נמרון מרגיי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף חתול מרגיי)
קריאת טבלת מיוןנמרון מרגיי
מצב שימור
מצב שימור: קרוב לסיכוןנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
מצב שימור: קרוב לסיכון
קרוב לסיכון (NT)[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: טורפים
תת־סדרה: דמויי חתול
משפחה: חתוליים
סוג: נמרון
מין: נמרון מרגיי
שם מדעי
Leopardus wiedii
שינץ, 1821
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נמרון מרגיי, מרגיי או חתול מרגיי (שם מדעי: Leopardus wiedii) הוא מין של נמרון ממשפחת החתוליים. זהו טורף שנמצא בדרום ומרכז אמריקה. הוא זריז ומוסווה ובעל חברבורות נמר.

המרגיי מזכיר מאוד את האוצלוט שחי באותו אזור, למרות שהוא יותר קטן ורגליו וזנבו יותר ארוכים. הוא שוקל 2.6-4 ק"ג ואורכו 48-79 ס"מ. פרוותו חומה ומנומרת בחום כהה או שחור וגם קצת מפוספסת. הזנב הארוך מפוספס בשחור.

המרגיי מתמחה בטיפוסי עצים יותר משאר חתולי אמריקה, ויכול גם לרדוף אחרי טרף במעלה העצים, למרות שלעיתים ירד לקרקע. הוא בין החתוליים היחידים (בעיקר נמר ערפילי וגם חתול שיש) שיכולים לרדת לקרקע מהעץ בלי להפיל את עצמם, אלא להסתובב ולטפס למטה. הוא שרירי מאוד ומסוגל לקפוץ עד גובה 3.5 מ'. טרפו הוא בעיקר יונקים קטנים כמו קופים, ציפורים, ביצים, לטאות וצפרדעים. הוא גם רודף אחרי סנאים בין הענפים ולפעמים יצוד על הקרקע חולדות ושרקנים. הוא תופס את טרפו ממארב ונושך אותו בצווארו וכך הורגו.

הוא נפוץ בטבע ביערות גשם ושאר ביערות מדרום מקסיקו לאורך כל אמריקה המרכזית ועד צפון מזרח אמריקה הדרומית עד לאורוגוואי וצפון ארגנטינה, אולם מקום חיותו מצטמצם במהירות והוא גם ניצוד באופן לא חוקי, כך שבעתיד הוא יהיה בסכנת הכחדה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נמרון מרגיי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נמרון מרגיי באתר הרשימה האדומה של IUCN