טיוטה:חגי סיטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חגי סיטון הוא עורך דין, יקיר העיר ירושלים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חגי סיטון נולד בשנת 1939 בשכונת מקור ברוך בירושלים, בנם של יוסף סיטון ולבנה סיטון לבית חסון.

את לימודי בית הספר היסודי השלים בבית הספר בית הכרם בהנהלתו של דוד בנבנישתי ומורתו בכיתה א' הייתה רמה סמסונוב. את לימודי בית הספר התיכון השלים בבית הספר התיכון בית הכרם (לימים, בית הספר התיכון ליד האוניברסיטה) בהנהלת מאיר שפירא. בנערותו, היה פעיל והדריך בתנועת הנוער של התנועה המאוחדת וסייע לנוער שוליים במצוקה. את לימודי המשפטים השלים באוניברסיטה העברית בירושלים. עם סיום לימודי המשפטים, התמחה במשרד עורכי הדין שפאר תוסיה-כהן, מותיקי משרדי עורכי-הדין בירושלים בפרט ובישראל בכלל אותו הקים דב יוסף.

במלחמת ששת הימים היה בין לוחמי הסיירת הירושלמית אשר נלחמה בארמון הנציב, ברמת רחל ובצור באהר אשר גברו כבר בשעות הלחימה הראשונות על הכוחות הירדניים באגף הדרומי של העיר. יוסי לנגוצקי, מפקד הסיירת הירושלמית לשעבר, סיפר על חגי סיטון כי "מנהיגותו, אומץ לבו, תבונתו ודבקותו במטרה, שהיו למופת בקרב לוחמי הסיירת, זיכו את חגי סיטון במעמד של אחד מעמודי התווך של היחידה".

במשך שנים רבות התנדב עו"ד סיטון למגוון תפקידים וועדות במחוז ירושלים של לשכת עורכי-הדין בישראל, בינהן ועדת האתיקה, ועדת מתמחים ואף עמד בראשות ועדת איכות הסביבה.

עו"ד סיטון פועל ותורם רבות למוסדות רבים ומגוונים בעיר ירושלים, בהם המרכז הרפואי שערי צדק, בית חולים הרצוג, המוזיאון לאמנות האסלאם, מוזיאון חצר הישוב הישן (בו הוא משמש יושב הראש הוועד המנהל), סדנת ההדפס ירושלים, בית הספר התיכון ליד האוניברסיטה, האוניברסיטה העברית בירושלים, וכן מוזיאון ישראל ובית טיכו, עמותת גבעת התחמושת, ההיברו יוניון קולג', המכללה החרדית ירושלים, הפורום הכלכלי ירושלים, יד שרה, ועוד. במשך למעלה משני עשורים תרם חגי סיטון תרומה משמעותית לפיתוחה וקידומה של פעילות האגודה למען החייל בירושלים בתחומי הרווחה והחינוך.

עו"ד סיטון הוא מייסד ויושב הראש הראשון של עמותת בית הכרם לאיכות הסביבה אשר במשך שנים רבות פעלה לשמירת וטיפוח איכות החיים, התרבות והנוף בשכונה.

בשנת 2014 הוענק לעורך הדין סיטון עיטור יקיר ירושלים.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חגי סיטון נשוי לקרן ליפצין-סיטון, לשלושה, וסבא לאחד עשר נכדים ונכדות.

קטגוריה:עורכי דין ישראלים