חוקי אקסטרים (2018)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חוקי אקסטרים (2018)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובם של דניאל בריאן וקיין
מידע
ארגון WWE
מותג(ים) Raw
סמאקדאון
תאריך 15 ביולי 2018
עיר פיטסבורג, פנסילבניה
אולם PPG Paints Arena
מספר צופים 14,739
שיר(י) הנושא "Heaven's Got a Back Door"
בביצוע Dead Sara
ספונסר(ים) Tapout
Aéropostale
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
טורניר אליפות
בריטניה
חוקי אקסטרים
(2018)
:NXT TakeOver
Brooklyn 4
סדרת אירועי חוקי אקסטרים
2017 חוקי אקסטרים
(2018)
2019

חוקי אקסטרים (2018) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, ששודר בערוץ של ה-WWE Network. האירוע כלל את שני המותגים (Raw וסמאקדאון) ונערך ב-15 ביולי 2018, באולם PPG Paints שבפיטסבורג, פנסילבניה.[1] האירוע היה האירוע העשירי בסדרת אירועי חוקי אקסטרים.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

באירוע כסף בבנק, אלכסה בליס ניצחה בקרב הסולם מסוג "כסף בבנק" של הנשים, משמע שהיא זכתה במזוודה המכילה חוזה לקרב על אליפות הנשים של Raw בכל זמן ובכל מקום שתרצה. יותר מאוחר באותו הערב, בליס התערבה במהלך הקרב שהתנהל בין ניה ג'קס לבין רונדה ראוזי, מה שגרם לראוזי לנצח כתוצאה מפסילה. בליס פדתה את המזוודה שלה, הצמידה את ג'קס לניצחון וזכתה באליפות. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, קרב חוזר בין בליס לג'קס נקבע לאירוע חוקי אקסטרים. ב-2 ביולי ג'קס הודיעה לבליס שהקרב ביניהן יהיה קרב חוקי אקסטרים.

באירוע כסף בבנק, AJ סטיילס הגן בהצלחה על אליפות ה-WWE לאחר ניצחון על שינסקה נקאמורה בקרב מי שעומד אחרון. קרב גאונטלט נקבע לתוכנית סמאקדאון יומיים לאחר מכן, כשהמשתתפים בקרב היו המיז, דניאל בריאן, רוסב, סמואה ג'ו, וביג אי. המנצח בקרב זה היה רוסב לאחר שניצחה את המיז כתוצאה מהכנעה. בשל הניצחון, רוסב הוא זה שיתחרה נגד סטיילס על האליפות באירוע חוקי אקסטרים.

ב-4 ביוני בתוכנית Raw, ה-B Team (בו דאלאס וקורטיס אקסל) ניצחו בקרב באטל רויאל זוגות וזכו בזכות להתחרות נגד מאט הארדי ובריי וויאט על אליפות הזוגות של Raw. ב-25 ביוני במסגרת התוכנית Raw, נקבע קרב על האליפות בין הזוגות באירוע.

באירוע כסף בבנק, כרמלה שמרה על אליפות הנשים של סמאקדאון נגד אסקה לאחר עזרה מג'יימס אלסוורת', שביצע את חזרתו לארגון. יומיים לאחר מכן בתוכנית סמאקדאון, כרמלה תקפה את אסקה לאחר הסחת דעת מצידו של אלסוורת'. ב-26 ביוני במסגרת התוכנית סמאקדאון, הג'נרל מנג'ר, פייג', קבעה קרב חוזר בין כרמלה לאסקה על האליפות לאירוע חוקי אקסטרים.

לפני קרב הגאונטלט אשר קבע את היריב לתואר של AJ סטיילס לאירוע חוקי אקסטרים, דניאל בריאן נקלע לקרב מבטים עם הבלודג'ן בראדרס (לוק הארפר ורואן). לאחר שבריאן הדיח את ביג אי וסמואה ג'ו מהקרב, הבלודג'ן בראדרס תקפו את בריאן, מה שאיפשר למיז להדיח את בריאן בקלות. ב-26 ביוני במסגרת התוכנית סמאקדאון, קיין חזר והגן על בריאן מפני תקיפה של הבלודג'ן בראדרס, מה שלמעשה גרם לאיחוד של צמד Team Hell No. הג'נרל מנג'ר, פייג', הודיעה על קיומו של קרב באירוע חוקי אקסטרים בין הצמדים על אליפות הזוגות של סמאקדאון.

ב-18 ביוני בתוכנית Raw, דולף זיגלר ניצח את סת' רולינס וזכה באליפות הבין יבשתית לאחר הסחת דעת מצידו של דרו מקינטייר. קרב חוזר נקבע לשבוע לאחר מכן ובו רולינס ניצח כתוצאה מפסילה לאחר שמקינטייר הגיע לתקוף את רולינס. ב-2 ביולי, קרב איירון מן 30 דקות נקבע בין זיגלר לרולינס לאירוע חוקי אקסטרים.

ב-18 ביוני בתוכנית Raw, הג'נרל מנג'ר, קורט אנגל הודיע שיתקיים באירוע קרב מולטי מן, כשהזוכה בקרב יפגוש את ברוק לסנר לקרב על האליפות האוניברסלית. רומן ריינס טען שהוא "האלוף הבלתי מוכתר" לאחר סיומת הקרב המעוררת מחלוקת ביניהן באירוע הרויאל ראמבל הגדול ביותר, שנערך בחודש אפריל, בעוד שבובי לאשלי טען שהוא הבן אדם היחיד שיכול לנצח את לסנר, מה שהוביל להכרזתם של ריינס ולאשלי כחלק מקרב זה. לעומת זאת, שבוע לאחר מכן התוכניות לקרב זה בוטלו משום חילוקי דעות סביב החוזה של לסנר. בעקבות ביטול הקרב, ריינס ולאשלי התגרו אחד בשני ורצו להתחרות אחד נגד השני במקום באירוע, אך לאנגל היו תוכניות אחרות - לשלב אותם בקרב זוגות נגד הריבייבל (סקוט דוסון ודאש ויילדר), בקרב זה ריינס ולאשלי הפסידו. בקרב החוזר בין הזוגות שבוע לאחר מכן, ריינס סירב לשלב את לאשלי בקרב וכתוצאה מכך לאשלי נטש את ריינס בזמן שהריבייבל תקפו את ריינס. מאוחר יותר, קרב בין לאשלי לריינס נקבע לאירוע.

ב-3 ביולי נקבע קרב על אליפות ארצות הברית בין האלוף, ג'ף הארדי, לשינסקה נקאמורה.[2]

ב-5 ביולי נקבע קרב יחידים בין פין באלור ל"שוטר" ברון קורבין.[3]

ב-9 ביולי נקבע קרב כלוב בין ברון סטרומן לקווין אואנס.[4]

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית מייקל קול (Raw)
קורי גרייבס (כל הקרבות)
ג'ונתן קואצ'מן (Raw)
טום פיליפס (סמאקדאון)
ביירון סקסטון (סמאקדאון)
צוות השידור בספרדית קרלוס קבררה
מרסלו רודריגז
צוות השידור בגרמנית טים הבר
קלווין קני
כרוזים גרג המילטון (סמאקדאון)
ג'וג'ו (Raw)
שופטים דנילו אנפיביו
שון בנט
מייק קיודה
ג'ון קון
דן אנגלר
צ'אד פטון
דריק מור
ריאן טראן
מראיינות רנה יאנג
צ'ארלי קארוסו
פאנל לפני האירוע רנה יאנג
בוקר טי
סם רוברטס
דייוויד אוטונגה
פאנל לאחר האירוע רנה יאנג
סם רוברטס

מופע מקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני קרבות נערכו במהלך המופע המקדים. בקרב הראשון, אנדרדה "סיין" אלמאס (שלווה לזירה על ידי זלינה וגה), התחרה נגד סין קארה. סיום הקרב התנהל כך שזלינה וגה הסיחה את דעתו של סין קארה, מה שאיפשר לאלמאס לבצע את המהלך שבו הוא רץ עם ברכיו אל פניו של סין קארה, שישב בפינת הזירה. לאחר מכן אלמאס ביצע את מהלך ההאמרלוק DDT, מה שהבטיח לו את הניצחון.

הקרב השני הפגיש בין חברי קבוצת הניו דיי (ביג אי, קופי קינגסטון ואקסבייר וודס) לחברי קבוצת SAnitY (אריק יאנג, אלכסנדר וולף וקיליאן דיין). שתי הקבוצות התחרו בקרב שולחנות (קרב שבו הדרך היחידה לנצח היא על ידי הטחת היריב בשולחן וגרימה לשולחן להישבר). לקראת סיום הקרב, וולף נלחם נגד קינגסטון על קצה הזירה, מה שאיפשר ליאנג לבצע את מהלך הקפיצה עם המרפק שלו על קינגסטון ועל השולחן שהיה מונח מחוץ לזירה, שכתוצאה מכך נשבר וזיכה את קבוצת SAnitY בניצחון.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב הגנה על חגורות אליפות הזוגות של Raw בין האלופים, מאט הארדי ובריי וויאט, לבין הטוענים לכתר, The B-Team (בו דאלאס וקורטיס אקסל). לאחר שאקסל הסיח את דעתו של וויאט, דאלאס הטיח את הארדי אל גבו של וויאט. מעשה זה איפשר לדאלאס לבצע את מהלך הסיום שלו על הארדי, להצמיד אותו לספירת שלוש ולהבטיח את הניצחון, מה שגרם לדאלאס ולאקסל להפוך לאלופי הזוגות החדשים של Raw.

בקרב השני, פין באלור התחרה נגד "השוטר" ברון קורבין. לאחר כשמונה דקות של קרב, באלור הצמיד את קורבין לספירת שלוש והבטיח את הניצחון.

הקרב שבא לאחר מכן היה קרב על אליפות הנשים של סמאקדאון בין האלופה, כרמלה לבין אסקה, כשההתניה של הקרב הייתה שג'יימס אלסוורת' יהיה תלוי מעל הזירה בתוך כלוב כרישים. בעוד שאלסוורת' הצליח לפתוח את דלת הכלוב, הוא נקלע למצב בו רגלו תקועה בדלת הכלוב וגופו התנופף באוויר. עקב כך, עובדי ההפקה הגיעו כדי לחלץ את אלסוורת' ממצב זה, אך אסקה תקפה גם את השופטים וגם את אלסוורת'. בזמן שדעתו של שופט הקרב הוסחה, כרמלה הגיעה מאחורי אסקה ודחפה אותה כשפניה פגעו בדופן הכלוב. כתוצאה מכך, כרמלה הצמידה את אסקה לניצחון ובכך שמרה על התואר. לאחר הקרב, אסקה ביצעה את מהלך ההכנעה שלה, ה"אסקה לוק" על אלסוורת'.

אז, ג'ף הארדי הגן על תואר אליפות ארצות הברית נגד שינסקה נקאמורה. לפני שהקרב החל, נקאמורה תקף את הארדי עם מכה מתחת לחגורה. למרות שהשופט לא ראה את מעשה זה, הוא צלצל בפעמון. נקאמורה ניצל זאת והכה את הארדי בעזרת מהלך הסיום שלו, "קינשאסה", מה שגרם לו לנצח ולהפוך לאלוף ארצות הברית החדש בפעם הראשונה בקריירה שלו, לאחר שש שניות בלבד. לאחר הקרב, בעוד שנקאמורה חגג את זכייתו, רנדי אורטון הופיע וביצע את החזרה שלו. לאחר מבטים ממושכים עם נקאמורה, שהיה נמצא לצד שולחן השדרנים, אורטון תקף את הארדי על ידי מכה מתחת לחגורה, מה שככל הנראה סימן את שובו אל הדמות הרעה.

הקרב החמישי של הערב הפגיש בין ברון סטרומן לבין קווין אואנס כשסוג הקרב היה קרב כלוב. אואנס השתמש באזיקים כדי לאזוק את סטרומן לחבל הזירה העליון. בעוד שאואנס ניסה לצאת מהכלוב, סטרומן שבר את האזיקים, עלה אל גג הכלוב והטיח את אואנס מדופן הגג אל שולחן השדרנים באמצעות המהלך צ'וקסלאם. משום שאואנס נגע ברצפה ראשון, הוא הוכתר כמנצח. לאחר הקרב, הצוות הרפואי טיפל באואנס ופינה אותו על אלונקה.

לאחר מכן, הבלודג'ן בראדרס (הארפר ורואן) הגנו על אליפות הזוגות של סמאקדאון נגד Team Hell No (דניאל בריאן וקיין). בפתיחת האירוע, הארפר ורואן נצפו כשהם תקפו את בריאן וקיין ואף גרמו לפציעתו של קיין בקרסול. למרות פציעה זו הקרב התקיים, כשבריאן נאלץ להתחרות לבדו נגד הארפר ורואן. לקראת אמצע הקרב, קיין הופיע והצטרף לקרב, כשהוא מבצע צ'וקסלאם להראפר ולרואן. לאחר מכן, הארפר ורואן ביצעו מהלך משותף על דניאל בריאן ובכך שמרו על תואר הזוגות.

קרב לאחר מכן, רומן ריינס התחרה נגד בובי לאשלי. לאשלי ביצע את מהלך הספיינבאסטר ואת הסופלקס שלו תוך כדי שהוא מחזיק את ריינס באוויר, אך לא הצליח להכריע את הקרב. ריינס ביצע את "אגרוף הסופרמן" על לאשלי, אך גם הוא לא הצליח להצמיד את לאשלי לניצחון. לאחר מכן, לאשלי ביצע את מהלך הבלי טו בלי סופלקס על ריינס תוך כדי שהוא זרק את ריינס מעבר לשולחן השדרנים. ריינס הכה את לאשלי בעזרת "אגרוף הסופרמן" נוסף, בעוד שלאשלי היה על החבל העליון, והתכונן לבצע את מהלך הסיום שלו, "ספיר", אך לאשלי בהתקפת נגד ביצע "ספיר" משלו, הצמיד את ריינס לספירת שלוש וניצח בקרב.

אז, אלכס בליס (שלוותה לזירה על ידי מיקי ג'יימס) הגנה על תואר אליפות הנשים של Raw נגד ניה ג'קס (שלוותה לזירה על ידי נטליה) בקרב חוקי אקסטרים. במהלך הקרב, נטליה תקפה את ג'יימס, אך בליס הגיעה לתקוף את נטליה בחזרה ובעזרתה של ג'יימס, השתיים דחפו את נטליה מעבר לגדר הבטיחות. רונדה ראוזי, שנכחה בקהל בשורה הראשונה, קפצה מעל גדר הבטיחות, תקפה את ג'יימס ולאחר מכן ביצעה את מהלך ה"טוויסטד סמואן דרופ" עליה. ראוזי השליכה את ג'יימס אל עבר שולחן השדרנים ולאחר מכן רדפה אחרי בליס. מעשה זה נבלם הודות לתקיפה של ג'יימס בעזרת מקל במבוק. לאחר שג'קס ביצעה על בליס את מהלך הסיום שלה, ה"סמואן דרופ", ג'יימס ובליס החלו לתקוף את ג'קס בעזרת כיסאות, מה שאיפשר לבליס לבצע על ג'קס את מהלך ה-DDT על אחד הכיסאות, להצמיד אותה לניצחון ולשמור על התואר.

בקרב הלפני אחרון, AJ סטיילס הגן על אליפות ה-WWE נגד רוסב, שלווה לזירה על ידי איידן אינגליש. סטיילס ביצע את מהלך ההכנעה שלו, ה"קאלף קראשר" על רוסב, אך אינגליש עזר לרוסב להגיע אל החבל התחתון, כך שהוא מושך לכיוון הזירה את חבל זה. סטיילס רדף אחר אינגליש, מה שאיפשר לרוסב להתכונן ולבצע על סטיילס את מהלך הבלי טו בלי סופלקס על הרצפה. לאחר מכן, רוסב ביצע את בעיטת המאצ'קה שלו, אך לא הצליח להצמידו לספירת שלוש. רוסב ביצע את מהלך ההכנעה שלו, ה"אקולייד", אך סטיילס הגיע אל החבל והפסיק את הכנעה זו. לקראת סוף הקרב, רוסב התנגש בעמוד הזירה החשוף (שאותו חשף חברו אינגליש כמה דקות מוקדם יותר), מה שאיפשר לסטיילס לנצל זאת, לבצע את מהלך ה-450 ספלאש, אך עדיין לא הצליח להכריע את הקרב לניצחון שלו. סטיילס לא ויתר וביצע את מהלך ה"פנומנל פורארם" על רוסב, הצמיד אותו לניצחון ושמר על התואר.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי של האירוע, דולף זיגלר לווה לקרב על ידי דרו מקינטייר, הגן על האליפות הבין יבשתית נגד סת' רולינס בקרב איירון מן של 30 דקות (המנצח הוא מי שמצליח להשיג יותר הכרעות במהלך הקרב). רולינס השיג את ההכרעה הראשונה לאחר שביצע את הפאוורבומב לפינת הזירה על זיגלר ולאחר מכן הצמיד אותו והשיג את ה-1-0. רולינס המשיך לתקוף את זיגלר וביצע עליו את מהלך הסיום שלו, ה"סטומפ", מה שגרם לו להגדיל את היתרון ל-2-0. לאחר השגת הכרעה זו, מקינטייר תקף את רולינס, מה שהעניק לרולינס את ההכרעה כתוצאה מפסילה ורולינס מצא את עצמו ביתרון מבטיח של 3-0 כשהקרב רק בדקה התשיעית. השופט הורה למקינטייר לעזוב את תחומי הזירה ולחזור אל מאחורי הקלעים, אך עוד לפני שיצא מהזירה, מקינטייר ביצע על רולינס את מהלך הסיום שלו, ה"קליימור". זיגלר ניל זאת והצמיד את רולינס בשביל למזער נזקים ולהפוך את הקרב ל-3-1. זיגלר ביצע את מהלך הסופרקיק על רולינס וצמצם את היתרון ל-3-2. זיגלר הצליח להשיג את השוויון כאשר הוא שלח את רולינס אל עמוד הזירה ולאחר מכן ביצע את מהלך הסיום שלו, ה"זיג זג" והתוצאה היא 3-3 כ-18 דקות לסיום הקרב. דקותיים לאחר מכן, זיגלר הצמיד את רולינס לאחר שהוא נשען בצורה לא חוקית על החבלים והשיג את היתרון 3-4. שלוש דקות לסיום הקרב, רולינס שלח את זיגלר אל עמוד הזירה ולאחר מכן הצמיד אותו והצליח להשיג שוויון ולהפוך את הקרב לתוצאה 4-4. 12 שניות בלבד נשארו על השעון ורולינס ביצע את הסופרקיק ואת הסטומפ על זיגלר, אך הוא לא הצליח להצמיד את זיגלר בזמן שאזל. לפי חוקי האיירון מן, תוצאת תיקו זו הבטיחה לזיגלר לשמור על התואר. לעומת זאת, הג'נרל מנג'ר של Raw, קורט אנגל, הגיע לזירה כדי לעשות סדר, הבטיח שיהיה מנצח בקרב הזה והורה לשופט להמשיך את הקרב להארכה, כשהמתאבק שיצליח להשיג את ההכרעה הבאה הוא יהיה המנצח בקרב. כשהקרב אותחל, מקינטייר הגיע מאזור הקהל אל קצה הזירה כדי להסיח את דעתו של רולינס, רולינס הצליח לפגוע בו עם הברך, אך הסחת דעת זו איפשרה לזיגלר לבצע את מהלך הזיג זג על רולינס, להצמיד אותו לניצחון 4-5 בקרב ולשמור על תואר האליפות.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
P1 אנדרדה "סיין" אלמאס (עם זלינה וגה) ניצח את סין קארה קרב יחידים[5] 07:00
P2 SAnitY (אריק יאנג, אלכסנדר וולף וקיליאן דיין) ניצחו את הניו דיי (ביג אי, קופי קינגסטון ואקסבייר וודס) קרב שולחנות[6] 08:00
3 The B-Team (בו דאלאס וקורטיס אקסל) ניצחו את בריי וויאט ומאט הארדי (א) קרב זוגות על אליפות הזוגות של Raw[7] 08:00
4 פין באלור ניצח את ברון קורבין קרב יחידים[8] 08:20
5 כרמלה (א) ניצחה את אסקה קרב יחידים על אליפות הנשים של סמאקדאון[9]
ג'יימס אלסוורת' היה תלוי מעל הזירה בתוך כלוב כרישים
05:25
6 שינסקה נקאמורה ניצח את ג'ף הארדי (א) קרב יחידים על אליפות ארצות הברית[10] 00:06
7 קווין אואנס ניצח את ברון סטרומן כתוצאה מיציאה מהכלוב קרב כלוב[11] 08:05
8 הבלודג'ן בראדרס (הארפר ורואן) (א) ניצחו את Team Hell No (דניאל בריאן וקיין) קרב זוגות על אליפות הזוגות של סמאקדאון[12] 08:20
9 בובי לאשלי ניצח את רומן ריינס קרב יחידים[13] 14:50
10 אלכסה בליס (א) (עם מיקי ג'יימס) ניצחה את ניה ג'קס (עם נטליה) קרב חוקי אקסטרים על אליפות הנשים של Raw[14] 07:30
11 AJ סטיילס (א) ניצח את רוסב (עם איידן אינגליש) קרב יחידים על אליפות ה-WWE[15] 15:35
12 דולף זיגלר (א) (עם דרו מקינטייר) ניצח את סת' רולינס קרב איירון מן 30 דקות על האליפות הבין יבשתית[16] 30:10
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
P - מציין שהקרב התקיים במופע המקדים לאירוע

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]