חיים אחרים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיים אחרים
The Peanut Butter Falcon
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי טיילר נילסון, מייקל שוורץ עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אלברט ברגר, David Thies, רון ירקסה, Lije Sarki, Christopher Lemole, Tim Zajaros עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט טיילר נילסון, מייקל שוורץ עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Kevin Tent
Nathaniel Fuller
שחקנים ראשיים זאק גוטסאגן
שיה לה-באף
דקוטה ג'ונסון
צילום Nigel Bluck עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Armory Films
Lucky Treehouse
Bona Fide Productions
Endeavor Content
חברה מפיצה רודסייד אטרקשנז, אמזון פריים וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 במרץ 2019 (South by Southwest)
8 באפריל 2016 ארצות הבריתארצות הברית
משך הקרנה 97 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה
קומדיה
תקציב 6.2 מיליון דולר
הכנסות 23.3 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו thepeanutbutterfalcon
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיים אחריםאנגלית: The Peanut Butter Falcon; מילולית: בז חמאת הבוטנים) הוא סרט דרמה קומי אמריקאי שיצא לאקרנים בשנת 2019. הסרט נכתב ובוים על ידי טיילר נילסון ומייקל שוורץ, ומככבים בו זאק גוטסאגן, שיה לה-באף ודקוטה ג'ונסון. עלילת הסרט עוקבת אחר זאק, צעיר הלוקה בתסמונת דאון, שיוצא למסע יחד עם עבריין צעיר כדי להגשים את חלומו. הסרט זכה להצלחה וקיבל ביקורות אוהדות ומספר פרסים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זאק (זאק גוטסאגן) הוא בחור בן 22 הסובל מתסמונת דאון. הוא ננטש על ידי משפחתו ובשל אילוצים בירוקרטיים הוא מתגורר בבית אבות. זאק מעריץ את המתאבק שמכונה "סולט וואטר רדנק" (תומאס היידן צ'רץ) ורוצה ללכת לבית הספר שהוא מנהל כדי להיות מתאבק מקצועי בעצמו. אחרי ניסיון ראשון כושל, זאק מצליח לברוח מבית האבות בסיועו של השותף שלו לחדר, זקן בשם קארל (ברוס דרן). אלינור (דקוטה ג'ונסון), עובדת בבית האבות שמיודדת עם זאק, יוצאת לחפש אותו.

טיילר (שיה לה-באף) הוא דייג צעיר שמתפרנס מגניבה ממלכודות של דייג אחר, דנקן (ג'ון הוקס), שאיתו הוא מסוכסך. דנקן ושותפו ראטבוי (ילאוולף) מתעמתים עם טיילר ומכים אותו, ובתגובה טיילר מצית שרפה שפוגעת בציוד הדיג שלהם. הוא נמלט בסירה שעליה נמצא זאק, שנשכב שם לישון. לאחר שהם מצליחים להימלט, טיילר מתכוון להמשיך בדרכו ברגל ונפרד מזאק, אבל כשהוא רואה שנער מקומי נטפל לזאק הוא יוצא לעזרתו. טיילר מתכוון להגיע לפלורידה, וכיוון שבית הספר להתאבקות נמצא בדרך לשם, הוא מאפשר לזאק להצטרף אליו.

טיילר נתקל באלינור כשהוא נכנס לקנות מצרכים למסע, אבל מכחיש שראה את זאק. במהלך הדרך שלהם ביחד טיילר מלמד את זאק לשחות ולירות ברובה, ומסייע לבניית הביטחון העצמי שלו. באחד הלילות הם מקימים מחנה זמני ושותים יחד ויסקי, וטיילר מעודד את זאק לבחור לעצמו כינוי שיתאים למתאבק. זאק בוחר בשם "בז חמאת הבוטנים". בבוקר למחרת אלינור מוצאת את השניים, אבל זאק מסרב לחזור איתה לבית האבות. טיילר משכנע אותה להצטרף אליהם למסע, וטוען שזאק צריך לקבל יותר חופש לבצע בחירות לגבי החיים שלו. באותו לילה דאנקן וראטבוי מוצאים את החבורה ומאיימים לירות בטיילר, אבל זאק מגיע למקום עם רובה ומציל אותו.

השלושה מגיעים לעיירה שבה נמצא בית הספר להיאבקות ומוצאים את ביתו של סולט ווטר רדנק, שמציג את עצמו בשם קלינט ומספר שהוא סגר את בית הספר לפני שנים. מאוכזבים, הם פונים חזרה. קלינט מדביק אותם בדרכם אחרי ששחזר את המראה הטיפוסי של סולט ווטר רדנק, ומציע לזאק לאמן אותו. זאק מבקש ללמוד תרגיל מפורסם בשם "ההטלה האטומית" - מהלך שבו המתאבק מרים את היריב מעל לראשו ומשליך אותו מחוץ לזירה. קלינט מגלה לו שמדובר בהמצאה מפוברקת לצורכי פרסום, אבל מלמד אותו תרגילים אחרים ונותן לו עצות.

קלינט מארגן לזאק קרב מבוים שבו ילחם נגד סאם (ג'ייק רוברטס), אחד מידידיו. הם מצטרפים לתחרות מקומית, אבל אלינור מזדעזעת מהאגרסיביות ורוצה שזאק יחזור בו מההשתתפות. טיילר מנשק אותה אבל מנצל את ההזדמנות לכבול אותה באזיקים להגה של מכונית חונה כדי למנוע ממנה לעצור את זאק. הוא עצמו מדרבן את זאק ועוזר לו לשחזר את הביטחון שלו. עם תחילת הקרב מתברר שסאם לא מתכוון לרסן את עצמו כמצופה, והוא מפגין אלימות פיזית ומילולית כאחד. טיילר ממשיך לעודד את זאק, שמתקיף את סאם בחזרה, ומסיים את הקרב כשהוא מבצע את "ההטלה האטומית". אלינור משחררת את עצמה ורצה למקום הזירה בניסיון להזהיר את טיילר מפני דאנקן וראטבוי שהגיעו למקום. טיילר שקוע במהלך הקרב ולא מבחין כשדאנקן מגיע אליו וחובט בראשו עם מוט מתכת. בסוף הסרט אלינור וזאק מגיעים לפלורידה ביחד במכונית. זאק מסתובב לאחור ומעיר את טיילר, שעדיין סובל מחבלות אבל חי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא סרטים אמריקאיים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.