זיאד עומרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף זיאד עמרי)
זיאד עומרי
זיאד עומרי
זיאד עומרי
לידה 25 בדצמבר 1962 (בן 61)
סנדלה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1989
עיסוק איש עסקים, בעלים רדיו א-נאס, בעלים מעון רנד
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זיאד עומרי (נולד ב־25 בדצמבר 1962) הוא איש עסקים, יזם, משקיע ופילנתרופ בערבי ישראלי העוסק בתחומי הסיעוד, שירותים וחינוך לאנשים עם צרכים מיוחדים, נדל"ן, תשתיות ותקשורת. עומרי נחשב כאחד מבכירי אנשי העסקים במגזר הערבי בישראל וכמעסיק הגדול ביותר במגזר הערבי. זאת, באמצעות החברות 'רנד לחינוך ורווחה', 'רנד השקעות', 'רנד נדל"ן', 'זיאד אל עומרי להשקעות', 'אוליביה נדל"ן' ו'רדיו נאס' שבשליטתו[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זיאד עומרי נולד וגדל בכפר סנדלה בעמק יזרעאל למשפחת חקלאים. חלום הוריו היה שלכל ילדי המשפחה תינתן השכלה אקדמית, וזיאד נשלח (כמו שאר אחיו ואחיותיו) ללימודי תואר. בשנת 1983 החל את לימודי התואר בתחום הסיעוד באוניברסיטה העברית בירושלים. לשם מימון הלימודים עבד במקביל ללימודיו כעובד סיעוד בבתי החולים בירושלים.

בשנת 1986, לאחר לימודי התואר הראשון, עבד כמורה במגמת סיעוד בבית הספר תיכון 'דבורי'. שנתיים אחר כך, ב־1988, השלים באוניברסיטה העברית תואר שני בבריאות הציבור ורפואה קהילתית בהדסה.

פעילות עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את דרכו העסקית החל בשנת 1989, כאשר הקים את חברת 'רנד שירותי חינוך ורווחה', העוסקת במתן שירותי סיעוד ועזרה לאנשים עם צרכים מיוחדים. החברה החלה את פעילותה כסניף בודד בנצרת. ב־1991, עם הפרטת שירותי הפנימיות לצרכים מיוחדים, החלה החברה להתרחב, תוך שהיא זוכה במכרזי שירותי הרווחה ומקימה פנימיות לאנשים עם צרכים מיוחדים בצפון ובמרכז בקרב החברה הערבית.

כיום מפעילה החברה מגוון שירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית־התפתחותית בקרב כלל החברה הערבית, מהצפון ועד לירושלים, באמצעות שלושה מרכזים: נצרת, טירה וירושלים. כמו כן, מפעילה החברה מעונות יום אזוריים, כגון מרכזי יום שיקומיים לפעוטות, רשת פנימיות ארציות לאנשים עם מוגבלויות, בתי ספר ומרכזי תעסוקה. בנוסף, מעניקה הרשת טיפול סיעודי לאלפי קשישים בבתיהם - וזאת במסגרת ביטוח סיעוד בחוק הביטוח הלאומי.

ב־2009 הקים את 'רנד שירותי נדל"ן', ובמסגרת פעילות זו בנה והקים את מלון 'רמדה אוליביה'[2] בנצרת ושכונות מגורים בנוף הגליל ובהר הקפיצה בנצרת.

ב־2010 התמודד במכרזי מועצת הכבלים והלווין כבעלים על הקמתו של ערוץ טלוויזיה חדש בערבית, בשיתוף עם חברת 'פאנט' וזכיינית הטלוויזיה 'רשת'. ב־2012 הודיעה המועצה על זכיית הקבוצה, וזיאד התמנה כיו"ר ובעלים של הערוץ - ערוץ 'הלא TV'[3]. ב־2015 מכר את אחזקותיו בערוץ לאיש התקשורת בסאם ג'אבר.

ב־2018 התמודד במכרז הרשות השנייה על הקמתו של רדיו אזורי חדש בשפה הערבית, בתפקיד יושב ראש ובעל שליטה. ב־2019 הודיעה הרשות כי קבוצתו של עומרי זכתה במכרז[4]. לתחנה נבחר השם 'רדיו נאס' ומשדרים בה בכירי אנשי התקשורת בחברה הערבית, כגון מוחמד מג'אדלה, פוראת נסאר ושירין יונס.

פעילות פילנתרופית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004 הקים זיאד את עמותת 'אלסמא' - עמותה העוסקת במתן שירותי חינוך ורווחה, בעיקר בקרב הגיל הרך. זאת, מתוך עמדה כי "העולם שייך לצעירים" וכי טיפוח דור העתיד יוביל ליצירת חברה טובה וערכית יותר. במסגרת פעילותה, מספקת העמותה פעילויות חינוך וחברה לכ־2,000 תלמידים מהגיל הרך ועד לגיל תיכון, אשר ידם אינם משגת, כמו גם סבסוד שכר הלימוד עבורם ורכישה של ציוד וספרי לימוד. בנוסף, מעניקה העמותה מלגות לימוד לסטודנטים ואף תומכת כלכלית במשפחות נזקקות.

בשנת 2020, כתוצאה מאירוע שרפה קשה שהתחולל בנוף הגליל, פתח זיאד את שערי מלונו, 'רמדה אוליביה', בחינם בעבור כל אדם שפונה מביתו ונזקק לקורת גג ואירוח. בשנת 2021, לאחר השרפה הגדולה בהרי ירושלים, חזר בשנית על נוהג זה אל מול המפונים[5].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זיאד עומרי נשוי לדועא, אותה הכיר במהלך לימודיו באוניברסיטה. דועא היא בוגרת תואר בכימיה מהאוניברסיטה העברית, בעלת תעודת הוראה ומשמשת כמנהלת אדמיניסטרטיבית במוסדות רנד לחינוך מיוחד. הזוג מתגורר בנוף הגליל, ולו ארבעה ילדים אקדמאים. שניים מהם, רנד ועלא, עובדים בעסקי המשפחה. עלא (בעל תואר ראשון במשפטים) משמש מנכ"ל מלון 'רמדה אוליביה' בנצרת. רנד (מוסמכת לפסיכולוגיה קלינית לילדים) מועסקת כמנהלת במוסדות החינוך של הקבוצה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ היום נסגר המכרז לרדיו בערבית: לפחות 4 קבוצות מתמודדות, באתר Ice
  2. ^ אברבך, מיכל מרגלית ולי-אור (2010-12-22). "זיאד עומרי, הבעלים של רשת "רנד", יקים מלון של 140 חדרים בנצרת בכ-70 מ' שקל". Globes. נבדק ב-2022-11-05.
  3. ^ "הלא.טי.וי יוצא לדרך: הערוץ הערבי החדש קיבל רישיון שידורים". TheMarker. נבדק ב-2022-11-05.
  4. ^ אלכבנדר כץ, א-שמס ואיש העסקים זיאד עומרי יפעילו 2 תחנות רדיו בערבית, באתר Ice, ‏09.07.2017
  5. ^ https://twitter.com/ali_mograbi/status/1314875084251828227, Twitter