידור
רשת שידור ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל ערוץ 2 (טלעד; עונות 1–2)
AXN
תקופת שידור מקורית 30 בספטמבר 200122 במאי 2006 (42 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.watchalias.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זהות בדויהאנגלית: Alias) היא סדרת מתח ומדע בדיוני, שמקורה בטלוויזיה האמריקאית. הסדרה נוצרה על ידי המפיק ג'י ג'י אברהמס ושודרה בארצות הברית ברשת ABC, ובישראל - בערוץ 2 במסגרת הזכיינית טלעד (עונות 1–2) ובערוץ AXN בכבלים (עונות 1–5). בארצות הברית שודרה הסדרה החל מ-30 בספטמבר 2001 ועד ל-22 במאי 2006.

השחקנית הראשית בסדרה היא ג'ניפר גארנר, המגלמת את דמותה של סידני בריסטו, סוכנת CIA (סוכנות הביון המרכזית בארצות הברית), שכחלק מתפקידיה – מחליפה דמויות ותחפושות, במסעות סודיים ברחבי העולם, וחודרת לארגוני טרור ומודיעין שונים, בעזרת ידע נרחב בשפות ובשיטות הונאה.

חלק מרכזי בקו העלילה של הסדרה הוא החיפוש והשחזור של החפצים שיצר מיילו רמבלדי, דמות בדויה, הנראית כחיקוי של הממציא לאונרדו דה וינצ'י ושל הנביא נוסטרדמוס, מתקופת הרנסאנס. כיוון שהסדרה עוקבת אחר המצאותיו של רמבלדי ונבואותיו, וכן אחר אמצעים טכנולוגיים דמיוניים, מסווגת זהות בדויה כסדרת מדע בדיוני.

הסדרה הופקה על ידי Touchstone Television ועל ידי חברת ההפקות Bad Robot. צילומי הסדרה התרחשו בעיקרם באזור לוס אנג'לס. על אף שזירת ההתרחשויות בסדרה היא כלל עולמית, רק פרק אחד צולם מחוץ לאזור לאס וגאס.

משתתפים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשתתפים המרכזיים בסדרה (החל מן העונה הראשונה):

הוצג לראשונה בעונה הראשונה:

הוצגה לראשונה בעונה השנייה:

  • לנה אולין, בתפקיד אירינה דרבקו (בעיקר בעונה השנייה, וכשחקנית אורחת בעונות 4–5).

הוצגו לראשונה בעונה השלישית:

  • מליסה ג'ורג', בתפקיד לורן ריד.
  • מיה מאסטרו, בתפקיד נדיה סאנטוס (שחקנית אורחת בעונה זו, השתתפה בעונה הרביעית ומופיעה מעת לעת בעונה החמישית).

הוצגו לראשונה בעונה הרביעית:

הוצגו לראשונה בעונה החמישית:

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבע שנים קודם להתרחשויות בעונה הראשונה, סידני בריסטו הייתה סטודנטית לתואר ראשון, כאשר אדם שהתחזה לסוכן ה-CIA יצר עמה קשר, והציע לה לעבוד בסוכנות. סידני מקבלת את ההצעה, ונהיית לסוכנת שטח ביחידה למבצעים מיוחדים, SD6, המנוהלת בידי סוכן CIA לשעבר, ארווין סלואן.

בפרק הראשון בסדרה, היא מגלה לארוסה, דני הכט, שהיא עובדת כמרגלת. כתוצאה מכך שגילתה לאדם מחוץ לארגון את קיומו של SD6, ארוסה נרצח על ידי אנשי הארגון. כתוצאה מכך, סידני מגלה מאביה (אותו חשבה עד אז לעוסק בייצוא חלקי מטוסים) כי אף הוא סוכן ב-SD6, וכי הארגון אינו יחידה למבצעים מיוחדים של ה-CIA, אלא חלק מברית השנים עשר, ארגון אויב לארצות הברית. סידני מציעה את שירותיה ל-CIA האמיתי, כסוכנת כפולה. הצעתה מתקבלת, והיא מתחילה במסע הארוך והמפרך להשמדתו של SD6 מבפנים, כאשר מפעילה הוא מייקל ווהן, סוכן CIA שאביו, סוכן אף הוא, חוסל על ידי סוכני KGB. בין סידני לווהן מתפתחים יחסים מיוחדים במהלך כל העונה. במהרה, היא אף לומדת כי אביה משמש אף הוא כסוכן כפול בתוך הארגון.

חלק מרכזי בקו העלילתי של העונה כולל את היחסים בין סידני לחבריה, תוך שהיא צריכה להסתיר מהם את שתי זהויותיה, כסוכנת SD6 וכסוכנת ה-CIA. ויל טיפין, עיתונאי מתחיל במקצועו, חוקר את מותו של דני הכט, ונשאב לתוך העלילה. אף חפציה של אמה של סידני עולים במהלך עונה זו.

בסיומה של העונה, לאחר חיפוש אחר חפצים רבים מהמצאותיו של מילו רמבלדי, והעברתם ל-CIA, מגלים ווהן וסידני מקום בו הצליחו לפתח מכשיר גדול של 'מכונת מולר' (המופיע אף בפרק הראשון בסדרה), ובמהלך פיצוצו – ננעל ווהן וטובע בחומר היוצא מן המכונה.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה פותחת בהצגתה של אירינה דרבקו, אמה של סידני ומרגלת רוסיה, שבמהרה הופכת לחלק עיקרי בעלילה. במהלך אמצעה של עונה זו, מתחיל תהליך השמדתו של SD6 (לאחר השגת מידע מודיעיני חיוני משרת SD6 הנמצא במטוס), וסידני נהיית סוכנת CIA רגילה, המוסיפה לרדוף אחר מפעילה הקודם, ארווין סלואן, שותפו – ג'וליאן סארק, והחיפוש אחר המצאותיו של מילו רמבלדי. שותפה של סידני מ-SD6, מרכוס דיקסון ואיש הציוד הטכני – מרשל פלינקמן מוצאים לבסוף את דרכם ל-CIA, לאחר שהם מכירים במעשיה של סידני עד כה.

במחצית השנייה של עונה זו, מתגלה כי שותפתה של סידני וחברתה הטובה, פרנסי כאלפו, נהרגה והוחלפה בידי אליסון דורן, שהותאמה להיראות כפרנסי, על מנת שתוכל לעקוב אחר סידני ואחר ויל. בסיומה של העונה, נפצע ויל בקרב עם אליסון, וסידני – לאחר מאבק ממושך בו היא מכניעה את אליסון, מתעוררת בהונג קונג, ומגלה מחברה ומפעילה לשעבר, מייקל ווהן, שלא רק שהיא נעדרה במשך שנתיים, אלא שווהן מצא בזמן זה אהבה חדשה, וכי הוא נשוי.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית מתרחשת שנתיים לאחר אירועי העונה השנייה, שבהם נחשבה סידני כסוכנת שמתה בעת מילוי תפקידה (שרידי DNA שלה נמצאו בדירתה, לאחר המאבק עם אליסון), ובהלווייתה השתתפו קרוביה וחבריה מה-CIA.

אולם, האמת היא שסידני נחטפה בידי ארגון טרור הקרוי האמנה, שניסה לשטוף את מוחה של סידני, על מנת שתאמין כי שמה הוא ג'וליה ת'ורן וכי היא משמשת כרוצחת שכירה. למעשה, מתגלה במהלך העונה כי סידני החליטה בעצמה 'למחוק' את זכרונותיה מן השנתיים הללו, על מנת לשכוח את מיקומו של אחד מחפציו של רמבלדי, אותו היא מקווה שלא ניתן יהיה למצוא.

לאחר שסידני מחלימה בבית החולים, היא מתחילה לחקור את היעדרותה, תוך שהיא חוזרת לתפקידה ב-CIA. שם, סידני מגלה כי שותפה לשעבר, מרכוס דיקסון, הוא כעת המנהל בפועל של ה-CIA בלוס אנג'לס. סידני מתמודדת עם העובדה שארווין סלואן נהיה איש הומניטרי מוכר בעולם, לאחר שקיבל חנינה על מעשי העבר אותם ביצע. כן היא מתמודדת עם אשתו של מייקל ווהן, סוכנת הסוכנות לביטחון לאומי (NSC), לורן ריד. בהמשך העונה, מתגלה כי לורן היא סוכנת של האמנה, ומאהבת של ג'וליאן סארק. כמו כן, מרשל פלינקמן מפתח יחסים עם סוכנת נוספת ב-CIA, קרי בוומן, עמה הא מתחתן בסיום העונה. הסוכנות לביטחון לאומי פועלת לאורך העונה כארגון ממשלתי המחזיק כוח רב ואף מתקן עינויים סודי, ומשפיע רבות על החלטותיו של ה-CIA, אולם מונע בידי גורמים בלתי ידועים.

במהלך העונה, ארווין סלואן משתף פעולה עם ה-CIA, אולם מונע מתוך מטרה אחרת – לגלות את בתו, אותה לא הכיר, אשר נולדה לו מיחסיו עם אירינה דרבקו, בזמן שהייתה נשואה לג'ק. הבת, נדיה, מיוחסת כ"נוסעת" בכתביו של רמבלדי, והיא מיועדת להיות זו שתילחם ב"נבחרת" – היא סידני.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הרביעית פותחת במקום בו נגמרה קודמתה, כאשר סידני, לאחר חיסולה של לורן ריד, מגלה מסמך סודי "SAB, פרויקט 47". המסמך מפרט את האישור שנתן ג'ק בריסטו לחיסולה של אירינה דרבקו, אשתו ואמה של סידני, אחר שפרסמה חוזה מסתורי על הריגתה של סידני.

סידני מצטרפת ליחידת מבצעים מיוחדים של ה-CIA, המנוהלת באופן דומה ל-SD6, ואף מנוהלת בידי ארווין סלואן, שניהל את SD6 בעבר. היחידה החדשה נקראת APO, יחידה למורשים בלבד (Authorized Personnel Only). חברי APO (שנבחרו כולם בקפידה על ידי סלואן), כוללים את ג'ק בריסטו, מייקל ווהן, מרכוס דיקסון, איש הציוד הטכני – מרשל פלינקמן, ואריק וייס. אף נדיה סאנטוס מצטרפת ל-APO, והיא מפתחת קשרים מיוחדים עם אביה ועם אחותה למחצה, סידני.

במהלך העונה, מתחזה של ארווין סלואן (הקרוי על ידי צוות APO ארווין 'קלואן' – 'הכפיל'), אוסף חפצים הקשורים למטרתו האפוקליפסית של רמבלדי. ארווין סלואן עצמו, בעזרת ארגון הרווחה, אומניפאם) שהקים, מרעיל את מימי השתייה של כארבע מאות מיליון איש ברחבי העולם, מתוך הבנה בכתביו של רמבלדי שבאופן זה הוא יביא להרגעת יצריו של השותה. אולם, מסתבר שלאחר שאדם שותה מן המים המורעלים – ניתן להפוך את התהליך, באמצעותו של 'מכשיר מולר', שהתגלה בעונות הראשונות של הסדרה, ואף אותו הצליח המתחזה של סלואן ליצור.

האחות השלישית לבית דרבקו, ילנה (שנעלמה במשך השנים, והתחזתה למנהלת בית היתומים בו הוחזקה נדיה), בונה בעזרת סלואן, שעורק מה-CIA, את 'מכשיר מולר' הגדול שנוצר עד אז, ומצליחה לגרום לו (בעזרת מוליך מכור גרעיני) 'לרחף' מעל העיירה הרוסית סובוגדה. כתוצאה מכך, נכנסים תושבי העיירה, שהורעלו במים המרגיעים, להתקף עצבים, והם מחסלים אלו את אלו.

מתגלה כי אירינה לא נהרגה על ידי ג'ק, אלא כפילה שלה, ואירינה עוזרת לג'ק להרוס את תוכניותיה של ילנה והיא, ג'ק, סידני, ווהן ונדיה מוצנחים לתוך העיר על מנת להרוס את המכשיר ולהרוג את ילנה. בתוך העיר, הם מגלים את סלואן, הטוען כי ערק מה-CIA על מנת לגלות את תוכניותיה של ילנה, ומציע את שירותיו. כמו כן, הוא מגלה כי מטרתה הסופית של ילנה, היא להביא לכך שהצבא הרוסי יפציץ את 'מכשיר מולר' שבנתה, ובעזרת שדר רדיו, יביא הדבר להשפעתו של 'מכשיר מולר' על כל מי ששתה מן המים ברחבי העולם. ילנה מספיקה להזריק לנדיה מן המים המורעלים, והיא מביאה בכך להתגשמותה של הנבואה בדבר הקרב בין ה"נוסעת" ל"נבחרת". נדיה מפריעה לסידני בניסיונותיה להרוס את 'מכשיר מולר', וסלואן נאלץ לירות בנדיה על מנת להגשים את המשימה.

לאחר השלמת המשימה, נדיה מועברת לבית חולים, שם היא מוחזקת בתרדמת, עד למציאת נוגדן למחלתה. העונה מסתיימת באירוסיהם של ווהן וסידני. בטיול לסנטה ברברה, אותו הבטיח ווהן לסידני בדרכם לסובוגדה, ווהן מתוודה בפני סידני כי זה אינו שמו האמיתי, וכי היכרותם ב-CIA, מן הרגע הראשון בו הגיעה מ-SD6 לא הייתה מקרית. לפני שהוא מספיק להוסיף על כך, מכונית נוספת פוגעת בהם.

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפתיחתה של העונה החמישית, ווהן הפצוע נלקח ממקום התאונה, אולם סידני מצליחה לחמוק מזירת האירוע. סידני מגלה כי ווהן, ששמו האמיתי הוא אנדריי מישל, חשוד כסוכן כפול, וכי ייתכן שהתאונה הייתה למעשה מבצע חילוץ.

לאחר שווהן מצליח לחמוק מידי חוטפיו, הוא מגלה לסידני כי הוא חוקר במשך שנים ארגון הידוע כ"נבואה החמישית", אותו חקר אביו עד שנהרג. במהלך מבצע לכידת ספר השייך לארגון, סידני עונה לשיחת טלפון מרופאה, המבשר לה כי היא בהיריון. במהלך הבריחה מזירת המבצע, מאתר אותם גורדון דין, שהתחזה קודם לכן לחוקר CIA, והוא יורה בווהן פעמים רבות מנשק אוטומטי. בבית החולים, לאחר שמוציאים את הכדורים מווהן, הוא מדבר עם סידני, והם מחליטים לקרוא לתינוק, אם יתגלה כבת – איזבל. לאחר מכן, ווהן מבקש מסידני לתת לו מעט מים, ולבו מתמוטט. בחזרתם ללוס אנג'לס, נערכת לווהן הלוויה על ידי כל שותפיו ל-CIA.

לאחר ארבעה חודשים, סידני ממשיכה לחקור את מותו של ווהן, תוך שהיא מנסה לאתר את גורדון דין באמצעות רוצחת שכירה עמה עבד ווהן, רנה ריאן. באותה עת, מנסה ארגונו של גורדון דין, 'הצריף', לאתר פריטים של רמבלדי, הקשורים ל"נבואה החמישית". 'הצריף' משמש כארגון סודי, המתחזה ליחידת מבצעים סודית של ה-CIA, בדומה ל-SD6 בעבר.

סוכנים חדשים מובאים ל-APO, על מנת להחליף את ווהן, את אריק וייס – המועבר לוושינגטון הבירה לתפקיד קרוב לנשיא, ואת נדיה, המצויה בתרדמת. ת'ומס גרייס הוא סוכן צעיר, בעל שיטות לא מקובלות לפעולה, המתנגשות לעיתים בשיטותיה של סידני. רייצ'ל גיבסון היא סוכנת של 'הצריף' שמגלה בעזרת סידני ות'ומס את האמת, ומביאה בכך אף להחרבתו של מרכז הפעולה שלהם בפראג.

לאורך העונה, ארווין סלואן מונע בידי הצורך למצוא תרופה לנדיה, וכך הוא מתחבר ל"נבואה החמישית", המביאים אף לשחרורו מהכלא, בו היה מאז אירועי סובוגדה וגילוי האמת מאחורי עבודתו באומניפאם. בתמורה לשחרורו, הוא חוזר לעבוד ב-APO (תחת ניהולו של ג'ק) והוא מעביר מידע מודיעיני ל"נבואה החמישית" ולגורדון דין.

עם סיומה של הסדרה, מצליח סלואן, בעזרת ג'וליאן סארק וקלי פייטון, להשיג את השליטה על התליון ועל ה'אופק', גלגל החיים (אותו הוא מקבל מאירינה דרבקו). על מנת למצוא את קברו של רמבלדי, ולהביא למילוי מטרתו הסופית, הוא חוטף את מרשל ורייצ'ל, המסייעים לו, תוך שהם חושפים את מיקומו.

כך, מתגלה כי מטרתו הסופית של סלואן היא חיי הנצח, עבורם הוא הקריב את חייה של נדיה. אולם, הוא נכלא לנצח בקברו של רמבלדי, על ידי ג'ק הפצוע אנושות, המקריב עצמו כדי לנקום את כל הסבל שגרם סלואן לסידני במשך השנים.

סידני מצליחה לאתר את ה'אופק' בהונג קונג, ומוצאת את אמה. לאחר מאבק ממושך ביניהן, נופלת אירינה למותה. מטרתה הסופית, השמדת וושינגטון ולונדון בטילים גרעיניים, לא יוצאת לבסוף אל הפועל, אף שהביאה להגשמת נבואתו של רמבלדי, בדבר הכוכבים שיפלו מן השמיים, בהפלת לווייני ריגול בכל העולם. הסדרה מסתיימת בקפיצה מספר שנים קדימה. ווהן וסידני בשלבי פרישה מן ה-CIA, ובמשפחתם ישנו תינוק חדש, הקרוי על שמו של ג'ק. מרכוס דיקסון, מנהל ב-CIA, מבקר בביתם על שפת הים, ואיזבל מגלה כישרונות מיוחדים, בהרכיבה את ה'סמן', מגדל מורכב לבנייה אותו בנתה אף סידני בצעירותה. אמנם, היא מפרקת אותו לאחר מכן, כאות לכך שאין היא ממשיכה בדרכה של אמה, ויוצאת עם משפחתה לטיול על שפת הים.

נושאים הנידונים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יחסי משפחהמפיק הסדרה, ג'י ג'י אברהמס, טען מספר פעמים בעבר כי הסדרה היא דרמת משפחה, הועסקת ביחסים המורכבים שבין אב לבתו, בין אחיות ובין ההורים עצמם.

העונה הראשונה מתמקדת בעיקר ביחסים בין סידני לאביה, ג'ק, ובין ארווין ואשתו, אמילי, המשמשים לסידני כמשפחה. כמו כן, סובבת העונה הראשונה סביב אמה המתה של סידני, לורה בריסטו.

העונה השנייה עוסקת ביחסיה המורכבים של סידני עם אמה, המתגלה כאירינה דרבקו, סוכנת ה-KGB שהתחתנה עם ג'ק מתוך מניעים נסתרים.

העונות השלישית והרביעית עוסקות ביחסיהם של ווהן ואשתו, ובמאמציו לשמר את נישואיו, התגלים כנישואיהם של ג'ק ואירינה. כמו כן, מתגלים היחסים הפנימיים בתוך משפחת דרבקו, בין אירינה קטיה וילנה. כמו כן, מתגלים רגשותיו של ווהן כלפי אביו סוכן CIA שנהרג בידי אירינה. בנוסף, מתגלה כי לסלואן הייתה בת, מתוך יחסיו עם אירינה בעת שהייתה נשואה לג'ק.

העונה החמישית עוסקת ביחסי "הדור הבא", בעת שווהן וסידני הם הוריה של איזבל התינוקת, ומתגלה אף יחסו החם של ג'ק כסבא. כמו כן, שותפה אף אירינה דרבקו להולדת נכדתה, משלב ההיריון ועד ללידה.

  • נבואה, חיזוי מוקדם – חלק משמעותי מן הסדרה סובב סביב נבואותיו של מילו רמבלדי.

ראשית, מגלים הצופים על הנבואה הכלולה בעמוד 47, בה מייחס רמבלדי ל"נבחרת" "יכולת לראות סימנים נסתרים, סימנים שהיא תהיה היחידה שתוכל להביא להתקדמות בעבודתי, שלבי אותם בזעם, כעס לוהט. אלא אם כן זה ימנע במחיר של גסות, האשה הזאת תהפוך להיות בעלת כוח עצום שיגרום לחורבן". לאחר מכן, מתגלה כי אף לסלואן עצמו ישנו תפקיד בנבואותיו של רמבלדי, כמו גם לבתו – נדיה, "הנוסעת", אותה הוא מוצא באמצעות אומניפאם, ארגון הרווחה העולמי שהקים. הנבואה על "הנוסעת", קובעת כי "כשסוסים מדממים ירוצו ברחובות ומלאכים ירדו מהשמיים, 'הנבחרת' ו'הנוסעת' יתעמתו, ורק אחת מהן תשרוד", נבואה שהתגשמה בסיומה של העונה הרביעית, בה נראה היה כי באו נבואותיו של רמבלדי לידי חיתום.

אולם, העונה החמישית מגלה כי ישנה "נבואה חמישית" המיוחסת לרמבלדי, בצורתו של ארגון הנושא שם זה, ומוסווה בתוך ארגונים ממשלתיים ברחבי העולם.

  • אמון ובגידה – רוב פרקי שלוש העונות הראשונות עוסק בנושאי אמון ובגידה. ראשונה להם, היא הבגידה שבין SD6 וסידני, החל מהונאתה של סידני בידי הארגון, וכלה בעבודתה הכפולה של סידני, המביאה בסופו של דבר להשמדתו. הסדרה אף מציגה את הדילמות העומדות בפני סידני, ביחסיה עם שותפיה לדירה, וויל ופרנסי, וכן עם אביה, ג'ק.

אולם, הסדרה מכילה מספר רב של דוגמאות לכך, כדוגמת בגידתה של לורה בריסטו, היא אירינה דרבקו, בבעלה – ג'ק. כן מוצגת בגידתו של סלואן בארגונו – ברית השנים עשר, לאחר שנבחר לאחד מהם. למעשה, ניתן לראות בעונה הראשונה את האמון בין סידני לאביה (הממשיך אף בכל שאר העונות), בעונה השנייה – בין סידני לאמה ולאביה, ובשאר העונות – בין סידני לסלואן, ובין סלואן למערכת המשפט.

  • ארגוני מודיעין חוץ ממשלתיים – עולם הסדרה של זהות בדויה כולל מספר ארגוני מודיעין חוץ ממשלתיים רב, הועסקים במודיעין, בריגול ובטרור.

בין הארגונים, ניתן למנות את SD6: אחד משנים עשר התאים של ברית השנים עשר, המעסיק את סידני בעונה הראשונה, תוך התחזות ליחידת מבצעים מיוחדים של ה-CIA.

ברית השנים עשר: ארגון מודיעין עולמי חסר רחמים, שנוסד על ידי שנים עשר עריקים, מארגוני מודיעין ברחבי העולם.

K-Directorate: ארגון פרטי הממוקם ברוסיה, ומורכב מיוצאי יחידות מודיעין רוסיות שונות. מוצג לרוב בעונה הראשונה. בין סוכניו – אנה אספינוזה, אויבת של סידני, המופיעה לאורך הסדרה כולה.

האמנה: ארגון טרור המונהג (באופן נסתר) בידי ילנה דרבקו, במטרתה להביא להגשמת נבואותיו של רמבלדי, ומערב סוכני עבר, כמק'נס קול (מן העונה הראשונה) וג'וליאן סארק, וכן סוכנים חדשים, כלורן ריד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זהות בדויה בוויקישיתוף