חיפוש (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיפוש
Searching
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אניש צ'גנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טימור בקממבטוב
סב אוהניאן
נטלי קסאביאן
אדם סידמן
תסריט אניש צ'גנטי
סב אוהניאן
עריכה ניק ג'ונסון
ויל מריק
שחקנים ראשיים ג'ון צ'ו
דברה מסינג
מישל לה
מוזיקה טורין בורואודייל
צילום חואן סבסטיאן בארון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Bazelevs
Screen Gems
Stage 6
חברה מפיצה סרטי סוני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 בינואר 2018 (פסטיבל סאנדנס)
משך הקרנה 102 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מתח; מסתורין; דרמה
תקציב 880 אלף דולר
הכנסות $75,462,037
הכנסות באתר מוג'ו searching
סרט הבא נעדרת (20 בינואר 2023)
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיפושאנגלית: Searching) הוא מותחן מסתורין אמריקאי משנת 2018, שביים אניש צ'גנטי לפי תסריט שכתבו צ'גנטי וסב אוהניאן. זהו סרט הביכורים של צ'גנטי כבמאי.

העלילה מוצגת כולה על צג מחשב וטלפון חכם באמצעות מצלמות רשת, ובמרכזה אב (ג'ון צ'ו) המחפש את בתו הנעדרת (מישל לה) בתמיכתה של בלשית משטרה (דברה מסינג), ולומד להכיר את הבת תוך שהוא מתחקה אחר פעילותה וקשריה במדיה החברתית. זהו סרט המתח הראשון אי-פעם של אחד האולפנים הגדולים בהוליווד ("סרטי סוני") שאותו מוביל שחקן ממוצא אסייתי[1].

הסרט נחשב לחדשני בשל הגישה ההוליסטית לאינטרנט, למכשירי הקצה וליישומי המחשב השונים[2][3][4], באופן שבו נבנתה סביב העלילה העיקרית מציאות המורכבת מסיפורים משניים, אירועים, דמויות, מערכות יחסים, רמזים מטרימים וביצי פסחא שפוזרו לאורכו, ויש צורך במבט חד ובוחן לזיהוים. לדברי היוצרים צ'גנטי ואוהניאן, ב-15 הדקות הראשונות של הסרט טמונים רמזים לכל המסתורין הנפרש בהמשכו, והם המליצו לצפות בדקות אלה בתשומת לב ובזהירות[5]. "הניו יורק טיימס" הגדיר זאת כ"אמצעי סטורי טלינג שנון שנבנה בדקדקנות"[2].

העורכים ויל מריק וניק ג'ונסון זכו בהוקרה על עבודתם בהטמעת סיפורי הרקע והרמזים סביב העלילה העיקרית, תוך שימוש בטכניקות שתוארו כפורצות דרך[6]. במסגרת רשימת הקרדיטים, הם קיבלו קרדיט כ"במאֵי צילום וירטואלי", ולאחר מכן הוחתמו כבמאים ותסריטאים של סרט ההמשך "נעדרת" (עדיין בשם הזמני "חיפוש 2") שצילומיו החלו במרץ 2021[7][8].

הצגת הבכורה התקיימה במסגרת פסטיבל סאנדנס 2018, הסרט יצא לבתי הקולנוע ב-24 באוגוסט וזכה להצלחה מסחרית ולשבחים מצד מבקרי הקולנוע. בישראל יצא הסרט לקהל הרחב ב-27 בספטמבר באותה שנה[9].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאי 2017 בעיר סן חוזה שבקליפורניה. דייוויד קים הוא אלמן ואב למרגו בת ה-16. אשתו של דייוויד, פאמלה נאם קים, מתה בקיץ 2015 בגיל 44 אחרי מאבק בסרטן מסוג לימפומה, לפני שמרגו החלה את לימודיה בבית ספר תיכון. הסרט נפתח בסדרת סרטוני וידאו ותמונות מעברה של המשפחה כאמצעי אקספוזיציה[10].

ביום חמישי ה-11 במאי אחרי הלימודים, מרגו הולכת לקבוצת למידה בבית חברתה, על מנת להתכונן למבחן, ומודיעה לדייוויד שהלמידה תימשך לתוך הלילה. למחרת בבוקר דייוויד רואה שמרגו התקשרה אליו שלוש פעמים בזו אחר זו אחרי שנרדם, ומנסה להתקשר אליה, אך אין מענה. הוא מניח שהיא חזרה בלילה ויצאה לבית הספר בשעה מוקדמת, ומופתע לראות שהיא השאירה את הלפטופ שלה בבית. כשמרגו לא חוזרת הביתה בשעה היעודה, דייוויד מנסה להשיג אותה בזמן שיעור הפסנתר השבועי שלה, ולתדהמתו אומרת המורה שמרגו ביטלה את שיעורי הפסנתר לפני שישה חודשים. בבית הספר עונים לדייוויד שמרגו נעדרה מהלימודים כל היום. בעצת אחיו פיטר, דייוויד מתחבר לחשבונות של מרגו ברשתות החברתיות כדי לאתר חברים שלה, אך לא מכיר איש מהם. הוא מתקשר לביתו של אייזק, חבר ילדות של מרגו. אימו עונה שהנער יצא עם חברים לטיול מחנאות בהרים, ומרגו הוזמנה להצטרף אליהם. ביום שבת (13 במאי) בבוקר אייזק מתקשר לדייוויד ואומר שהוא הזמין את מרגו לטיול לבקשת אימו, אך היא לא הגיעה ולא הגיבה למסרונים. דייוויד מתקשר למשטרת עמק הסיליקון ומדווח שבתו נעדרת, ועל החקירה ממונה הבלשית רוזמרי ויק שמבקשת ממנו פרטים על אישיותה של מרגו וקשריה החברתיים, ובינתיים יועתק הדיסק הקשיח בלפטופ של מרגו לבדיקת זיהוי פלילי. הוא מתקשר לאנשי קשר של מרגו בפייס-טיים, ומתברר שהכירו אותה כמופנמת ומתבודדת ללא חברים קרובים, ואיש לא יודע לספר דבר. הוא יוצר קשר עם אביגיל נילסן, הנערה שבביתה התקיימה קבוצת הלמידה, והיא טוענת שהם סיימו ללמוד בשעה תשע בערב, ומרגו עזבה עוד קודם לכן.

ממצלמות של משטרת התנועה עולה שסמוך לשעה עשר בערב יצאה מכוניתה של מרגו מתחנת דלק ופנתה לכביש היציאה מהעיר. דייוויד מסמן בגוגל מפות את הנקודה שבה נראתה המכונית לאחרונה. בבדיקת חשבון הבנק של מרגו, דייוויד מגלה שהיא הפקידה לחשבון את הכספים שיועדו לשיעורי הפסנתר, וב-7 במאי היא העבירה 2500 דולר לחשבון בשירות העברות הכספים "ונמו" (Venmo). החשבון הושבת אחרי ביצוע ההעברה. רוזמרי שולחת לדייוויד צילום של רישיון נהיגה מזויף על שם "רייצ'ל ג'ן" שנמצא בדיסק הקשיח, ומסבירה שמרגו קיבלה את הרישיון מזייפן מקומי סמוך לזמן שבו משכה את הכסף מהחשבון. מבדיקה עם גורמי האבטחה ב"ונמו" נמצא שהחשבון שהוקפא היה על שמה של מרגו. לפיכך, רוזמרי מסיקה שמרגו ברחה מהבית, אך דייוויד טוען שהתנהגות כזו לא הולמת אותה. דייוויד ממשיך לבדוק את ההתקשרויות של מרגו ומוצא שהיא נהגה להתחבר לאתר סטרימינג בשידור חי בשם "יוקאסט" (YouCast) ושוחחה בעיקר עם משתמשת שכינויה "פיש-נ-צ'יפס" ושמה האנה, מלצרית בת 20 מפיטסבורג. האנה סיפרה למרגו שאמא שלה חולת סרטן, והיא עזבה את לימודיה כדי לעבוד ולשלם את חשבונות הטיפול. לאחר בדיקה, רוזמרי מעדכנת שהיא שוחחה עם האנה, מלצרית בדיינר ליד פיטסבורג שעבדה באותו ערב, ואין לה קשר להיעלמות. דייוויד מכה על חטא ואומר שכלל לא הכיר את בתו, וכדי לנחם אותו, רוזמרי מספרת לדייוויד על בנה רוברט שבדה סיפור על אירוע צדקה מטעם המשטרה, וכך "התרים" את השכנים בשם אימו, והיא החליטה לחפות עליו. המסקנות וההסברים של רוזמרי לא מספקים את דייוויד.

דייוויד מוצא סרטון שהעלתה מרגו לטאמבלר מחוף אגם ברבוסה, שם נהגה להתבודד בחודשים האחרונים. הוא בודק מרחקים ומוצא שהמקום שבסרטון נמצא דקות נסיעה ספורות מהנקודה בכביש שבה נראתה לאחרונה המכונית של מרגו, ומבין שהיא נסעה לשם, ולא ברחה מהבית. בשעה 3:45 לפנות בבוקר הוא משאיר הודעה קולית לרוזמרי, נוסע לאגם ומוצא את מחזיק המפתחות של מרגו, עם בובת הפוקימון האהוב עליה. רוזמרי מתקשרת אליו ושואלת בבהלה אם נסע לאגם והתקשר למשטרה. דייוויד רותח עליה מכיוון שהטענה שמרגו ברחה התבררה כמופרכת. ברקע נשמעות סירנות של ניידות. עם אור היום נמשית מכונית ה"טויוטה קאמרי" של מרגו מהאגם, אך היא לא בתוכה. במכונית נמצאים מעטפה עם 2500 דולר וכתם דם קטן, המשטרה מוציאה התראת אמבר לחטיפה (אנ') ונערכים חיפושים נרחבים שנפסקים זמנית בגלל גשם חזק. בשרשור הודעות שנפתח באתר Reddit, בני נוער מפרסמים תגובות ציניות ומרושעות. הנער דרק אליס כותב "היא איתי. הכסף מיועד לסרסור שלה". דייוויד מאתר את הנער בתוך בית קולנוע, הולך לשם ומתלקח עימות פיזי קשה בין השניים, שבעקבותיו מרחיקה רוזמרי את דייוויד ממעורבות בחקירה על אף שפעולותיו קידמו אותה.

באתר הצהוב TMZ (אנ') מתפרסמים תצלומי המשטרה ובהם ממצאים במכונית. באחת התמונות נראית אפודת ספורט של פיטר. בעקבות זאת מוצא דייוויד סדרת מסרונים המעלה חשד לגילוי עריות בין פיטר למרגו. דייוויד חושד שפיטר פגע במרגו, מצטייד במצלמות נסתרות, מתעמת איתו פנים אל פנים, ופיטר מודה שהם נהגו לעשן גראס בסתר, ומוכיח את דייוויד שבאבלו נמנע מלשוחח עם מרגו על אובדן פאמלה. העימות מופסק כאשר רוזמרי מתקשרת ומעדכנת את דייוויד שאסיר משוחרר, עבריין מין בשם רנדי קארטוף העלה לאתר LiveLeak סרטון שבו הודה בחטיפתה ורציחתה של מרגו, והתאבד אחר כך. רוזמרי מודיעה לתקשורת שבעקבות התפתחות זו נמצאו שרידי DNA של קארטוף ליד אגם ברבוסה, והפרשה פוענחה. עם זאת, דייוויד סבור שהסיפור חסר פרטים מהותיים: היכן מכוניתו של קארטוף והתיקים של מרגו, אם אכן ברחה, נחטפה ונרצחה?

דייוויד פותח דף לזכרה של מרגו באתר אינטרנט המספק שירותי הנצחה ואזכרה. תוך כדי כך הוא רואה שדוגמנית הפרסום של האתר היא אותה האנה/"פיש-נ-צ'יפס", ומגלה ששמה הוא האנה פארדי, דוגמנית מאגר תמונות (אנ') שתמונותיה משמשות לפרסומים שונים. הוא מתקשר אליה, ומתברר שהיא כלל לא משתמשת ב"יוקאסט" ובכינוי "פיש-נ-צ'יפס", ואיש לא התקשר אליה מהמשטרה. דייוויד מנסה להשיג את רוזמרי, ובשיחה עם שוטרת שענתה לו, מתחוור שרוזמרי התנדבה, ולא מונתה לטפל בתיק כפי שאמרה בתחילה. בבדיקה נוספת מוצא דייוויד שרוזמרי הכירה את רנדי קארטוף במסגרת פעילותה בקליניקה לשיקום אסירים (אנ'). הוא מבין שרוזמרי שיבשה את החקירה והטעתה אותו בכוונה, מתקשר למשרד השריף, ורוזמרי נעצרת בעיצומו של טקס האזכרה למרגו, בכנסייה.

שבוע אחרי מעצרה, רוזמרי ויק מוסרת תצהיר לחוקרי מחלק הרצח. לדבריה, בנה רוברט, נער עם לקות רגשית, היה מאוהב בסתר מילדות במרגו, וכאשר זיהה אותה ב"יוקאסט", הוא אימץ זהות בדויה עם תמונת הדוגמנית והכינוי "פיש-נ-צ'יפס", וכך הם היו בקשר במשך חצי שנה. מרגו האמינה לסיפור של "האנה" על האם חולת הסרטן ושלחה לרוברט 2500 דולר באמצעות "ונמו". בעקבות רגשות אשם שתקפו אותו, רוברט ביקש להחזיר לה את הכסף, והם קבעו להיפגש במקום הקבוע של מרגו על שפת האגם. כאשר מרגו יצאה מתחנת הדלק, רוברט עקב אחריה במכוניתו והפתיע אותה כשנכנס למכוניתה בשעת חֲשֵׁכָה בעודה מעשנת מריחואנה. היא נבהלה וברחה תוך מאבק שבסופו רוברט דחף אותה בטעות משפת צוק לתוך נקיק עמוק, צר ומשונן. סמוך לשעה 11 בלילה הוא הזעיק בבכי את רוזמרי. היא העריכה שמרגו נהרגה מהנפילה, דירדרה את המכונית לאגם, זייפה את רישיון הנהיגה ובדתה את האליבי של "האנה"/"פיש-נ-צ'יפס". מחשש שהגופה תתגלה, רוזמרי שיטתה ברנדי קארטוף, סיממה אותו, סחטה ממנו וידוי כוזב ורצחה אותו. בתצהירה, מודה רוזמרי שהיא שיבשה את החיפושים כדי לחלץ את רוברט ממאסר, והיא לוקחת עליה את מלוא האחריות בתמורה להקלות באישומים.

הסרט חוזר לשעת מעצרה של רוזמרי. במהלך הנסיעה לתחנת המשטרה דייוויד שאל אותה אם מרגו אכן מתה. רוזמרי ענתה שמרגו נפלה לנקיק, אך גם אם שרדה את הנפילה, היא לא יכלה לחיות חמישה ימים ללא מים. דייוויד נזכר שביום שני, היום השלישי לחיפושים, ירד גשם שאולי סיפק לה מים. הוא דורש לשנות כיוון ולנסוע לשפת הצוק, שם מחולצת מרגו מהנקיק כשהיא פצועה אנושות, אך חיה.

מרגו חזרה לבית הספר בכסא גלגלים. כעבור שנתיים היא ממתינה לאישור בקשתה להתקבל ללימודי פסנתר בקונסרבטוריון למוזיקה בפאלו אלטו. בחילופי מסרונים אומר לה דייוויד שפאמלה הייתה גאה בה, אחרי שמאז מותה, דייוויד נמנע מלהזכיר את פאמלה..

רמזים מטרימים ופרטים מוכמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סביב העלילה העיקרית מתקיימת מציאות וירטואלית המשתקפת בתכנים המופיעים בחלונות המוצגים כל העת. תכנים אלה כוללים רמזים מטרימים וביצי פסחא לגבי תפניות צפויות וסיפורים משניים, וכדי להבחין בהם יש צורך בעין חדה, בצפיות חוזרות או בהקפאת תמונה[5][11].

דמותו של רוברט[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפנית העיקרית היא הגילוי שרוברט, בנה של רוזמרי, הוא האחראי להיעלמותה של מרגו בעקבות הונאת קטפישינג (אנ')[12]. למעשה, פרט זה נחשף במלואו בהודעה הנשלחת לתיבת הג'ימייל של דייוויד מאת Sev Ohanian[13], ופותחת בשורה ”ברור מה קרה. לבת נעשה קטפישינג על ידי הדמות פיש-נ-צ'יפס, ללא ספק הבן של...”[14][15]. את ההודעה ניתן לראות כאשר דייוויד פותח את האימייל המציע את שירותי אתר ההנצחה "Memorial One". עד הודעה זו, מצטברים כמה רמזים לחלקו של רוברט בפרשה:

  • בתחילת הסרט מופיעה בדף הפייסבוק של מרגו תגובה מאת "Robbie Abolt" (רובי אבולט). פאמלה ניהלה תיקייה עם הערות לגבי חבריה של מרגו לבית הספר, וליד שם התלמיד "רובי אבולט", היא ציינה: "מאוהב במרגו", ולצד זאת: "הורה במשטרת עמק הסיליקון, הורים גרושים". רמז זה מסביר את שמות המשפחה השונים של רוזמרי ובנה, אחרי שהיא חזרה לשם נעוריה[16][15][17][18].
  • בתמונת הפרופיל בדף הפייסבוק של רוזמרי, היא מצולמת עם בנה רוברט שדמותו זהה בעליל ל"רובי אבולט" שתמונתו נמצאת בפייסבוק של מרגו[16].
  • בתמונת דייוויד עם מרגו בכניסתה לבית הספר התיכון "Evercreek", כותרת משנה בשלט הכניסה מציינת שהקמע של בית הספר הוא דג השפמנון (במקור באנגלית: "Home of the Catfish"), רמז לכך שה"קטפיש" נמצא בבית הספר[18][17].
  • הכינוי "פיש-נ-צ'יפס" שבחר רוברט לצורך התחזות ב"יוקאסט", כולל את המילה Fish (דג), כרמז נוסף ל"קטפיש"[17][18].
  • בהתקשרות הראשונה בין "פיש-נ-צ'יפס" למרגו, המשתמש (עדיין ללא תמונה ושם פרטי) הקליד את ההודעה "מוזר ששנינו נמצאים פה" כרמז שהוא מכיר אותה, אך התחרט ומחק את ההודעה. בזהותו הבדויה סיפר רוברט שאמא של "האנה" חולת סרטן, וכן שהפוקימון החביב עליה הוא "קקליאון" שיכול לשנות את צבעיו. לפי מדריך הפוקימונים הרשמי, קקליאון מסוגל לשנות את צבעי גופו כדי להיטמע בסביבה, אך לא את סימן הזיגזג שעל בטנו[19][17], וזהו רמז להסתרת הזהות של רוברט: את הדו-שיח עם מרגו ב"יוקאסט" הוא מקיים באמצעות הקלדת מסרונים בלבד, ללא דיבור (משום שהוא לא יכול לשנות את קולו). מרגו סיפרה שהפוקימון האהוב עליה הוא "יוקסי" המסוגל למחוק זיכרונות, תכונה הרומזת על רצונה של מרגו למחוק את כאב עברה, וכמו כן יכול לפתור תעלומות[16][20]. הפרטים שסיפרה "האנה" על עצמה כביכול, רומזים לכך שרוברט השתמש בנושא הרגיש של מוות מסרטן, כדי להתקרב אל מרגו[21].

דמותה של רוזמרי ויק[עריכת קוד מקור | עריכה]

העדר תום לב בהתנהלותה של רומזרי ויק בחקירת התעלומה, בפרט מול דייוויד, נרמז בהדרגה בכמה סצנות:

  • בפייסבוק של רוזמרי מתנוסס ציטוט מהספר "The Hound of Death" מאת אגאתה כריסטי (בתרגום חופשי): "אין בעולם דבר שישווה לאהבת אם לבנה"[18][22]. הציטוט רומז למעורבות האם ובנה בתעלומה במתכונת "מי עשה את זה?" (Whodunit) הסגנון המאפיין את סיפורי הבלשים של כריסטי[5][23].
  • בסרטון יוטיוב שבו נראית רוזמרי מקבלת אות הצטיינות, מופיע שמה המלא: רוזמרי קלאריס ויק. לכל אחד ממרכיבי השם יש משמעות: 'רוזמרי' היא גיבורת הסרט "תינוקה של רוזמרי" היולדת בן שטני, 'ויק' הוא ויק מאקי, שוטר מושחת מסדרת הטלוויזיה "המגן", והשם האמצעי 'קלאריס' הוא שם גיבורת "שתיקת הכבשים", סוכנת ה-FBI קלאריס סטארלינג[24].
  • במהלך הסרט מספרת רוזמרי לדייוויד על שכנתה שבאה לדרוש חזרה 25 דולר שרוברט לקח ממנה במירמה עבור אירוע צדקה פיקטיבי של המשטרה, וכדי לחפות עליו, רוזמרי גיבתה את הסיפור שרוברט בדה ולא החזירה את הכסף. זוהי הקדמה לתפנית המרכזית בסרט, בה מתברר שרוברט הונה את מרגו ואימו חיפתה עליו ובדתה סיפורי ראיות ואליבי כלפי דייוויד. המספר 25 רומז לסכום שמרגו שלחה לו: 2,500 דולר[25].
  • בשיחה הלילית שבה רוזמרי גוערת בדייוויד על מעורבות היתר שלו בחקירה, מופיע רוברט מאחוריה מוטרד ומבקש לדבר, אך היא מפסיקה אותו בקוצר רוח: "הנח לי לטפל בזה", פליטת פה מטרידה למדי לאור מה שידוע עד כה, ומעוררת רחמים אצל הצופה כלפי הנער. נראה שהוא מבקש להתוודות, אך היא נחושה בדעתה להמשיך לחפות על מעשיו[21].
  • אחרי שדייוויד מבין שמרגו לא ברחה ומשאיר הודעה נרגזת לרוזמרי, היא מתקשרת אליו מוטרדת ושואלת אם הוא נסע לאגם. בכך היא נכשלת בפליטת פה, משום שבאותו רגע היא לא ידעה על הממצאים החדשים שבידי דייוויד, ולא הייתה לה סיבה לשער שהוא נסע לשם. היא נבהלת אף יותר כשהוא מראה לה שמצא את הפוקימון של מרגו[25].

קורותיה של מרגו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב מוקדם בסרט, כאשר דייוויד מתכתב עם מרגו, על הדפדפן מוצגת ידיעה חדשותית אודות מטייל שחולץ אחרי 9 ימים בהרים ללא מים. זהו רמז להצלתה של מרגו ששרדה בסוף הסרט חמישה ימים בתוך הנקיק, בעוד שהסברה הייתה שהיא מתה[18].

על אף שקבוצת הלמידה הסתיימה בשעה תשע בערב, ומרגו עזבה אף לפני כן, היא הודיעה לדייוויד מראש שהלמידה תתארך אל תוך הלילה. כלומר, היא ידעה שתאחר מאוד לשוב הביתה. בהמשך, יש רמזים לכך שמרגו נסעה אל דודה פיטר לאכול ארוחת ערב ולקחת קנאביס לעישון (ומשם נסעה לאגם)[21]: בתחילת הערב ביקש פיטר מדייוויד את המתכון של פאמלה להכנת קימצ'י, והוא נבוך כאשר דייוויד רואה שבמטבחו ניצבת צנצנת פרחי קנאביס. בנוסף, פיטר מבולבל קימעא כשדייוויד אומר לו שמרגו תישאר ללמוד כל הלילה, ואז נשמע צילצול בדלת ופיטר מנתק את השיחה. אחר כך, בסצנת העימות ביניהם, פיטר מודה שהוא נהג לספק קנאביס למרגו מאחורי גבו של דייוויד. בסוף הסרט, רוזמרי מספרת במשטרה שכאשר רוברט נכנס במפתיע למכוניתה של מרגו, היא עישנה קנאביס. מכך ניתן להבין שמרגו עברה אצל פיטר לפני שנסעה לאגם, והיא זו שצלצלה בדלת[21][18].

בלילה הגורלי, מרגו ניסתה להתקשר אל דייוויד שלוש פעמים בזו אחר זו בסביבות השעה 11 (אחרי שנפלה לתוך הנקיק). על שולחן בחדר השינה שלו נראית קופסת גלולות שינה לפי מרשם רפואי (כנראה סבל מהפרעות שינה בגלל האבל על מות אשתו). פרט זה מסביר מדוע דייוויד לא התעורר לצליל הטלפון[11].

תפקיד הפוקימון בקידום העלילה נרמז בסרטון משפחתי מוקדם שבו מציג הדוד פיטר חולצת טי שקנה למרגו הקטנה עם לוגו של הזיכיון, כאשר מרגו עדיין לא ידעה מה זה "פוקימון", ומיד אחר כך נקבע פיקאצ'ו כתמונת רקע על צג המחשב שלה. הנושא עולה שנית כאמור, ובאופן זניח לכאורה, בשיחת מרגו עם "האנה" ב"יוקאסט", ובסופו של דבר מתברר שהפוקימון היה עדות מרכזית לגורלה של מרגו, כאשר דייוויד מוצא את מחזיק המפתחות[26][11].

עלילת משנה: פלישת חייזרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתחילת הסרט ועד סופו מתרחשת ברקע עלילה נפרדת שעניינה פלישת חייזרים לכדור הארץ[27], ואין לה משמעות לעלילה העיקרית, אלא היא חלק מהמציאות המדומה שבה מתנהל הסרט, ובדומה לרמזים המטרימים, הסיפור משתקף בכותרות, קטעי ידיעות ותגובות גולשים[28][29][30][15]: ב-11 במאי (מועד היעלמותה של מרגו) מפרסמת נאס"א התראה על תופעה אלקטרומגנטית חריגה. לאחר מכן מוסר אתר BuzzFeed על אלפי דיווחים ברשתות החברתיות בדבר אורות ירוקים שנראים באטמוספירה. גולש המזדהה כ"מתמחה בנאס"א" מביע דעה שאלו הם חייזרים, וגולש אחר מגיב: "הממשל יודע, אך לא מספר". כאשר בטלוויזיה משודר אירוע משיית מכוניתה של מרגו מהאגם, מופיעה ידיעה שלפיה בכיר לשעבר בנאס"א (בגילומו של אניש צ'גנטי) קובע שמדובר בחוצנים. בהמשך נמסר שמודיע של נאס"א נמצא מת במכוניתו אחרי שהתאבד. ב-14 במאי מוקרנים צילומים של חייזר שנראה בתוך יער של עצי סקויה. כעבור יומיים, בעוד מגישת החדשות פאוסטין רי מודיעה על מותה לכאורה של מרגו, מוצגת בצד התמונה ידיעה על כינוס ישיבת חירום מטעם נאס"א בבית הלבן, בהשתתפות שר ההגנה. ב-17 במאי, תוך כדי מבזק חדשות אודות חילוצה של מרגו בחיים, מוקרנת רצועת מידע בדבר הודעה מיוחדת שנשיא ארצות הברית עומד להכריז באותו ערב. זוהי הידיעה האחרונה בנושא לפני שהסרט מסתיים[28][31].

עלילת משנה: אמא של דייוויד[עריכת קוד מקור | עריכה]

אימו של דייוויד מתגוררת בקוריאה ונוסעת לארצות הברית לסייע לו. היא לא דוברת אנגלית, והאינטראקציה ביניהם מתנהלת בהתכתבויות דואר אלקטרוני ומסרונים בשפה הקוריאנית[5]. הם מחליפים ביניהם מידע כגון פרטי טיסה ואיסוף משדה התעופה, עד שהיא מגיעה לארצות הברית במהלך המערכה האחרונה של הסרט. באמצעות הקפאת תמונה ניתן לאתר תשעה מתוך עשרה פריטים הקשורים לכך[32].

קשרים אישיים של דייוויד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עבודה: דייוויד עובד בחברת התוכנה "AppEnsure" (זוהי חברה אמיתית שאחד השותפים בה הוא סְרִי צ'גנטי, אביו של הבמאי)[11][33]. המנהל הממונה על דייוויד הוא מייקל פורטר המתנהג באופן פסיבי-אגרסיבי וטרוד בעיקר בשאלה מתי דייוויד יחזור לעבודה. פורטר נשוי לגבר שאותו פגש ביום פטריק הקדוש[11][5].
  • קשר רומנטי: האנה קאוץ' היא אישה שדייוויד יצא איתה לאחרונה לדייט, ולאורך הסרט היא מחזרת אחריו ומנסה להשיג דייט שני, אולם דייוויד טרוד בהיעלמות מרגו, והאנה חושבת שהוא מתעלם ממנה. כאשר היא מבינה את אשר אירע, האנה שולחת מסרון: "אלוהים אדירים, הבת שלך נעדרת. לא הייתי מודעת לכך. אני מצטערת... מה בקשר לשבוע הבא?"[5][11].
  • טיפול פסיכיאטרי: ד"ר אפרנה ודלאמאני היא פסיכיאטרית המסייעת לדייוויד להתמודד עם האבל בעקבות אובדן אשתו. פרט זה מסביר את גלולות השינה שהוא צורך[11].
  • מרי קוסטה היא חברת ועד ההורים בבית הספר של מרגו. במהלך ימי החיפושים אחרי מרגו, היא מביאה לדייוויד מזון המאפשר לו לעבור את הימים הקשים[5].
  • דרק רודס הוא חבר של דייוויד מתקופת הלימודים בקולג', ומתגורר במיאמי[5].

התאמת תאריכים למציאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקום סמן המחשב[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמן הטקסט המוצג בשורות הקלדה מסב תשומת לב לשמות דמויות וכינויי משתמשים המופיעים שוב ושוב ומלמדים על קשרים, חברויות ויריבויות, בעיקר קשרי מרגו עם חבריה ללימודים עוד מתקופת חטיבת הביניים, וכן אופי קשרי הורי הילדים עם פאמלה. הסמן מופיע תמיד מצד ימין של התוכן המודגש (בסוף התוכן, בהקלדה באנגלית)[5].

מחווה לבמאי מ. נייט שאמלאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמחווה לבמאי מ. נייט שאמלאן שאותו העריץ צ'גנטי מילדות[35], בתמונה בפייסבוק שבה מצולמים חבריה ללימודים של מרגו כשהיא יושבת לבד מאחור, מתויגים, בנוסף למרגו, שמות כמה מגיבורי סרטיו של שאמלאן: דייוויד דאן, אודרי דאן ("בלתי שביר", 2000); לין סיר ("החוש השישי", 1999); אייווי ווקר ("הכפר", 2004); בו הס ("סיינס", 2002)[5][36][37].

בנוסף, באחת ההתחברויות לפייסבוק, מופיעה כותרת חדשותית, כבדיחה פרטית של צ'גנטי: "מ. נייט שאמלאן: הקולנוען מסכים להיפגש עם במאי ומעריץ מושבע בעקבות הופעת קמע מפתיעה של הבמאי בסרט"[35].

רמזים לסרטים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כאשר דייוויד מתחבר לראשונה לחשבון הפייסבוק של מרגו, מופיע בראש רשימת הדפים הפופולריים השם "לורה בארנס", שמה של הנערה האל-מתה שהתאבדה בסרט "הסר חבר" (2014), ושבה לנקום. המשותף לשני הסרטים: שניהם מתרחשים על צגים דרך מצלמות רשת, ואת שניהם הפיק טימור בקממבטוב. ייתכן שאזכור זה רומז ששני הסרטים מתרחשים באותו יקום קולנועי[5][38].
  • כאשר דייוויד מחפש מידע על רוזמרי, מתקבלות ידיעות על חלקה בפתרון תעלומות "רצח מארלי האיש הזקן" ו"מעשי השוד של הארי ומארב", שלושתם דמויות בקומדיה "שכחו אותי בבית" (1990)[28].

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים דמויות
ג'ון צ'ו דייוויד קים, הפרוטגוניסט, אלמן, אביה של הנערה מרגו.
דברה מסינג רוזמרי ויק, האנטגוניסטית, בלשית משטרה
מישל לה מרגו קים, בתו בת ה-16 של דייוויד
קיה דון לאו מרגו בגיל 9
מייגן ליו מרגו בגיל 7
אלקס ג'יין גו מרגו בגיל 5
שרה סון פאמלה נאם קים, אשתו של דייוויד ואמה של מרגו, מתה מלימפומה
ג'וזף לי פיטר קים, אחיו של דייוויד ודודה של מרגו
סטיבן מייקל אייק רוברט "רובי" אבולט, הבן של רוזמרי ויק
אריקה ג'נקינס האנה פארדי, דוגמנית צילום; תמונתה שימשה לזהות בדויה של רוברט
ריק סראביה רנדי קארטוף, אסיר משוחרר, הופלל על ידי רוזמרי כרוצחה של מרגו
קונור מק'ריית' אייזק, חבר ילדות של מרגו
בריאנה מקלין אביגיל נילסן, נערה שאירחה את קבוצת הלמידה של מרגו
ריד באק דרק אליס, נער שהכפיש את שמה של מרגו באינטרנט
דומיניק הופמן (אנ') מייקל פורטר, הבוס של דייוויד במקום עבודתו
קולין וודל (קולו בלבד) מוקדן 911
בטסי פולדס מימן (קולה בלבד) שוטרת בתחנת משטרת עמק הסיליקון
סילביה מינסיאן (קולה בלבד) ורתוהי שהיניאן, מורה לפסנתר
מליסה דיסני (קולה בלבד) אמא של אייזק
לסונדרה גיבסון פאוסטין רי, מגישת חדשות בטלוויזיה
רוי אברמסון מגיש חדשות בטלוויזיה
תומאס ברבוסקה קודי
בנג'מין קיין מארק ויליאמס, חוקר במחלק הרצח
שון או'בראיין (אנ') שדרן רדיו

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסיים אניש צ'גנטי לימודי הפקת קולנוע באוניברסיטת דרום קליפורניה בשנת 2014, הוא הפיק יחד עם חברו ללימודים סב אוהניאן סרט קצר בשם "Seeds" (בעברית: "זרעים"). צ'גנטי צילם את הסרט במשקפי גוגל[35][39]. בעקבות הצלחת הסרט "הסר חבר" שעלילתו מתרחשת על צג מחשב, פנתה החברה המפיקה Bazelevs לאוהניאן עם הצעה להפיק פרויקט במתכונת דומה: סרט קולנוע שיורכב מסדרת סרטים קצרים שמתרחשים כולם באותו זמן על צג. אוהניאן צירף לצוות את צ'גנטי, וזה כתב תסריט לסרט בן 8 דקות שנראה כגרסה קצרה של "חיפוש". כאשר המפיקים ראו את התסריט, הם רצו להפוך אותו לסרט באורך מלא, אך צ'גנטי הסתייג, משום שהרעיון נראה לו כגימיק מגוחך. אולם, כאשר ישבו השניים לפתח את התסריט, הייתה להם חוויית "אהא!" של סצנה פותחת שתציג התפתחות של משפחה לאורך השנים במקביל להתפתחות הטכנולוגיה מ-Windows XP Vista ומייספייס, עבור ב-AIM ו-Gmail ועד פייסבוק, סנאפצ'ט, אינסטגרם וטוויטר. מכאן ואילך הרעיון התגלגל, וכאשר התפתח סיפור העלילה העתידית, הרעיון של סרט המתרחש על צגים נראה לו מעשי[40]. לצורך עבודה על הסרט, צ'גנטי אף התפטר מעבודתו במעבדה הקריאטיבית של "גוגל" בניו יורק[41].

מכיוון שצ'גנטי ואוהניאן הבינו את הקושי ביצירת זירת התרחשות קולנועית על גבי מחשב בלבד, פתיחת הסרט פונה מיד להיבטים הרגשיים מילדותה של מרגו עד מות אמה[15]. שמה של רוזמרי ויק נוצר על ידי שילוב שם גיבורת "תינוקה של רוזמרי" אשר ילדה תינוק שטני (רמז לרוברט) עם שמו של ויק מאקי, שוטר מושחת בסדרת הטלוויזיה "המגן"[15].

הסרט צולם במספר אמצעי צילום. בנוסף למכשיר האייפון 7 של צ'גנטי שהפך למצלמה העיקרית, שימשו בין היתר מצלמות GoPro, רחפנים לדימוי צילום ממסוק, מצלמות וידאו זעירות מדגם "Sony DV", ועוד[42]. השחקנית מישל לה המגלמת את מרגו, אמרה שהשימוש שהיא עשתה בטכנולוגיה יומיומית שגרתית כגון לפטופ וצילום סלפי, היו עבורה עניין טבעי והקלו עליה את התפקיד[43]. בית אחד שימש לרוב צילומי הפנים, כולל ביתם של דייוויד ומרגו, ביתו של פיטר, תחנת המשטרה וסצנת בית החולים[15].

העולם הווירטואלי, הסיפורים המשניים והדמויות שאינן חלק מעלילה העיקרית, נוצרו כדי לשוות לחלונות הפתוחים תצוגת מציאות אמינה ולהימנע מחלונות חסרי משמעות. לצורך הזה, חילקו צ'גנטי ואוהניאן את התסריט לעשרים ושישה מקטעים בני ארבע-חמש דקות, וכתבו מסמכי גוגל (אנ') נפרדים, מסמך אחד לכל מקטע, כעשרים עמודים בכל מסמך. להערכתם, היקף התכנים במסמכים אלה היה גדול פי 25 מהתסריט עצמו[5]. חלק מהתכנים התחילו כבדיחות פרטיות, אך לבסוף התפתחו לסיפורים ונכללו בגרסה הסופית של הסרט, כולל בדיחות על חשבון צוות ההפקה והשחקנים[5]. מכיוון שהסרט מקיף את האינטרנט והרשתות החברתיות, השתמשו צ'גנטי ואוהניאן בשמות ותמונות של אנשים שנתנו את הסכמתם לשימוש בשמותיהם ותמונותיהם האמיתיים, בהם בני משפחה וחברים, וכן כמה מאות מתנדבים שגויסו באמצעות פוסט בפייסבוק עם בקשה לסמן לייק בפוסט לאות הסכמה. בסך הכל יש בסרט יותר מ-1000 פרצופים או שמות של בני אדם אמיתיים, שמבחינתו של צ'גנטי, היו חלק מצוות השחקנים[32].

הפצה והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגת הבכורה של "חיפוש" התקיימה ב-21 בינואר 2018 במסגרת פסטיבל "סאנדנס" בשם "Search"[44][45], ועוד באותו לילה רכשה חברת "סרטי סוני" את זכויות ההפצה העולמיות של הסרט תמורת 5 מיליון דולר[46]. צ'גנטי סיפר שהוא נקרא לפגישת עסקים מיד עם תום המסיבה לרגל בכורת הסרט בפסטיבל, ועסקת מכירת הסרט נחתמה בשעה שש וחצי בבוקר[47].

יציאת הסרט תוכננה בתחילה ל-3 באוגוסט 2018 באמצעות חברת "Screen Gems" (אנ') (חברה בת של "סרטי סוני"), אך נדחתה לבסוף להפצה מצומצמת ב-24 באוגוסט, והסרט יצא בשמו הסופי לקהל הרחב שבוע אחר כך, ב-31 באוגוסט[48][49]. הסרט הופץ בפורמט Blu-ray ב-27 בנובמבר 2018[50].

ההכנסות ברחבי העולם הסתכמו בכ-76 מיליון דולר, כנגד תקציב הפקה שעמד על 880 אלף דולר בלבד (פי 86.5)[51][52].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאגר ביקורות הסרטים Rotten Tomatoes עומד הסרט על 92% דעות חיוביות עם דירוג ממוצע 7.50 מתוך 10 בשקלול 253 ביקורות. סיכום הביקורות הוא שעלילה עם עיתוי נכון וביצוע מקורי נתמכים בדמויות עגולות כראוי המגולמות על ידי צוות שחקנים מוכשר[53]. באתר Metacritic קיבל הסרט ציון 71 מתוך 100 בשקלול 34 ביקורות שהוגדרו "אוהדות בדרך כלל"[54]. בסקר דעת קהל של CinemaScore העניקו הצופים ציון ממוצע A בסולם ּ+A (הגבוה ביותר) עד F (הנמוך ביותר), ובסקר של PostTrak (אנ') העניקו הצופים בקולנוע לסרט ציון ממוצע של 78%[55].

אחרי ההקרנה בפסטיבל "סאנדנס", ניק אלן כתב שעל אף שעלילות שמתרחשות כולן על צגים כבר נראו בעבר, כגון ב"הסר חבר" וב"חלונות פתוחים" (אנ'), הסרט הזה מפתיע במידת הרגש הטמונה בו, כאשר הצופים שותפים למסעו של האב הלומד להכיר את בתו בעודה נעדרת, בגילומו של ג'ון צ'ו הכריזמטי[56]. כריסטי למיר העניקה לסרט שלושה כוכבים מתוך ארבעה, וכתבה שצ'גנטי ואוהניאן נצמדים בפקחות לרעיון המרכזי שלהם, גם אם מדי פעם הם מאבדים כיוון. במה שנראה כגרסת היי-טק של "למעלה", הסרט מתאר את ההתקדמות בזמן בצורה חלקה ואפקטיבית, כולל מאבקה של פאמלה בסרטן, מטפל בטרגדיית מותה באופן יעיל וחודר, ומצליח לעורר רגש יותר מאשר מתח. הצופים חוזים בחרדתו הגוברת של דייוויד ורואים את אשר הוא חש, כאילו הם מרגלים אחריו כשהוא בשיא פגיעותו[57].

בביקורת במגזין "וראייטי", פיטר דברוג' כתב שגישתו של הסרט כה ייחודית, עד כדי כך ש"סאנדנס" יכולים לשבץ בפסטיבל סרט מסוג כזה רק פעם אחת, לפני שהגימיק מתיישן[58]. באתר סקירות הקולנוע "IndieWire" (אנ'), קייט ארבלנד נתנה ציון +B וציינה שמדובר בסיפור עלילה מרשים עם עריכה חדה המאפשרת ליצירה להיות לא רק רציפה, אלא אף אינטואיטיבית. הדרמה שצ'גנטי יצר מתעלה על הגימיק ומציעה תפנית מרעננת בסרטים המוצגים דרך צג מחשב[59]. כריס אייגר נתן לסרט ארבעה כוכבים מתוך חמישה, וציין שמדובר בדרמה רוויית מתח הנעזרת בסגנון קולנוע יצירתי ובמגוון של הופעות חזקות של השחקנים הראשיים. אייגר הוסיף שעל אף שימוש לא אפקטיבי בהיבט הטכנולוגי, סיפור הליבה עדיין עושה את העבודה בזכות תסריט המקפל בתוכו זעזוע אמוציונלי מתחילתו ועד סופו[60].

בישראל, יהונתן צרויה כתב באתר עין הדג שהסרט משחזר באופן אותנטי את חוויית הגלישה של כל אחד מאיתנו, ו"דובר" היטב את שפת המחשב והסמארטפון. צרויה משבח את הופעתו המרשימה של צ'ו. עם זאת, יש בסרט נטייה מופרזת לפזר רמזים מטרימים והוא מתארך מעבר לנחוץ אחרי השיא הרגשי[61]. אלעד שלו נתן לסרט ארבעה כוכבים מתוך חמישה וציין ש"חיפוש" משתמש במבנה חדשני שאיננו גימיק, והבמאי אניש צג'נטי מצליח לנצל את המדיום הסיפורי שבחר במלואו ומציג סרט שהוא בו זמנית מאוד טכנולוגי ובן זמננו, אך נטוע במסורת סיפורי הבלשים של הקולנוע הקלאסי[62]. אבנר שביט כתב שעל אף שהשימוש במסך מחשב בלבד לתיאור העלילה נשמע כגימיק, התוצאה מקורית, חדשנית, מותחת, סוחפת ואנושית[63]. ב"הארץ", נתנאל שלומוביץ כתב שהגימיק תורם ליצירת מותחן אפקטיבי, אך העלילה פשטנית עם אוסף טוויסטים צפויים[64].

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירוע שנה מועמדים קטגוריה החלטה מקור
פסטיבל סאנדנס 2018 אניש צ'גנטי

סב אוהניאן

פרס אלפרד פ' סלואן (אנ') לסרט באורך מלא זכייה [65]
אניש צ'גנטי פרס בחירת הקהל NEXT זכייה [66]
פסטיבל הסרטים של סידני (אנ') 2018 אניש צ'גנטי הסרט העלילתי הטוב ביותר: מקום שני זכייה [66]
אגודת מבקרי הסרטים של לוס אנג'לס באינטרנט 2018 ניקולאס ג'ונסון

ויל מריק

העריכה הטובה ביותר זכייה [66]
אניש צ'גנטי הסרט הטוב ביותר מועמדות
סרט הביכורים הטוב ביותר מועמדות
המועצה הלאומית האמריקאית לביקורת (אנ') 2018 חיפוש עשרת הסרטים העצמאיים הטובים ביותר זכייה [66]
טריילר הזהב 2018
Screen Gems;
Heart Sleeve Productions
הגרפיקה הטובה ביותר בפרסומת לטלוויזיה זכייה [66]
הסרט המקורי ביותר מועמדות
פסטיבל לוקרנו 2018 אניש צ'גנטי
Variety Piazza Grande Award
מועמדות [66]
אינדפנדט ספיריט 2019 ג'ון צ'ו השחקן הראשי הטוב ביותר (גבר) מועמדות [66]
פרס סאטורן 2019 חיפוש סרט המתח הטוב ביותר מועמדות [66]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2019 נמסר שחברת "Stage 6" (אנ'), חברה בת של "סרטי סוני", מפתחת סרט המשך מבוסס טכנולוגיה (שם זמני: "חיפוש 2"). עם זאת, נודע שהסרט לא יהווה המשך רציף לעלילת הסרט הראשון, וג'ון צ'ו לא ישתתף בו[67][68][69]. אניש צ'גנטי אף הבהיר שמבחינתו, סרט ההמשך הוא הזדמנות ליצור מותחן מקורי חדש מבוסס-טכנולוגיה, עם דמויות אחרות[70]. כמו כן, אוהניאן הבהיר שאין כל כוונה להפיק סרט ספין אוף לסיפור פלישת החייזרים[28][16].

ב-27 במאי 2020 נודע שאניש צ'גנטי וסב אוהניאן סיימו לכתוב את תקציר סרט ההמשך[71] והסרט יופק על ידי צ'גנטי, אוהניאן ונטלי קסאביאן באמצעות חברת ההפקות שהקימו במשותף, "Search Party". צ'גנטי לא יביים, ובמועד מאוחר יותר יודיעו השלושה מי נבחרו לכתוב את התסריט ולביים. הפרטים נמסרו בריאיון עם צ'גנטי שפרסם כתב העת המקוון "Vulture"[72].

ב-13 בינואר 2021 נמסר ששלב הצילומים של ההמשכון צפוי להתחיל בחודשי האביב באותה שנה, בבימוים של ויל מריק וניק ג'ונסון, כפרויקט הביכורים שלהם כבמאים. השניים גם אמונים על כתיבת התסריט לפי סיפור שכתבו צ'גנטי ואוהניאן. מריק וג'ונסון שימשו קודם לכן כעורכי שני הסרטים הקודמים שביים אניש צ'גנטי: "חיפוש", ו"Run" (אנ')[73]. יפיקו אניש צ'גנטי, סב אוהניאן ונטלי קסאביאן באמצעות חברת ההפקות שלהם, "Search Party", וכן אדם סידמן וטימור בקממבטוב שישמש כמפיק אחראי. בכך, יישמר בשלמותו הרכב הצוות שהפיק את הסרט הראשון, גם אם בתפקידים שונים[73]. במועד הפרסום, עלילת הסרט עדיין חסויה[73][74].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Loughrey. Clarisse. John Cho interview: How he became a cheerleader for cinema's newest genre. Independent. October 6, 2018
  2. ^ 1 2 Harris, Aisha. Review: In ‘Searching,’ a Clever Conceit and John Cho as Leading Man. The New York Times. August 23, 2018
  3. ^ Han, Angie. 'Searching' is the rare movie about the internet that actually gets the internet. Mashable. August 24, 2018
  4. ^ Hardawar, Devindra. ‘Searching’ turns a computer screen into compelling cinema. Engadget. August 27, 2018
  5. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Yang Jeff. How to find the weird and hilarious Easter eggs in the social media thriller “Searching”. Quartz. september 4, 2018
  6. ^ Howard, Courtney. Movie Review: ‘SEARCHING’ – Panic (Chat) Room. Fresh Fiction.TV. August 21, 2018
  7. ^ fleming, Mike Jr. Sony’s Stage 6 Sets Will Merrick & Nick Johnson To Direct ‘Searching’ Sequel. Deadline Hollywood. January 13, 2021
  8. ^ Film and TV Projects Going Into Production. Variety. Retrieved April 10, 2021
  9. ^ "חיפוש", במאגר הידע העברי לקולנוע ישראלי ועולמי "אידיבי". אוחזר ב-17 באפריל 2020
  10. ^ Watt, Jake. SEARCHING – Cinematic Social Media Fatigue. Switch. September 9, 2018
  11. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Saint Pauly. WTF: Searching (2018). 123WTF. December 28, 2018
  12. ^ קטפישינג: הונאת קורבן במדיה החברתית על ידי יצירת בובת גרב או זהות בדויה.
  13. ^ סב אוהניאן, שותפו של צ'גנטי ליצירת הסרט.
  14. ^ Neilan, Dan. Apparently the entire plot of Searching was spoiled on-screen in the middle of Searching. AV Club. september 16, 2018
  15. ^ 1 2 3 4 5 6 Hunter, Rob. 31 Things We Learned from the 'Searching' Commentary. Film School Rejects. November 28, 2018
  16. ^ 1 2 3 4 Aneesh Chaganty & Sev Ohanian, the filmmakers of SEARCHING. Reddit. Retrieved April 22, 2020
  17. ^ 1 2 3 4 Nguyen, Stacey. Searching: Did You Catch These Hints Throughout the Twisty Thriller?/ Photo 3 of 3. Popsugar. september 12, 2018
  18. ^ 1 2 3 4 5 6 Sim, Jonathan. 8 Hidden Clues That Foreshadowed the Big Twists in 'Searching!'. Vocal. Retrieved April 22, 2020
  19. ^ Kecleon #352. Pkemon,com. Retrieved April 22, 2020
  20. ^ Uxie #480. Pokemon.com. Retrieved April 22, 2020
  21. ^ 1 2 3 4 Wong, Kevin. Searching: 7 Clues You Missed That Gave Away The Movie's Twist. Gamespot. September 7, 2018
  22. ^ Agatha Christie Quotes. GoodReads. retrieed April 22, 2020
  23. ^ York, Jeff. “Searching” Displays Old School Mystery in the Most Modern of Ways. Creative Screenwriting. August 26, 2018
  24. ^ Searching for Easter Eggs: Some clues and subtleties of the movie Searching (2018). Reddit, Retrieved April 22, 2020
  25. ^ 1 2 Nguyen, Stacey. Searching: Did You Catch These Hints Throughout the Twisty Thriller? Photo 2 of 3. Popsugar. Retrieved April 22, 2020
  26. ^ Hu, Jane. And Then There Were Vlogs: How ‘A Simple Favor’ and ‘Searching’ Reimagine the Mystery Movie With a Modern Twist. The Ringer. September 19, 2018
  27. ^ עלילת החייזרים המשנית נחשפת, סרטון בערוץ "Sony Pictures Entertainment", באתר יוטיוב, 27 בנובמבר 2018
  28. ^ 1 2 3 4 Lussier, Germain. An Alien Invasion Was Happening in Searching, You Just Didn't Notice It. Gizmaodo. November 13, 2018
  29. ^ Squires, John. There Was an Alien Invasion Subplot in Internet Thriller ‘Searching’ That You Probably Didn’t Notice. Bloody Disgusting. November 13, 2018
  30. ^ Erbland, Kate. ‘Searching’: John Cho-Starring Sundance Hit Included a Wild Alien Invasion Subplot. IndieWire. November 13, 2018
  31. ^ In "Searching" (2018) there's an entire hidden subplot about Aliens embedded in the background by the co-writter. Reddit. Retrieved April 26, 2020
  32. ^ 1 2 Sirikul, Laura. ‘Searching’ Writers Aneesh Chaganty and Sev Ohanian Want to Normalize the Asian American Narrative. Nerds of Color. August 29, 2018
  33. ^ AppEnsure Management. Retrieved July 22, 2020
  34. ^ Gerstei, Josh. Trump shocks with ouster of FBI's Comey. Politico. May 10, 2017
  35. ^ 1 2 3 Raftery, Brian. How Searching Became More Than an 'Internet Movie'. Wired. August 31, 2018
  36. ^ Searching - Did You Catch All the Clues and Easter Eggs, סרטון בערוץ "Sony Pictures Entertainment", באתר יוטיוב, 12 בנובמבר 2018
  37. ^ m night shyamalan movies. LoveForQuotes. Retrieved April 25, 2020
  38. ^ In Searching (2018), Laura Barns can be seen as a trending topic on Facebook.. Reddit. retrieved Aprul 25, 2020
  39. ^ Google Glass: Seeds (2014). IMDb. Retrieved April 17, 2020
  40. ^ Hemanth, Kumar. Director Aneesh on making 'Searching', a thriller which unfolds on a computer screen. The news Minute. July 17, 2020
  41. ^ Evangelista, Chris. Exclusive ‘Searching’ Clip: Changing the Language of Film. Slash Film. November 27, 2018
  42. ^ O'Falt, Chris. Sundance 2018: Here Are the Cameras Used to Shoot This Year’s Narrative Films. IndieWire. January 18, 2018
  43. ^ מישל לה בראיון, סרטון בערוץ "Popcorn Talk", באתר יוטיוב, 8 במאי 2018
  44. ^ program Schedule. Sundance Film Festival '18. January 15, 2018
  45. ^ 2018 Sundance Film Festival: Feature Films Announced. Sundance Institute. Noember 29, 2017
  46. ^ Lang, Brent. Sundance: John Cho’s ‘Search’ Sells to Sony Pictures Worldwide Acquisitions. Variety. January 22, 2018
  47. ^ Buder, Emily. 'Searching': How the Sundance Digital Thriller Reinvented Filmmaking on a Computer Screen. No Film School. August 21, 2018
  48. ^ D'Alessandro, Anthony. Screen Gems Adds John Cho-Debra Messing Thriller ‘Searching’ To August Schedule. Deadline. March 16, 2018
  49. ^ Pedersen, Erik. Sony Moves Tarantino’s Manson Pic, Dates ‘Zombieland 2’ & ‘Little Women’. July 18, 2018
  50. ^ Searching (2018). DVDs Release Dates. Retrieved April 17, 2020
  51. ^ Searching (2018). The Numbers. Retrieved April 17, 2020
  52. ^ Sony Planning Sequel to John Cho's Breakout 2018 Hit ‘Searching’. Reddit. Retrieved October 30, 2020
  53. ^ SEARCHING. Rotten Tomatoes. Retrieved April 17, 2020
  54. ^ Searching 2018. Metacritic. Retrieved April 17, 2020
  55. ^ D'Alessandro, Anthony. ‘Crazy Rich Asians’ Raises Box Office Bank Account To $117M – Labor Day Weekend Recap. Deadline, September 3, 2018
  56. ^ Allen, Nick. Sundance 2018: A Boy, A Girl, A Dream, Search, Madeline's Madeline. RogerEbert.com. January 32, 2018
  57. ^ Lemire, Christy. Searching Review. RogerEbert.com. August 24, 2018
  58. ^ Debruge, Peter. Film Review: ‘Searching’. Variety. january 29, 2018
  59. ^ Erbland, Kate. ‘Searching’ Review: John Cho Stars In Thrilling Abduction Drama That Exists Entirely on a Computer Screen. IndieWire. January 27, 2018
  60. ^ Agar, Chris. Searching Review: John Cho Shines In Suspenseful Tech Thriller. Screen Rant. August 31, 2018
  61. ^ "חיפוש", ביקורת על הסרט באתר "עין הדג", 27 בספטמבר 2018
  62. ^ אלעד שלו, ‏חיפוש | ביקורת סרט, באתר "סרט", 2 באוקטובר 2018
  63. ^ שביט, אבנר‏, הסרט "חיפוש" מתרחש כולו על מסך מחשב - וזה עובד מעולה, באתר וואלה!‏, 27 בספטמבר 2018
  64. ^ אתר למנויים בלבד שלומוביץ, נתנאל, "חיפוש": איך נראית פרנויה הורית דרך מסך מחשב?, באתר הארץ, 29 בספטמבר 2018
  65. ^ 2018 Sundance Film Festival: Feature Films Announced. Sundance Institute. November 29, 2017
  66. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 Searching (2018) Awards. IMDb. Retrieved July 27, 2020
  67. ^ Fleming, Mark JR. Sony’s Stage 6 Films Plots Sequel To Sundance Sleeper ‘Searching’. Deadline. August 14, 2019
  68. ^ El-Mahmoud, Sarah. Searching Is Getting A Sequel, But John Cho Won't Be Back. Cinema Blend. August 15, 2019
  69. ^ Searching 2 (2020). IMDb. Retrieved April 17, 2020
  70. ^ Romano, Nick. Searching sequel in the works as 'tech-driven thriller' with new characters. EW Entertainment. August 14, 2019
  71. ^ תקציר סרט כולל רשימת סצינות ללא דיאלוגים.
  72. ^ Fitz-Gerald, Sean. Aneesh Chaganty Is Living in His Parents’ House, Contemplating a Searching Sequel. Vulture. May 27, 2020
  73. ^ 1 2 3 Fleming, Mike, Jr. Sony’s Stage 6 Sets Will Merrick & Nick Johnson To Direct ‘Searching’ Sequel. Deadline Hollywood. January 13, 2021
  74. ^ Waddington, Liam. Searching sequel will be directed by the editors of the first film, will feature new characters. Flickering Myth. January 13, 2021