זלינה וגה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זלינה וגה
Zelina Vega
וגה, אפריל 2018
וגה, אפריל 2018
לידה 27 בדצמבר 1990 (בת 33)
קווינס, ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית
שם במה דיווינה פליי
רוסיטה
סנוקי פליי
תיאה טרינידד
זלינה וגה
המלכה זלינה
משקל 45 ק"ג
גובה 1.50 מטר
מקום מגורים טמפה, פלורידה
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 20 בפברואר 2010 – הווה (14 שנים)
מאמנים חאבי-אייר
אזריאל
TJ פרקינס
ארתורו בריסטיין
טוני סלאזאר
WWE Performance Center
ליגות WWE

תיאה מייגן טרינידדאנגלית: Thea Megan Trinidad; נולדה ב-27 בדצמבר 1990), הידועה יותר בשם הבמה שלה, זלינה וגה היא מתאבקת אמריקאית, המופיעה בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית הדגל Raw.

בעבר, היא הופיעה בארגון ההיאבקות Total Nonstop Action Wrestling‏ (TNA) תחת שם הבמה רוסיטה ובארגוני היאבקות עצמאיים תחת שם לידתה. ב-TNA, היא הייתה פעם אחת אלופת זוגות הנוקאאוטס ביחד עם סריטה. בנוסף, טרינידד היא מלכת הזירה הראשונה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאה מייגן טרינידד נולדה ב-27 בדצמבר 1990 בקווינס, ניו יורק. היא ממוצא פורטו ריקני. במהלך הילדות שלה, היא צפתה בהיאבקות לצד אביה, מייקל ואחיה הצעיר, טימותי. הוריה התגרשו כשהיא ואחיה היו צעירים. תיאה התאמנה בשחייה ובבייסבול. כשתיאה הייתה בת עשר, אביה נהרג בפיגועי 11 בספטמבר. אביה עבד כאנליסט טלקום במרכז הסחר העולמי. הוא היה בקומה ה-103 של המגדל הצפוני כשהוא קרס.

טרינידד אמרה שהיא נכנסה לעסקי ההיאבקות בגלל אבא שלה. כשגדלה, טרינידד עבדה כיועצת במחנה ילדים אשר איבדו את הוריהם בפיגועי 11 בספטמבר.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה מוקדמת (2010–2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 17, טרינידד החלה להתאמן תחת הדרכתם של חאבי-אייר, אזריאל ו-TJ פרקינס. טרינידד ערכה את הופעת הבכורה שלה בזירה תחת שם הבמה דיווינה פליי בארגון National Wrestling Superstars (או בקיצור: NWS) ב-20 בפברואר 2010 בניו ג'רזי, קרב שבו הפסידה לבריטני סאבאג'. חצי שנה לאחר מכן, פליי התחרתה נגד נייה והפסידה. ב-1 באוקטובר באירוע של NWS, טרינידד החליטה להתחרות תחת שם הבמה החדש שלה, סנוקי פליי, אך רשמה הפסד בקרב זוגות מעורב באותו הערב.

Total Nonstop Action Wrestling‏ (2011–2013, 2015)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמריקה המקסיקנית באחת הכניסות שלהם לזירה ביוני 2011

לאחר שהתגלתה על ידי המתאבק טומי דרימר, טרינידד התחרתה בקרב חושך (קרב שאינו שודר לטלוויזיה) במסגרת מבחן הקבלה שלה לארגון ב-11 בינואר 2011, בהפסד לאנג'לינה לאב. ב-27 בינואר, דווח שהיא חתמה על חוזה בארגון. ב-10 בפברואר, טרינידד החלה להתחרות תחת שם הבמה, רוסיטה, והצטרפה לעלילה של בת דודתה, סריטה (אנ'). שבוע לאחר מכן, רוסיטה וסריטה ניצחו את אנג'לינה לאב ו-ולווט סקיי בקרב זוגות וקיבלו הזדמנות להתחרות על אליפות הזוגות של הארגון. ב-13 במרץ באירוע "הדרך לניצחון", רוסיטה וסריטה ניצחו את לאב ווינטר וזכו באליפות הזוגות של TNA. בפרק הבא של התוכנית אימפקט, רוסיטה וסריטה חברו לשורותיו של המתאבק הרננדז וביחד הם נקראו אמריקה המקסיקנית. באותו הערב, השלושה נוצחו בקרב רחוב שלושה על שלושה על ידי מאט מורגן, לאב ווינטר. ב-24 במרץ, המתאבק אנרקיה הצטרף לקבוצה. בשבועות שבאו לאחר מכן, רוסיטה וסריטה הגנו בהצלחה על חגורות האליפות נגד זוגות כמו אנג'לינה לאב וולווט סקיי, מדיסון ריין וטארה, ולווט סקיי ומיס טסמאכר, אך ב-21 ביולי הפסידו את חגורות האליפות למיס טסמאכר וטארה. את הקרב החוזר קיבלו השתיים ב-7 באוגוסט, אך לא הצליחו להשיב אליהן את החגורות. ב-22 במרץ 2012, רוסיטה וסריטה כשלו בניסיונן להחזיר את חגורות האליפות, הפעם כשהם נוצחו על ידי אריק יאנג ו-ODB.

ב-19 באפריל, רוסיטה וסריטה חברו לצד המתאבקות מדיסון ריין וגייל קים בהפסדן לברוק טסמאכר, טארה, ולווט סקיי ומיקי ג'יימס. ב-15 באפריל, השתיים קיבלו הזדמנות נוספת על אליפות הזוגות, אך שוב הפסידו ליאנג ו-ODB, הפעם בקרב כלוב. לאחר מכן, השתיים לא נראו יותר, אנרקיה עזב את הארגון והרננדז הפך לדמות הטובה, מה שסיים למעשה את פעילות קבוצת אמריקה המקסיקנית. לאחר חודשים של חוסר פעילות, ב-9 בינואר 2013 דווח שהחוזה של טרינידד ב-TNA פג תוקף ושהיא סיימה את דרכיה בארגון. ב-1 בפברואר, טרינידד אישרה את הידיעה.[1]

ב-14 בפברואר 2015, רוסיטה חזרה לאירוע Knockouts Knockdown 3, שבו גברה בקרב על אנג'לינה לאב.

ארגונים עצמאיים (2011–2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת סוף חודש אוגוסט של שנת 2011, רוסיטה טסה למקסיקו להיות נוכחת באירוע של הארגון CMLL. במהלך הביקור שלה במקסיקו, היא התאמנה תחת המאמנים של הארגון, ארתורו בריסטיין וטוני סלאזאר, ובסופו של דבר הוצע לה חוזה מטעם הארגון. לעומת זאת, היא לא יכלה לחתום על חוזה זה, עקב יחסי העבודה בין TNA למתחרה המקסיקנית AAA. ימים ספורים לאחר מקרה זה, רוסיטה הופיעה בתוכנית של AAA שנקראה Sin Límite, וקידמה עלילה, שבה מתאבקים מ-TNA פולשים לארגון זה.

ב-14 במאי 2011, רוסיטה ערכה את הבכורה שלה בזירה בארגון FWE בהפסד למתאבקת וינטר כאשר כריסטי האמי שימשה כשופטת האורחת. רוסיטה ווינטר התחרו בשלושה קרבות חוזרים, שבהן וינטר ניצחה בכולם. את החזרה שלה לארגון רשמה ב-24 במרץ 2012, שבו היא אתגרה את מריה קנליס על אליפות הנשים של הארגון, אך עשתה זאת ללא הצלחה כתוצאה מכך שווינטר הייתה מעורבת בקרב המשולש הזה והצמידה את רוסיטה כדי להפוך לאלופה החדשה.

ב-6 במאי 2015, הארגון Global Force Wrestling (או בקיצור: GFW) הודיע על הצטרפותה של טרינידד לרוסטר שלהם. היא ערכה את הבכורה שלה בארגון חודש לאחר מכן בניצחון על ליידי טאפה. ב-20 באוגוסט, הפרופיל שלה נמחק מהאתר של GFW.

ב-17 ביולי 2015, טרינידד ערכה את הבכורה שלה בארגון ROH, כאשר היא שימשה כמנג'רית של אוסטין אריס.

ב-2 בספטמבר 2016, טרינידד הצטרפה לארגון הנשים Shine, בקרב שבו ניצחה את סטורמי לי.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 במרץ 2013, טרינידד השתתפה במבחני קבלה ל-WWE. היא ערכה מספר הופעות עבור הארגון בין השנים 2014 ל-2016, כולל השתתפות כאחת מהאנשים שליוו את המתאבק אדם רוז לזירה. ב-26 באוקטובר 2016 היא הפסידה לאלופת הנשים של NXT, אסקה בפרק של התוכנית NXT.

NXT‏ (2017–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

וגה עם אנדרדה "סיין" אלמאס באירוע NXT TakeOver: New Orleans, שהתקיים באפריל 2018

ביוני 2017, טרינידד חתמה על חוזה בארגון ה-WWE והחלה להתאמן ב-WWE Performance Center.[2] היא החלה להופיע ב-NXT ב-9 ביוני, והתעמתה עם המתאבק אנדרדה "סיין" אלמאס לגבי ההתנהגות שלו ואף סטרה לו. ב-19 ביולי, היא ליוותה את אלמאס לתקיפה שלו על סזאר בונוני, עד שהוא נסוג עקב בואו של נו ויי חוסה. בשם זלינה וגה, היא ביססה את דמותה כמנג'רית רעה של אלמאס אשר ניצח את חוזה ב-9 באוגוסט. באירוע NXT TakeOver: WarGames, שנערך ב-18 בנובמבר, וגה ליוותה את אלמאס לזירה לקרב שלו נגד דרו מקינטייר על אליפות ה-NXT. וגה הסיחה את דעתו של מקינטייר ואף תקפה אותו במהלך הקרב, מה שאיפשר לאלמאס לנצל זאת ולזכות באליפות.

ב-27 בינואר 2018 במסגרת האירוע NXT TakeOver: Philadelphia, וגה הסיחה את דעתו של ג'וני גרגאנו במהלך הקרב שלו נגד אלמאס, מה שהוביל לתקיפה של אשתו של גרגאנו, קנדיס לאריי על וגה ובסופו של דבר בזמן זה, אלמאס הצליח לנצח בקרב ולשמור על האליפות. יממה לאחר מכן באירוע רויאל ראמבל, וגה ערכה את הופעת הבכורה שלה ברוסטר הראשי כאשר היא ליוותה את אלמאס לקרב הרויאל ראמבל, שבו נכנס כמספר שבע והספיק להדיח את קופי קינגסטון, אך הודח לאחר מכן על ידי רנדי אורטון. וגה ערכה את קרב הבכורה שלה בארגון במסגרת מופע בשידור ישיר של NXT ב-3 בפברואר לצד אלמאס נגד ג'וני גרגאנו וקנדיס לאריי. ב-18 באפריל, היא לוותה לזירה על ידי אלמאס בקרב שנחשב כקרב הטלוויזיוני הראשון שלה. בקרב זה, קנדיס לאריי ניצחה אותה ולמעשה זאת הייתה ההופעה האחרונה של וגה ואלמאס ב-NXT. ב-24 באפריל במסגרת הפרק Women Collide של האירוע Worlds Collide, וגה נוצחה על ידי פייפר ניבן.

סמאקדאון (2018–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הסופרסטאר שייק-אפ של שנת 2018, אלמאס ווגה הועברו לתוכנית סמאקדאון. וגה ערכה את הבכורה שלה ב-15 במאי כאשר היא ליוותה לזירה את אלמאס בקרב נגד יריב מקומי, שבו אלמאס יצא עם ידו על העליונה. ב-31 ביולי, וגה רשמה את קרב היחידים הראשון שלה ברוסטר הראשי ובו ניצחה את לאנה. וגה הצליחה לנצח אותה שוב גם בשבוע שלאחר מכן. במסגרת קרב במופע המקדים לאירוע סאמרסלאם, שנערך ב-19 באוגוסט, וגה ואלמאס ניצחו בקרב זוגות מעורב את לאנה ורוסב. יומיים לאחר מכן, הזוגות התחרו שוב והפעם לאנה ורוסב ניצחו לאחר עזרה מצידו של איידן אינגליש. ב-2 באוקטובר, וגה ואלמאס נוצחו על ידי כרמלה ו-R-טרות'. באירוע אבולושן, שנערך ב-28 באוקטובר, וגה השתתפה בקרב הבאטל רויאל של הנשים, אך הודחה על ידי ניה ג'קס. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-27 בינואר 2019, וגה התחרתה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כשנכנסה לקרב כמספר ה-20, אך הודחה על ידי ריאה ריפלי.

ב-15 באפריל, וגה הועברה ביחד עם אנדרדה לתוכנית Raw כחלק מהסופרסטאר שייק-אפ. באותה התוכנית, אלמאס ניצח את האלוף הבין יבשתי, פין באלור, בקרב שאינו היה על התואר. ב-22 באפריל, נודע שוגה הועברה ביחד עם אנדרדה בחזרה לתוכנית סמאקדאון. ב-8 ביולי בתוכנית Raw, זלינה וגה אנדרדה הפסידו בקרב זוגות מעורב לבקי לינץ' וסת' רולינס.

Raw‏ (2019–2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 באוקטובר, וגה הועברה ביחד עם אנדרדה לתוכנית Raw כחלק מהדראפט לשנת 2019. ב-4 בנובמבר, וגה ואנדרדה ניצחו בקרב זוגות את קרולינה וסין קארה. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-26 בינואר 2020, וגה התחרתה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כשנכנסה לקרב כמספר ה-25, אך הודחה על ידי שיינה בייזלר. לילה לאחר הלילה השני של האירוע רסלמניה 36 בתוכנית Raw, וגה, אנג'ל גרזה ואוסטין ת'יאורי הפסידו בקרב שלושה נגד שלושה לסטריט פרופיטס (אנג'לו דוקינס ומונטז פורד) וביאנקה בלאייר. ב-10 באוגוסט, וגה הפסידה בקרב יחידים לביאנקה בלאייר. ב-21 בספטמבר, וגה, שפצחה בקריירת יחידים וזנחה את אנדרדה ואנג'ל גרזה, ניצחה את מיקי ג'יימס בקרב אשר קבע את זהות הטוענת לכתר לאליפות הנשים של Raw, שתתמודד מול אסקה במופע המקדים לאירוע התנגשות של אלופים. באירוע זה, שנערך ב-27 בספטמבר, וגה כשלה בניסיונה לזכות בתואר לאחר שהפסידה לאסקה כתוצאה מהכנעה. קרב חוזר התקיים בין השתיים לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, וגם בו וגה הפסידה כתוצאה מהכנעה. ב-23 באוקטובר במסגרת פרק של התוכנית Raw, וגה הפסידה לביאנקה בלאייר.

בחודש אוקטובר, וגה הועברה למותג סמאקדאון כחלק מהדראפט. ב-13 בנובמבר, ארגון ה-WWE הודיע שהוא שחרר את וגה מהחוזה שלה.[3] באותו היום, טרינידד צייצה בדף הטוויטר שלה לגבי תמיכתה בנושא איגוד עובדים בענף ההיאבקות המקצועית.[4][5] מאוחר יותר נודע שהשחרור שלה נבע עקב התנגדותה של טרינידד לסגור את עמודי הפרופיל שלה בפלטפורמות השונות, שבהן היא הרוויחה כסף.[6]

החזרה ל-WWE ומלכת הזירה‏ (2021–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

וגה ביצעה את חזרתה לארגון ב-2 ביולי בפרק של התוכנית סמאקדאון, שבו סוניה דוויל הודיעה על כניסתה של וגה לקרב הכסף בבנק של הנשים באירוע כסף בבנק. כבר באותו הערב היא הפסידה בקרב החזרה שלה לזירה לליב מורגן. באירוע כסף בבנק, שנערך ב-18 ביולי, בליס השתתפה בקרב הכסף בבנק של הנשים, שבסופו ניקי A.S.H. ניצחה. ב-23 ביולי, היא נוצחה על ידי טוני סטורם, שרשמה את מעברה הרשמי למותג. ב-6 וב-20 באוגוסט, וגה הפסידה לביאנקה בלאייר בקרב שאינו היה על חגורת אליפות הנשים של סמאקדאון של האחרונה. ב-24 בספטמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, וגה גברה על ליב מורגן. בחלק של הדראפט, וגה הועברה לתוכנית Raw. בחודש אוקטובר, וגה התמודדה בטורניר כתר המלכה, שבו הדיחה את טוני סטורם בסיבוב הראשון, את כרמלה בסיבוב השני ובקרב הגמר, שהתרחש ב-21 באוקטובר באירוע היהלום שבכתר, היא גברה על דודרופ וכתוצאה מכך הפכה לזוכת כתר המלכה הראשונה בתולדות הארגון. ארבעה ימים לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, וגה גברה פעם נוספת על אותה דודרופ. ב-1 בנובמבר בפרק של התוכנית Raw, המלכה זלינה וכרמלה ניצחו את אלופות זוגות הנשים של ה-WWE, ניקי A.S.H. וריאה ריפלי בקרב שאינו היה על חגורות האליפות. שבוע לאחר מכן, היא השתתפה בקרב מחומש מול ריאה ריפלי, ליב מורגן, ביאנקה בלאייר וכרמלה אשר קבע את זהות המועמדת לאליפות הנשים של Raw, שבסופו מורגן ניצחה. ב-15 בנובמבר בפרק של התוכנית Raw, וגה ניצחה את ניקי A.S.H. שבוע לאחר מכן בתוכנית, וגה וכרמלה זכו באליפות זוגות הנשים של ה-WWE לאחר שגברו על ניקי A.S.H. וריאה ריפלי. ב-13 בדצמבר בפרק של התוכנית Raw, וגה השיגה ניצחון על ריאה ריפלי. ב-3 בינואר 2022 בפרק של התוכנית Raw, וגה וכרמלה הגנו על אליפות הזוגות בהצלחה מול האלופות לשעבר, ניקי A.S.H. וריאה ריפלי. ב-24 בינואר בפרק של התוכנית Raw, וגה נחלה הפסד לביאנקה בלאייר. ב-7 במרץ בפרק של התוכנית Raw, המלכה זלינה וכרמלה הפסידו לליב מורגן וריאה ריפלי בקרב שאינו היה על חגורות האליפות. ב-11 באפריל, וגה נחלה הפסד לביאנקה בלאייר בקרב שאינו היה על תוארה של האחרונה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרינידד נישאה למתאבק אליסטר בלאק בשנת 2018.[7]

טרינידד אישרה שדוויין "דה רוק" ג'ונסון השפיע עליה לקחת חלק בסרטים ואף אמרה שהיא רצתה להיות הגרסה הנשית של ריי מיסטריו.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • המתאבקת המשפיעה של השנה (2011)
    • PWI דירג אותה במקום ה-31 מתוך 50 המתאבקות הטובות ביותר לשנת 2011
  • הישגים בארגון ההיאבקות Total Nonstop Action – TNA
    • אליפות זוגות הנוקאאוטס של TNA (פעם אחת) (עם סריטה)
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment – WWE

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זלינה וגה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]