זליקו איבנק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זליקו איבנק
Željko Ivanek
לידה 15 באוגוסט 1957 (בן 66)
ליובליאנה, הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה סלובניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1981 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרסים והוקרה
  • פרס דרמה דסק לשחקן מצטיין בתפקיד ראשי במחזה (1982)
  • פרס אמי לשחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת דרמה (2008) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרז'ליקו איבנקסלובנית: Željko Ivanek; נולד ב-15 באוגוסט 1957) הוא שחקן סלובני-אמריקאי, זוכה פרס אמי על תפקידו בתור ריי פיסק בסדרת הדרמה "Damages" של רשת FX. בנוסף, היה מועמד לשלושה פרסי טוני על עבודתו בתיאטרון ברודוויי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איבנק נולד בליובליאנה, סלובניה. ב-1960, כאשר היה איבנק בן שלוש, היגר ביחד עם הוריו ואחיו הבכור לקליפורניה שם למד אביו באוניברסיטת סטנפורד, ב-1962 משפחתו חזרה ליוגוסלביה וב-1967 עברו שוב פעם לארצות הברית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא שיחק במספר מחזות בתיאטרון קהילתי באזור מפרץ סן פרנסיסקו וב-1978 סיים תואר בתיאטרון באוניברסיטת ייל, לאחר מכן הוא גם הלך ללמוד באקדמיה למוזיקה ולאמנויות הדרמה של לונדון.

הוא שיחק בעיבוד למחזה "ברקיע התשיעי" מאת קריל צ'רצ'יל ועליו זכה בפרס ובמחזה איש הכריות, הוא הופיע לעיתים קרובות בברודוויי והיה גם מועמד לפרס טוני על משחקו ביומן חוף ברייטון.

ב-1988 שיחק את רוברט קנדי בסרט טלוויזיה של HBO.

ב-1992 שיחק מורה לצרפתית בסרט הדרמה "זר במגרש".

הוא הרבה לשחק בטלוויזיה דמויות של עורכי דין ופוליטיקאים ובין תפקידים אלו ניתן לכלול את הופעותיו בסדרות "תיקים באפלה", "רצח מאדום לשחור" ו"גיבורים", הוא גם שיחק שופט בפרק של הדרמה המשפטית "אלי מקביל" וגילם פסיכיאטר בשני פרקים של הסדרה "המנטליסט".

ב-1996 שיחק בסרטו של רידלי סקוט "ים של חברים", ובסרט "לאחר ג'ימי".

ב-1997 שיחק בסרט "דוני בראסקו", בסרט "ג'וליאן פו" לצד אליסון ג'ני ובדרמת הטלוויזיה של רשת CBS "אלן פוסטר" לצדן של ג'ולי האריס וג'נה מאלון. משנה זו ועד 2003 שיחק בסדרת הטלוויזיה אוז בתור מושל המדינה דבלין.

ב-2000 שיחק בסרט הדני של הבמאי לארס פון טרייר "רוקדת בחשכה" לצד ביורק וקתרין דנב. ב-2001 שיחק בסרט המלחמה "בלאק הוק דאון". ב-2002 גילם חוקר בסרט "בוגדת" לצד ריצ'רד גיר. ב-2003 שיחק בסרט דוגוויל לצד ניקול קידמן המהווה משל על החברה האנושית.

בשנת 2004 שיחק במותחן הפוליטי "המועמד ממנצ'וריה" של הבמאי ג'ונתן דמי, בכיכובם של מריל סטריפ דנזל וושינגטון.

ב-2007 החל לשחק את ריי פיסק בסדרה הדרמה "Damages" ועל תפקיד זה זכה איבנק בפרס אמי לשחקן משנה, באותה שנה שיחק את בעלה לשעבר של ג'ולייט ברק בסדרה "אבודים".

ב-2008 שיחק ערפד בסדרה "דם אמיתי".

ב-2010 ועד 2011 שיחק את ראש המודיעין הלאומי בסדרה "האירוע".

בשנת 2012 החל לשחק בסדרת הדרמה הרפואית "רופא האספסוף" ברשת FOX בתפקיד סטפורד ווייט, ראש המחלקה הכירורגית. הסדרה בוטלה לאחר עונה אחת שירדה בתחילת 2013.

החל משנת 2014 הוא מופיע בסדרה "מזכירת המדינה" בתפקיד ראסל ג'קסון ראש סגל הבית הלבן.

בשנת 2017 שיחק בדרמה זוכת הפרסים "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" שביים מרטין מקדונה.

בשנת 2022 החל לשחק בדמותו של ארתור לוגן בדרמה המתח הפסיכולוגית של רשת שואוטיים "הכנס את האדם הנכון" המבוססת על הרומן באותו שם משנת 2004.

בשנת 2023 החל לגלם את דמותו של "הקרואטי" בסדרת הטלוויזיה "המתים המהלכים: עיר המתים"; ספין-אוף רביעי לסדרת האימה "המתים המהלכים" מבית רשת AMC.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זליקו איבנק בוויקישיתוף