חוט של כסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חוט של כסף
Spinning Silver


מידע כללי
מאת נעמי נוביק
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה בשפת המקור Del Rey
מקום הוצאה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2018
מספר עמודים 469
הוצאה בעברית
הוצאה תמיר//סנדיק ו ידיעות ספרים
תאריך מאי 2019
תרגום יעל אכמון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חוט של כסףאנגלית: Spinning Silver; בתרגום חופשי: "טוויית הכסף") הוא ספר פנטזיה מ-2018 מאת נעמי נוביק. הספר נוצר בעקבות מעורבותה של נוביק בפרויקט של סיפור אגדות מחדש על ידי סופרים מפורסמים. הפרויקט יצא לאור תחת הכותרת "The Starlit Wood: New Fairy Tales" ב-2016.[1] נוביק בחרה את סיפורו של עוץ לי גוץ לי, ולאחר שכתבה את "חוט של כסף" כסיפור קצר, החליטה להרחיבו לרומן רחב יריעה.

הסיפור עוקב אחר שלוש נערות צעירות, שכל אחת מהן היא דמות נקודת תצפית. מרים, בתו של מלווה כספים יהודי בעיירה קטנה במדינה דמוית ליטא, וונדה, בתו של איכר שיכור ומתעלל מאותה עיירה, ואירינה, בתו הבכורה והזנוחה של דוכס העיר הגדולה ויסניה, אשר מושאת כנגד רצונה לצאר הצעיר והיפה שנתון לשליטת שד. הסיפור עוקב אחר שלוש הנערות והתמודדותן, כל אחת בדרכה, עם הוריהן, הסביבה שלהן, ועקרון ההגינות.

העלילה משלבת מוטיבים מזרח אירופאיים, רוסיים, יהודיים, ופנטסטיים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכפר קטן במדינה מזרח אירופאית, שבה נעשים החורפים קשים וארוכים משנה לשנה, נערה יהודייה צעירה בשם מרים, חיה עם הוריה בעוני. אביה של מרים הוא מלווה כספים שאינו מצליח בעבודתו, דבר הגוזר על המשפחה רעב ועוני. מרים מחליטה להתחיל לגבות את החובות של אביה בעצמה. היא מתגלה כמלוות כספים מוצלחת, שסוחרת בכספים שהיא מקבלת ולאחר מכן מוכרת אותם ברווח נוסף. היא מגלה בעצמה צד שלא הכירה, ומתרברבת ביכולתה להפוך כסף לזהב. הדבר מסבך אותה עם שוכניה של ממלכה המתקיימת במקביל לעולמה ואשר בה שוכן גזע הסטאריק, אשר מלכו חוטף את מרים לממלכתו על מנת שתהפוך עבורו זהב לכסף.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Veronica Schanoes, The Starlit Wood: New Fairy Tales מתוך אתר publishersweekly.com (באנגלית)