טארין מנינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טארין מנינג
Taryn Manning
לידה 6 בנובמבר 1978 (בת 45)
פולס צ'רץ', ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת פופ רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר לאמנויות של אורנג' קאונטי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://tarynmanning.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טארין מנינגאנגלית: Taryn Manning; נולדה ב-9 בנובמבר 1978) היא שחקנית וזמרת אמריקאית. הופעותיה הראשונות בקולנוע היו בסרטים "את מטורפת, אתה חתיך" (2001) ו"קרוסרודס" לצד בריטני ספירס (2002), שהעלה אותה לכותרות. בהמשך הופיעה בסרטים "8 מייל" (2002) "הרדוף לבן" (2002), "הכי דומה לאהבה" (2005) ו"מלחמות הראפ" (2005), שזיכה אותה בתשואות המבקרים. מנינג שיחקה גם במספר סדרות טלוויזיה, בהן "ילדי האנרכיה" (2008–2010) ו"הוואי חמש-אפס" (2010–2019), וכן גילמה את דמותה של טיפאני "פינסטאקי" דוגט (אנ') בסדרה "כתום זה השחור החדש" (2013–2019) של נטפליקס.

בתחום המוזיקה, מנינג הייתה סולנית בצמד האלקטרוני "Boomkat" לצד אחיה. כמו כן היא הייתה אחת מבעלי מותג האופנה "Born Uniqorn".

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנינג נולדה בפולס צ'רץ', וירג'יניה לביל מנינג, מוזיקאי, ולשרין לואיז (וויט). הוריה התגרשו כשהייתה בת שנתיים, ובעקבות כך היא ואחיה, קלין, גרו בילדותם עם אמם בטוסון, אריזונה. מנינג העבירה את ילדותה עם אחיה ועם אמא ששימשה כאם חד הורית כשהם גרים בקראוון בתנאים מחמירים. לדבריה, "אמי לא קנתה לעצמה זוג נעליים חדש או בגד חדש עד שעזבתי את הבית". בהמשך טענה כי "כשהייתי מבקשת ממנה דולר, הייתי מקבלת, פשוטו כמשמעו, דולר אחד".

למרות בעיותיה הכלכליות של משפחתה, אמא של מנינג רשמה אותה לסדנאות קראטה, מחול ומשחק. כשהייתה בת 12, העתיקה המשפחה את מגוריה לסן דייגו, קליפורניה, ושנתיים לאחר מכן התאבד אביה של מנינג. כמתבגרת, עבדה כמלצרית וכבריסטה כדי לעזור לפרנסת המשפחה.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

1999—:2005 תחילת דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנינג החלה את קריירת המשחק שלה בסוף שנות ה-90, כשביצעה תפקידים מזעריים במספר סרטים וסדרות טלוויזיה, שבהם "הפרקליטים", "Get Real",‏ "Speedway Junky"‏, "NYPD Blue" ו-"Popular". בנוסף ביצעה מספר הופעות אורח בסדרה "בוסטון פאבליק", שם גילמה תפקיד שנכתב במיוחד עבורה.

הופעותיה הקולנועיות הראשונות היו בדרמה הרומנטית "את מטורפת... אתה חתיך" ובסרט "קרוסרודס", בו גילמה את אחת משתי חברותיה הטובות של דמותה של בריטני ספירס. כמו כן שיחקה בסרט "8 מייל" כאקסית של בי-ראביט, ג'נין, ובסרטו של פיטר קוסמנינסקי "הרדוף לבן". לצד זאת גילמה תפקידי משנה בסרטים "13 בר מזל" ו"Debating Robert Lee". ביצעה הופעות קצרות בסרט המלודרמה על מלחמת האזרחים האמריקנית מאת אנתוני מינגלה, "קולד מאונטן" (2003) ובקומדיה הרומנטית "הכי דומה לאהבה" (2005).

מנינג הופיעה על שער המגזין "FHM" ביולי 2003, וכן דורגה על ידי המגזין "Stuff" במקום ה-33 ברשימת "103 הנשים הסקסיות ביותר" בשנת 2003, ועל ידי המגזין "מקסים" במקום ה-59 ברשימת "100 הלוהטות" בשנים 2003 ו-2008.

2005—הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2005 התרחשה פריצתה הקולנועית כשגילמה את דמותה של נולה, זונה בממפיס, טנסי, בסרט "מלחמות הראפ". על תפקיד זה קיבלה מועמדות מטעם אגודת מבקרי הקולנוע של וושינגטון בתואר "פריצת השנה". במאי הסרט, קרייג ברואר, טען שכשראה תמונה של מנינג, החליט כי השחקנית שתגלם את דמותה של נולה תיראה בדיוק כמוה. לדבריו, היה מופתע ושבע רצון כשבהמשך הדוגמנית ממנה שאב השראה למראה הדמות היא לבסוף השחקנית שגילמה אותה.

בהמשך דרכה שיחקה בסרטים "Unbeatable Harold" ו-"When the Nines Roll Over". בנוסף שיחקה בקומדיה השחורה "כפר המוזרים", לצד סקוט ספידמן ווס בנטלי. השיר של ההרכב המוזיקלי שלה Boomkat‏, "It's Not My Fault", היה חלק מפסקול הסרט. בשנת 2007 גילמה את אייבי צ'יטי בסדרת הטלוויזיה קצרת הימים של רשת פוקס, "Drive", דרמה על מספר אנשים המתחרים במירוץ דרכים לא חוקי. ב"אחרי הסקס", גילמה בתפקיד משנה את אלאנה. שיחקה תפקידים ראשיים בסרטי האימה "Cult" ו-"Banshee". בסרט האחרון ביצעה את הפעלולים המופיעים בו בעצמה. לדבריה, "נפצעתי יום אחד במהלך אחת מסצנות המרדף, בעת שמכונית אחרת התרסקה על מכוניתי".

מנינג הופיעה בקומדיה הרומנטית "ג'ק וג'יל", וכן גילמה את דמותה של ריטה צ'רי בארבעה מפרקי הסדרה "ילדי האנרכיה". אחד מכוכבות הסדרה, קייטי סגל, כינתה את הופעתה בסדרה "פנטסטית". בתחילה גילמה הופעות אורח בלבד בסדרה ובהמשך הצטרפה לצוות הקבוע של שחקניה בשל הופעתה המוצלחת. בהמשך שנת 2008 הופיעה בוידאו קליפ של באצ' ווקר לשיר "The Weight Of Her" ובקליפ של will.i.am לשיר "Yes We Can". כיכבה לצד ביל פולמן בסרט הדרמה הסוריאליסטי "Your Name Here", בו גילמה את ניקי, דמות המבוססת על ויקטוריה פרינסיפל. הסרט מבוסס באופן כללי על חיי סופר המדע הבדיוני פיליפ ק. דיק.

ב-2009 גילמה את דמותה של רוז אטרופוס בסרט הדרמה המוזיקלית "העידן המושלם לרוקנרול", שקיבל ביקורות חיוביות רבות מצד המבקרים והקהל. באותה שנה שיחקה לצד רון פרלמן בשני סרטים, "קבר השד" ו"The Job". כמו כן הופיעה בסרט האימה "תאוריית הרצח", שעוסק בקבוצת סטודנטים בקולג', המוצאים עצמם נרדפים על ידי רוצח סדיסט.

בהמשך השנה הופיעה מנינג כקרוליין בישוף בסרט "Five Good Years". בפברואר 2010 לוהקה לחידוש הסדרה "הוואי חמש-אפס", בתור אחותו הקטנה של הדמות הראשית, סטיב מקגראת'.

בשנת 2012 שיחקה לצד דומיניק מונאהן בסדרת הרשת העל טבעית "The Unknown", שעלתה ב-13 ביולי באותה שנה.

בשנת 2013 החלה לגלם את דמותה של טיפאני "פינסטאקי" דוגט בסדרת המקור של רשת נטפליקס "כתום זה השחור החדש". במאי 2019 עלתה העונה השביעית והאחרונה בהשתתפותה.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

2003—2001: תחילת דרכה בעולם הפופ, Boomkat[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2003 מנינג ואחיה קלין הקימו את הלהקה "Boomkat". בתחילת חתמו השניים על חוזה עם חברת התקליטים הגדולה של מפיק "אמריקן איידול", רנדי ג'קסון, אך העסקה נפלה. בהמשך חתמו על חוזה עם החברה "DreamWorks Records", שייצגה אותם בשנים 2002–2004. בשנת 2002 ביצעה מנינג את השיר "I'll Take You There"" לצד טוויט במספר פרסומות של חברת גאפ, שבוימו על ידי פטר לינדברג. אלבום הבכורה של הלהקה, "Boomkatalog.One", יצא ב-18 במרץ 2003. אחד מלהיטיו "The Wreckoning", דורג במקום הראשון ברשימת "מוזיקת הריקודים החמה". באותה שנה דורגה הלהקה במקום החמישי ברשימת "אומני השנה של מוזיקת הריקודים" של מגזין בילבורד. חלק משירי האלבום הופיעו בסרטים "ילדות רעות", "קרוסרודס", "חתיכה של הפתעה", "8 מייל" ו"הג'וב האיטלקי".

לאחר הפסקה זמנית, בראיון שהעניקה מנינג למגזין "Nylon" באוקטובר 2005, הצהירה שהלהקה תשוב לפעילות בסופו של דבר, ושהיא כותבת שירים לאלבום הבא שייצא לאור כשתמצא ללהקה חברת תקליטים חדשה. ב-8 באפריל 2008, לאחר ארבע שנות הפסקה, הוציאה הלהקה את הסינגל "Runaway". בתחילת יוני של אותה שנה, אלבומה השני של הלהקה, "A Million Trillion Stars", נעשה זמין לקנייה באינטרנט.

באוקטובר 2008 ביצעה הלהקה מספר הופעות בלוס אנג'לס, בין היתר בפסטיבל "נוהו" בצפון העיר ובמועדון "Viper Room". בדצמבר הקליטה מנינג גרסת כיסוי לשירו של טום פטי "Christmas All Over Again", שפורסמה בדף המייספייס שלה. ב-3 במרץ 2009 הוציאה הלהקה את הסינגל "Run Boy", לצד וידאו קליפ אלקטרוני לשיר. הסינגל הושק באתר "People.com". האלבום יצא לחנויות באופן רשמי ב-10 על ידי חברת התקליטים העצמאית "ליטל ונילה". באותה שנה השתתפה מנינג בשירם של להקת האינדי "Dreamers"‏ "Lonely World", וכן הופיעה בווידאו קליפ לשירם "The Dreamers", בו מגלמת מנהלת זירה בקרקס. ב-28 הודיעה כי להקתה עובדת על אלבום סטודיו שלישי.

2009—היום: קריירת סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2009 מנינג הצהירה שהתחילה לעבוד על אלבום סולו. בראיון שהעניקה לאדם ברנרד תיארה את האלבום, "מוזיקת ריקודים, צבעוני, ראוותני, אם תרצה. גרסה קצת יותר קודרת של Boomkat, משהו ניסיוני, דומה ל"פורטיסהד"".

מנינג ביצעה את סינגל הבכורה שלה, "So Talented", באחד מפרקי הסדרה "מלרוז פלייס". השיר נכתב יחד עם המפיק ליני. ב-3 בספטמבר פורסם כי שני סינגלים מהאלבום הושלמו.

"Turn It Up" יצא כסינגל הרשמי הראשון, והקליפ שלו פורסם ב-People.com ב-4 במאי 2011. ב-22 באוקטובר השיר הגיע למקום ה-21 ברשימת "מוזיקת הריקודים החמה" של מגזין בילבורד.

הסינגל הבא, "Send Me Your Love", יצא לאינטרנט ב-21 באוגוסט 2012. האלבום "Freedom City" יצא בספטמבר 2012.

ב-12 בינואר 2015 יצא הסינגל המשותף שלה עם ביינון, "All The Way".

ב-14 באוגוסט 2020, היא הוציאה את הסינגל "Time Wasted" לסטרימינג דיגיטלי

פעילות נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנינג היא בעלת חברת התקליטים של להקתה, "ליטל ונילה".

משנת 2005 עד 2009 ניהלה מנינג קו אופנה בשם "Born Uniqorn" עם חברתה הטובה טרה ג'יין. המותג הוקם בסתיו 2005 ועבד עם ארגוני צדקה רבים בלוס אנג'לס. סמלי האופנה של מנינג הם קייט מוס, ניקול קידמן, קייט בלאנשט וקייט וינסלט.

מנינג הופיעה בקמפיינים של מותגי האופנה Juicy Couture ושל Frankie B. באפריל 2011 הצטלמה בעירום לשער המגזין של "פלייבוי".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון לשנת 2020, מנינג מתגוררת בפאלם ספרינגס, קליפורניה. בשנת 2017, מנינג הצהירה שהיא הטרוסקסואלית ואינה מזדהה כחלק מקהילת להט"ב למרות ההיסטוריה שלה של עם נשים.

ב-21 בספטמבר 2005 מנינג הייתה על טיסה 292 של "JetBlue", שנסעה משדה התעופה ברבנק הוליווד בברבנק, קליפורניה, לנמל התעופה הבין-לאומי ג'ון פ. קנדי בניו יורק. עד שביצעה נחיתת חירום במטוס האיירבוס A320 בנמל התעופה הבין-לאומי של לוס אנג'לס לאחר שכן הנסע של המטוס נפגם. אף אדם לא נפצע בתקרית. לדבריה אירוע זה היה "הסוריאליסטי והחוץ-גופי" ביותר שחוותה.

בעיות משפטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 באוקטובר 2012, מנינג נעצרה בגין תקיפת העוזרת האישית והמאפרת שלה, הולי הרטמן. הרטמן, שהתגוררה באותה עת בדירתה של מאנינג, בחרה שלא להעמידה לדין. בנובמבר 2012 קיבלה מנינג עסקת טיעון ובו תבצע יום אחד של עבודות שירות ובמידה ובששת החודשים הקרובים המקרה לא יחזור על עצמו התיק ייסגר.

בנובמבר 2014, מנינג נעצרה בגין הפרת צו איסור פרסום ואיומים פליליים על בת זוגה דאז, ז'נין הלר. בשנת 2015, מנינג האשימה את הלר בהטרדה. הלר נידונה לארבעה חודשי מאסר בגין הפרת תנאי הסדר הטיעון שלה. לפני החרפת מערכת היחסים ביניהם, הלר ומנינג חיו יחד במעונה של הלר בניו יורק. בשנת 2016, התגלה כי מנינג בדתה הפרות מגע, וכתוצאה מכך הלר נעצרה באופן כוזב ונכלאה באמצעות הסדר טיעון כפוי. נכון לשנת 2020 הלר לא נקטה בצעדים משפטיים נגד מנינג או התובע המחוזי במנהטן.

בשנת 2016, מנינג הואשמה בשנית על תקיפתה של הולי הרטמן, שהגישה בקשה לצו הרחקה ממנינג אולם בקשתה נדחתה. לטענתה של הרטמן, תקיפה זו הייתה רק אחת ממספר תקיפות של מנינג, כשהאחרונה התרחשה בסוף 2015 בדירתה של מנינג במנהטן. תמונות מאותה התקרית הופצו ברשתות המדיה. בשנת 2019, מנינג טענה שפרצו לדירתה ב"צורה אפית" והייתה קורבן של "פשעי סייבר" ו"בריונות ברשת" לאחר שפרסמה כמה פוסטים שכללו הערות מזלזלות על צוות השחקנים ש"כתום זה השחור החדש".

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
1999 כביש מהיר בחורה ברכב ללא קרדיט
2000 המיוחדים מעריצה
2001 את מטורפת, אתה חתיך מאדי
2002 קרוסרודס מימי
הרדוף לבן ניקי
8 מייל ג'נין
2003 קולד מאונטן שילה
2004 Dandelion דני ווס
2005 מלחמות הראפ נולה
Lucky 13 סאם
הכי דומה לאהבה אלן מרטין
2006 Unbeatable Harold סנדי
הזן שרה
2007 Cult קסנדרה
אחרי הסקס אלנה
Weirdsville מטילדה
2008 Jack and Jill vs. the World ג'יל
Your Name Here ניקי
2009 Kill Theory אלכס
קבר השטן שרה "דוק" הרינגטון
The Job ג'וי
The Perfect Age of Rock 'n' Roll רוז אטרופוס
2010 חוות האהבה מלורי
Groupie ריילי סימס גם מפיקה-שותפה
Redemption Road ג'קי
Heaven's Rain לסלי דאגלס
2011 Waking Madison מרגרט
The Speed of Thought קירה
Man Without A Head קמילה
2013 All American Christmas Carol סינדי
Five Thirteen ליסה
2014 עוּבדוֹת אֲמִתִיוֹת קולין
2015 הניסוי מיס לואו
#Horror גלוריה
Almost Broadway מולי
A Light Beneath Their Feet גלוריה גרינגסון
2016 A Winter Rose פטריסיה רוז
Happy Yummy Chicken לורה גם מפיקה
2017 The Vault וי דילון
Blackmail מולי
Swing State אדריאן לוקהארט
2018 The Amendment לסלי דאגלס
2019 The Brawler פיליס וופנר
The Murder of Nicole Brown Simpson פיי רזניק (אנ')
2021 Last Call אלי גם מפיקה-שותפה
The Gateway קורי
Karen קארן דרקסלר גם מפיקה
Every Last One of Them מגי גם מפיקה בפועל
Pooling to Paradise דון
2022 Sanctioning Evil דני
Bromates דרלין
It Snows All the Time אפריל גם מפיקה בפועל
Bobcat Moretti דברה מורטי גם מפיקה בפועל
2023 Miranda's Victim טווילה הופמן
One Day as a Lion טיילור לאב
TBA The Skulleton סאם מארין
The Latin from Manhattan: The Vanessa Del Rio Story סנדי
Abused מארי
777 אנה
Chapel גרייס
Off Rip ג'ן
They Turned Us Into Killers מייסי
Static Codes פנלופה
Porterville אנדרוז

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סדרה תפקיד הערות
1999 הפרקליטים ג'ני ריינס פרק: "Of Human Bondage"
Come On, Get Happy: The Partridge Family Story גרופי סרט טלוויזיה של ABC
1999–2000 תתאפס על עצמך רבקה פיבודי 9 פרקים
2000 Kiss Tomorrow Goodbye רקדנית מקועקעת סרט טלוויזיה של Fox
צעירים לנצח אשלי קר'מייקל פרק: "Misery Loathes Company"
2001 NYPD Blue טרייסי פרק: "Oh Golly Goth"
בוסטון פאבליק קארה גלין פרק: "Chapter Twenty-Seven"
2003 אזור הדמדומים טינה בישופ פרק: "Fair Warning"
2005 CSI: מיאמי היידי דילון פרק: "Money Plane"
2006 Banshee סייג' ריון סרט טלוויזיה של אוקסיג'ן
2007 Viva Laughlin ז'נבה פרק: "What a Whale Wants"
דרייב אייבי צ'יטי תפקיד ראשי; 6 פרקים
2008–2010 ילדי האנרכיה ריטה 7 פרקים
2009 Free Radio עצמה פרק: "Earthquake"
מלרוז פלייס עצמה פרק: "Grand"
2010–2019 הוואי חמש-אפס מרי אן מקגארט 10 פרקים
2011 חוק וסדר: מדור מיוחד לריסה וולש פרק: "Possessed"
Zombie Apocalypse רמונה סרט טלוויזיה של Syfy
2012 סוכן מחוק ניקול פרק: "Mixed Messages"
The Unknown מייגן סדרת רשת; פרק: "Privacy Settings"
2013–2019 כתום זה השחור החדש טיפאני "פינסטאקי" דוגט (אנ') תפקיד ראשי (7 עונות); 87 פרקים
2015 נייט מישל של סיפורה מישל נייט סרט טלוויזיה של Lifetime
2019 At Home with Amy Sedaris טאמבי טאקר פרק: "Hospital-tality"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טארין מנינג בוויקישיתוף