טיוטה:גיורא ארדינסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גיורא ארדינסט (נולד ב-1956) הוא עורך דין ישראלי העוסק במשפט מסחרי. ממקימי משרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' שלאחר איחוד עם המבורגר עברון מעסיק יותר ממאה עורכי דין. ידוע בין היתר כפרקליטם פרו בונו של ותיקי חטיבת אלכסנדרוני בתביעת לשון הרע נגד תדי כ"ץ, מחברה של עבודת גמר בנושא הטבח בטנטורה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירת בצה"ל והשתחרר בדרגת סרן.

בשנת 1984 קיבל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) ובפילוסופיה (בהצטיינות) מאוניברסיטת תל אביב. בשנת 1985 הוסמך כעורך דין. זכה במלגת פולברייט ובשנת 1986 קיבל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת ייל שבארצות הברית.

בשנת 1987 הקים יחד עם רמי בן נתן משרד עורכי דין,[1] שהתפתח למשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עם המבורגר עברון, העוסק במשפט מסחרי, ובו יותר ממאה עורכי דין. במסגרת המשרד עוסק ארדינסט בליטיגציה מסחרית.

במהלך הדיונים בפסקת ההתגברות יצא נגד הוספתה לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.[2]

פרשת טנטורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – טנטורה

באפריל 2000 ארדינסט התנדב לייצג ללא תמורה את ותיקי חטיבת אלכסנדרוני, בהם גם חמיו, אברהם גרשוני,[3] בתביעת לשון הרע נגד תדי כ"ץ, סטודנט באוניברסיטת חיפה שטען בעבודת הגמר שלו לתואר שני, שהלוחמים ביצעו בטנטורה טבח בתושבים שלא היו לוחמים. ארדינסט טען כי ההבדלים בין תמלולי ההקלטות של ראיונות שערך והעבודה שהגיש, מעידים כי העבודה אינה אלה "שרשרת כזבים ומניפולציות" וכי כ"ץ סילף באופן שיטתי את הדברים שנאמרו לו.[4] בעקבות בדיקה חוזרת של האוניברסיטה נפסלה העבודה.

בשנת 2022, בעקבות פרסום הסרט "טנטורה" שביים אלון שוורץ, יצא שוב, במאמר בעיתון "הארץ", להגנת לוחמי חטיבת אלכסנדרוני.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:עורכי דין ישראלים