חנן גינת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חנן גינת
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1957 (בן 67 בערך)
ירושלים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה דוקטור לגאולוגיה
ראש המועצה האזורית חבל אילות
2016–מכהן
(כ־8 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חנן גינת (נולד ב-1957) הוא ראש המועצה האזורית חבל אילות החל מחודש יוני 2016.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חנן גינת נולד בירושלים בשנת 1957 ליוחנן גינת (הנס גרטנר) (שהיה מנהל עליית הנוער) ויהודית גינת (ציירת ומורה לציור בסמינר דוד ילין ובתה של תלמה ילין), והוא צאצא למשפחת בנטוויץ'. גינת גדל והתחנך בירושלים והתגייס לצבא במסגרת גרעין נח"ל שהקים את קיבוץ סמר. גינת שרת כקצין בהנח"ל המוצנח והגיע לסמר בשנת 1979. עבד בחקלאות בגידול פרחים, מטע מנגו וענף התמרים.

גינת, דוקטור בגאולוגיה במקצועו, רכש את השכלתו באוניברסיטה העברית בירושלים בה למד החל מן התואר הראשון, ועד להשלמת לימודי התואר השלישי.

החל משנת 1985 לימד גינת בבית הספר מעלה שחרות ביטבתה. הוא ניהל את בית הספר התיכון בשנים 1995–2004. בית הספר האזורי הפך לבית ספר מרכזי ומוביל בישראל בתחומי הלומד העצמאי והתקשוב[דרוש מקור]. בתקופת ניהולו של גינת נוצרו קשרים עם השכנים מירדן ועם בית הספר המקיף בעין מאהל. בזכות הפעילות הזו ופעילויות אחרות זכה בית הספר בשנת 2000 בפרס החינוך של מדינת ישראל ובשנת 2001 בפרס מו"ח (מחשבים בחינוך). בכל שנותיו בבית הספר הוביל גינת את המגמה למדעי כדור הארץ והסביבה.

בשנת 2006 הקים גינת יחד עם עמיתים מים המלח והערבה את מרכז מדע ים המלח והערבה. המרכז הוא מו"פ שלו שותפות כיום חמש רשויות: חבל אילות, ערבה תיכונה, תמר, מגילות ומצפה רמון. בשנות עבודתו במרכז מדע היה גינת מנהל מדעי וריכז את תחום החינוך ואת הקשרים המדעיים עם עמיתים מירדן. בשנת 2016 נבחר גינת לתפקיד ראש המועצה האזורית חבל אילות.

גינת פרסם עד היום 38 מאמרים בכתבי עת בינלאומיים ו 42 מאמרים מדעיים בעברית. בין מחקריו הבולטים יש לציין את גופי המים הקדומים שהתגלו בירדן ובנגב ואת מצאי מאובן של פיל קדום בן 18 מיליון שנים. בדיקות העלו כי השרידים מכילים חלק לסת ובה שתי שיניים טוחנות.[2]

החל משנת 2016 חנן גינת מתפקד כראש מועצה אזורית חבל אילות. במועצה בשנת 2023  5,600 תושבים והיא כוללת 13% מהשטח של מדינת ישראל. קצב גידול האוכלוסיה בחבל כ 4% בשנה. כמו כן גינת משמש החל משנת 2016 כיו"ר החברה הכלכלית ומרכז הקהילה בחבל אילות. ובתפקידו  כיו"ר רשות ניקוז ערבה פועל גינת לניהול סוגיות הקשורות בנחלים בנגב הדרומי ובעיר אילת.

בשנים 2016–2017 היה גינת נשיא החברה הגאולוגית הישראלית ובמסגרת זו הוביל כנסים מדעיים ברחבי הנגב ומחקרים משותפים עם הקהילה המדעית בירדן.

בחירות לראשות המועצה ב־2024 הוכרז כמנצח ללא בחירות לאחר שהיה מועמד יחיד.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חנן נשוי לנילי, ולהם חמישה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר מועצה אזורית חבל אילות
  2. ^ משרד המדע, פיל קדום