חוק וסדר: פשע מאורגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חוק וסדר: פשע מאורגן
Law & Order: Organized Crime
מבוסס על חוק וסדר
סוגה פשע, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים כריסטופר מלוני
דניאל מונה טרואיט
איינסלי סיגר
ריק גונזלס
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 52 (נכון ל־18 במאי 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
אורך פרק 42 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור NBC עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 1 באפריל 2021 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חוק וסדר: פשע מאורגןאנגלית: Law & Order: Organized Crime) היא סדרת דרמה אמריקאית של ה-NBC, הסדרה החלה להיות משודרת מ-1 באפריל 2021 והיא הספין אוף השביעי של הסדרה הוותיקה חוק וסדר. כוכב הסדרה כריסטופר מלוני, בתפקיד אליוט סטייבלר, חוזר לתפקיד שמילא בסדרה חוק וסדר:מדור מיוחד ולשתי הסדרות יש מספר פרקים משותפים. ישנם פרקים משותפים גם עם סדרת האם חוק וסדר.[1][2] בעונה הראשונה שודרו 8 פרקים ובעונה השנייה ששודרה החל מה - 23 בספטמבר 2021, שודרו 22 פרקים. הסדרה חודשה לעונה שלישית במאי 2022.[3]

העונה השלישית עלתה לשידור באוקטובר 2022. באפריל 2023, הסדרה חודשה לעונה רביעית, שעלתה לאקרנים ב-18 בינואר 2024.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבלש אליוט סטייבלר (כריסטופר מלוני) חוזר למשטרת ניו יורק, NYPD, עשור לאחר שפרש ועבר לרומא, בעקבות הרצח של אשתו. הוא מצטרף לצוות הנלחם בפשע המאורגן בהובלתה של סמלת איאנה בל (דניאל מונה טרוויט). ומנסה לגלות מי עומד מאחורי רצח אשתו. במהלך הפרקים הוא מנסה להתגבר על מות אשתו, ולהילחם בפשע המאורגן בניו יורק.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
181 באפריל 20213 ביוני 2021
22223 בספטמבר 202119 במאי 2022
32222 בספטמבר 202218 במאי 2023
4-18 בינואר 2024-

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשמונת הפרקים של העונה הראשונה, הצוות בראשות סמלת איאנה בל (דניאל מונה טרואיט) מנסה להרשיע את ריצארד וויטלי (דילן מקדרמוט) ברצח אשתו של סטייבלר, קאטי, ולמצוא הוכחות לפשעים נוספים אותם הוא מבצע. על מנת לחקור את וויטלי, יוצר סטייבלר קשרים עם גרשתו ואם שני ילדיו הבוגרים של וויטלי, פרופסור אנג'לה וויטלי (תמרה טיילור). לאנג'לה יש בן מנישואים קודמים, רפאל, אשר נרצח בהוראתו של וויטלי. בתחילת העונה חוקר הצוות גניבה של חיסונים נגד קורונה הנמכרים לרופאים מושחתים בניו יורק, בהמשך נודע כי החיסונים מיועדים על מנת לשחד מנהיגים במדינות עולם שלישי. לקראת סוף העונה, רוצח ריצ'רד וויטליי ג'וניור סוכנת סמויה של איאנה בל. בסוף העונה, נעצרים ריצר'ד וויטלי, ריצ'רד וויטלי ג'וניור ודיינה וויטלי, כאשר אנג'לה וויטלי שגילתה שהגרוש שלה הורה על רצח בנה הראשון, מתכוננת להעיד נגדו בבית משפט. הוא מנסה להרוג אותה פעמיים כאשר בפעם השנייה פוגע בה קשות.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה מתחילה כאשר סטייבלר משמש כסוכן סמוי בשם אדי ווגנר בתוך המאפיה האלבנית. המאפיה האלבנית משתפת פעולה עם המרסי קילרז, ארגון פשע מקומי. במהלך העונה אנו מתוודעים לדמויות נוספות, סטייבלר מפיל את המאפיה האלבנית. בנוסף אנג'לה וויטלי שנותרה נכה, לא יכולה להעיד נגד ריצרד וויטלי והוא משתחרר לאחר שעזר ל-FBI להכניס לכלא פושעים רבים. וויטלי מעורב במתקפת סייבר נגד המשטרה כאשר בשיא הוא מוריד את החשמל בכל ניו יורק, על מנת להשתחרר הוא חוטף את אימו של סטייבלר. אנג'לה וויטלי אשר שומעת כי ריצרד הרג גם את בנה השני ביריות נוסעת עם המכונית של שניהם לתוך צוק ומתרסקת. למחרת נודע כי רק גופתה נמצאה. לקראת סוף העונה מפיל הצוות את המרסי קילרז וחושף רשת של שוטרים מושחתים. לאורך כל העונה מתמודד סטייבלר עם PTSD בעקבות מות אשתו, וכן נרמז שהוא מאוהב בקפטן אוליביה בנסון, שותפתו הקודמת.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלשי המדור לפשע המאורגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כריסטופר מלוני - בלש אליוט סטייבלר (1 - / 2021 - ). לשעבר בלש במדור המיוחד שעזב את המחלק בעקבות ירי בנערה חמושה. חוזר לניו יורק ומצטרף לצוות נגד הפשע המאורגן לאחר שאשתו נרצחת בגלל מטען חבלה ברכבה. מתגורר עם בנו הצעיר אליוט "איליי" ג'וניור ועם אמו, ברני סטייבלר. נרמז בסדרה שיש לו רגשות רומנטים כלפי שותפתו לשעבר, אוליביה בנסון.
  • דניאל מונה טרואיט - סמלת איאנה בל (1 - / 2021 - ), ראש צוות פשעים מאורגנים. נשואה לעורכת דין ולשתיים נולד תינוק בשם ג'ק. בסוף העונה השנייה אשתה עוזבת אותה. משמשת כשותפתו הנוכחית של אליוט סטייבלר.
  • איינסלי סיגר - בלשית ג'ט סלומייקרס (1 - / 2021 - ) מומחית בתחום הסייבר.
  • ריק גונזלס - בלש בובי רייס (3 - / 2022 - ) בלש ממחלק הסמים שעבר למדור הפשע המאורגן. נשוי לתמי ולהם יש ילד אחד.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלן בורסטין - ברנדט "ברני" סטייבלר (1 - / 2021 - ) - אמו של אליוט סטייבלר, היא אינה יציבה וסובלת מהפרעה דו-קוטבית. מתגוררת ביחד עם אליוט ואיליי לאחר שבמהלך התקף מאניה, תקפה ילד שהיא חשבה שהוא אליוט. במהלך הסדרה התאהבה בגבר בשם מיילס דרמן (ג'יימס קרומוול), שמתברר שנשלח לרגל אחר משפחת סטייבלר על ידי וויטלי.
  • ניקי טורצ'יה - אליוט "איליי" סטייבלר ג'וניור (1 - / 2021 - ) בנו של הבלש אליוט סטייבלר. הוא מסתבך בגניבת כדורים מסבתו, וגם מואשם ברצח שלא ביצע, כאשר מתגלה שמי ששלח את הרוצח הוא ריצ'רד וויטלי.
  • מרישקה הרגיטאי - מפקדת אוליביה בנסון (1 - / 2021 - ) מפקדת "המדור המיוחד" ושותפתו לשעבר של אליוט. אם יחידה לילד בשם נואה שאימצה. במהלך הסדרה היא מנסה לסייע לאליוט להתאושש ממות אשתו. נרמז שיש בין השניים מתח מיני.

שחקנים לשעבר בתכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דילן מקדרמוט - ריצ'אד וויטלי (1 - 2 / 2021 - 2022), פושע סייבר עשיר שרצח את אשתו של סטייבלר, את בנה הראשון של אנג'לה וויטלי, את בנם הצעיר המשותף וכן את אביו מנפרדי סינטרה שהיה ראש מאפיה ידוע. נחשב למת בסוף העונה השניה לאחר שאשתו דרדרה את מכוניתם מצוק (למרות שגופתו מעולם לא נמצאה).
  • תמרה טיילור - אנג'לה וויטלי (1 - 2 / 2021 - 2022), אשתו של ריצ'רד וויטלי המפתחת מערכת יחסים עם הבלש אליוט סטייבלר. ניסתה לברוח עם בעלה במטוס פרטי, אך התבשרה מסטייבלר שריצ'ארד הוא האחראי לרצח בנה. בעקבות הגילוי, אנג'לה רצתה להרוג את ריצ'ארד ולהתאבד על ידי דרדור רכבם מצוק. גופתה מתגלה על ידי המשטרה, אך גופתו של ריצ'ארד לא.
  • נונה פרקר ג'ונסון - בלשית כרמן "נובה" ריילי (2 / 2022) שוטרת סמויה מזה 6 שנים אצל המרסי קילרז. בתחילת העונה השנייה מאבדת את בת הזוג שלה שנרצחת ביריות. בסוף העונה עזבה את המחלק וחזרה ביחד עם אחיה לעיר הולדתם.
  • גילרמו דיאז - סמל ביל ברוסטר ( 1 / 2021). עבד בעבר עם איאנה בל והופך להיות המנהל שלה. בסוף העונה קודם לדרגת סגן.
  • ברנט אנטונלו - בלש ג'יימי ווילן (3 / 2022 - 2023) בלש לשעבר במדור לפשע מאורגן. נרצח בסוף העונה השלישית על ידי עבריין בשם קייל ווילקי שירה בו.

תקרית הירי בסט הצילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 ביולי 2022, במהלך צילומי העונה השלישית, נורה לפנות בוקר אחד מעובדי הצוות של הסדרה. האיש, ג'וני פיזארו בן ה-31, ישב ב-5:51 בבוקר במכוניתו בסט הצילומים כאשר נורה בראשו. אמבולנס פינה אותו לבית החולים, שם נקבע מותו.[4][5][6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "חוק וסדר: פשע מאורגן" מחזירה את הבלש האהוב עלינו | ביקורת, באתר tvbee, ‏2021-09-27
  2. ^ דודי כספי, למה חזרתי ל"חוק וסדר" עשר שנים אחרי שעזבתי את הסדרה, באתר ישראל היום, ‏10.10.2021
  3. ^ Hale, Mike (2021-04-02). "Review: The Return of Elliot Stabler". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2022-07-13.
  4. ^ איש צוות של "חוק וסדר: פשע מאורגן" נורה למוות על סט הצילומים, באתר tvbee, ‏2022-07-20
  5. ^ אסון בסט הצילומים: איש צוות של "חוק וסדר: פשע מאורגן" נורה למוות - וואלה! תרבות, באתר וואלה!, ‏2022-07-19
  6. ^ טרגדיה בסט הצילומים: חבר צוות של הסדרה "חוק וסדר" נורה למוות | ישראל היום, באתר www.israelhayom.co.il