חלבלובון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חלבלובון
חלבלובון שער בכושר
חלבלובון שער בכושר
תדירות 6 שנה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריכי הופעה 2015–הווה (כ־9 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
www.halavluv.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
חלבלובון 80 משחקים מסביב לעולם גיליון יולי 2019

חלבלובון הוא דו-ירחון המיועד לילדים בגילאי 5–12 ומטרתו משחק, הנאה ויצירה בדרכים מקוריות שאינן משלבות מסך. בחלבלובון אפשר להשיג גם מטרות של עידוד הקריאה, משחק משותף של הורים וילדים, הנאה ולמידה בצורה חווייתית וזאת תוך שימוש בנייר: ציור, צביעה, כתיבה, גזירה וקיפול. המגזין יוצא לאור בהוצאת חלבלוב ובעריכת טלי הרדאבל ואירית חוסחאלק, והוא אחד מעיתוני ילדים בישראל המופיעים בדפוס באופן קבוע. בהוצאת חלבלוב יוצאים בין היתר מגזינים למבוגרים ולנשים, יומני מסע, מחברות תוכן, מפות עולם לצביעה ומפות כוכבים לילדים למציאה ולסימון על המפה. כל המוצרים מפותחים, מעוצבים ואף מיוצרים במלואם בישראל ונושאים תו כחול-לבן מיוצר בישראל. העיקרון העומד מאחורי העשייה הוא "זמן נייר במקום זמן מסך" מתוך מטרה להוציא את הילדים ואת הוריהם מהמסכים המקיפים אותם שעות רבות.

תולדות המגזין ומוצרים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיליון הראשון של חלבלובון יצא לאור בשנת 2015 ויוצא מאז בקביעות אחת לחודשיים או יותר, כאשר כל גיליון מוקדש לנושא אחר. הגיליונות כוללים סיפורים, שירים, גלויות ומשחקים. הגיליונות מנוקדים ושפת הכתיבה פונה לשני המינים. הגיליונות מודפסים בצבע מלא, על נייר נטול עץ בעובי 110 גרם, המאפשר שימוש משני הצדדים, כתיבה וצביעה נוחה.

  • חדרי בריחה - רק עיפרון והיגיון בשנת 2019 יצא משחק "חדרי בריחה" דמיוני בהוצאת חלבלוב עם איורים מקוריים של אורי קם תור. במשחק יש ארבע מפות ענק שהופכות זמן ביתי או בעת טיול להרפתקה, כאשר כל מה שצריך המשתתף במשחק הוא עיפרון והיגיון. בשנים שלאחר מכן יצאו מארזי משחקי נוספים בסגנון של חדרי בריחה: חדר בריחה עירוני - תל אביב, ירושלים, חיפה ואילת עם איורים מקוריים של Citykat Stories חדר בריחה עם יובל שמלא על עולם הטיפוס באיור של אילנה זפרן וחדר בריחה עם חברת תמיר על עולם המחזור.
  • חלבלובון-צ'יק - ספר משחקים בלי הרבה מילים בינואר 2020 יצא לאור "חלבלובון-צ'יק" המיועד לילדים וילדות בגילאי הגן, ובהתאם מהווה ספר משחקים בלי הרבה מילים, אבל עם אפשרויות למשחקי נייר לבד או ביחד. אחריו יצאו עוד שני ספרי חלבלובון-צ'יק: השני בנושא "עושים חיים עם בעלי חיים" עם איורים בצבעי מים של אנימו והשלישי "גיבורים וגיבורות על".
  • הספר הגדול של משחקי הנייר סדרת שלושה ספרים שיצאה לאור בשיתוף עם חברת פלפוט בכל ספר 100 עד 200 דפים נתלשים ובהם מגוון עצום של משחקי נייר שאפשר לשחק לבד או ביחד. הדפים בגווני הקשת, והספרים הודפסו באלפי עותקים כל אחד וממשיכים לצאת במהדורות חדשות.
  • דף 1 ליום ספר ובו 365 דפים נתלשים, בכל דף משחק אחר או פעילות מרתקת לאחד מימי השנה. הספר יצא בשיתוף עם חברת פלפוט. מוצרים נוספים שיצאו עמם: יומן מסע, מחברת משלי, מחברות תוכן ייחודיות.
  • מגרש משחקים מנייר לוח קרטון ענק ועליו עשרות דפים מעוצבים עם משחקי נייר שאפשר להכין לבד או ביחד, למשחק משפחתי. לדוגמה: חידות גפרורים, משחק זיכרון כולל הכנת הקופסה, משחק רביעיות "מלכותי", ג'ונגל-שח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חלבלובון בוויקישיתוף