חודש המודעות לאנדומטריוזיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חודש המודעות לאנדומטריוזיס חל בחודש מרץ. בחודש זה נהוג בכל המדינות בעולם לפעול נמרצות למען העלאת מודעות למחלה על מנת לתרום לאבחון מוקדם של אנדומטריוזיס בקרב נשים שסובלות מהמחלה ועדיין לא אובחנו, להשיג זכויות במוסדות ממשלתיים וגופים ציבוריים כגון ביטוח לאומי, קופות החולים, ושיפור תנאים במוסדות כמו צבא ומוסדות השכלה.

אחד המנהגים הנפוצים בחודש זה הוא הצעדה לאנדומטריוזיס. הצעדה הבינלאומית הראשונה התקיימה ב-13 במרץ 2014 ב-43 מדינות שונות בעולם,[1] ואורגנה על ידי ה-WorldWide EndoMarc-יוזמה של אקטיביסטיות החוות באנדומטריוזיס ושל ד"ר קאמראן נזהאט, מומחה בעל שם עולמי[2]. הצעדה השנייה התקיימה ב-28 במרץ 2015 ומאז הצעדה השנייה, 28 במרץ הוא התאריך הקבוע לצעדה זו בכל רחבי העולם.

הצעדה הישראלית הראשונה להעלאת מודעות לאנדומטריוזיס אורגנה על ידי הדר אדוי, עדי מזור וניצן ברנשטיין והתקיימה ב-23 במרץ 2018 בשד' רוטשילד ובכיכר הבימה. מאחר שבשנה זאת התאריך הבינלאומי המקובל חל ביום שבת, שינו את המועד על מנת שגם יהודים דתיים יוכלו להשתתף בצעדה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Murillo, Michelle. "Women rally to raise awareness of endometriosis". WTOP: Washington DC Top News. נבדק ב-11 ביולי 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ WORLDWIDE ENDOMARCH, WORLDWIDE ENDOMARCH (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא בריאות ובנושא תרבות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.