חתולונובלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חתולונובלה
מבוסס על סרטוני חתולים אינטרנטיים
סוגה קומדיה
אופרת סבון
יוצרים רועי כפרי
כותבים רועי כפרי
בימוי רועי כפרי
מדבבים רועי כפרי
ניב מג'ר
טל טירנגל
אסף פריינטא
וניה הימן
משה פרסטר
אסי כהן
רונן הרטאן
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 2
מספר פרקים 29
הפקה
מפיקים בפועל דן חן
הילית וולברג
הפצה Flix (במקור)
יוטיוב (מאז 2014)
אורך פרק עד 3 דקות
שידור
תקופת שידור מקורית 15 באוגוסט 2011 – 21 באוקטובר 2012 (שנה ו־9 שבועות)

חתולונובלה היא סדרת רשת קומית שנוצרה על ידי רועי כפרי ובכיכובו עבור אתר שיתוף הסרטונים הישראלי FLiX. כל פרק בסדרה מורכב מסרטונים ויראלים של חתולים שחוברו יחדו לכדי עלילה, בתוספת דיבוב של כפרי ואחרים. הסדרה מתאפיינת בהומור נונסנס מהיר ומהווה פרודיה על אופרות סבון בשילוב אלמנטים של סרטי בורקס וקומדיה שחורה. אלמנט הומוריסטי נוסף הוא הפער בין התיאורים הדרמטיים (לדוגמה, "ברחתי ולא הסתכלתי לאחור") להתרחשות היומיומית ולעיתים קומית (לדוגמה, חתול מטפס על גג מושלג).

ישנם 29 פרקים: 27 פרקים עלילתיים, ועוד שני פרקי ספיישל בדמות איחול שנה טובה ולקט.

הסדרה הפכה לתופעת רשת שגרפה מיליוני צפיות באתר FLiX וכן בחשבון היוטיוב הפרטי של כפרי. אחד מפרקי הסדרה היה הסרטון הפופולרי ביותר באתר לשנת 2011,[1] ועם סיום עונתה הראשונה של הסדרה, גרפה "חתולנובלה" יותר מ-2 מיליון צפיות.[2]

בעקבות ההצלחה בישראל, עשרה פרקים מתוך הסדרה דובבו לאנגלית ופורסמו בערוץ היוטיוב של אתר FLiX תחת השם "Gatonovela".

תקציר הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה תוארה באתר FLiX כ"שלוש משפחות אמידות של חתולים וחתולות חיות יחדיו בבניין דירות פאר בעיר ומנהלות את העסק המשפחתי".[3] אף על פי שהסדרה ממוסגרת כטלנובלה ופרקיה מתחילים בקטע קצר המסכם את אירועי "הפרקים הקודמים", לרוב אין קשר עלילתי בין הפרקים.

כל פרק מורכב ממונטאז' של סרטוני חתולים מרחבי הרשת השזורים לעלילה קצרה באמצעות דיבוב ולעיתים אפקטים חזותיים. הפרקים מוצגים לרוב כ"יום בחייהם" של חתולים שונים וסובבים סביב חוויות יומיומיות. חלק מהפרקים כוללים פרודיות על קלישאות המופיעות בסרטי ז'אנר כגון סרטי אקשן, סרטי אסונות, וסרטי פשע.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לטענת מנהלת אתר FLiX הילית וולברג, האתר ביקש להפיק תוכן מקורי בעלות נמוכה. הרעיון לסדרה הגיע מעורכי התוכן של האתר שפיתחו את הרעיון במשך שנה. את הפיילוט לסדרה יצר כפרי, ולאחר ההצלחה הראשונית היה אמון על עריכתה. בנוסף אליו, וולברג וכן מנכ"ל FLiX דן חן היו אחראיים על הסדרה.[4][5]

זמן קצר לאחר תחילת עונתה השנייה יצאה הסדרה לפגרה, וצוות FLiX עודד את מעריצי הסדרה לשלוח אליהם סרטוני חתולים לשימוש הסדרה.[4]

בין דצמבר 2011 לאפריל 2012, FLiX דיבבו מחדש את הפרקים המצליחים ביותר של הסדרה לאנגלית והעלו אותם לערוץ היוטיוב של האתר תחת השם "Gatonovela" (משמעות המילה "Gato" היא "חתול" בספרדית).

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הפרק "הצוואה של ניסים" אינו מופיע יחד עם הפרקים האחרים בעמוד הסדרה הרשמי, אלא הועלה בנפרד מטעם Flix.
  • פרק הלקט הציג את אירועי הפרקים הקודמים של כל הפרקים, למעט "זיסו האגדה" והפרק הממוקד באיחול שנה טובה.
  • הפרק "אסי מפרק משפחות" הועלה בשתי גרסאות שונות, כאשר בגרסה של Flix ניסן הנבגד אומר "חיים, תרד!", בעוד שבגרסת העמוד הרשמי הוא אומר "ניסן למה?!".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]