זולטה ורכם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף זולט וורגם)
זולטה ורכם
סמל קבוצת זולטה ורכם
מידע כללי
שם מלא מועדון הספורט זולטה ורכם
כינוי essevee
תאריך ייסוד 1950 (הקמה)
1 ביולי 2001 (איחוד)
אצטדיון רגנבוג-סטדיון, ורכם
(תכולה: 8,500)
נשיא ווילי נייסנס
יו"ר Willy Naessens עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן מבאיי ליי
ליגה ליגת המשנה הבלגית
www.essevee.be
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון הספורט זולטה ורכםפלמית: Sportvereniging Zulte Waregem) הוא מועדון כדורגל בלגי. המועדון ממוקם בעיר ורכם שבמערב פלנדריה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון הספורט זולטה הוקם בשנת 1950 בעיר זולטה והפך למועדון מוכר על ידי התאחדות הכדורגל הבלגית. המועדון מועדון הכדורגל הממלכתי זולטה הוקם בשנת 1976 בה התבצע האיחד בין מועדון הספורט זולטה לאס. קיי. זולטה.

בשנת 2001 התאחד המועדון עם אס.קי.וי. ורכם ששיחק בליגה הבכירה מספר שנים רבות לפני האיחוד. אף קבוצה מהעיר זולטה לא הגיעה מעולם לליגה השנייה לפני האיחוד שהסתיים בשנת 2002. למרות זאת, מועדון הכדורגל הממלכתי זולטה זכה לעלות לליגה השלישית בשנת 1995, אך באותה העונה בליגה השלישית סיימה הקבוצה במקום ה-14 מתוך 16 וירדה לליגה הרביעית. אף על פי שהקבוצה המאוחדת רשומה בעיר זולטה היא משחקת את משחקיה במגרשה הוותיק של אס. קיי.וי. ורכם בעיר ורכם.

בעונתה הראשונה בליגה הבכירה זכתה הקבוצה בגביע הבלגי והעפילה בפעם הראשונה למפעלים האירופאים במסגרת גביע אופ"א בעונת 2006/2007. בסיבוב הראשון ניצחה את קבוצת לוקומוטיב מוסקבה והעפילה לשלה הבתים. הקבוצה הוגרלה לבית הכולל את הקבוצות אספניול, אייאקס אמסטרדם, ספרטה פראג ואוסטריה וינה. הקבוצה סיימה את הבית במקום השלישי והעפילה לשלב 32 האחרונות. בשלב 32 האחרונות הפסידה לקבוצת ניוקאסל יונייטד והודחה מהטורניר.

בעונת 2012/2013 סיימה את הליגה במקום השני והעפילה בפעם הראשונה לליגת האלופות בעונת 2013/2014. בסיבוב המוקדמות השלישי הפסידה לקבוצת פ.ס.וו. איינדהובן ועברה לשחק בשלב הפלייאוף בליגה האירופית. הקבוצה ניצחה את קבוצת אפואל ניקוסיה והעפילה לשלב הבתים. הקבוצה הוגרלה לבית הכולל את הקבוצות רובין קאזאן, מריבור, וויגאן אתלטיק. הקבוצה סיימה את הבית במקום השלישי והודחה מהטורניר.

כדורגלנים מפורסמים בעבר ובהווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זולטה ורכם בוויקישיתוף