טופ בוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טופ בוי
Top boy
שיר הנושא "Finished I Ain't" מאת Ghostpoet
סוגה דרמה
פשע
יוצרים רונן בנט
בימוי יאן דמאנג' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אשלי וולטרס
קיין רובינסון
מיכל וורד
זהר רומולוס
מלקולם קמולטה
שרון דאנקן-ברוסטר
ג'אקומו מנצ'יני
חאביין ראסל
יסמין ג'ובסון
סימבי אג'יקאו
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 26
הפקה
חברת הפקה סרטי בוקרים
פרטיזן של חג הפסחא
DreamCrew
SpringHill Entertainment
הפצה ערוץ 4, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בריאן אינו עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 48 דקות (בערך)
שידור
רשת שידור ערוץ 4, נטפליקס
רשת שידור בישראל נטפליקס
פורמט (תמונה) (HDTV 1080i (2011–2013
4k ultra HD (2019–הווה)
תקופת שידור מקורית 31 באוקטובר 2011 – 7 בספטמבר 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
https://www.channel4.com/programmes/top-boy האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טופ בויאנגלית: Top boy) היא סדרת פשע בריטית שיצר רונן בנט. הסדרה משודרת בשירות הסטרימינג נטפליקס. עלילת הסדרה מתרחשת באחוזה בדיונית ברובע האקני שבלונדון.

הסדרה זכתה לביקורות חיוביות רבות. היא מתארת את חיי היום-יום של חבורות פשע בלונדון ומציגה את הקשיים והסיכונים שהם נתקלים בהם. הסדרה מצליחה להציג את הצד האנושי של הדמויות ומציגה את הסיפור בצורה מרתקת ומפתה, ובשל כך זכתה לציוני ביקורת גבוהים על יכולתה להציג את הסיפור בצורה מסודרת ומפתה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הראשונה של הסדרה, נכנסים לתוך עולם הפשע האפל והמסוכן של חורי המזרח הלונדוני. העונה מתמקדת בשלושה גברים: ג’יימי טובל, דושיין היל וג’רלד “סאלי” סאליבן. סאלי ודושיין מגיעים משכונת דיור ציבורית בלונדון המזרחית ומנהלים משך זמן קצר סינדיקט של סחר בסמים במחוזם. ג’יימי הוא חבר בקבוצת הפשע של לונדון פילדס, המובילה על ידי ראש הפשע מודי, ומנסה להשתלט על המסחר בסמים במחוזו. העונה מתמקדת במאבק הכוחות בין הגברים האלה כדי להיות הגבר המוביל על הרחובות של לונדון.

הטורקים מנסים לקחת שליטה על סחר הסמים במחוז ומנסים להגביל את הכנסות הקבוצות הפשעיות המתחרות. ג’יימי מנסה להתנגד לטורקים ולהשיג ספקים חדשים לסחר בסמים. הוא וחברו הטוב קיט פוגשים ספקי סמים איריים ומצליחים להשיג ספקים חדשים לסחר בסמים. ג’יימי וקיט מצליחים לשרוף את המחסן של הטורקים ולהרוג אותם.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת העונה השנייה מתמקדת במעקב אחר המאבקים והסיכולים של דושיין היל וסאלי כשהם מנסים להשתלט על תחום הסחר בסמים בלונדון. העונה מתמקדת בשלושה סיפורים עיקריים: רצחו של ילד בשם אטיקוס “אטס” אייטי, שזרק סמים בביתו של ג’יימי; הבית המושחת והקשוח של לורין, שלא יכולה לחזור ללונדון אחרי שהספיגה על עצמה את סיכוליו של סאלי לפני שהוא נרצח; והפיתוח החדש של קהילת הסאמרהאוס שבו דושיין השקיע את הכסף הדמיוני שלו, אך אמו מסרבת לעזוב את הבניין.

בעונה השנייה, ג’יימי חוזר מהכלא ומצטרף לקבוצת הפשע של דושיין. דושיין מספר לג’יימי על קטע וידאו שיכול להוכיח בבית המשפט שילד עם חפץ על הראש זרק את הסמים והנשק לביתו כדי להטיל חשד עליו, וכשג’יימי מצהיר על הנאמנות שלו לקבוצת הסאמרהאוס, דושיין נותן לו את הוכחת הווידאו בתמורה. באותו זמן, עמיליו, עמוד תומך חשוב בזנים המסחריים של סמים בספרד, מחליט לפרוש מהעסק למען אשתו החולה. דושיין וליזי מצפים למשלוח גדול ממרוקו שמתקרב ללונדון דרך ספרד, אך כשהחדשות על פרישתו של עמיליו מפוצצות בקרב הגנגסטרים, שוטר קורופטיבי בשם חואן אל בואנו מחליט להתערב.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השלישית של הסדרה, סאלי ודושיין מנסים להשתלט על תחום הסחר בסמים בלונדון. העונה מתמקדת במאבקים חדשים ובסיכולים של הדמויות הראשיות. סאלי מנסה להתמודד עם הפציעה הפיזית והנפשית שלו ודושיין מנסה להתמודד עם המשבר הפיננסי שלו. במהלך העונה, סאלי ודושיין נאלצים להתמודד עם יריבים חדשים ולהתמודד עם הסיכולים הפנימיים שלהם. העונה מספקת סיכומים ופתרונות לסיפורי המאבקים המסובכים של הדמויות הראשיות.

סאלי מנסה להתמודד עם הפציעה הפיזית והנפשית שלו ומנסה להתחיל מחדש עם חייו. דושיין מנסה להתמודד עם המשבר הפיננסי שלו ומנסה להתחיל מחדש עם חייו. העונה מתמקדת במאבקים חדשים ובסיכולים של הדמויות הראשיות. סאלי ודושיין נאלצים להתמודד עם יריבים חדשים ולהתמודד עם הסיכולים הפנימיים שלהם. העונה מספקת סיכומים ופתרונות לסיפורי המאבקים המסובכים של הדמויות הראשיות.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות עונה ראשונה עונה שנייה עונה שלישית עונה רביעית
אשלי וולטרס דושאן היל ראשי
קיין רובינסון גראלד "סולי" סילביאן ראשי
שונה רומולוס דריס וואלש ראשי
מלקולם קמולטה ראנל סמית' ראשי
שרון ברונקן ברוסטאר ליסה סמית' ראשי
ג'אקומו מנצ'יני גם ראשי משנה
קיירסטון וורינג הת'ר ראשי
ניקולס פינוק ליאון ראשי
קסאביאן רוסל מייקל משנה ראשי
מייקל וורד ג'יימי טובל ראשי
יסמין ג'ובסון ז'אק ראשי
סימבי אג'יקאו שלי

ביקורות ותגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה זכתה להצלחה רבה מאז שעלתה לשידור. הסדרה הראשונה עלתה בבכורה עם 1.1 מיליון צופים, והצליחה לשמור על נתח הקהל שלה במהלך ארבעת שידורי הפרקים הבאים.[1]

טום סאטקליף, כתב ב"אינדפנדנט", אמר: "הדרמה כללה כמעט לא הטפה כלל, אבל תחושת מוסר הייתה בכל מקום, שכן מצפון רע הבהב מול הדמויות הקשות ביותר והצער פגע באשמים ובחסרי אשמה כאחד. הטוב ביותר. מכל מקום, זה תמיד מצא קצת זמן למשהו אחר מלבד עלילה, בין אם זה היה התלהמות בחדרי מדרגות או היופי המלנכולי של העיר בלילה."[2] טלוויזיה טובה ברצינות. הסדרה זכתה לציון של 8.4 מתוך 10 באתר IMDb.[3]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הצליחה אך התבטלה ב-2014. בעקבות התעניינות מצד הראפר הקנדי דרייק, הוכרז בנובמבר 2017 כי נטפליקס תחיה את הסדרה ותזמין עונה חדשה של עשרה פרקים, כאשר גם אשלי וולטרס וגם קיין רובינסון יחזרו על תפקידם. יוצר הסדרה בנט חזר לתסריט רוב הפרקים, יחד עם צוות הקריאייטיב המקורי; דרייק, אדל נור, מאבריק קרטר וג'מאל הנדרסון הצטרפו כולם לסדרה כמפיקים בפועל. העונה החדשה עלתה לראשונה בנטפליקס ב-13 בספטמבר 2019 והוצגה כעונה הראשונה, בעוד שהסדרה המקורית נוספה לנטפליקס תחת השם "טופ בוי: סאמרהאוס".[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Michael Rosser2011-11-04T10:47:00+00:00, Top Boy ends on 990k, Broadcast (באנגלית)
  2. ^ Last Night's Viewing: Symphony, BBC4; Top Boy, Channel 4, The Independent, ‏2011-11-04 (באנגלית)
  3. ^ Top Boy (TV Series 2011–) - IMDb (באנגלית אמריקאית), נבדק ב-2022-04-01
  4. ^ Top Boy season 3 for Netflix will shoot 10 new episodes from July, Digital Spy, ‏2018-05-11 (באנגלית בריטית)