חיים ראם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיים ראם
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1910
לבוב, גליציה
פטירה 4 באוגוסט 2004 (בגיל 94 בערך)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה רב, משפטן, ספורטאי, לוחם, חקלאי
עיסוק חקלאי
ראש מועצה אזורית קישון ומועצה אזורית נהלל
19491954
(כ־5 שנים)
ראש מועצה אזורית קישון לאחר איחודה עם מועצה אזורית נהלל
19611980
(כ־19 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיים ראם (1910 - 4 באוגוסט 2004) היה ראש מועצה אזורית קישון ובו זמנית ראש המועצה האזורית הסמוכה, נהלל בשנים 19491954. כמו כן, בשנים 19611980 הוא היה ראש המועצה האזורית קישון, אחרי שהיא אוחדה עם המועצה האזורית נהלל. בשנת 1980 התרחש איחוד נוסף - מועצת קישון אוחדה עם המועצה האזורית "יזרעאל", ליצירת המועצה האזורית עמק יזרעאל. ראם עמד בראש המועצה המאוחדת למשך חודשים ספורים.

קורותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראם נולד בלבוב, גליציה, בשם חיים טויבש (מצאצאי הרב אהרן משה טויבש). במהלך מלחמת העולם הראשונה ברח עם משפחתו לווינה. הוא סיים לימודי משפטים והוסמך לרבנות. הוא עבד כמתאגרף ושירת לתקופה קצרה בצבא פולין.

בשנת 1933 הוא עלה לארץ ישראל, והתיישב בכפר החורש. הוא התחתן עם תמר ונולדו להם שני בנים. בזמן מאורעות 1936–1939 הוא התקוטט עם ערבים ונשפט על ידי הבריטים. בשנת 1941 הוא קנה משק בבית שערים, והתגורר בו עד יום מותו. במלחמת העצמאות הוא השתתף בקרב בשער הגולן ואף נחשב לחלל לזמן מה.

משנת 1949[1] עד 1954[2] ושוב משנת 1961 עד 1980 שימש יו"ר המועצה האזורית קישון. בין לבין כהונותיו כראש המועצה, הוא היה חבר בהנהלת המועצה. עם העלייה ההמונית אחרי קום המדינה, הוא יישב את שוכני מעברת בית שערים ביישוב קבע, וכך היה ממייסדי מגדל העמק. בתקופתו הוקמה המכללה האקדמית עמק יזרעאל, ונוסדו האולפנה האזורית למוזיקה ולמחול ובית הספר לחינוך מיוחד המקומי. הוא הסדיר גם את ניקוז האזור, את יישוב הקבע לבדואים המקומיים ואת בית האבות המקומי, "סב יום", בקיבוץ מזרע, שכלל מרכז רב תחומי לזקן.

הוא פעל למען איחוד המועצה האזורית נהלל עם המועצה האזורית קישון ובהמשך לאיחוד המועצה האזורית קישון עם המועצה האזורית יזרעאל, ליצירת המועצה האזורית עמק יזרעאל. במהלך קיומה של המועצה האזורית נהלל, כל ראשיה, נבחריה ועובדיה היו ממילא גם נבחרי המועצה האזורית קישון. הכפילות במועצות הייתה רק כפילות בניירת שלהן. ניירת שחלקה הוגש לפקידי משרד הפנים מנצרת וחלקה לפקידי משרד הפנים מחיפה. האיחוד השני להקמת המועצה האזורית עמק יזרעאל, יצר מועצה חדשה, מועצה שקמה ב-1980. ראם עמד בראשה למשך חודשים ספורים ואז פרש מהחיים הפוליטיים. לראשות המועצה המאוחדת נבחר ישראל פרדקין (סולה), שהיה ראש המועצה הקודם של המועצה האזורית יזרעאל.

ראם נפטר בגיל 94.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.