זוהר יעקובסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צילום רפי דלויה
זוהר יעקובסון. צילום רפי דלויה

זוהר יעקובסון (נולדה ב-28 בדצמבר 1955) היא סוכנת שחקנים ואמנים, יזמת חברתית, מייסדת ויו"ר "מרכז טל", עמותה לשינוי תרבות הטיפול במחלת הסרטן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעקובסון נולדה בוזאן בצפון מערב מרוקו. בגיל 12 עלתה יחד עם הוריה וארבעת אחיה ואחיותיה לישראל. המשפחה התיישבה בבאר שבע. בוגרת החוג לפילוסופיה וספרות צרפתית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הייתה פעילה חברתית בתנועת עודד, הצטרפה לקבוצת מייסדי תמ"י (תנועת מסורת ישראל), והייתה פעילה בתנועת המחאה הפנתרים השחורים.

נשואה מאז שנת 1979 לשחקן ולבמאי יענקל'ה יעקובסון.

פעילות בשדה האמנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1984 ייסדה את "תיאטרון הכיסא" להצגות יחיד. ההצגה "הסיסמה: עוגת קרם" (1986) זכתה בפרס אהרון מסקין בקטגוריית הצגת היחיד. עוד הועלו ההצגות "מבט לאחור: האיש עם המעיל והכובע" (1989), "ניסו 1" (1993), "לאן אתה רץ" (2000).

בשנת 1990 הקימה את "זוהר יעקובסון - ייצוג והפקה בע"מ",[1] סוכנות ייצוג לשחקנים, יוצרים, אמני במה, קולנוע, טלוויזיה וניו מדיה. הסוכנות מייצגת ששחקנים ויוצרים בתחום הקולנוע והטלוויזיה, בהם אורנה בנאי, גורי אלפי, רן דנקר, שני כהן, רועי בר-נתן, צחי גראד, חן אמסלם, מגי אזרזר, עלמה זק, זאב רווח, יחזקאל לזרוב, אושרי כהן, עומר פרלמן, שירה האס ועוד.

הסוכנות עובדת עם ערוצי שידור כמו קשת, רשת, כאן, HOT, YES, NETFLIX וHBO בהפקות מקור מקומיות ובינלאומית.

פעילות חברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 ייסדה ביחד עם בן זוגה את "מרכז טל" לרפואה אונקולוגית אינטגרטיבית, לאחר שביתם טל נפטרה מסרטן בגיל 26.

מרכז טל מציע טיפולים ברפואה משלימה שנועדו לסייע בתסמינים של מחלת הסרטן והטיפולים בה, ומסייעים בשיפור איכות החיים של החולים. כמו כן, מרכז טל עורך מחקרים (קליניים ופרה-קליניים) במטרה להוכיח את יעילות הטיפול האינטגרטיבי בהתמודדות עם מחלת הסרטן ותופעות הלוואי הנובעות מהטיפול הקונבנציונלי.

בשנת 2010 בני המשפחה הקימו בקמפוס ברושים לרפואה משלימה, אוניברסיטת תל אביב, את המרכז לתזונה בריאה ע"ש טל יעקובסון.

משנת 2010 המשפחה מעניקה מדי שנה פרס ע"ש טל יעקובסון בפסטיבל Animix[2] לסרט הסטודנטים הטוב ביותר.

בשנת 2015 יזמה והקימה ביחד עם שירה סגל קופרמן את קהילת "חלאסרטן"[3] לצעירים שאובחנו כחולי סרטן. קהילת "חלאסרטן" מספקת מעגלים של תמיכה, הזדהות, השראה, חברות ורצון טוב, על מנת להעצים את כוחותיהם של המתמודדים הצעירים עם המחלה.

בשנת 2017 יזמה ביחד עם אייל שפרינגר וג'סיקה הלפרין[4] את הוצאתו לאור של "בישולחיים" ספר מתכונים של תזונה מסורתית ככלי מסייע בטיפול בסרטן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]