חנות הספרים ללא הפסקה של מר פנומברה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חנות הספרים ללא הפסקה של מר פנומברה
Mr. Penumbra’s 24-Hour Bookstore
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת רובין סלואן
שפת המקור אנגלית
סוגה ספרות בלשית, מתח, פנטזיה
מקום התרחשות סן פרנסיסקו עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Picador
תאריך הוצאה 2012
הוצאה בעברית
הוצאה מודן
תאריך 2013
תרגום רוני בק
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003536954
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חנות הספרים ללא הפסקה של מר פֶנוּמְבְּרָה אנגלית: Mr. Penumbra’s 24-Hour Bookstore) הוא ספר הביכורים של רובין סלואן שיצא לאור ב-2012. זהו רומן בלשי ופנטסטי המתרחש בסן פרנסיסקו בת זמננו בחנות ספרים מוזרה, הגדושה סודות ותעלומות. זהו סיפורו של קליי ג'אנון שנכנס לחנות הקטנה והופך למוכר בה במשמרת הלילה. בחנות מבקרים טיפוסים משונים המעוררים את סקרנותו של קליי. עד מהרה הוא מתחיל לחקור ומנסה לגלות תעלומה בת מאות שנים.

הספר תורגם לעברית בשנת 2013 על ידי רוני בק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר עוקב אחר קליי ג'אנון אשר נכנס לחנות הספרים של מר פנומברה בעקבות מסעו לחיפוש עבודה. הוא התקבל לעבודה בחנות המשונה במשמרת הלילה - בה נכנסים טיפוסים שונים ומשונים להשאיל ספרים, ומקצתם לקנות. עד מהרה מגלה קליי שהטיפוסים המוזרים הם בעצם חברים באגודה המכונת "השדרה השלמה" שנועדה לפענח את הצופן לחיי נצח מתוך ספר עתיק שכתב מייסדה. עוזרו הנאמן היה גריטזון, שהנפיק גופן שכיום משתמשים בו בכל רחבי העולם.

ג'אנון מחליט לקחת את אחד הספרים מהחנות לסורק הספרים של גוגל, בעזרת חברתו קאט, אשר עובדת שם. בניגוד להוראתו של פנומברה, קליי פותח וסורק את הספר ומגלה שם את הפתרון לחידת האגודה הראשונה.

עם הזמן, קליי ג'אנון מבין את עוצמתה וגודלה של אגודת "השדרה השלמה" ומנסה לפתור את כל חידותיה. למורת רוחו של הקורא הראשון, קורבינה, ראש האגודה, קליי משתמש במחשבים לפתרון הצפנים השונים. לעומתו, פנומברה תומך במחשבים ובשילובם באגודה - ויכוח שמגיע לכדי שריפתו של "ספר החיים" של פנומברה בידי קורבינה - ספר בו כתובים קורות חייו וסודותיו של האדם, הנקרא רק לאחר מותו.

הסכסוך המעמיק בין תומכי הקידמה ובין מתנגדיה מגיע לקיצו, כאשר קליי מגיע בחיפושו לתבנית הייצור המקורית של הגופן של גריטזון, אשר נגנבה שנים רבות לפני-כן. בהגדלת תבניות אלו, מגלה ג'אנון בליטות קטנות באותיות המצויות כמעט בכל מקום בעולם ובעזרתן מפענח צופן החלפה פשוט שהצפין מייסד האגודה.

הספר מסתיים בכך שקליי ופנומברה חוברים יחדיו כשותפים לעסקים היוצאים לחקור את החיים שלהם ושל אחרים.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר זכה להצלחה רבה ולביקורות משבחות ברחבי ארצות הברית, כאשר הופיע ברשימת מאה הספרים המומלצים של 2012 על פי עיתון ה- San Francisco Chronicle [1] כמו גם לבחירת העורך של ה-New York Times.[2] נוסף לכך, הוא נכנס לרשימת הסיפורת המומלצת בכריכה קשה של ה-New York Times[3] ואף לרשימת רבי המכר של הרדיו הלאומי הציבורי של ארצות הברית.[4]

כריכתו האנגלית הזוהרת בחושך שעוצבה על ידי רודריגו קוראל אף נבחרה לאחת מ-25 הכריכות הטובות ביותר של אתר BookPage.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ McMurtrie, John (December 21, 2012). "Best books of 2012: 100 recommended books". San Francisco Chronicle (Hearst Communications). Retrieved 22 December 2012.
  2. ^ "Editor's Choice". New York Times Sunday Book Review. December 21, 2012. Retrieved 22 December 2012.
  3. ^ "New York Times Hardcover Fiction Best Seller list for October 28, 2012".New York Times. Retrieved 1 January 2013.
  4. ^ "Mr. Penumbra's 24-Hour Bookstore". National Public Radio. Retrieved 22 December 2012.
  5. ^ "25 best book jackets of 2012". Book Page. Retrieved 22 December 2012.