טיוטה:אדוארד בנאיוטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אדוארד בנאיוטי

אדוארד סוויריס בנאיוטי, שכונה בעבר ארנסט (ארני) אנדרסון ונקרא גם אשרף בנאיוטי, הוא איש עסקים ממוצא מצרי שמקורו בקנדה. הוא מייסד חברת תיווך הנשק Defense Unlimited במלטה.

קריירה

לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת טורונטו בתואר חשבונאות וסיים לימודים באוניברסיטת יורק באונטריו, החל Banayoti את הקריירה העסקית שלו בתחום הנדל"ן והמלונות. מאז הקים את חברת Silent Circle Corporation בקנדה, סוכן מכירות לטלפונים מוצפנים (טלפונים שחורים), בין מיזמים עסקיים גלובליים אחרים.

בשנת 1990 הקים בנאיוטי את ההגנה והביטחון הביטחון ללא הגבלה. החברה רשומה כארגון ברשימת השדולות של האיחוד האירופי החל משנת 2017 והיא רשומה כ"מתווך של נכסים צבאיים "המסוגלת לספק חומרה צבאית שונות, כמו ספינות, כלי נשק ידניים, מערכות מכ"ם וכלי רכב משוריינים, כמו כמו כן הכשרה מיוחדת בנושא ההגנה.

בנאיוטי משמש כיום כיו"ר המנהל של ההגנה ללא הגבלה. כמו כן, הוא ממלא תפקידים כמנכ"ל בחברת קורנסטון אחזקות קורפ, האיגוד הקנדי של היועצים הפוליטיים (CAPC), בקרת הייצוא של ההגנה הקנדית, וליגת המקצוענים הלוביסטים והעוסקים בבריטניה. הוא חבר במרכז הקנדי לאתיקה ומדיניות תאגידית, וכיהן כיו"ר משותף בדירקטוריון הבינלאומי של המרכז הבינלאומי למעבר דמוקרטי (ICDT) שבסיסו בבודפשט, הונגריה.

חיים אישיים

בנאיוטי נולד לאב מצרי ולאם יוונית. כארנסט אנדרסון, הוא היה נשוי בעבר. בשנת 2015 שינה בניאוטי את שמו מארנסט אנדרסון לאדוארד בנאיוטי

בינואר 2016 התחתן בנאיוטי עם הנסיכה הירדנית עיישה בינת אל חוסין. כשהתאסלם הוא לקח את השם המוסלמי אשרף בנאיוטי, אך עובר בשמו החוקי, אדוארד בנאיוטי. הזוג התגרש בירדן ביולי 2016.