מערכת יחסים של זוג מאותו המין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף זוגיות חד-מינית)

מערכת יחסים של זוג מאותו המין היא מערכת יחסים זוגית רומנטית או מינית בין בני/בנות זוג מאותו המין. המונח נישואים של זוגות מאותו המין מתייחס למקרים בהם ישנה הכרה ממוסדת ביחסים מסוג זה.

ניתן להשתמש במונח "מערכת יחסים חד-מינית" גם כאשר הנטייה המינית של המשתתפים במערכת היחסים אינה זהה, ולכן, משום שאנשים ביסקסואלים או הומוסקסואלים יכולים גם כן לקחת חלק במערכת יחסים חד-מינית, מערכת יחסים חד-מינית לא בהכרח תהיה "מערכת יחסים בין בני זוג הומוסקסואליים" או "מערכת יחסים בין לסביות".

לדתות השונות יש השקפות שונות על אהבה ויחסי מין בין אנשים מאותו המין. חלק גדול מהדתות האברהמיות מתייחסות ליחסי מין מחוץ לנישואים הטרוסקסואלים, כולל יחסי מין בין בני אותו המין, באופן שלילי, אם כי ישנם תמיד אנשים בכל קבוצה דתית שאינם בהכרח מסכימים עם העמדה/גישה המסורתית כלפי מערכות יחסים חד-מיניות. יש הסוברים[דרושה הבהרה] שלמערכת יחסים הטרוסקסואלים יש יתרונות אובייקטיביים על פני מערכת יחסים של זוג מאותו המין[1].

בתנאים דומים לאלה החלים על מערכת יחסים הטרוסקסואלית, גם בני זוג במערכת יחסים של זוג מאותו המין עשויים להיות מוכרים כידועים בציבור.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ניר מנוסי, ‏"לאהוב את השונה", השילוח, גיליון 1, אוקטובר 2016, פרק ג'
ערך זה הוא קצרמר בנושא להט"ב. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.