טבורוירי בולטפלאג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טבורוירי בולטפלאג
Tvøroyrar Bóltfelag
מידע כללי
שם מלא מועדון הכדורגל טבורוירי
כינוי TB
תאריך ייסוד 13 במאי 1892
אצטדיון ויד סטורה
טרונגיסואגור, טבורוירי, איי פארו
(תכולה: 4,000)
נשיא ריידר סימונסן
מאמן הלן נקוואצ'ה
ליגה הליגה השנייה של איי פארו
www.tb.fo
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ

טבורוירי בולטפלאגפארואזית: Tvøroyrar Bóltfelag; או בקיצור TB) הוא מועדון כדורגל חצי-מקצועני מאיי פארו, מהעיר טבורוירי, שנמצאת באי סוד'ורוי, אחד מאיי פארו. הקבוצה משחקת את משחקי הבית שלה באצטדיון ויד סטורה שנמצא על האי, וצבעי הקבוצה הם שחור, לבן וסגול.

קבוצת הכדורגל TB נוסדה ב-13 במאי 1892, והוא מועדון הכדורגל הוותיק ביותר באיי פארו, וגם נחשב לאחד הוותיקים ביותר בממלכה הדנית, שאיי פארו הם חלק מהם. בשנות ה-40 וה-50 המועדון הצליח לזכות ב-3 אליפויות, ובשנות ה-70 וה-80 המועדון הגיע לשיא הצלחתו וזכה ב-4 תוארי אליפות הליגה הפארואזית. בנוסף זכה המועדון גם ב-5 גביעי מדינה של איי פארו.

לאחר תום עונת 2016, הוחלט ששלושת המועדונים של האי סוד'ורוי, שהם TB, פ.צ. סוד'ורוי ורוין הוואלבה יתמזגו למועדון חדש לעונת 2017. אולם המיזוג לא הושלם עד 2018 והשם היה שלושת השמות ביחד לעונת 2017: "TB/FC Suðuroy/Royn". שלושת המועדונים טרם פורקו, הם ממשיכים בנפרד לקבוצות הילדים והנשים. ב-2017 היו אלו רק קבוצות הגברים שישחקו על שיתוף הפעולה החדש. בפארואזית הקבוצה החדשה מכונה Suðuroyarliðið (קבוצת Suðuroy). המאמן הראשי הראשון של קבוצת Suðuroy הוא המנג'ר הסקוטי מוריס רוס. לאחר שנתיים שלושת המועדונים סיימו את שיתוף הפעולה ו-TB Tvøroyri המשיך לשחק עם הרישיון שלהם שהיה לליגת העל של פארו. בשנת 2020 TB הפכה לחברה ב-Club of Pioneers, רשת של מועדוני כדורגל הוותיקים ביותר.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טבורוירי בולטפלאג בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא מועדוני כדורגל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.