חופשת קיץ (סרט, 1963)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חופשת קיץ
Summer Holiday
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פיטר ייטס
הופק בידי קנת' הרפר
תסריט רטנלד קאס, פיטר מאיירס
עריכה ג'ק סלייד
שחקנים ראשיים קליף ריצ'רד
לורי פיטרס
מוזיקה סטנלי בלאק
צילום ג'ון וילקוקס
מדינה בריטניהבריטניה בריטניה
חברת הפקה Associated British Picture Corporation עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Warner-Pathé
הקרנת בכורה 10 בינואר 1963
משך הקרנה 107 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מוזיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חופשת קיץאנגלית: Summer Holiday) הוא סרט מוזיקלי בריטי משנת 1963 בבימויו של פיטר ייטס, עם קליף ריצ'רד ולורי פיטרס בתפקידים הראשיים.

זה סרטו הרביעי של קליף ריצ'רד וגם כאן מלווה אותו להקת הצלליות.

בסרט יש 16 שירים וקטעי ריקוד. השירים "The Next Time", "Bachelor Boy", "Summer Holiday", והקטע הכלי "Foot Tapper" הגיעו לפסגת מצעד הסינגלים הבריטי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דון (קליף ריצ'רד) עובד עם חבריו סטיב, אדווין וסיריל במוסך של חברת התחבורה הציבורית בלונדון. הוא אומר להם כי הציע להנהלה לשדרג אוטובוס אחד לאוטובוס לתיירים ולנסוע אתו לחופשה לדרום צרפת. אם המבצע יצליח, תפתח החברה קו נסיעות מיוחד לתיירים. התנאי הוא שהם ישפצו את האוטובוס בעצמם ואכן הם מצליחים לעשות זאת תוך שבעה ימים בעזרת חבריהם במוסך ויוצאים לצרפת כשדון נוהג ושר "חופשת קיץ".

בדרך הם נפגשים ברכב "טרנטה" ובו הבנות אנג'י, סנדי ומימסי שמסכימות לאחר התייעצות להצטרף אליהם. הבנות מהוות שלישית זמרות ועליהן להגיע להופעה ביוון ולכן מסיכימים הבנים לשנות את נתיב נסיעתם ליוון דרך שווייץ, אוסטריה ויוגוסלביה.

במשך הזמן הם מגלים באוטו "נוסע סמוי" (לורי פיטרס) שמציג עצמו בתור נער שברח מהוריו. במשך הזמן הם מגלים שזו בחורה בשם ברברה וינטרס, זמרת שברחה מאמה השתלטנית סטלה (מאדג' ראין) ומהסוכן שלה ג'רי (ליונל מורטון). כל העיתונים מלאים כתבות על היעלמותה והחיפושים אחריה.

סטלה וג'רי עושים הכל כדי לשבש את המסע של דון וחבריו, הם מטמינים תכשיט של ברברה באוטובוס ומודיעים למשטרה כי נגנב וכן משנים שלטי הכוונה ומביאים את האוטובוס לדרכים קשות למעבר.

ביוגוסלביה הם נתקלים ברועה ודון שר לה על "נעלי הריקוד". הוא מובל לכפר ומכריחים אותו להתחתן אתה והם בורחים כל עוד נפשם.

באוסטריה הם נפגשים בלהקת שחקנים ובראשם אורלנדו. הם מעלים אותם לאוטובוס אך נעצרים לאחר שסלה וג'רי מדווחים כי אין להם רשות להוביל תיירים. השופט (דייוויד קוסוף) מזכה אותם רק לאחר שהם עורכים לפניו הצגה.

בינתיים מתפתחת אהבה בין דון לברברה. כשהם מגיעים לאתונה מגיעים לשם גם סטלה ג'רי ועיתונאים וסטלה מאשימה את דון וחבריו בחטיפה.

היא נועלת את ברברה בחדר, עורכת מסיבת עיתונאים ומזילה "דמעות תנין" על בתה. דון וחבריו מצליחים לשחרר את ברברה ובאמצע המסיבה היא מופיעה ומודיעה על אהבתה לדון ורצונה להינשא לו. דון מודיע כי חברת האוטובוסים מסכימה להסב עוד 200 אוטובוסים לתיור והוא יהיה אחראי לכך. כעת האם סטלה מרוצה מחתנה לעתיד וכולם נוסעים באוטובוס ושרים על "חופשת קיץ".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
קליף ריצ'רד דון זמר
לורי פיטרס ברברה וינטרס
דייוויד קוסוף שופט
רון מודי אורלנדו שחקן
הצלליות בתור עצמם
מלווין הייס סיריל
טדי גרין סטיב
ג'רמי בולוץ' אדווין
פאמלה ארץ' אנג'י
אונה סטאבס סנדי
ז'קלין דאריל מימזי
מאדג' ראיין סטלה וינטרס אמא של ברברה
ליונל מורטון ג'רי סוכן של ברברה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]