טוני לואיס (מוזיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טוני לואיס
Tony Lewis
לידה 21 בדצמבר 1957
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 19 באוקטובר 2020 (בגיל 62)
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה טוני לואיס
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19842020 (כ־36 שנים)
עיסוק מוזיקאי, בסיסט, זמר, פזמונאי
סוגה פופ רוק
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה בס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.tonylewismusic.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טוני לואיסאנגלית: Tony Lewis;‏ 21 בדצמבר 195719 באוקטובר 2020) היה זמר, יוצר, ומוזיקאי בריטי. הוא היה חבר בלהקת "The Outfield", שהתפרסמה בזכות להיטם, "Your Love". לאחר קריירה ארוכה בלהקה, החל לואיס לעבוד כאמן סולו. הוא הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו, "Out of the Darkness", באביב 2018 במדיסון רקורדס[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס נולד באיסט אנד של לונדון. הוא גדל בשכונה קשוחה של מעמד הפועלים. המוזיקה שימשה נקודת אור בחייו, ואהבתו למוזיקה החלה מוקדם. הרדיו תמיד פעל בביתו של לואיס, וההשפעות הראשונות שלו היו קלאסיקות של שנות השישים. בגיל 9 שמע לואיס לראשונה את הביטלס, והוא מיד התחבר ללהקת הרוק הבריטית. מאוחר יותר הוא הפך למעריץ גדול של טי רקס, דייוויד בואי, הרולינג סטונס, הקינקס, ולהקות גלאם רוק אחרות משנות השבעים.

בבית הספר התיכון לואיס לקח את אהבתו למוזיקה צעד קדימה, והקים את הלהקה הראשונה שלו עם אלן ג'קמן. לואיס ניגן על גיטרה בס ואלן ניגן על תופים. עם מגבר לגיטרה באורך של כמטר בלבד, לואיס לא היה מסוגל לשיר כשהופיעו מכיוון שלא הצליח להגיע למיקרופון.

כעבור כמה שנים השניים חברו לנגן הגיטרה ג'ון ספינקס והקימו להקת רוק מתקדמת שנקראה "Sirius B".

בראשית שנות ה-80 סצנת הפאנק רוק התפוצצה בלונדון, והמוזיקה המתקדמת של "Sirius B" לא הייתה מבוקשת. הלהקה התפרקה ולואיס יצא בכוחות עצמו. הוא ניגן בלהקות ומועדונים מקומיים שונים ברחבי לונדון, לעיתים קרובות עלה אל המיקרופון כדי לקחת על עצמו שירה.

The Outfield[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – The Outfield

לואיס הופיע ברחבי לונדון כשג'ון ספינקס נתקל בו שוב. הוא שמע את לואיס שר, וקיבל השראה להחזיר את הלהקה שוב. הם חברו שוב לאלן, והקימו הפעם להקה שכינו "Baseball Boys"[2]. הלהקה הופיעה ברחבי בריטניה, וליטשה את צליל ה"פאוור פופ" שהיה סמלם. לאחר שסיירה זמן מה וחידדה את סגנונה, קיבלה הלהקה מוניטין של "מוזיקה אמריקאית". לאחר שביצעו הדגמות באולפן הקלטות מקומי, "אולפני Scarf", קיבלה הלהקה הפסקה כאשר חתמה עם חברת ניהול אמריקאית. המנהל החדש הציע[3] לשנות שם, ל-"The Outfield", ועזר להם לחתום על חוזה תקליטים. "The Outfield" הוציאו את אלבומם הראשון בשנת 1985, "Play Deep".

"Play Deep" הפך לאלבום מולטי-פלטינה והגיע לטופ 10 במצעד האלבומים האמריקני. הסינגל "Your Love" הגיע למקום השישי במצעד הבילבורד[4]. והוא כיום עדיין תופעה עולמית עם מאות מיליוני צפיות וידאו. אתה עדיין יכול לשמוע את השיר[5] באצטדיוני בייסבול וכדורגל ברחבי ארצות הברית. הלהקה הופיעה רבות והוציאה את אלבומה השני, "Bangin", בשנת 1987, ואלבום שלישי, "Voices of Babylon", בשנת 1989. במהלך סוף שנות השמונים המשיכה הלהקה להופיע בהצלחה ברחבי ארצות הברית.

לאחר הוצאת "Voices of Babylon" המתופף אלן ג'קמן נפרד מהלהקה, אך לואיס המשיך לעבוד עם ג'ון ספינקס ומתופפים שונים כדי להמשיך להקליט מוזיקה. "The Outfield" הפיקה אלבומים על בסיס קבוע למדי:

  • 1989: Voices of Babylon
  • 1990: Diamond Days
  • 1992: Rockeye
  • 2004: Anytime Now
  • 2011: Replay

2014–מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014 מת ג'ון ספינקס מסרטן הכבד[6] בגיל 60. לידידותו ושותפותו המוזיקלית של ג'ון הייתה משמעות רבה עבור לואיס, ואובדן חברו היה הרסני. לאחר מותו של משתף הפעולה הוותיק שלו, החליט לואיס לקחת הפסקה מהמוזיקה. בשנה הראשונה, לואיס אפילו לא רצה להאזין למוזיקה או לנגן בגיטרה. אשתו קרול[7] עודדה אותו להתחיל להקליט ולחזור למה שהוא באמת אוהב לעשות. לדבריו המוזיקה תמיד הייתה חלק מחייו, וזה המקום אליו ניגש. לואיס חזר לשורשי הסולו שלו, חזר על רעיונות הליריקה המוקדמים שלו מתנגן עם שלל רצועות גיבוי. בסופו של דבר הוא חבר לאשתו קרול, לה, טען, יש כישרון לכתיבת מילים. לואיס וקרול שיתפו פעולה בגוף עבודה חדש, שלקח על עצמו את רוחה של "The Outfield" תוך שהוא נותן לסגנונו של לואיס עצמו לזרוח. באוקטובר 2017, בעזרתו ותמיכתו של רנדי סאד מפרוטוקול בידור (שהיה מקדם רדיו עבור The Outfield 2004–2011), הוצג לואיס[8] בפני טאנר הנדון והוחתם בחברת התקליטים של הנדון מדיסון רקורדס. אלבום חדש יצא במהרה, "Out of the Darkness", והציג את סינגל הבכורה "Into the Light". שנכנס למצעד הבילבורד. באלבום החדש ניגן לואיס על כל הכלים, ובנוסף שימש גם כמפיק וכמקליט.

נפטר ב-19 באוקטובר 2020.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טוני לואיס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Forbes Magazine Interview". Tony Lewis. נבדק ב-21 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Grateful Web Interview with Tony Lewis". Grateful Web. נבדק ב-21 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Sullivan, Bill (30 בנובמבר 2010). "They may best be known for their hit '80s tune, but The Outfield are back in full force and ready to please again with their upcoming 2011 release". The Rock and Roll Report. נבדק ב-21 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "The Outfield Your Love Chart History". Billboard. נבדק ב-21 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "For Those About To Rock". patriots.com. נבדק ב-21 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "John Spinks, Guitarist and Songwriter for The Outfield, Dead at 60". Billboard. נבדק ב-21 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Wardlaw, Matt. "The Outfield's Tony Lewis Comes to Hard Rock Live as Part of the Latest Retro Futura Tour". Cleveland Scene. נבדק ב-21 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Tony Lewis of The Outfield – Out of the Darkness into the Light". Guitar International Magazine. נבדק ב-21 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)