טיוטה:דן שלום עזרא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דן שלום עזרא
קובץ:Danezra2020.jpeg
לידה 13/06/2001 (גיל: 2011 בערך)
מושב נוגה
מדינה ישראל
פעילות בולטת ארגון מחאות פוליטיות
תקופת הפעילות מ-2023
מקצוע איש תקשורת, פובליציסט, פעיל חברתי.

דן עזרא (שם מלא: דן שלום עזרא; נולד ב-13 ביוני 2001) הוא פעיל חברתי-פוליטי ישראלי. נמנה עם יוזמי ומארגני הפגנות הימין בעד רפורמה במערכת המשפט.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דן נולד במושב נוגה בשנת 2001, לאריק, בעל עסק שמתמחה בחקלאות, ולמיטל, מנהלת חנות לעיצוב בית.

את שירותו בצבא התחיל בשנת 2019 כלוחם ביחידה מיוחדת בחיל השריון, ממנה שוחרר בשל פציעה שקרתה עכב אימון לקראת מבצע שומר החומות. לאחר שחררו מצה"ל החל ללמוד לתואר ראשון בתקשורת במכללה האקדמית ספיר.

פעילות חברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הכרזת ממשלת ישראל השלושים ושבע על תוכנית הרפורמה במערכת המשפט,[1] החל דן עזרא את דרכו כמארגן מחאות תמיכה בממשלת ישראל, בשר המשפטים יריב לוין וביו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט שמחה רוטמן.

הפגנות התמיכה הראשונות אותן קידם הוגדרו כהפגנות בעלות מספר משתתפים נמוך באופן יחסי, הדבר בא לידי ביטוי בכך שמדי שבת התאספו אזרחים המזוהים בתמיכתם עם מחנה הימין בישראל בצמתים וברחבי הארץ.

מספר שבועות לאחר מכן דן הקים את ארגון "דן עזרא והאחים לימין", המתבסס על ערוצים באפליקציית המסרים טלגרם וקבוצות וואטסאפ. באותם קבוצות - חברים עשרות אלפיי אנשים - מה שהקל על הנגשת האינפורמציה אודות המחאה לאלו המתכוונים לקחת חלק במחאה. נוסף לכך- בבעלותו של דן עזרא עמוד חדשות פוליטי בשם "מיבזקון דיילי ניוז" המתבסס על פלטפורמת אינסטגרם, דרך עמוד החדשות - קידם את חשיפת המחאה.

כאות מחאה על אי עצירת הליך החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט - המשק הושבת, לשביתה הצטרפו בהמשך גם אוניברסיטאות ומכללות בהן מכללת ספיר שהיא כאמור המכללה בה דן לומד.[2] דן מתח על כך ביקורת בפלטפורמות השונות ואף הפיץ עצומה שקוראת למכללה להישאר אובייקטיבית מבחינה פוליטית.

ב-27 במרץ 2023, לקראת הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על דחיית חקיקת הרפורמה המשפטית,[3] לקח חלק בהבאתם של עשרות אלפיי אזרחים למחאה המונית בירושלים שמנתה כמאה אלף משתתפים. את המחאה יזמו ברל'ה קרומבי, תנועת אם תרצו ומספר ארגונים נוספים- איתם שיתף פעולה בהמשך.

זמן קצר לאחר מכן, החלה התארגנות לקראת "צעדת המיליון" שצפויה להתקיים יום לאחר יום העצמאות בירושלים מול כנסת ישראל, בה לוקחים חלק רוב הארגונים והעמותות המזוהים עם הימין, "דן עזרא והאחים לימין" פועלים על מנת לשווק את הצעדה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:פוליטיקה קטגוריה:תקשורת קטגוריה:מחאה