טיוטה:הצב והארנב (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הצב והארנב
The Tortoise and the Hare
טובי הצב ומקס הארנב
טובי הצב ומקס הארנב
בימוי וילפרד ג'קסון
הופק בידי וולט דיסני
מוזיקה דרל קלקר
פרנק צ'רצ'יל
אנימטור קנט מוס
ריי אברמס
דיק לונדי
דון פטרסון
לואי שמיט
דיק הומר
אריק לארסון
פרנסי דה טרמדואן
מילט שפר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 5 בינואר 1935
משך הקרנה 8:17 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה
סרט קודם אלת האביב
סרט הבא מגע הזהב

הצב והארנבאנגלית: The Tortoise and the Hare) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי מסדרת הסרטים "סימפוניות טיפשיות", אשר הופץ בשנת 1935 על ידי יונייטד ארטיסטס, הופק על ידי וולט דיסני ובוים על ידי וילפרד ג'קסון.[1] הסרט מבוסס על המשל ממשלי איזופוס בעל אותו שם, כמו כן הוא זכה בפרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר לשנת 1934. ישנם מאמינים שגם סרט זה הוא אחד ממקורות ההשראה של באגס באני מאת האחים וורנר, שהופיע לראשונה ב-1940.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקס הארנב הוא המתמודד האהוב והחזק לזכייה באירוע ספורט גדול. הוא שחצן, אתלט ומהיר להפליא. המתמודד שלו, טובי הצב, מתגרה וצוחק על היותו איטי ומגושם. נראה שיש לו יכולת להתמתח, וזה שימושי במצבים מסוימים. מקס אומר לטובי שהוא מתכוון לשחק הוגן, אבל נראה ברור שמקס רק מנסה להשפיל את המתחרים שלו. המירוץ מתחיל ומקס מתרחק ומתרחק. ונדרשת דחיפה נוספת מקו הזינוק כדי להניע את טובי.

נראה שמקס שולט במירוץ, חולף על פני כולם בהמשך הדרך. בשלב מסוים, מקס מעמיד פנים שהוא מנמנם מתחת לעץ, רק כדי לראות את ההתקדמות של טובי. במחשבה שמקס באמת ישן, טובי מתגנב לעברו בשקט, אבל זמן לא רב אחרי שמקס קם וחולף שוב על פניו. קצת יותר במורד הדרך, מקס חולף על פני בית ספר לבנות, ועוצר לדבר עם הארנבות. כשטובי חולף על פני העץ, הבנות מזמינות אותו לעצור גם כן, אך טובי דוחה את הצעתן, כי הוא מחויב לסיים את המירוץ. למרות שטובי כעת בראש, מקס צריך להישאר לזמן מה, כי הוא בטוח שלא תהיה לו בעיה להדביק את טובי, בגלל היותו איטי מאוד. מקס משתמש במגרש הספורט של הבנות כדי להראות את כישוריו האתלטיים המדהימים בחץ וקשת, בייסבול וטניס.

לפתע, מקס שומע את הקהל מריע ורואה שטובי לא רחוק מקו הסיום. הוא מנשק את הבנות לשלום ומסתער, עדיין בטוח שהוא ינצח בקלות. טובי רואה את מקס מגביר את הקצב שלו על ידי מתיחת רגליו. בסופו של דבר המירוץ צמוד. מקס חוצה את קו הסיום ומחליק לעצירה גסה. כשהוא קם ומנקה אבק, הוא מבין שהוא הפסיד. הקהל ממהר לברך את הזוכה: טובי הצב.

הופעות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טובי הצב ומקס הארנב מופיעים שוב בסרט המצויר משנת 1936 הקרב של טובי הצב.

רצועת הקומיקס של סימפוניות טיפשיות יום ראשון הרצה רצף בן חודשיים בשם "תעלומת בית הספר המתמחה" מ-23 בדצמבר 1934 ועד 17 בפברואר 1935, בהשתתפות טובי הצב ומקס הארנב.[3]

הארנבות הילדות ובעלי החיים הולכי הרגל עורכים הופעת קמע בסרט "מי הפליל את רוג'ר רביט" משנת 1988 בעיר המצוירים, בעוד טובי הצב מופיע על כרזה בסמטה של ​​עיר המצוירים ומופיע בסצנת הסיום של הסרט. טובי ומקס מופיעים גם כאורחים בסדרת ההנפשה "בית העכבר" של דיסני ששודרה בשנים 20012003. טובי ומקס עורכים הופעות קמע קצרות ללא דיבור בסרט הקצר של מיקי מאוס "נסחף".

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ ב-4 בדצמבר 2001, באוצרות וולט דיסני: סימפוניות טיפשיות - הקלאסיקות המוזיקליות המצוירות ההיסטוריות.[1][4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Merritt, Russell; Kaufman, J. B. (2016). Walt Disney's Silly Symphonies: A Companion to the Classic Cartoon Series (2nd ed.). Glendale, CA: Disney Editions. pp. 154–155. ISBN 978-1-4847-5132-9.
  2. ^ Barrier (2003), p. 359-362
  3. ^ Duvall, Earl; Taliaferro, Al; Osborne, Ted; De Maris, Merrill (2016). Silly Symphonies: The Complete Disney Classics, vol 1. San Diego: IDW Publishing. ISBN 978-1631405587.
  4. ^ "Silly Symphonies: The Historic Musical Animated Classics DVD Review". DVD Dizzy. נבדק ב-20 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)

קטגוריה:סימפוניות טיפשיות קטגוריה:זוכי אוסקר: הסרט המונפש הקצר הטוב