מכון זכרון אהרן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף זיכרון אהרן)
מכון זכרון אהרן
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון מונסי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2004–הווה (כ־20 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
oraytabooks.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מכון זכרון אהרן הוא מכון הוצאה לאור וההדרה, העוסק בספרות תורנית מגוונת מספרי מדרשי חז"ל, וכן בספרות הראשונים עד לספרות האחרונים.

המכון ופעילותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכון זכרון אהרן נוסד בראשית שנות התש"ס, כאשר מטרתו הראשונית הייתה לצורך הדפסת והפצת ספרי הרב יונתן שטייף, כאשר מייסד המכון הוא נכדו, שייסד לצורך כך את המכון.

המכון אף עוסק בחקר והוצאת כתבי יד של גדולי הראשונים והאחרונים, עידוד מחקרים תורניים, והפצת פרסומים תורניים בנושאי הלכה ואגדה. בנוסף מנהל המכון מרכז מחקר ספרותי הלכתי בשם כולל אהל יונתן ובלומא, על שם הרב יונתן שטייף.

תחומי עיסוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות שונות של ספרים יצאו לאור על ידי המכון, כמו סדרת ספרי שאלות ותשובות, ספרי הרב יהונתן אייבשיץ, ספרי הרב יעקב עמדין (היעב"ץ), ספרים אקטואליים.

המכון ידוע בעיקר בהוצאתם לאור של סדרת ספרי המדרשים, כדוגמת מכילתא דרשב"י, מכילתא דרבי ישמעאל, סדר עולם, מדרש תנחומא, פרקי דרבי אליעזר, עם פרשנים רבים, ועוד למעלה מארבעים כרכי מדרשים שונים.

ספרי המכון נערכים בתוספת הערות עדכניות, ציונים וכדומה, כפי הנהוג במכונים התורניים כיום.

ראשי המכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

יו"ר המכון ומייסדו הוא הרב יהונתן בלייער, תושב ניו יורק.

המכון הוקם בראשיתו בערך בשנת תשס"ג, למען הפצת ספרי הרב יונתן שטייף, זקנו של הרב בלייער. בין ספריו: ספר מצוות השם, שו"ת מהר"י שטייף, ספר חדשים גם ישנים, ועוד. לאחר מכן התרחב המכון לספרים נוספים, ונכון ל-2019 מונה המכון מאות ספרים, ביניהם כמעט כל המדרשים הקיימים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]