זינה קרדמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זינה קרדמן
Zena Maria Cardman
לידה 26 באוקטובר 1988 (בת 35)
אורבנה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
השכלה
עיסוק בעבר ביולוגית ימית
תקופת השירות 2017–הווה (כ־7 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זינה קרדמןאנגלית: Zena Maria Cardman, נולדה: ב-26 באוקטובר 1987) היא אסטרונאוטית אמריקאית בנאס"א, ביולוגית ימית החוקרת מיקרואורגניזמים בסביבות תת-קרקעיות. בוגרת תואר שני במדעים ימיים מאוניברסיטת קרוליינה הצפונית בצ'אפל היל. כיום בלימודי דוקטורט.

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרדמן נולדה ב-1987 באורבנה, אילינוי, ארצות הברית להלן והארי קרדמן. בילדותה הוריה עברו לוילאמסבורג, וירג'יניה שם היא סיימה בית ספר תיכון.

השכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרדמן היא בוגרת תואר ראשון ב-2010 במדעים עם ביולוגיה כמקצוע ראשי וכימיה כמשני מאוניברסיטת קרוליינה הצפונית בצ'אפל היל. היא בוגרת תואר שני במדעי הים, ולמדה כחלק מקבוצת המחקר של אנדראס טסקה. כחלק ממחקרה היא חקרה מערכות מיקרוביולוגיות, חלחול של פחמן, פתחי אוורור הידרותרמיים ואת האזור הארקטי אחר מיקרואורגניזמים. במהלך לימודיה באוניברסיטה היא עבדה במכון המחקר האקולוגי "תחנת פלמר" באנטארקטיקה, שם היא ביצעה אנליזה של מערכות אקולוגיות כחלק ממחקר שעורך זה מספר עשורים.[1]

קרדמן הייתה עמיתת מחקר בוגרת הקרן הלאומית למדעים באוניברסיטת פנסילבניה, שחקרה את חילוף החומרים המיקרוביאליים ומחזוריות ביו-גיאוכימית במערכות של מערות. המחקר המיקרוביולוגי שלה יכול לאפשר הזדמנות לחקור חיים במקומות אחרים.[2] קרדמן צברה ניסיון נוסף במחקר הנתמך על ידי נאס"א. היא חקרה מיקרואורגניזמים ועדויות לתחילת החיים בקולומביה הבריטית, בחנה את הארכיפלג הארקטי הקנדי, היא חקרה מיקרואורגניזמים במשטחי הלבה של הוואי והפליגה עם האגודה לחינוך ימי בתור עוזרת מהנדס.

קריירה בנאס"א[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני מועמדותה לתפקיד אסטרונאוטית קרדמן עבדה עבור פרויקט המחקר של נאס"א בשנים 2008–2015.

ביוני 2017, נבחרה קרדמן לאחת מ-12 אסטרונאוטים בכיתה ה-22 של נאס"א. התמקדות לימודי החלל הייתה על תחזוקת מערכות שונות, לימודי רוסית ועוד, מתוך מטרה לטוס לתחנת החלל ובעתיד לטוס לירח ולמאדים. היא סיימה את הכשרתה ב-2020 במרכז החלל ג'ונסון ביוסטון, טקסס.[3][4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זינה קרדמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Astronaut Candidate Zena Cardman | NASA, web.archive.org, ‏2017-07-01
  2. ^ Tar Heel selected for NASA’s new astronaut class, The University of North Carolina at Chapel Hill (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ אליסף קוסמן, דור המאדים? נאס"א חושפת קבוצה של 12 אסטרונאוטים חדשים, באתר הידען, ‏2017-06-07
  4. ^ אליסף קוסמן, הידען, ה-12 שנבחרו מתוך 18,300: האסטרונאוטים החדשים של נאס"א, באתר ynet, 8 ביוני 2017