חתונת הנסיך הארי ומייגן מרקל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הארי ומייגן באירוע לכבוד חג המולד,2017.

חתונת הנסיך הארי ומייגן מרקל נערכה בטירת וינדזור בבריטניה ב-19 במאי 2018. הנסיך הארי, השישי בסדר הירושה לכתר הבריטי ומייגן מרקל, שחקנית אמריקאית, הכירו כשנתיים טרם החתונה והכריזו על אירוסיהם ב-27 בנובמבר 2017. בדומה לחתונת הנסיך ויליאם וקתרין מידלטון, משכה החתונה תשומת לב תקשורתית רבה, ועל פי הערכה צפו בה מאות מיליוני אנשים מרחבי העולם[1], לאחר החתונה קיבלו בני הזוג את התוארים "הדוכס והדוכסית מסאסקס".

ההכנות לחתונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיך הארי, בנם הצעיר של דיאנה, הנסיכה מוויילס וצ'ארלס, נסיך ויילס ואחיו הצעיר של הנסיך ויליאם, דוכס קיימברידג', הכיר את מייגן מרקל, שחקנית אמריקאית אשר עיקר פרסומה בעקבות השתתפותה בסדרת הטלוויזיה Suits, במהלך חודש יוני 2016 ושניים החלו במערכת יחסים. הודעת האירוסים פורסמה ב-27 בנובמבר 2017. ההודעה עוררה הדים רבים עקב היותה של מרקל אפרו-אמריקאית למחצה (מצד אמה), וכן עקב היותה גרושה[2][3].

טרם הנישואין הוטבלה מרקל לכנסייה האנגליקנית וקיבלה אזרחות בריטית.

לכבוד החתונה הופצו ברחבי הממלכה המאוחדת מטבעות בשווי 5 לירות שטרלינג עם הטבעה של בני הזוג וכן בולים מיוחדים עם תצלומים של הזוג[4].

יום החתונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החתונה נערכה ב-19 במאי 2018 בקפלת ג'ורג' הקדוש שבטירת וינדזור. בניגוד לחתונתם של ויליאם וקייט, יום חתונתם של הארי ומייגן לא הוכרז בבריטניה כיום שבתון[5].

שמלת הכלה של מרקל עוצבה על ידי המעצבת קלייר וייט קלר מבית האופנה של ז'יבנשי, הארי היה לבוש במדי שרד של הצבא הבריטי, התקנות בצבא הבריטי אוסרות על חייל להופיע עם זקן בעת שהוא לבוש במדים, על כן הארי היה צריך אישור מיוחד מהמלכה אליזבת על מנת להופיע בחתונתו עם זקן[6].

הנסיך ויליאם שימש כשושבינו של הארי ואילו למייגן לא הייתה שושבינה, במקום זאת, ילדים קטנים, אשר בני הזוג בחרו בקפידה, ליוו אותם לחופה[7]. כמו כן, נבצר מאביה של מייגן, תומאס, להגיע לחתונה עקב ניתוח שעבר בליבו, על כן אביו של הארי, צ'ארלס ליווה אותה לחופה. טקס החופה הונחה על ידי הארכיבישוף מקנטרברי, ג'סטין ובלי. במהלך הטקס הבישוף מייקל קורי נשא דרשה בת 14 דקות בה ציטט בין השאר מדבריו של מרטין לותר קינג על אהבה. הדרשה זכתה לתשומת לב מיוחדת[8].

טקס החתונה אובטח על ידי כ-250 אנשי הכוחות המזוינים של בריטניה ועלותו מוערכת בכ-32 מיליון ליש"ט[9][10].

לחתונה הוזמנו כ-600 אורחים, רובם הוגדרו כ"קרובים של בני הזוג"[11], בין האורחים אשר שייכים למשפחת המלוכה ניתן למנות את הנסיך אנדרו, דוכס יורק וגרושתו שרה פרגוסון וכן את בן דודו של הארי, פיטר פיליפס ורעייתו. בין הידוענים שנכחו בחתונה ניתן למנות את ויקטוריה ודייוויד בקהאם, אלטון ג'ון, סרינה ויליאמס, אופרה וינפרי, טום הארדי ואידריס אלבה. כמו כן רוב השחקנים אשר כיכבו לצד מרקל בסדרה Suits נכחו בחתונה.

בני הזוג ביקשו מהאורחים שלא להביא להם מתנות אלא לתרום מכספם לאחד משבעת ארגוני צדקה אותם בחרו אשר פועלים בשטח בריטניה[12][13]

הסיקור התקשורתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירועי החתונה שודרו באופן נרחב ברשתות טלוויזיה רבות ברחבי העולם. בבריטניה צפו בחתונה 18 מיליון בני אדם[14], ובארצות הברית צפו בחתונה למעלה מ-29 מיליון בני אדם, עלייה של 6 מיליון לעומת נתוני הצפייה בחתונתם של וויליאם וקייט[15]. ההערכה כי מאות מיליוני צופי טלוויזיה שמספרם המדויק איננו ידוע, צפו בחתונה מרחבי העולם[1].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Royal wedding confirmed as year's biggest UK TV event
  2. ^ נאוה סילוורה, מייגן מרקל היא לא האייקון הפמיניסטי שאתן חושבות שהיא, באתר את, ‏16 במאי 2018
  3. ^ דיווחים: האם מייגן מרקל בהיריון?, באתר וואלה! סלבס, ‏30 בנובמבר 2017
  4. ^ Diana Pearl, Prince Harry and Meghan Markle Are Getting Two Commemorative Stamps in Honor of Their Wedding, People, ‏17 במאי 2018
  5. ^ Prince Harry and Meghan: No wedding bank holiday planned, BBC
  6. ^ Wedding Princes: Harry and William Wear Military Uniforms, The New York Times, ‏19 במאי 2018
  7. ^ Royal wedding: Meghan Markle's father to walk her down aisle, BBC, ‏4 במאי 2018
  8. ^ Royal wedding preacher: Who is Michael Curry?, BBC
  9. ^ military-prince-harry-and-ms-meghan-markles-wedding
  10. ^ אתר למנויים בלבד Danny Boyle; Gareth Davies; Rob Crilly, ‏Prince Harry and Meghan Markle’s royal wedding day: Best moments, pictures and talking points, The Telegraph, 20 May 2018
  11. ^ World leaders to miss union of Prince Harry and Meghan Markle
  12. ^ Royal Wedding Charity Donations
  13. ^ Royal wedding: Harry and Meghan ask for charity donations, BBC
  14. ^ White, Peter (2018-05-20). "Royal Wedding Ratings: 18M Watch Prince Harry & Meghan Markle's Big Day In The UK". Deadline (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-05-24.
  15. ^ America’s Mad About Harry & Meghan; Nearly 30M Watch Royal Wedding Live