טובה לו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טובה לו
Tove Lo
לידה 29 באוקטובר 1987 (בת 36)
שוודיהשוודיה סטוקהולם, שוודיה
שם לידה אבה טובה אלסה נילסון
מוקד פעילות שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006
עיסוק זמרת, כותבת שירים
סוגה סינת'-פופאלקטרופופדאנס-פופאינדי פופ
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת שוודית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה תופים, פסנתר
חברת תקליטים פולידור רקורדס, איילנד רקורדס
פרסים והוקרה
  • Musikexportpriset (2015)
  • בפסקה זו 2 רשומות נוספות שטרם תורגמו עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.tove-lo.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אֶבָּה טוּבֶה אלסה נילסוןשוודית: Ebba Tove Elsa Nilsson; נולדה ב-29 באוקטובר 1987), הידועה יותר בשם הבמה טוּבֶה לוּאנגלית: Tove Lo), היא זמרת וכותבת שוודית. היא נולדה וגדלה ביוּרשהולם, פרבר צפוני של סטוקהולם, שם למדה בגימנסיה למוזיקה רייתמוס. לו הקימה את להקת הרוק השוודית טרמבלבי (Tremblebee) בשנת 2006. בעקבות התפרקות הלהקה, החלה לו לכתוב שירים באופן מסחרי וחתמה על חוזה הוצאה לאור עם 'וורנר/צ'אפל מיוזיק' בשנת 2011. במהלך עבודתה עם המפיקים אלכסנדר קרונלונד, מקס מרטין ו-Xenomania, הפכה לו לכותבת שירים מצליחה והיא הקליטה והפיצה את יצירותיה באופן עצמאי. בשנת 2014, היא הוחתמה על ידי מרתון סטודיוס, פולידור רקורדס ואיילנד רקורדס.

לו התפרסמה עם צאת אלבום הבכורה שלה: "Queen of the Clouds", אשר הגיע למקום 14 במצעד בילבורד 200. האלבום כולל את הסינגל: "(Habits (Stay High", אשר הגיע למקום שלישי במצעד בילבורד הוט 100 ובקנדה הוט 100.

לו גם כותבת שירים. היא כתבה מספר שירים לקולדפליי, לפלום, לאלסו, לניק ג'ונאס, לאדם למברט, להילרי דאף ולאלי גולדינג. אחד מהם הוא הסינגל המצליח של אלי גולדינג, "Love Me Like You Do", אשר זיכה אותה במועמדות הראשונה שלה לפרס גראמי, בטקס גראמי ה-58.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדות ותחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בשם אבה טובה אלזה נילסון בסטוקהולם שבשוודיה למשפחה מרקע נוצרי. אמה היא פסיכולוגית ואביה הוא איש עסקים ויש לה אח אחד מבוגר ממנה. שם הבמה שלה, Tove Lo, הוא כינוי אשר ניתן לה בגיל שלוש על ידי הסנדקית שלה בגלל אהבתה לשונרים (ביחיד: "lo" בשוודית). לו גדלה בפרבר האמיד יוּרשהולם, סטוקהולם. היא מתארת את ילדותה כ"מוגנת מאוד" ואת משפחתה כ"אמידה למדי". כבת להורים אקדמאים, לו השיגה ציונים טובים בבית הספר והפכה לחובבת ספרות וכתיבת שירה וסיפורים קצרים. בריאיון ל-BBC היא הסבירה, "לאחר שגדלתי כל כך מוגנת, אני חושבת שחיפשתי משהו אחר".

כילדה, לו פיתחה אהבה למוזיקה ובגיל 10 או 11 הקימה להקת בנות יחד עם חברותיה, לה כתבה את השיר הראשון שלה. עד גיל 15 לו כתבה למגירה אוסף תכנים ליריים, והופיעה על במה פעמיים בטרם נרשמה לגימנסיה למוזיקה רייתמוס בסטוקהולם. במהלך לימודיה לו התחברה עם קרוליין היילט, אשר מאוחר יותר הקימה את ההרכב איקונה פופ יחד עם אינו יואבו. כעבור שנתיים, סיימה לו את לימודיה ופנתה לתחום המוזיקה, אף על פי שהוריה העדיפו אחרת.

2006–2013: התחלת הקריירה ושיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006, לו החלה לכתוב שירים עם כריסטיאן בייארינג, גיטריסט מבית הספר רייתמוס בו למדה. הצמד הקים יחד עם עוד שלושה תלמידים מבית הספר את להקת המת'-רוק טרמבלבי. טרמבלבי ניגנו במשך כמה שנים בברים ברחבי שוודיה והפיצו מספר שירים באופן עצמאי. במהלך עבודתה עם הלהקה, פיתחה לו תשוקה להופעות במה והכירה את צמד המפיקים: "The Struts". לאחר פירוק הלהקה, התמקדה לו במוזיקת פופ וביצירות משלה. במשך חצי שנה יצרה סקיצות עצמאיות בסטודיו ביתי ובמקביל שרה לפרנסתה. כמו כן, בזמן זה למדה נגינה על תופים, תכנות מוזיקה והפקה מוזיקלית. מאוחר יותר לו התגוררה יחד עם חברות ההרכב אייקונה פופ בפרבר ליד סטוקהולם.

לו פגשה מאוחר יותר צייד כישרונות אליו היא העבירה את הסקיצה שלה. היא פגשה אותו בפעם הראשונה במקרה במהלך מסיבה בסטוקהולם לכבוד חוזה ההקלטות הראשונה של אייקונה פופ, ומאוחר יותר פגשה בו שוב באופן מקרי בבר בלונדון. אותו צייד כישרונות אהב את הסקיצה שלה, והציג אותה לקבוצת כתיבת שירים אשר כללה את: "The Struts", וקרוליין היילט. ב-2011 לו החליטה לפתח קריירה בתחום כתיבת השירים והגיעה לעסקה עם ההוצאה לאור 'וורנר/צ'אפל מיוזיק'. נתיב הקריירה החדש שלה הוביל אותה ללוס אנג'לס, שם עבדה עם המפיק השוודי מקס מרטין. בשנת 2012, היא שיתפה פעולה עם צוות ההפקה הבריטית Xenomania והמפיק השוודי אלכסנדר קרונלונד, אשר השתתף בכתיבת: "Something New", של Girls Aloud ו-"We Got the World", של אייקונה פופ, ובחלק מהיצירות באלבום הבכורה של הצמד, אשר נקרא באותו השם.

בהמשך החליטה לו לנהל קריירת אינדי והקליטה יצירות אישיות יותר אשר הופצו באופן עצמאי. היא הפיצה את הסינגל הראשון שלה: "Love Ballad", באוקטובר 2012, והסינגל השני שלה: "Habits", במרץ 2013. האחרון זיכה אותה בקהל מעריצים משמעותי באינטרנט. לו השתתפה גם בסינגל: "Run On Love", של הדי ג'יי השוודי לוקאס נורד, אשר יצא ביוני 2013 באלבום שלו: "Islands". כמו כן, היא השתתפה גם בסינגל: "Strangers", של Seven Lions ו-Myon & Shane 54, בפסקול הסרט עיר של עצמות וב-"Worlds Apart", המיני אלבום של: Seven Lions, אשר יצא בשנת 2014. במהלך 2013, הונחתה לו על ידי מרטין ועמיתו שלבק, אשר היו לה למנטורים. היא השתתפה גם בכתיבת סינגל בכורה של ויקטוריה ג'סטיס: "Gold", ברצועות האלבום: "À l'infini", של הזמרת הישראלית-צרפתית טל בניזרי ובאלבום: "This Is... Icona Pop".

2014–2015: Queen of the Clouds, שיא ההצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טובה לו, 2014

בעקבות כמות העוקבים הגדולה שיש לה באינטרנט, הוצע ללו חוזה הקלטות בשנת 2014 מפולידור רקורדס ואיילנד רקורדס[דרוש מקור]. לו הסיטה את ההתמקדות שלה לעבר קריירת שירה בין-לאומית, וקיבלה שבחים רבים לאחר ההופעות הראשונות שלה בלונדון וארצות הברית.

ב-3 במרץ 2014, לו הוציאה מיני-אלבום שנקרא: "Truth Serum", האלבום הגיע למקום ה-13 במצעד האלבומים השוודי. המיני-אלבום זכה גם להצלחה בקרב מבקרים וכלי תקשורת מובילים אשר התייחסו אל לו כ"כוכבת פופ בהמתנה". מתוך האלבום יצאו שני סינגלים: "Out of Mind" וגרסה חדשה ל-"Habits" אשר נקראה "Habits (Stay High)‎". הרמיקס של: "Habits" אשר עובד על ידי הצמד האמריקאי "Hippie Sabotage" ונקרא: "Stay High", סימן את פריצת הדרך של לו להצלחה בינלאומית במיינסטרים, והגיע למקום ה-13 בשוודיה ולמקום ה-6 בבריטניה.

ב-24 בספטמבר 2014, יצא אלבום הבכורה שלה: "Queen of the Clouds", וזכה לביקורות חיוביות. האלבום הגיע למקום ה-14 בבילבורד 200 בארצות הברית ולמעמד פלטינה. בשיאו הגיע האלבום למקום ה-17 בבריטניה ולמקום ה-6 בשוודיה, שם אף הוכר כאלבום פלטינה על ידי איגוד תעשיית ההקלטות השוודי (GLF) לאחר שנמכרו ממנו כ-40,000 יחידות. האלבום כלל ארבעה סינגלים, והסינגל המוביל של האלבום, הגרסה האמריקנית ל-"Habits (Stay High)‎", הפך ללהיט שזכה להצלחה גדולה. הסינגל היה פריצת הדרך המסחרית של לו בארצות הברית, והוא הגיע למקום ה-3 בבילבורד הוט 100. הסינגל השני של האלבום: "Talking Body", הגיע למקום ה-12 בבילבורד הוט 100, למקום ה-16 בשוודיה ולמקום ה-17 בבריטניה. בנוסף לו הוציאה את הסינגלים: "Timebomb" ו-"Moments", שזכו לפחות הצלחה מהסינגלים הקודמים.

לו השתתפה בסינגל "Heroes (We Could Be)‎", מתוך אלבום הבכורה: "Forever", של הדיג'יי השוודי אלסו. הסינגל זכה להצלחה מסחרית, והגיע בשיאו למקום ה-5 בשוודיה, מקום ה-6 בבריטניה ומקום ה-31 בבילבורד הוט 100. לו הייתה הופעת החימום של הזמרת האמריקאית קייטי פרי באוסטרליה, כחלק מסיבוב ההופעות: "Prismatic World Tour", בנובמבר 2014. היא הקליטה את השיר: "Scream My Name", לפסקול הסרט משחקי הרעב: עורבני חקיין - חלק א' אשר יצא באותו החודש. היא כתבה גם את השיר: "?What Are You Waiting For", של "The Saturdays".

בדצמבר 2014, הודיעה לו כי היא לוקחת פסק זמן כדי לעבור ניתוח במיתרי הקול לאחר שנמצאו בו ציסטות מפותחות. הניתוח הסתיים בהצלחה ב-3 בינואר 2015.

ב-7 בינואר 2015, יצא לאור הסינגל: "Love Me like You Do", של אלי גולדינג שבו לו כתבה את השיר. בנוסף באותו שנה לו כתבה את הסינגל: "Sparks", של הילרי דאף מתוך האלבום: "Breathe In. Breathe Out", בתוך האלבום לו כתבה עוד שתי רצועות נוספות שנקראו: "Stay In Love" ו- "One in A Million".

בטקס פרסי גראמיז השוודיים של שנת 2015, זכתה לו בקטגוריות אמנית השנה ושיר השנה בעבור השיר: "Habits (Stay High)‎". לו הופיעה עם הסינגל: "Come Back To Me", של הלהקה השוודית Urban Cone, שיצא ב-3 במרץ 2015, מתוך האלבום: "Polaroid Memories".

ב-12 ביולי 2015, יצא האלבום של אדם למברט שנקרא: "The Original High", בו לו שיתפה פעולה עם אדם בשיר: "Rumors".

ב-2 באוקטובר 2015, יצא מהדורה מחודשת לאלבום: "Queen Of The Clouds Blueprint Edition", ההפצה החדשה הכילה את כל הרצועות מהגרסה המקורית, כמו גם הסינגלים: "Over" ,"Out of Mind" ו-"Paradise", אשר נלקחו מהמיני-אלבום: "Truth Serum", משנת 2014, ושיתוף הפעולה של לו עם אלסו בשיר "Heroes (We Could Be)‎". בסוף 2015, זכתה בפרס גיטרת הפלטינה מטעם האגודה לזכויות הבמה השוודית.

ב-4 בדצמבר 2015, לו השתתפה בסינגל: "Fun", של קולדפליי מתוך האלבום שלהם: A Head Full of Dreams.

ב-3 במרץ 2016, לו השתתפה בסינגל "Desire", של יירס אנד יירס.

ב-25 במרץ 2016, לו השתתפה בסינגל "Close", של ניק ג'ונאס מתוך האלבום שלו: Last Year Was Complicated. בנוסף לו שיתפה פעולה עם הזמר האוסטרלי Flume, בסינגל: "Say It".

2016–2018: Lady Wood / Blue Lips[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 באוגוסט 2016, יצא הסינגל הראשון מתוך אלבומה השני: "Cool Girl". יום למחרת חשפה לו את שם האלבום השני: Lady Wood, אשר יצא ב-28 באוקטובר 2016, בהמשך הוציאה לעמוד היוטיוב שלה גם שני סרטים קצרים עבור שני חלקי האלבום "Fairy Dust" ו-"Fire Fade". השיר "True Disaster" שיצא בתור הסינגל השני מהאלבום.

ב-7 בספטמבר 2017 הוציאה לו את "Disco Tits", כסינגל הראשון מתוך חלקו השני של האלבום "Blue Lips", אשר יצא ב-17 בנובמבר באותה שנה. ב-7 ביוני הוציאה את הסינגל השני "Bitches", ברמיקס החדש התארחו הזמרות אלמה, צ'רלי XCX, אליפנט והצמד איקונה פופ. ב-18 באוקטובר 2018 הועלה סרט קצר עבור האלבום. ב-24 באוקטובר, התארחה לו בסינגל "Blow That Smoke", של ההרכב מייג'ור לייזר.

2019–הווה: Sunshine Kitty[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-31 במאי 2019, שיתפה לו כי אלבומה האולפן הרביעי יקרא "Sunshine Kitty", באותו היום הוציאה את הסינגל הראשון מתוכו "Glad He's Gone". ב-1 באוגוסט, הכריזה לו באמצעות המדיה חברתית כי האלבום יצא ב-20 בספטמבר 2019. יממה לאחר מכן הוציאה לו את הסינגל השני שלה "Bad As the Boys", בה השתתפה אלמה. ב-28 באוגוסט, יצא הסינגל השלישי "Jacques", בשיתוף ג'קס ג'ונס, סינגל זה גם נכלל באלבומו של ג'ונס. לאחר מכן הוציאה את הסינגל הרביעי "Really Don't Like U", בשיתוף קיילי מינוג. ב-1 בספטמבר, הוציאה אלמה את הסינגל "Worst Behaviour", בו התארחה לו. ב-16 בינואר 2020, הוציאה את הסינגל "Bikini Porn", שהכיל רצועה נוספת "Passion And Pain Taste The Same When I'm Weak", באמצעות חברת התקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ. הסינגלים נכללו במהדורה מחודשת הנקראת "Sunshine Kitty - Paw Prints Edition", שיצאה ב-22 במאי 2020.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טובה לו בוויקישיתוף